Wouter82’s Sierra’s ('83 1.3 Custom, 1.6 L, 2.0 V6 GL, 2.3 V6 Ghia, '84 XR4i, '85 XR8, '85 Van 2.3D, '86 VEGE Cup, '92 Combi CLX) en ’90 P100 TD

Ik ben inmiddels de tel kwijt. Is dit nummer 7? Sowieso een erg unieke collectie, ik moet bij iedere Sierra aan jouw denken :p
Die aftermarket wieldoppen die erop zaten zijn origineel onder een Opel Astra F geleverd. Tenminste op die van ons zaten ze met een Opel logo erop

Goedendag zei:
Ik ben inmiddels de tel kwijt. Is dit nummer 7?

Wat Sierra's inderdaad nummer 7, als je de P100 gemakshalve als Sierra beschouwd :) Ter afwisseling nog een Stellar, Corvette en X-Type :cool:

Goedendag zei:
Sowieso een erg unieke collectie, ik moet bij iedere Sierra aan jouw denken :p

Zoveel kom je er gelukkig niet tegen :)

Goedendag zei:
Die aftermarket wieldoppen die erop zaten zijn origineel onder een Opel Astra F geleverd. Tenminste op die van ons zaten ze met een Opel logo erop

Nu je het zegt ja, daar lijken ze wel op.

Tja, ik heb van de week eindelijk de juiste folder ontvangen, van januari 1983. En daarin wordt echt niet meer vermeld dan de Custom, de L, de GL, de Ghia en de XR4. Dus in die zin compleet ja :) Maar inderdaad, ik sluit niet uit dat er in de toekomst nog Sierra's bijkomen...

JufNSCr.jpg

Vanavond de Ghia op de brug gehad. De claxon deed het niet, nu bleek de linker (hoge toon) echt kaduuk maar de rechter (lage toon) kwam na wat gefrunnik weer tot leven. Toch gek dat die zo door de apk kwam, waar ze verder wel het nodige hebben opgemerkt. Verder de boel geïnspecteerd en daar kwamen toch wel wat zaken naar voren, met als voornaamste versleten wiellagers voor en een niet complete carburateur. Verder zit er rottigheid bij de stoelbevestigingspunten en aan de achterzijde van de dorpels. En dan nog een versleten uitlaatophangrubber en wat kleinigheidjes. Niet heel dramatisch dus voor een 32,5 jaar oude auto, maar wel zaken die opgelost moeten worden. Of het nog dit jaar gaat lukken... Eerst maar naar het EMWeekend in Limburg morgen :)

Geinige Sierra.
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/ford-sierra-2-0-i-s-153101468.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=1998
153101468_2_big.jpg

Voor dat geld....

Nog onderdelen nodig?
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/ford-sierra-mk1-1-6-pinto-loop-of-sloop-153115944.html?sr_ab=0

Interessant!

Edit, bizar. Die auto ken ik, is de ex van een goede bekende uit het Sierra-wereldje. Was een supernette auto met een mooi lopende motor. En nu zou de kop kapot zijn? :confused:

rzasa zei:
Nog onderdelen nodig?
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/ford-sierra-mk1-1-6-pinto-loop-of-sloop-153115944.html?sr_ab=0

Da's nou een modeljaar '84 (wieldeksels!)

Nee het zou nog een 83er zijn. Ik ken de vorige eigenaar en volgens mij had stond hij toen nog op de originele doppen. Ook had de auto hangspiegels. Maar helemaal 100% zeker ben ik het niet, reden ook waarom ik er niet mee verder ben gegaan toen hij eerder dit jaar te koop stond.

Je hebt me ondertussen overtroffen in het aantal auto's van één model, ik heb slechts 5 Cherry's o_O Super bezig, Wouter!

Durashift zei:
Ken je de VL-63-NR al?

Sierra Van, 1.6. Zag ik daarstraks rijden op de doorgaande weg. Zag er redelijk netjes uit en 'in bedrijf' (imperiaal werd benut;))

Vandaag weer gespot. Blijkt eigendom te zijn van de lokale vakwinkel. Netjes onder een afdak geparkeerd.

Eigenaar liet mij weten het juist handig te vinden, zo'n lage bedrijfswagen met imperiaal.. Kan je plaatmateriaal eenvoudig op de imperiaal schuiven.. Lukt met een bestelbus niet zo gauw.

Zo is dat, 'nieuw' is niet altijd beter bedacht ik toen.

Gaaf, eindelijk eens geen witte maar een Citrine Yellow. Ziet er best goed uit, maar lijkt mij wat stevig geprijsd.

Staat ook al een poosje te koop. Misschien van Rijkswaterstaat geweest?

In België staat er overigens nog eentje:

Heel netjes, maar ook niet goedkoop.

Afgelopen week ein-de-lijk de 1300 opgehaald bij een kennis die wat onderhoud heeft gedaan. Door omstandigheden heeft het heel lang geduurd en is niet alles gebeurd, helaas. Maar ik heb de auto weer even terug, dat vind ik even belangrijker.

Ook heb ik een tijdje terug uit Duitsland een accessoire ontvangen waar ik al lange tijd naar op zoek was: een afdekplaatje voor het gat waar de radio in kan. De Custom kan geen radio hebben, want geen centrale speaker en geen antenne. En dus had ik altijd al een gapend gat in het dashboard waar ik mij aan stoorde. Ik had al eens een afbeelding gevonden van een dashboard met zo'n afdekplaatje en uiteindelijk bleek Motomobil dat te kunnen leveren voor 32 euro. Lijkt een klein detail maar ik ben er blij mee!

Gat in het dashboard:
Nt7BVGI.jpg

Afdekplaatje:
FWOfWfE.jpg

hVWIzRf.jpg

tYANxcW.jpg

3oAgqRh.jpg

Auto heeft inmiddels weer de oude kentekenplanten en het ovaaltje achter moet ik nog een keer goed bevestigen ;)

Nog een nette Sierra (y)

Eerlijk gezegd wel een duur afdekplaatje :confused:
Volgens mij kon je deze ook monteren. Zit toch geklikt in het dashboard?

Ik had hem eigenlijk moeten wassen maar ben daar niet aan toe gekomen :)

Ja heb wel wat dingetjes gescoord, maar eigenlijk niet de dingen waar ik naar op zoek was. Reserve-hangspiegel, reserve-achterlicht voor de P100 (man had vreemd genoeg alleen drie rechtse liggen), nieuwe koppeling voor de P100 (niet nodig, maar voor 35 euro niet verkeerd om op de plank te hebben liggen), nieuwe wiellagers voor de Ghia (wel hard nodig), een rubberen strip voor eveneens de Ghia en de Kluwer Vraagbaak. Een een Belg ontmoet die heel misschien Ghia-achterlichten heeft. Tot nu toe blijken veelbelovende contacten ze toch niet te hebben dus ik ben benieuwd...

@ Carbiorob: geen idee of dat past, waarschijnlijk wel maar ik heb geen seconde aan imitatie gedacht. Nu heb ik een echt origineel en officieel Ford-plaatje :)

Ik kreeg trouwens nog het Ford prijslijstje mee van de RAI 1983. Weet ik eindelijk wat mijn auto's destijds moesten kosten :)
1300 Custom: ƒ 22.116
1600 L: ƒ 24.209, hoofdsteunen achter ƒ 321
2000 V6 GL: ƒ 27.459
2300 V6 Ghia: ƒ 34.555

Ook leuk om bevestigd te zien: de L was leverbaar met de 2.0 V6 en de Ghia was er als 1.6, maar niet als 1.6 station.

Dat lijstje had ik je zo ook kunnen geven, staat in elke Autovisie destijds. Maar wel leuk om te weten natuurlijk. (y)

Natuurlijk zijn die prijzen ook via andere bronnen te achterhalen, maar zo'n RAI-prijslijstje van Ford zelf vind ik toch wel erg leuk.

€32 voor zo'n plaatje?
Vroegah werden die dingen bij bossen weggegooid ma montage van een radio. Was het niet raadzaam om even een uurtje langs een aantal garages te rijden. Misschien dat er ergens nog eentje lag te verstoffen op een plank.

Liever even betalen en iets geleverd krijgen dan overal maar blijven proberen en leuren*). Daarbij is het meeste oude spul al lang en breed weggegooid.

*) Er zijn grenzen, ik ga nog niet 400 euro overmaken voor nieuwe achterlichten.

Dat is serieus geld ja.
Wat bedoel je ivm je achterlichten? Beetje dof oid? Al eens geïnformeerd bij een serieus poetsbedrijf, misschien kunnen ze wat voor je betekenen.

eerriikk zei:
(..)
Vroegah werden die dingen bij bossen weggegooid ma montage van een radio. (..).

Yup, bij Citroën waren het 'bakjes' die je uit het DIN gat trok en dan het radio frame erin 'frotten' en de clipjes ombuigen..

Op zich is zo'n bakje wel handig, kan je er nog iets inleggen.

eerriikk zei:
Dat is serieus geld ja.
Wat bedoel je ivm je achterlichten? Beetje dof oid? Al eens geïnformeerd bij een serieus poetsbedrijf, misschien kunnen ze wat voor je betekenen.

Ik bedoel Ghia-achterlichten voor de modeljaren 82 en 83. Inmiddels zeldzaam geworden en tot op heden geen succes bij contacten en bij kansrijk geachte (oud-)dealers. Duits bedrijf zegt nog originele te kunnen leveren, maar dat gaat dus richting de 400 euro...

Ik heb niet zo lang geleden een hele stapel van die radio-blindplaatjes en bakjes, in verschillende kleuren, weggemikt. Nooit gedacht dat ik daar nog eens iemand blij mee zou kunnen maken.

Ach ik denk niet dat er nog meer belangstelling voor is :) En nogmaals, er zal vast geen origineel Ford-plaatje bij hebben gezeten.

Wouter82 zei:
@ Carbiorob: geen idee of dat past, waarschijnlijk wel maar ik heb geen seconde aan imitatie gedacht. Nu heb ik een echt origineel en officieel Ford-plaatje :)

Die gedachten kan ik ook wel waarderen (y)

De apk van de XR verloopt in januari, tijdens de winterschorsing. Dus gisteren de auto naar de garage gebracht en helaas, afkeur. Het lichtbeeld is niet goed. De linker koplamp voldoet nog wel aan de eisen, maar rechts niet. Er is geen duidelijke scheiding tussen licht en donker. Zowel glas als reflector lijken niet beschadigd of versleten en ook een nieuw lampje maakte geen verschil. Garage zegt doodleuk dat er nieuwe koplampen in moeten. Dus maar even naar een andere garage voor een tweede mening...

Wouter82 zei:
De apk van de XR verloopt in januari, tijdens de winterschorsing. Dus gisteren de auto naar de garage gebracht en helaas, afkeur. Het lichtbeeld is niet goed. De linker koplamp voldoet nog wel aan de eisen, maar rechts niet. Er is geen duidelijke scheiding tussen licht en donker. Zowel glas als reflector lijken niet beschadigd of versleten en ook een nieuw lampje maakte geen verschil. Garage zegt doodleuk dat er nieuwe koplampen in moeten. Dus maar even naar een andere garage voor een tweede mening...

Ik had dat dus ook met de R5. RDW gaf aan dat het lichtbeeld voor de APK niet goed is. Te troebel. Heb voor de APK afspraak de duplo lampen vervangen door H4 op duplo voet, tesamen met een geel kapje (voor het franse effect) en hij wandelde er gewoon door.

Bij mijn XR zijn de reflectoren ooit vervangen. Het is niet voor het eerst dat ik deze klacht hoor van de brede koplampen.
Als het glas niet beschadigd is, kan het alleen nog maar aan de reflector of het lampje liggen.

De scheiding tussen licht en donker wordt met name bepaald door het lampje in combinatie met de stand van de reflector. Misschien is de reflector losgebroken of staat hij verkeerd in de lamp.

Hou een wit velletje A4 ongeveer 10 cm van de koplamp en rommel eens wat met de lamp/reflector. De scheidingslijn moet duidelijk zichtbaar zijn en naar rechts schuin weglopen.

Zal idd de reflector wel loszitten oid.... Heb dat bij mijne nog niet gehad iig.
Bij de koperkleurige mk2 Sierra die ik ooit heb gehad, zat de reflector wel los, en hebben ze dat ter plekke weer vastgezet.

Ghia achterlichten is idd moeilijk aan te komen... En anderhalf jaar geleden had ik een setje voor 4 tientjes te koop en totaal geen reactie....

Heb ze toen in mijne gezet, en wil eigenlijk niet meer anders:)

Baalde na de schade vooral van het achterlicht, maar een kennis van me had nog een setje over:cool:

20150622_165837.jpg

Rustig zoeken, kom vanzelf wel ergens wat tegen;)

Ik weet waar jou lichten vandaan komen ;)

En ik heb ze inmiddels ook gevonden :) Althans niet zelf gevonden maar via-via. Ze zouden onderweg zijn vanuit België (en ook voor een ander prijsje dan vier tientjes o_O )

Terug
Bovenaan