Wouter82’s Sierra’s ('83 1.3 Custom, 1.6 L, 2.0 V6 GL, 2.3 V6 Ghia, '84 XR4i, '85 XR8, '85 Van 2.3D, '86 VEGE Cup, '92 Combi CLX) en ’90 P100 TD

Heel link gedaan Wouter. Dat had ik er niet zo snel uitgehaald.:D

Tot voor kort dacht ik dat het een Scorpio zou zijn uit het Koninklijk Staldepartement:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford/m962059848-ford-scorpio-ghia-cosworth-ex-koninklijk-huis.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Maar Wouter blijft trouw aan:
ford-sierra-2.3-v6-ghia-lpg-1983-49317177.jpg
Ook leuk.:D

En voor Azure: Knap gedaan.(y)

(y)(y):D

Je volgt precies mijn adviezen!:

Nu nog een 2.0 L 3-deurs en een 2.3 D station en je levensdoel is bereikt (tsja, en wat dan? Extreem zeldzame '83'ers? een 1.6 Ghia, een 2.3 D GL of een 2.0 V6 L 3-deurs (bestaat die überhaupt?). Was er ook een S-uitvoering in '83?)

G-E-W-E-L-D-I-G!!!!!

244-55 zei:

Nu nog een 2.0 L 3-deurs en een 2.3 D station en je levensdoel is bereikt (tsja, en wat dan? Extreem zeldzame '83'ers? een 1.6 Ghia, een 2.3 D GL of een 2.0 V6 L 3-deurs (bestaat die überhaupt?). Was er ook een S-uitvoering in '83?)

G-E-W-E-L-D-I-G!!!!!

Dank je :) Tja, ik heb nu de vijf verschillende uitvoeringsmodellen van 83 en ik heb het voor elkaar gekregen dat te doen met vijf verschillende motoren. De grap is ook dat telkens het goede model te koop kwam te staan. Om 1983 echt compleet te maken zou er nog een station bij moeten. Ik weet er een te staan maar die staat (gelukkig) niet te koop. De Van was er volgens mij nog niet dat jaar maar zou ik ook willen, er staat een 86er te koop. Een L 2.0 V6 bestond inderdaad, maar niet als driedeurs. Dat model kwam pas in 84. Een 83er diesel zou nog erg leuk zijn ja, maar ik ga er vanuit dat daar geen Nederlanders mee van bestaan. Maar ik voordat ik verder ga/kan uitbreiden moet ik maar eens proberen een eigen ruimte te vinden en dat is heel lastig... Als ik alle praktische en financiële bezwaren even negeer zou ik nog het volgende willen: '83er diesel, '83er Wagon, Van ('86), XR8 ('85), XR4Ti (voorkeur voor '86), Cosworth ('87-'89) en uiteraard het renoveren van mijn '92er Wagon.

@ Stefan-V6: jawel, die heb ik zeker nog. Maar omdat er niks mee gebeurt vind ik het niet echt nodig om die zo prominent te blijven vermelden :)

Hop, zet die Kombi er eens terug bij! Hoort gewoon in je collectie thuis, staat er prima tussen.

En haal verdorie nou eens die Van. We weten allemaal dat je 'm wil en dat 'ie perfect in je collectie staat. Als 'ie straks weg is dan sla je jezelf keihard voor je kop.

Soms moet je even streng zijn! :D

In '83 was de driedeurs er al wel, al was het modeljaar '84, dus met de andere wieldeksels e.d. Inderdaad ook als 2.0 v6 L
Volgens Autotest 83 was er ook een Ghia stationcar, maar ik kan me die niet herinneren.

Kortom, nog genoeg te wensen!;)

244-55 zei:
(y)(y):D

G-E-W-E-L-D-I-G!!!!!

Vroege Ghia's zie en zag je zelden met een 1.6. Het toeval wil dat er op dit moment in Duitsland eentje te koop staat, maar dat is dan ook meteen de enige. Het is geen '83-er maar een '84-er en hij is uiteraard niet ONK, maar hij is wél zeldzaam rood. Je weet wel, zoals je hem waarschijnlijk vroeger ook als miniatuur van Corgi had staan ;)

Leuk, in de "produktgids" staat die ook in standaardrood. Maar ja, die Duitser is zonder de streepjeslichten en zonder hout. Wel zit er nog een originele radio in :)

Zozo, jij investeert flink in je wagenpark(y)

Heb em wel zien staan, maar wat een droomprijs zeg.... Ding verprutst met lpg, en vervolgens 2 jaar laten staan... Wat een liefhebbers.....

Als het nog ff zo doorzet, worden Sierra's ook eindelijk geld waard:cool:

Wouter82 zei:
Leuk, in de "produktgids" staat die ook in standaardrood. Maar ja, die Duitser is zonder de streepjeslichten en zonder hout. Wel zit er nog een originele radio in :)

Dat is waar, de jouwe is nog de 'echte'. Misschien een retourtje Duitsland met de nieuw verworven Ghia om een originele radio op te halen? Kun je hem gelijk weer eens goed los rijden :)

Taunusdriver. zei:
Heb em wel zien staan, maar wat een droomprijs zeg.... Ding verprutst met lpg, en vervolgens 2 jaar laten staan... Wat een liefhebbers.....

Het ligt genuanceerder. Het was de bedoeling dat mevrouw met de auto zou gaan rijden. Om dat goedkoper te doen, is er gas in gezet en toen veranderden de regels. Ze hebben de Sierra toen geschorst laten staan met de bedoeling hem 40 jaar te laten worden. Maar na twee jaar toch besloten dat dat ook weer zonde was en zodoende de auto te koop gezet. En niet van harte, hij hoefde niet weg.

Dank je Pjötr :)

En ik denk niet dat ze die radio los verkopen Azure ;)

Wouter82 zei:
Taunusdriver. zei:

Het ligt genuanceerder. Het was de bedoeling dat mevrouw met de auto zou gaan rijden. Om dat goedkoper te doen, is er gas in gezet en toen veranderden de regels. Ze hebben de Sierra toen geschorst laten staan met de bedoeling hem 40 jaar te laten worden. Maar na twee jaar toch besloten dat dat ook weer zonde was en zodoende de auto te koop gezet. En niet van harte, hij hoefde niet weg.

Ik vind dit eigenlijk precies hetzelfde verhaal. :D

Rob0032 zei:
Wouter82 zei:
Rob, jij had hem notabene geplaatst in het bijzonder-te-koop-topic ;)

En ja, ik realiseerde mij laatst dat ik binnen een jaar drie auto's heb gekocht o_O

Ik doe morgen uitgebreider verslag van de nieuwe auto en van het totaalplaatje.

Oh die! Haha, wat een leuk ding! Hopelijk heb je er inderdaad van de prijs wat af kunnen praten.
Ennuh, hier vier stuks in 11 maanden. :D

Dat was ik:).

rzasa zei:
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/ford-sierra-2-3-ghia-lpg-1983-152273960.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=1998
152273960_2_big.jpg

Feli Wouter met deze mooie auto.

Oh excuus ;)

Goed, ik heb de auto. Wel met moeite want de hij werd afgekeurd voor de apk. Paar niet zo spannende dingen, maar ook aangetaste remleidingen. Dat moest echt opgelost worden en kon ook niet even weggepoetst worden. Autoservice Medemblik had er eigenlijk geen tijd voor maar door het schuiven met de planning konden ze toch nog de uren vrijmaken om de Ghia gekeurd te krijgen. Ook kreeg ik kosteloos een leenauto mee om mee naar de stad te rijden. Goede service dus! (y) Maar ook een forse rekening :( Ook loopt de auto aardig beroerd op benzine, op gas gaat het prima. Niet helemaal in juichstemming dus, maar ik heb een 2.3 Ghia. Ik probeer later nog wel even wat foto's te posten :)

In principe wil ik die er uit hebben vanwege de belastingregels. Maar dan wil ik wel eerst zeker weten dat die goed op benzine wil lopen. Wellicht een simpele kwestie van afstellen, maar toch.

Ook stom, de auto heeft een zwarte achterbumper in plaats van een bruine. En pas nu zie ik dat ook op de foto
icon_facepalm.gif
Maar goed, ik weet een bruine te liggen dus wellicht kan ik ruilen. Van datzelfde adresje komen overigens ook de originele wieldoppen en die zijn gisteren al bezorgd. Die doppen op de foto zijn verdwenen en nu zitten er Action-doppen onder.

Ik hoop steeds meer dat je niet de vraagprijs ervoor betaald hebt... Ben benieuwd hoe dit gaat lopen. Men praat altijd heel makkelijk over het eruit halen van LPG, maar ik kan me niet voorstellen dat het een plug & play systeempje is. Dat de auto op benzine raar loopt is vreemd inderdaad. Vraag me af wat dat zal zijn.

Hm, ik moet zeggen, het klinkt niet geheel moedgevend zo , hopelijk is mijn gevoel niet juist!

Zo, dus vorige week donderdagavond telefonisch een prijs overeengekomen en vanmorgen per ov naar Medemblik. Daar stond de Ghia de afgelopen anderhalf à twee jaar stof te happen, wachtende op zijn 40e verjaardag. Eigenaar kwam langzamerhand toch tot de conclusie dat dat best nog wel even duurt en dat hijzelf ook ouder wordt. Dus auto te koop gezet en ik was de tweede gegadigde maar wel de eerste die tot koop over ging. Afijn, auto met de hulplader aan de gang gebracht en naar buiten gereden. Vervolgens tanken en afspoelen in de wasbox en toen naar Autoservice Medemblik voor de apk. Daar kwamen iets van zeven afkeurpunten naar voren, waaronder te hoge CO en een defect mistlicht voor. Allemaal niet zo spannend, ware het niet dat ook de beide remleidingen bij de achterwielen zichtbaar aangetast waren. Dat was wel serieus. Eigenlijk hadden ze er geen tijd voor maar toch hebben ze mijn auto gerepareerd. Eind van middag eindelijk terug naar huis. Eerst rustig aangedaan om alles weer een beetje te laten wennen aan beweging. Thuis de wieldoppen vervangen, morgen nog een klein detail regelen en dan nog een keertje goed reinigen.

De foto's:
i0c6e0J.jpg

B86jFDV.jpg

zIXqSga.jpg

Zo stond de auto er de afgelopen jaren bij, in goed gezelschap :)

3owFEiM.jpg

qIZuaH8.jpg

Bij de garage met op de achtergrond de leen-Cuore.

vSvjknr.jpg

Bq6a2tZ.jpg

Met de aftermarketdoppen.

rSEHeqL.jpg

wWydy86.jpg

Wederom in goed gezelschap :)

sQLdmXO.jpg

Cuiohhk.jpg

wubJaLP.jpg

En met de originele doppen.

Rustig aan maar de laatste punten oplossen, lijkt allemaal wel overkomelijk.

Maar dus want: dit is wel mooi het sluitstuk van deze verzameling! Ik heb de folder compleet. Custom, L, GL, Ghia en XR4i. En nog allemaal met een andere motor ook :D Een groepsfoto is voorlopig even lastig, maar gaat er uiteraard komen. En ik neem aan dat dit ook wel een unieke verzameling is. Tamelijk briljant vind ik zelf :)

Zeker briljant! Gefeliciteerd Wouter, echt een leuke aanvulling op je collectie. Ik vind die aftermarket doppen niet eens zo lelijk om eerlijk te zijn, ik had iets veel ergers verwacht. Overigens weet jij zelf net zo goed dat er nog genoeg uitbreiding mogelijk is, maar ik snap je verzadiging volledig. (y)
Heb je nou trouwens al een parkeerboete gekregen onder je ruitenwisser? ;)

Dank ;)

Ja het zijn best aardige doppen, wil je ze kopen? :D

Briefje is van mijzelf, ik sta illegaal op een plek die al maanden ongebruikt is dus even mijn 06 achtergelaten mocht er toch iemand recht claimen.

Oke oke, ik zal me beter uitdrukken. Ik heb veeeeeeeel lelijkere aftermarket doppen gezien. Een leek zou deze nog kunnen aanzien voor origineel.
Sympathiek van je brief. Hier heerst helaas een zero tolerance beleid: na 24 uur moet je 100 euro per dag betalen, tot het moment dat je wordt weggesleept. En met een syndicus van de NSB wordt dit beleid strikt gehandhaafd...

Ziet er goed uit! (y) Een prachtig (voorlopig?..) sluitstuk van je collectie!

Wat is dat overigens toch altijd? Dat een auto net even wat minder compleet blijkt te zijn dan geadverteerd.. Het is dat je de toch tamelijk zeldzaam wordende originele doppen zelf nog ergens weet weg te halen. Nu ziet hij er gelukkig uit zoals ie hoort te zijn! Petje af :cool:

Staat er niet ergens een oud Ford-pandje voor je te huur? Deze collectie zou niet misstaan achter een paar jaren '80 showroomruiten ;)

Mooie verzameling, Wouter! Tamelijk uniek. Met zoveel auto's in bezit vroeg ik me af hoeveel je jaarlijks zo ongeveer kwijt bent aan onderhoudskosten, kun je daar iets over zeggen?

Kan ik weinig over zeggen, als ik mijn best doe kan ik alleen een grove schatting maken. Veel onderhoud wordt namelijk uitgevoerd door een kennis en is dus zonder bon. Ik zou wel alle facturen kunnen optellen van werkzaamheden die door garages zijn gedaan. Enerzijds ben ik er zelf ook wel benieuwd naar, anderzijds wil ik het ook helemaal niet weten o_O :)

Idd een mooie aanvulling , nu nog een eigen loods , :LOL: , kun je een sierra museum starten , en nog meer uitvoeringen kopen , (y):D

Wat een gave Ghia! Die dichte neus, bumper met mistlampen en grote richtingaanwijzers... echt een gave uitvoering! En imitatie Opel-doppen eraf en de prachtige originele exemplaren erop is natuurlijk ook (y)

Dank je KR (en anderen) :)

De Ghia is wel zo'n beetje de bekendste en meest aansprekende uit de serie denk ik, zeker als 2.3 en helemaal in beige-bruin. Zo staat die ook in de folder, ik wil nog een keertje wat scans maken.

Wat foto's van vandaag:
TDN9ZPc.jpg

2o0DDZF.jpg

boGN6Gd.jpg

De gasvulnippel is keurig verwerkt achter de kentekenplaat dat op een scharnierplaatje zit. Maar nu ik er een plastic houder tussen heb moeten doen, is het geheel te dik geworden om voldoende te scharnieren. Gas tanken lukt dus even niet...

Echt gaaf! (y) Ik had het er vandaag nog met een collega over: 5 Sierra's uit '83, allemaal verschillende uitvoeringen, verschillende motoren en ook nog eens origineel NL.

Prachtige verzameling Wouter. Leuk ook dat de motor groter wordt naarmate de versie luxer wordt ;).

smarter zei:
Echt gaaf! (y) Ik had het er vandaag nog met een collega over: 5 Sierra's uit '83, allemaal verschillende uitvoeringen, verschillende motoren en ook nog eens origineel NL.

En die collega verklaarde mij vervolgens voor gek? :)

Klassiekerrijder zei:
Dikke foto's! De Ghia lijkt veel breder...

Ik had juist de indruk dat Ghia van voren nog lager ligt dan de verlaagde GL. Nou zal de motor nog wel wat zwaarder zijn, maar dat zou toch niet zo'n verschil mogen maken :confused:

GranaDavey zei:
Ik zeg Hulde! Wat gaaf Wouter! :D:)

Dank je ;)

- Quatrelle - zei:
Erg gaaf, dat je ze nog vind in die staat hier in NL.

Ik zou eigenlijk weer eens de RDW-data moeten uitpluizen hoeveel origineel Nederlandse Sierra's er nog zijn van de eerste bouwjaren.

Micha D. zei:
Prachtige verzameling Wouter. Leuk ook dat de motor groter wordt naarmate de versie luxer wordt ;).

Ik ben nu nog meer content met de 1300, ik heb daar destijds heel lang over getwijfeld maar wat ben ik blij dat ik die heb. Is denk ik de meest zeldzame van het rijtje.

stoterstangen90 zei:
Een 1.3 Ghia en een 2.3 Custom zou wat zijn zeg.

Motor omwisselen is natuurlijk geen probleem... hmm nee doe toch maar niet :D

Gefeliciteerd Wouter, weer een ontzettend leuke aanvulling!
Een paar jaar terug versleten ze mij voor Sierra-verzamelaar. Maar inmiddels moet ik ruim mijn meerdere erkennen in jou! Een GMC Sierra telt helaas niet mee :D

Als je weer eens wat gedaan wilt hebben aan een van je Sierra's geef je maar een gil. Het was de vorige keer erg gezellig! Met LPG heb ik ook wel wat ervaring.... Anders is een carburateur reviseren ook een prima klusje voor een middag.

Wouter82 zei:
smarter zei:

En die collega verklaarde mij vervolgens voor gek? :)

Dat klopt...

Maar in dat zelfde gesprek vertelde ik dat ik zelf net een 1996 Lexus SC400 gekocht had.... Toen viel jouw afwijking ineens behoorlijk mee in zijn ogen... ;)

2800i zei:
Als je weer eens wat gedaan wilt hebben aan een van je Sierra's geef je maar een gil. Het was de vorige keer erg gezellig! Met LPG heb ik ook wel wat ervaring.... Anders is een carburateur reviseren ook een prima klusje voor een middag.

Ik kom graag weer een keer langs! Voor de 1600, maar ook voor de Ghia. Misschien wil ik het lpg er wel uit hebben, mits hij dan wel goed op benzine wil lopen....

@ Smarter: fijn dat je het in die volgorde bracht :D

Is dat deze blauwe?
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/page/2/ford-sierra-xr4ti-152754251.html

Ik ben inmiddels de tel kwijt. Is dit nummer 7? Sowieso een erg unieke collectie, ik moet bij iedere Sierra aan jouw denken :p
Die aftermarket wieldoppen die erop zaten zijn origineel onder een Opel Astra F geleverd. Tenminste op die van ons zaten ze met een Opel logo erop

Terug
Bovenaan