Wat eet de AW-forummer? Een topic om je vingers bij af te likken!

2 mini appeltaarten op 1 dag?

Anders worden ze oud, ze komen gisteren van de bakker. Net iets kleiner dan een kokosmakroon ;)

Beidensmiling smiley
Ik was gisteravond nog laat op. Ik heb nog het nachttopic gecheckt. Niemand. Maar nu zie ik dat je vlak daarna binnenkwam.drinking smiley

Ik zag ook niemand meer online, niet zo heel vreemd op dat tijdstip. Ik verhuis even naar Offtopic ;)

Vervelend;)

Ik heb de eerste spruitjes (van mijn) seizoen op. Met pasta, zure room, uitje en rookworst in de oven. Was wel aardig, verhouding pasta en spruitjes was een beetje zoek.

Gisteren turks brood met shoarma, rode kidney bonen en stukje paprika. Blaadje sla ertussen en stuk komkommer erop,. :T

Sparibs + Gebakken aardappel schijfjes + een klein beetje rouwkorst.... ben ook meteen volgens mij een aantal kilo aangekomen :D

Het is niet echt meer vandaag maar zeker de moeite van het vermelden waard.
Afgelopen zaterdag kwamen er vrienden eten. Omdat we op de rand van het barbecue-seizoen balanceren besloot ik toch nogmaals de kooltjes aan te steken.
Ditmaal gingen we voor kwaliteit, lekker een gepofte aardappel en een gegratineerde aubergine, gevuld met salsa van de barbecue. Dit werd vergezeld door een schamele 1280 gram wegende rosbief van de slager. Zo zag het er uit op de barbecue.
Foto550-P3FUZ4HS.jpg

En zo zag het vlees er van binnen uit.
Foto550-X8FH4PXB.jpg

Helaas is het nu allemaal op want het was erg lekker!

Dat ziet er lekker uit, Janus(y)

Vanavond een hollandse salade van de AH en een rundvlees kroket van Smullers (die is erg goed te nassen, moet ik zeggen).

Gisteren lekker een patat mayo, voor vanavond weet ik het nog niet.

Vanmiddag overigens een patat pinda en kaassoufflé!

Ondanks dat het niet helemaal aan de vraag in de titel beantwoordt: Chouffe Bok 6666:T

En wokkels, dat is dan weer wel eten;)

Vanavond staat er pizza op het menu! Morgen gaan wij mosselen met patat eten, dat is een tijd geleden, van de mosselen dan :D

Het zijn toch hamburgers geworden met de friet, want het heeft een speciale reden.
Morgenochtend vertrekken we voor een paar dagen naar Duitsland, en daar hebben ze niet zulke goeie hamburgers.
Dus vanavond neem ik afscheid.:T

Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:
Afgelopen zaterdag kwamen er vrienden eten. Omdat we op de rand van het barbecue-seizoen balanceren besloot ik toch nogmaals de kooltjes aan te steken.
Ditmaal gingen we voor kwaliteit, lekker een gepofte aardappel en een gegratineerde aubergine, gevuld met salsa van de barbecue. Dit werd vergezeld door een schamele 1280 gram wegende rosbief van de slager. Zo zag het er uit op de barbecue.
Foto550-P3FUZ4HS.jpg

Foto550-X8FH4PXB.jpg

Dat ziet er werkelijk fabelachtig geweldig uit.
Wanneer mag ik eens langskomen?:T

speedtouch zei:
Hoe verbrandt jij dat toch allemaal, Renaultje?

De vader van Renaultje is een superkok. Ik zit soms met stomme verbazing hier te lezen wat voor topgerechten hij krijgt voorgeschoteld.

Tja, dan wil je wel eten.

Volgens mij is de vader van Renaultje:
- een zeer succesvolle manager bij een groot bedrijf
- die een flinke spaarrekening heeft
- rijdt in de grootste volvo die er bestaat
- een slanke man met een bril op en stijlvolle kleding
- een man met een zeer knappe vrouw
- een man die anderhalf uur in de keuken staat om zijn gezin te pleasen
- een man die een superopleiding heeft gehad in koken
- een man die deel uit maakt van een kookclub
- het huis heeft vier verdiepingen en een soutterain, twee garages.

Ik ben sinds een paar weken weer aan het werk. En gelijk twee kilo afgevallen. :)

Soloman zei:
speedtouch zei:

De vader van Renaultje is een superkok. Ik zit soms met stomme verbazing hier te lezen wat voor topgerechten hij krijgt voorgeschoteld.

Tja, dan wil je wel eten.

(...)
- een slanke man met een bril op en stijlvolle kleding
- een man met een zeer knappe vrouw
- een man die anderhalf uur in de keuken staat om zijn gezin te pleasen
- een man die een superopleiding heeft gehad in koken
- een man die deel uit maakt van een kookclub
- het huis heeft vier verdiepingen en een soutterain, twee garages.

De omschrijvingen wijzen er al op dat het Joop Braakhekke en Herman den Blijker niet kunnen zijn. :)

Pizza gegeten, vegetarisch. Stiekem toch best wel erg lekker ondanks dat hij zo uit de doos komt.

Dat klopt wel, van de rest van het lijstje maar een gedeelte :p

Ik durf het je niet te zeggen.

OK, dan moet ik Renaultje zien als een soort 'Billie Turf' (ken je die nog)?

Ik heb het maar even opgezocht, kende het niet

Ik weet niet hoe goed je geheugen is, maar een aantal jaar geleden was er een BBQ bij Carkiller. Daar was jij toch ook? Ik ook, dus misschien weet je nog hoe ik eruit zie ;)

Ik heb gerechten van Renaultje voorbij zien komen, en ik ben stikjaloers. Die vader van hem kookt de sterren van de hemel, echt waar. Van allemaal die hier hun gerechten droppen in dit topic is Renaultje ronduit de beste. De combinatie van smaken, alles.

Jullie denken vast dat ik een grapje maak, maar ik meen het serieus. Soms denk ik: waar haalt die vader al die tijd vandaan? Ik kom vaak thuis en dan heb ik het helemaal gehad en dan trek ik een bak spaghetti uit de vriezer en schuif hem in de magnetron.

Hoe anders gaat het in huize Renaultje!

Vers schepijs, appeltaart (uit de oven), franse kaas als voorgerecht, mosselen met friet, de heerlijkste pizza's en meneer heeft nog eens de beste whiskey's in de koelkast staan.

hou op, dit is een drie-sterren-restaurant.

Leuk verhaal @ Soloman, zal de complimenten doorgeven aan de chef ;)

Vergeleken met de vader van Renaultje ben ik een boerenkoolkok.

Dat zal wel meevallen, jij bent toch de hamburger koning (y)

@ JW

Nee, die knappe vrouw klopt wel, mijn moeder dus :T

Misschien beter om naar het Offtopic te verhuizen?

Soloman zei:
Het zijn toch hamburgers geworden met de friet, want het heeft een speciale reden.
Morgenochtend vertrekken we voor een paar dagen naar Duitsland, en daar hebben ze niet zulke goeie hamburgers.
Dus vanavond neem ik afscheid.:T

Ik hoop dat je een goede reis genoten hebt.. In DLD hebben ze toch andere specialiteiten, zoals goede schnitzels? Dan heb je toch geen hamburger nodig? ;)

IK ga dadelijk de voorbereidingen voor de Risotto treffen. Met kastanje champignon's, courgette, gerookte kipfilet + 2 stukken KIP uit de oven. Glaasje wit erbij.

Gisteren restje shoarma met kidneybonen op een bedje van botersla, tussen een stuk Turks brood, gegeten. :T

Voor aankomende week is er bloemkool, sperziebonen en aardappels (Frieslanders) ingekocht. Ook nog restje pasta met spruiten opmaken (dinsdag).

Soloman zei:
Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:
Foto550-P3FUZ4HS.jpg

Foto550-X8FH4PXB.jpg

Dat ziet er werkelijk fabelachtig geweldig uit.
Wanneer mag ik eens langskomen?:T

Ik zie nu pas je reactie.
Langskomen mag altijd, ik kan alleen niet beloven dat er altijd zo'n heerlijk stuk vlees op voorraad is. :T

Maak je het alleen klaar of ga je het ook nog opeten? :T

Ik weet nog niet wat ik ga eten, dat weet ik pas over een uur. ;)

Met friet, is dat niet de enige manier hou je mosselen kan eten?;)

[size=x-small]Voordat er iemand wijs gaat doen, ik vind ze ook erg lekker met stokbrood, op de pizza, in een bouillabaisse, met rijst, gegratineerd enz..[/size]

Gisteren was het hutspot met gehakballetjes en pittige jus. Heerlijk.
Vanavond: ik had nog hamburgers over, dus die eet ik nu.

929V6 zei:
Na een dagje autorijden, auto's spotten, auto's wassen of auto's verkopen of natuurlijk forummen heeft het gemiddelde Autoweekforumlid ongetwijfeld trek.

Afhankelijk van de leeftijd, de gezinssamenstelling, het leefpatroon en de culinaire vaardigheden zijn er dan natuurlijk een aantal opties:

- zelf achter het fornuis staan
- partner de keuken in sturen en ondertussen lekker doorforummen
- moeder en idem dito
- een magnetronmaaltijd bereiden
- een bezorglijn bellen
- met de auto door de mekdrijf
- tafeltjedekje
- de maaltijd overslaan

Uiteraard kennen we ook allerlei autogerelateerde maaltijden:

Gaskabeljauw, spruitstukjes, wieldoperwten, carterpannenkoeken en niet te vergeten de overheerlijke motorkapsalon...

Ik ben benieuwd naar jullie culinaire ervaringen!

Bij mij wordt het vanavond Boerenkool Met Worst.:T

Waar is de topicstarter eigenlijk gebleven????

Ik eet vanavond macaroni met ham en kaas en een beetje gehakt en salami

Terug
Bovenaan