Wat eet de AW-forummer? Een topic om je vingers bij af te likken!

Welk soort biefstuk?

Rund, Paard, :)

Hier een champignon-kip 'burger' met vers gesneden rode kool en gekookte aardappels. Met appelmoes uiteraard. Lekker standaard.

Eigen gemaakt, denk?

Vanavond een broodje POM en een Roti pannenkoek.
Aan de Oudegracht in Utrecht(y)

Nu stukje stokbrood in de oven.. met Johma salade (Tonijn - wasabi) + stukje kaas (Twente goud). Lekker.:T

Het is niet te geloven, maar ik had vanavond de perfecte gehaktbal! Is me nog nooit gelukt. En dat met Albert Heijn half-om-half gehakt (zo goed is die niet).

Recept:
Bakje gehakt van drie ons. Gehakt mengen met ongeveer twee eetlepels paneermeel, paar scheutjes chilipoeder en ruim gehaktmix van Stegeman (zonder paneermeel). Mengen, kneden. Twee gehaktballen van draaien en heel flink aanpersen zodat de ballen stevig worden.

Oven voorverwarmen 180 graden. Gehaktballen in aluminiumbakje. In de oven 25 minuten.

Braadvocht gebruiken voor jus, met wat echte boter erbij en wat jusmix-kruiden en wat surinaamse sambal (en 250ml water natuurlijk)

Erbij:
Aardappels (gekookt)
Snijboontjes (zak bij AH, kwartier koken).

@Soloman:

Knap hoor.

Ik had ook een gehaktbal vandaag, maar dan kant en klaar van de slager.
Ook lekker, maar wel heel gemakkelijk.:T

Ik experimenteer graag. Zo is me de perfecte supermarkthamburger na tijden gelukt! (Dat zijn die dingen die voorgevormd zijn). Die doe ik nu maanden en hij is...... perfect. Ik heb ontdekt dat heel veel afhangt van de kooktijden. Die gaan op de minuut nauwkeurig. Net zoals bij de perfecte gehaktbal.
De eigengemaakte hamburger, daar ben ik nog niet klaar mee.

Ik dacht al, je zal de hamburgers toch niet de deur uit hebben gedaan ;)

Vanavond heb ik een pistolet met zalm op en daarbij een gebakken camembert (y)

Ik vandaag een afspraak met de beste dokter van de wereld. :T
Dr. Oetker.;)

Pepperoni-salami pizza die ik nog heel even ga aanvullen.

Ik heb het voorbeeld van Soloman maar gevolgd en een pizza besteld bij een goede pizzeria.

Over 20 minuten zou ie er moeten zijn.:T

Carkiller zei:
Ik heb het voorbeeld van Soloman maar gevolgd en een pizza besteld bij een goede pizzeria.

Over 20 minuten zou ie er moeten zijn.:T
Ik durfde het niet te zeggen, maar ik wist dat...............

Ik heb net 400 gram huzarenschotel met scharrelei van de Lidl voor 1,19 op.

https://www.ciao-shopping.nl/Lidl_Huzarensalade_schotel__1844107

En gisteren al zo'n lekkere Westland.

dlhmk9.jpg

Straks Jumbo gehaktballen. Ik ben helemaal op de ongezonde toer. :)

We houden het vandaag een beetje simpel. We hebben beiden niet zo'n honger. Ik had kipfiletblokjes (gemarineerd) met satesaus en zelfgemaakte frites in mijn gedachten, maar de kip doe ik van de week wel een keer. Vrouwlief neemt genoegen met wat frites met mayonaise met groene-kool-salade. En ik neem groentesoep met toast en ik heb nog een stukje pizza over van gisteren.:T

Twee broodjes bal. En ijs met slagroom.
Over een paar uur hetzelfde nog een keer.

Toch blijf ik op zo'n 95 kg steken. Dat was ik in november vorig jaar ook. Toen trainde ik echter nog een keer of vier in de week.
Mijn buikomvang is echter wel wat toegenomen. Vorig jaar waren het spieren, nu is het vet.

Ach, ik gun mezelf even een periode van demotivatie. Heb nog altijd het idee dat ik het net zo makkelijk de training weer oppak.

Abonnement loopt al die tijd wel gewoon door. 25,95 per maand.

Weekeinde altijd vis.

Gisterenavond vooraf garnalen in look met stokbrood en olijfolie, vervolgens tonijn met gebakken groente, gebakken aardappeltjes en looksaus. Vanavond garnalen in look met olijfolie en stokbrood (kliekje van gisteren) en kabeljouw omwikkeld met spek uit de oven met boontes en patatjes. looksausje en/of mayo.

Joachim Stiller (vanuit het dierenasiel) zei:
Weekeinde altijd vis.

Gisterenavond vooraf garnalen in look met stokbrood en olijfolie, vervolgens tonijn met gebakken groente, gebakken aardappeltjes en looksaus. Vanavond garnalen in look met olijfolie en stokbrood (kliekje van gisteren) en kabeljouw omwikkeld met spek uit de oven met boontes en patatjes. looksausje en/of mayo.

Garnalen zijn altijd lekker. (y) Vooral die grote Gamba's. Tonijn ben ik geen fan van.

Vanavond wordt het gnocci, dat zijn Italiaanse knolletjes die net zo groot zijn als krieltjes maar een mengeling zijn van aardappel en pasta.

Ik moest het een keer proberen, want ik had erover gelezen.
Vorige week at ik het voor het eerst. Ik had veel klaargemaakt. (bak in de vriezer, ik gooi nooit iets weg, dus vreten kreng) Ik wist al dat ze wat bijgewerkt moesten worden met smaak, dus ik had ze gekookt (3 minuten) in bouillon. Prima.

Gemixt met de voorbereiding: zelf gedaan: Italiaans gekruid gehakt, uisnippers, knoflook, gesneden pepers, gesneden pikante knakworstjes, eh dat was het zo'n beetje.

Het smaakt wel, maar het is wel de laatste keer. De knolletjes zijn te groot en de combinatie aardappel/pasta vind ik niet zo. Voor zondagavond hou ik van gebroken spaghetti, klaargemaakt zoals hierboven, die je uit een kom met een vorkje eet.

Da's wel makkelijk, ik lust álles (heb natuurlijk wel m'n voorkeuren), heeft misschien met opvoeding te maken, ik weet het niet.
Heb het vandaag eenvoudig gehouden, 2 hamburgers, gebakken in champignons, ui en paprika.

Ben een beetje uit de varkenshaas. Uit de biefstuk. En uit de entrecote.

Heb het een tijdje steevast gekozen, wanneer mijn vrouw en ik uit eten gingen.
Maar dat sappige, en soms dat bloederige, begon me wat tegen te staan.

Ben nu weer terug bij af. Bij waar het allemaal ooit mee begon. Bij een schnitzel. :D

Smaakt me toch nog steeds het best. Met pepersaus dan graag.

Eet vanavond:
Vissticks, gebakken aardappelschijfjes en spruitjes (ik had nog een Hak pot staan in de kast, tegenwoordig eet ik verse groenten, maar dit moet wel op, net zoals andere potjes hier).

Dit is trouwens een echt bijstandsgerecht.
Reken maar mee:

1 pak Iglo vissticks is 300 gram en kost 2,20. Drie genoeg voor 1 persoon (er zitten er 10 in)
1 zak aardappelschijfjes van AH, 450 gram, kost 1 euro, kun je met twee personen delen. Ik heb wel twee zakken gekocht, ok laten we ruig doen, 1 zak persoon
1 pot Hak spruitjes van 680 gram (nog wel uitlekken), maar genoeg voor twee personen. 2 euro

Is even uitrekenen:
per persoon
vissticks 66 cent
aardappelschijfjes 1 euro
spruitjes 1 euro
scheutje fritessaus 20 cent
scheutje olie om op te bakken 20 cent.

Kom ik aan: 3 euro en zes cent! per persoon.

Er stond zonet ajam pangang op het menu. Altijd lekker - vind ik! - kip met rijst.

Eh tja, dat worden hamburgers.:p
Ik moet alleen nu nog het gehakt gaan halen. De broodjes heb ik al. Ik heb zelfs nog wat mozerella over, die ga ik er ook op doen.

Ik had nog een vraag, misschien weet iemand het. Bij de Italiaan krijg je vaak ovenbroodjes vooraf. Ze zijn bestrooid met kruidenpoeder met knoflook. Ongelooflijk lekker. Ik heb het proberen na te doen met knoflookboter, maar dat haalt het bij lange na niet.

Zijn zulke strooikruiden ergens te koop? Dan kan ik het brood eerst bestrooien en dan even in de oven leggen.

Origineel zijn het stukjes brood, ingewreven met knoflookteentje, olijfolie, zout en peper. Kruidenpoeders e.d. is daar nogal not done. Je bedoelt denk ik Bruschetta? Kijk hier dan maar eens bijv: https://nl.oilvinegar.com/bruschetta

R-W zei:
Origineel zijn het stukjes brood, ingewreven met knoflookteentje, olijfolie, zout en peper. Kruidenpoeders e.d. is daar nogal not done. Je bedoelt denk ik Bruschetta? Kijk hier dan maar eens bijv: https://nl.oilvinegar.com/bruschetta

Aha! Dus zo moet het! Dank je wel voor de tip!

Ik ga het origineel proberen, met olijfolie, knoflook, zout en peper. Wat basilicum erbij?

Ik kreeg zomaar een stokbrood gratis van AH. Dat laat ik natuurlijk niet liggen. Dus ik heb het maar gecomineerd met een vers camembertje, een boursinnetje en een Portje Saluutje. (was waarschijnlijk ook de bedoeling, maar goed).

Dat was het, lekker voor tv, bij de Pawn- en containershows.

Terug
Bovenaan