Wat eet de AW-forummer? Een topic om je vingers bij af te likken!

We zijn hier de voorraden aan het opeten, weer eens. De vriezer moet leeg en de kasten moeten leeg, ach, prikkelt de creatieve geest. Moet alleen nog af en toe wat grondstof (aardappelen, pasta, rijst) bij worden gekocht. Zo zie ik voor vanavond een zakje aardappelschijfjes (vriezer) en blik frankfurters (voorraadkast) voor vanavond. Nog genoeg franse mayonaise (Dyon) in huis, dat moet ook op. Alleen nog een ui erbij kopen en de zaak is compleet. Het is zaterdag. Inmiddels is de voorraad kipfilet op (vriezer) en de knoflook ook al opgesneden.

Ok, Seth, riep je ook zulke dingen bij de Pfaffs?:(

Eten is trouwens naar binnen, was heerlijk, de varkenshaas was lekker zacht en smakelijk.
Na de koffie komt er wat franse kaas op tafel met een biertje (sorry Frankrijk, liefhebbers, we houden niet zo van wijn)
Dan gaan we eens kijken of er een leuke film komt en in ieder geval ga ik regelmatig even naar Langs de lijn luisteren. Ik verheug me op een heerlijke zaterdagavond.

Zaterdag, de mooiste dag van de week. Ik schrijf dit trouwens vanaf mijn werk. Je kan nou eenmaal niet alles hebben.

Je hebt echt onregelmatige werktijden he?
Morgen is het heerlijk zondag. We (wij tweeen) doen altijd alles op zaterdag. Huishouden, financien, dingen bespreken.
Ik heb een verbod gelegd voor zondag om schoon te maken, over financien te praten, rekeningen te betalen, alles.
Zelf het koken blijft achterwege. (Zit altijd wel iets klaars in de vriezer of we halen wat).
Het is ons rustpuntje van de week. Ik ben er ontzettend blij mee en zij ook.
Ze (en andere mensen) mag me op zaterdag met alles lastig vallen, maar op zondag niet. Ook geen telefoon.

Apart, hier is zondag juist dé dag dat er iets lekkers op tafel komt of er uteten wordt gegaan.

Zondag is voor mij de uitloopdag van het weekend. Maandag stort ik me weer vol in het werk. Zondag is niets doen, alleen maar leuke dingen, dus wat dat betreft kan ik wel inkomen in je lekker eten. Maar zelf eet ik iets lichters zondag, zodat ik maandag fris ben. Maandag vind ik de moeilijkste dag. Als die gedaan is, kan ik de rest wel aan.

Ik ben wel erg extreem: tegenwoordig pak ik mijn tas al op zaterdagavond, bereid ik mijn agenda voor en strijk ik de kleren. Zaterdagavond staat alles al klaar, schoenen, kleren, sokken, alles. Dan scheer ik me ook. Zondag heb ik er geen omkijken naar. Maandagochtend vroeg hoef ik alleen maar te douchen en brood te smeren, en klaar is kees. Bevalt me prima!

Soloman zei:

Eten is trouwens naar binnen, was heerlijk, de varkenshaas was lekker zacht en smakelijk.
Na de koffie komt er wat franse kaas op tafel met een biertje (sorry Frankrijk, liefhebbers, we houden niet zo van wijn)
Dan gaan we eens kijken of er een leuke film komt en in ieder geval ga ik regelmatig even naar Langs de lijn luisteren. Ik verheug me op een heerlijke zaterdagavond.

Nee, dat was ik niet... Meestal een ander, naam begint met een S.....

Soloman zei:

Jajjws, De Pfaffs, das echt de ondergang van normale tv. Comerciële tv ten top. (n)(n)(n) :cry::cry::cry:

Vanavond bij de Griek gegeten, heerlijk

Vanavond ook weer heerlijk gedineerd.

Amuse: paling met selderijmayonaise en bieslook

Voorgerecht: gebakken kabeljauw op een bedje van peultjes

Tussengerecht: heldere kippensoep

Hoofdgerecht: met brie en spek gevulde, en met rookvlees omhulde varkenshaas, worteltjes, broccoli met kaassaus en aardappeltaart

Dessert: crême brulee en stoofpeertjes

Culinair weekendje :T.

voiture zei:
Culinair weekendje :T.

Zooo, dat kun je wel zeggen. Zelf gemaakt?
Ik bewaar dit recept. Eens zal ik het nodig hebben. Klinkt zeer smakelijk, en dat heb ik niet vaak (Heb me wel eens gebogen over de kersteditie van de Allerhande, dan twijfel ik altijd)

Ik zou alleen de kippensoep eentje naar boven verplaatsten. De kabeljauw vult aardig volgens mij.

Vanavond eten we weer restjes: aardappelpuree dat over is met wat kipfilet en salade.

De lunch straks:

Chamignonsoep met versgemalen peper
Croissant (warm) met plakje jonge kaas
Gekookt ei
Italiaans witbrood met dunne magere runderhamburger op bedje van gesmolten camambert (moest op), eigen vinding.
Truffelchocolaatje
Koffie

Dat zijn weer zes gangen, allez.

Nee, niet zelf gemaakt. We waren bij familie, de betreffende tante vind net als ik koken heel erg leuk. Vorig jaar kwamen ze bij ons en heb ik me uitgesloofd, nu geeft zij dus lekker gekookt.

De kabeljauw (die ze overigens perfect had bereid: glazig en net gaar, zoals het hoort) zou prima als hoofdgerecht kunnen dienen inderdaad.

Vandaag doe ik het rustig aan met gepaneerde kipfilet van de poelier en broccoli.

Je hebt een aardig uitgebreide lunch vandaag :).

voiture zei:
Je hebt een aardig uitgebreide lunch vandaag :).

Ligt reeds op de vertering.

De hamburger was nogal heftig met (pittige) camabert, omdat ik de hamburger ook had gepeperd. Het was een grote gigantische smaaklawine. Ik weet eerlijk gezegd niet of het een herhaling waard is, zo midden op de dag.:rolleyes:

Haha! Niet iets om aan gasten voor te zetten dus.

Overigens: het is camenbert. Geen camambert of camabert :).

Gisteren heerlijke biefstuk met aardappelkroketjes gegeten! Als middageten een lekker broodje met zalm. Vanavond staat er schnitzel met gebakken aardappel op het menu.

Lekkurrrr!!!

Ben hier helaas de enige die paling lekker vindt, maar anders leek me dat ook wel wat om te proberen.
Tegenwoordig hebben we meestal hier op vrijdagmiddag vis. We hebben een erg goede viskraam ontdekt die hier vrijdags in de buurt staat.
Vaste volgorde: :) eerst een grote bak kibbeling met saus daar en dan een paar zoute haring met uitjes mee naar huis op witte bolletjes van de bakker! Heerlijk.

Zal wel een tikveautje zijn van voiture ;)

@ JW

Paling eet ik dan weer nooit. Kibbeling is inderdaad heerlijk, maar een groene haring of een lekkerbek sla ik ook niet af!

Renaultje zei:
Gisteren heerlijke biefstuk met aardappelkroketjes gegeten! Als middageten een lekker broodje met zalm. Vanavond staat er schnitzel met gebakken aardappel op het menu.

Je bent immers ook nog in de groei. ;)

Renaultje zei:
Zal wel een tikveautje zijn van voiture ;)

o_O

Inderdaad. En dat is natuurlijk best wel stom in dit verband.

Vanavond doperwtjes, aardappelpuree en een vegaburger op met daarbij een salade van tomaat, mozzarella en komkommer.

Lekker bezig heren :T

Gisteren heb ik spareribs gegeten met patat! Zometeen ga ik zelf kapsalon maken, lekker dus (y)

Die lagen ook voor ons klaar (opwarmdingen), maar aangezien pa en ma er niet zijn hebben wij toch maar voor kapsalon gekozen aangezien zij dat liever niet eten :T

Mijn maag heeft er geen last van, en daar gaat het om!

@ Speedtouch

Dat zal ook wel meevallen, alleen slanker zal je er niet van worden. En ik ben nog jong en beweeg genoeg ;)

gisteravond pizza'tje Hawai van Dr Outker:

404947_281879195213525_100001743405944_657269_876847020_n.jpg

En verder volgen we sinds half januari een SB-boek :)
Dus veel aardappels en groenten en weinig vlees :T

Vandaag rijst met kipblokjes. (na een ontbijtje yoghurt, 's middags 2 boterammen en een appel).

Tis even afzien, maar we zijn al wel 7kg kwijt ;)

Af en toe even sassen hè :)
Vermageringskuur valt ook wel mee, het is vooral het gesnaai tussendoor en 's avonds dat je nu achterwege laat.
Eerder ging er elke avond wel een bakkie chips op tafel. En tja, dat tikt op den duur langzaam aan.

En nee, het beladengewicht van de Mégane is 7kg lager, die van de Twingo een kilo'tje of 5.
Niet dat we aan een te hoog bmi zaten ofzo, maar dat buikje mag er af :)

Dit alles betekend overigens niet dat we niets lekkers meer eten :)
Ik zag iemand over paling en andere vissoorten praten, maar dat kan ik ook niet laten staan hoor.

Gisteravond hier een entrecote gegeten. En vervolgens hier een nachtje geslapen. Even eruit. 't Was echter wel mistig aan zee.

Vanavond was het verse pasta met biologische kipfilet, rucola, cherrytomaatjes, rode pesto en verse basilicum. Chocolademousse toe.

Zak Italiaanse roerbakgroente van 400 gram en goed 100 gram pasta en een beetje kruiden. Best lekker, maar was een beetje veel.

Vanavond ga ik broodjes shoarma eten, ik had nog shoarma over. Maarja het is lekker, ik zit er dus niet mee (y)

Dat klinkt watertandend lekker Renaultje!

Ik maak vanavond hamburgers, ik koop er een frietje bij en smullen maar op vrijdagavond!:T

8c3ce8f8-2fb6-499b-b164-00f9891971d6.jpg

Gebakken aardappeltjes met sla (incl. gekookt ei'tje, beetje dressing etc.) en natuurlijk een lekker stukkie zalm uit de oven. (y)

Terug
Bovenaan