Wat eet de AW-forummer? Een topic om je vingers bij af te likken!

Nu ik (weer) een reactie van JW01 zie in dit topic over eten (koken) kan ik het niet laten om het volgende filmpje hier te laten zien:
JOETJOEP IPAD

Ik heb trouwens lekker wat snert uit de vriezer opgewarmd.

Rembrandt zei:
Nu ik (weer) een reactie van JW01 zie in dit topic over eten (koken) kan ik het niet laten om het volgende filmpje hier te laten zien:
JOETJOEP IPAD

Hahaa, Goeie! :)

Heb vanavond op chinese rijsttafel getrakteerd. Hoefde moeders niet te koken.

Gisteren lekker Schweinhaxe gegeten. Heerlijk. :T

Nu is het helaas weer over met de pret. (want weer terug van vakantie :().

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Rembrandt zei:
JOETJOEP IPAD

Hahaa, Goeie! :)

Heb vanavond op chinese rijsttafel getrakteerd. Hoefde moeders niet te koken.

Wat lief.

Vanavond heb ik boerenkoolstamppot op. Het was koud en nat vandaag; dus prima stamppotweer.

Het is weer eens restjesdag. Ik keek in de koelkast en ik zag van alles (ik ga niet zeggen wat)

Maar ik heb een besluit genomen.
Ik verwarm de oven voor op 175 graden, en daarna flikker ik er alles in. Zo van hoppa. Zoek het maar uit.
Na een half uur kijk ik wel weer verder en vreet de boel gewoon op.

Soloman zei:
Het is weer eens restjesdag. Ik keek in de koelkast en ik zag van alles (ik ga niet zeggen wat)

Ik verwarm de oven voor op 175 graden, en daarna flikker ik er alles in. Zo van hoppa. Zoek het maar uit.

Haha, netjes. Je geeft hier wel vaker sterke staaltjes van culinair raffinement ten beste, maar hiermee heb je jezelf overtroffen.

CeeVijf zei:
Soloman zei:

Haha, netjes. Je geeft hier wel vaker sterke staaltjes van culinair raffinement ten beste, maar hiermee heb je jezelf overtroffen.

Het rare was, dat het nog smullen was ook nog, niet te geloven.

Wat het was: restje bami goreng, een bapou-broodje, een paar stukjes varkenshaas en wat sperzieboontjes.
was zeer goed!

Nee, hier kan ik niet aan tippen. Ik leg er nog wel iets bovenop, maar hier kijk ik altijd naar uit!:T

Broodje kruidenkaas bij de V&D, cheesecake bij de Hema en stroopwafelvlaai bij de Multivlaai. Lekker wezen snaaien vanmiddag.

Doet mijn opa ook altijd op vrijdag als het even kan. Eerst naar V&D voor koffie met gebak, daarna naar de markt voor een zoute haring! (y)

En waarom ook niet. Het eten is dan misschien ongezond. Maar even lekker ergens rustig zitten ontstressend. Houdt de balans in evenwicht.

Even patsen: gisteren enorm culinair genoten op *** niveau in Oud-Sluis: eerst 7 verschillende amuses en daarna door met 6 gangen met bijbehorend wijnarrangement. Scheermessen, langoustines, St. Jakobschelpen, foie gras, duif en nog veel meer lekkernijen zijn de revue gepasseerd. We moesten er een eindje voor rijden en blijven overnachten maar dan heb je ook wat :D.

Ik vraag me af hoe mensen tegenover bont zouden staan als het dier ook gegeten kan worden. Of heb je ook geen producten van leder Soloman?

Hamer zei:
Ik vraag me af hoe mensen tegenover bont zouden staan als het dier ook gegeten kan worden. Of heb je ook geen producten van leder Soloman?

Dan is het voor mij geen probleem. Het is alleen het probleem hoe het bont geproduceerd wordt (dat wil je niet weten, ik heb het een keer gezien, vergeet je nooit meer, daar sta je bij te janken).

Koeieleer vind ik no problem.

Het is wel erg dat mijn vrouw actief is in dierenleedprotesten. Ik zet haar daar altijd af, maar dat moet altijd een straatje achteraf (ik heb leren bekleding).

Soloman zei:
Foie gras is net als bont.

Dat doe je gewoon niet.

Soloman en Bentley Arnage, even voor de nuance: eten jullie biologisch vlees en eireren? Hoe denk je dat het de kippen en varkens vergaat in de bioindustrie? Of kalfjes? Ik eet bijna alleen maar biologisch vlees omdat het in ieder geval diervriendelijker wordt geproduceerd. Echt diervriendelijk wordt het nooit natuurlijk maar het is in ieder geval iets beter.

Mijn zus heeft vorig jaar in Frankrijk een eendenboerderij en een ganzenboerderij bezocht. Eenden worden in de laatste paar weken vet gemest met een machine: ze zitten in een hok, worden vastgehouden en krijgen het voer met de slang naar binnen. Dat lukt bij ganzen niet ( heeft iets met de slikreflex te maken) dus worden ze handmatig "gevoerd". Het opvallende was dat de ganzen vrij rondlopen en zodra het voedertijd was zelf naar het personeel kwamen om "gevoerd te worden". Zo erg vonden deze ganzen het dus niet. Op basis van haar ervaringen blijkt dat je dus beter ganzenlever dan eendenlever kan eten.

Wat is erger : ganzenlever of kipfilet van de kiloknaller? Ik denk het laatste.

Ik begrijp je punt. Maar ik heb wel eens andere dingen gezien met ganzen voor tv. Trouwens, kiloknallers komen hier niet in huis. Was vroeger wel zo, maar nu niet meer.

Het is trouwens erg zwaar om vleeseter te zijn met een geweten. Daarom heb ik een selectie gemaakt in wat ik eet: koe, varken en kip en af en toe een visstick. Ik heb het trouwens al veel eerder gezegd dat de vleesindustrie weg moet uit Nederland en de biofabrieken, maar naar grote landen moet waar heel veel ruimte is. Dan is het probleem opgelost. Het is ook schandalig hoe producenten hun producten noemen. Een scharrelei staat voor een millimeter meer in een legbatterij.

Wat overdreven.

@ BMdoubleyou: mooie pats (y). Moet geweldig zijn om daar een keer te dineren. Ik vind het alleen te veel geld.

Als het je zo zwaar valt: dan eet je toch geen vlees meer :)? Maar koop je wel biologisch vlees?

Natuurlijk is het vreselijk hoe er vlees en vis geproduceerd wordt. Alleen het woord productie klopt al niet. Op zich is vlees eten helemaal niet zo verkeerd. Diezelfde zus help af en toe op een biologische boerderij van vrienden. Om de zoveel tijd laat de boer wat koeien slachten en verkoopt het vlees in de winkel op de boerderij. Die dieren hebben echt een goed leven gehad en dat vlees eten is een heel ander verhaal.

Daarom probeer ik zo bewust mogelijk vlees en vis te kopen. Tonijn bv. eet ik ook bijna nooit meer. En zoals gezegd mogelijk biologisch als het kan. En elke dag vlees eten is ook niet nodig. Maar ik ben geen heilige, eet graag vlees en heb enorm van de ganzenlever genoten :p. Sergio Herman gebruikt overigens ook zoveel mogelijk biologische producten. En voornamelijk vis en schaaldieren: van alle 13 gerechten waren er maar 2 met vlees. Ik ben allergisch voor oesters en als vervanger kon ik foie gras kiezen dus in mijn geval waren het er 3.

BMdoubleyou zei:
Als het je zo zwaar valt: dan eet je toch geen vlees meer :)? Maar koop je wel biologisch vlees?

Ben ik met je eens, maar tja...:cry:

Ja, koop tegenwoordig wel biologisch vlees. Het verschil in prijs is bij rund niet zo groot, bij kip wel.

Ik vind het wel heel jammer dat de slager geen biologisch heeft. Als je echt goed wil koken, moet je naar de slager. Het verschil merk ik direct. Kneed maar eens een gehaktballetje uit een pondje gehakt. Je merkt het verschil direct. Zelfs de kwaliteit van de slager is beter dan biologisch gehakt van de supermarkt. Biologisch zou een niet weg te denken onderdeel moeten worden van de samenleving.
Biologisch groente en fruit vind ik flauwekul. Dat groeit toch, heeft geen pijn en geen gevoel. En als je goed wast, gaat dat gif er ook wel goed af. Goed wassen.

voiture zei:
@ BMdoubleyou: mooie pats (y). Moet geweldig zijn om daar een keer te dineren. Ik vind het alleen te veel geld.

Ik zal het ook niet snel nog een keer doen. Na een restaurant met 1 ster en eentje met 2 sterren wilde ik dan ook wel eens weten hoe je in een 3 sterrentent eet. Dus waar kan je dan beter heen dan naar het beste restaurant van Nederland :)? Het is enorm veel geld maar je moet eigenlijk niet naar de prijs-kwaliteitverhouding kijken. Je kan er ook een pak bij Suit Supply van kopen :D. Dat pak ben je zo weer vergeten...maar dit niet :).
Alles is met zoveel precisie, aandacht en perfectie bereid dat het een zeer speciale ervaring wordt. Hij heeft 18 man in de keuken werken en iets van 8 in het restaurant. En ongeveer 50 couverts. Heel veel personeel dus om 5 dagen per week op 3 Michelinsterrenniveau te presteren. Elke gast mag in de keuken kijken en je wordt daar persoonlijk door de grote chef ontvangen. Dat vond ik ook best uniek.

BMdoubleyou zei:
voiture zei:

Ik zal het ook niet snel nog een keer doen. Na een restaurant met 1 ster en eentje met 2 sterren wilde ik dan ook wel eens weten hoe je in een 3 sterrentent eet. Dus waar kan je dan beter heen dan naar het beste restaurant van Nederland :)? Het is enorm veel geld maar je moet eigenlijk niet naar de prijs-kwaliteitverhouding kijken. Je kan er ook een pak bij Suit Supply van kopen :D. Dat pak ben je zo weer vergeten...maar dit niet :).
Alles is met zoveel precisie, aandacht en perfectie bereid dat het een zeer speciale ervaring wordt. Hij heeft 18 man in de keuken werken en iets van 8 in het restaurant. En ongeveer 50 couverts. Heel veel personeel dus om 5 dagen per week op 3 Michelinsterrenniveau te presteren. Elke gast mag in de keuken kijken en je wordt daar persoonlijk door de groet chef ontvangen. Dat vond ik ook best uniek.

Kan me voorstellen dat je er gewoon een keer geweest wilt zijn.
Aan de ene kant doe ik het niet omdat ik er gewoon geen geld voor heb, aan de andere kant vind ik het ook gewoon teveel geld. Maar het blijft iets aparts om het te ervaren.

Rationeel gezien kan je die 300 euries inderdaad beter aan een pak besteden :). Maar als je alles rationeel gaat bekijken gaat de lol in het leven er snel af. Het leven mag gevierd worden!

En die 300 euro is p.p.? Krijgt even met de vrouw uit eten wel een iets diepere betekenis.

Dat is inderdaad p.p. En je moet er ook nog 250 km voor rijden en een nachtje hotel boeken. Met de 740i zou er nog een tank benzine bij gekomen zijn. Lang leve de leaser :)

Wat het al met al heeft gekost ben je over een tijdje weer vergeten. Maar deze ervaring pakken ze je nooit meer af. En dat telt. (y)

Nasi goreng met garnalen en omeletreepjes. Heerlijk zelfgekruid. Daarbij zoetzure komkommersalade.

Alles volledig van de bioloog. Er komt hier (zo goed als) niets anders meer in huis. Mijn volledige weekboodschappen komen van de bioloog. Ik heb al in geen weken meer een "normale" supermarkt van binnen gezien.
Mijn vrouw maakt er een sport van. De kruidenmix voor de nasi is dan ook niet uit een pakje, maar zelf samengesteld.

Wel afgelopen vrijdag wezen eten bij "het Nonnetje" in Harderwijk. 1 Michelin-ster en dus een buitenkansje tijdens de restaurantweek. Al was dat in eerste instantie helemaal niet de bedoeling.
Maar wat was dat lekker eten, zeg! En na het eerste glaasje ("Wilt u champagne vooraf?", "Ja, lekker", en daar was de Moët:rolleyes:) ook maar niet meer op de prijs gelet en gewoon genoten van alle extra's in de vorm van amuses, extra gangen en wijntjes.
Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Terug
Bovenaan