Wat eet de AW-forummer? Een topic om je vingers bij af te likken!

Speedtouch, wat een trainingsbeest ben jij. (y) Fiets je ook wedstrijden? Heb je een licentie?

speedtouch zei:
Na een vermoeiende fietstocht van zo'n 70 km (nogal wat tegenwind op de terugweg) heb ik gebakken aardappeltjes met wat spekjes alsmede verse gemengde groentes allemaal in een pan. Ik heb zitten smullen, nu nog een uurtje lopen en dan mag ik weer gebak eten op een verjaardag.

Eigenlijk ben ik dan ook best gezond bezig. Ik maak drie keer in de week een tocht van 130km [size=x-small](met de auto)[/size]. Dan mag ik best drie keer per week een grote zak chips leeg eten. :D

Het heeft erg lang geduurd, maar ik organiseer vanavond weer een originele hapjesavond.
Vlammetjes, kaashapjes, bitterballen, gebraden tartaarballetjes.

met mosterd en chilisaus

Ik heb vanavond als voorgerecht poffertjes (met witte chocolade) en als hoofdgerecht een pannenkoek met spek, appel en kaneel op. Voor de goede orde: in ene pannenkoekenrestaurant.

Ja, was lekker. maar nu heb ik weer genoeg op voor de rest van het jaar.

Soms doen we dat. Onze kleine neefjes vinden dat erg leuk :D. En het is ook zeker lekker.

Voor jullie denken dat ik nooit eet: Jawel, ik eet (dus ik ben).
Vandaag zelfgemaakte erwtensoep (met roggerood en spek) en een witlofsalade. Toen ik de berichten las zag ik dat er erg vaak pakjes gebruikt werden, en ook knoflookpoeder! Hebben er mensen tenenangst? Het echte ding is zo lekker, ik gooi zelf hele tenen in de soep. Wie hem heeft mag afwassen!

Vanavond rösti gegeten. Met ui, spekjes en geraspte kaas. Gezond? Niet echt. Lekker? Ja. En bij mij mogen er best wat kilootjes bij.

Na een intensieve training van 4 uur waarin ik 26,5 km gelopen heb, heb ik een hoog opgestapeld bord macaroni genuttigd en de energie kwam weer terug in mijn lichaam!

Macaroni is altijd lekker. Beetje boterhamworst erdoor en een mixje en smullen maar. Vorige week heb ik een paar bakken versgekookte spaghetti met veel ui en knoflook (en rundergehakt) in de vriezer geduwd. Maandag en dinsdag zijn voor mij intensieve studiedagen, dan heb ik geen tijd om te koken, dan is een spaghettietje een uitstekende oplossing. Alleen houdt mijn vrouw niet van ui.

Vanavond trek ik een blik erwtensoep open heb ik besloten. Ik zag nog een kuipje kruidenboter in de koelkast staan die op moet, straks even een stokbroodje halen bij AH, gaat er wel in.

Ik ben nu op de zaak. 'ns Kijken wat ik vanavond, als ik weer thuis ben, ga eten. Zal wel een tosti, met witte druiven erbij, worden.

Ik weet niet wat het is, komt door het weer, maar de fast-foodsector doet het slecht bij me nou, om maar te zeggen.

Ik hoorde voor de radio dat ook maandag de NS een aangepast rooster hanteert, dus problemen.
Besloten om thuis te gaan werken,

Ondertussen kan ik saucijzen braden, in de pauze aardappels schillen, alvast de wortels en uien doen, jus klaarmaken
en dan gaan we gewoon maandag aan de hutspot

oh ja, mijn vrouw houdt niet van saucijzen, ik heb besloten er tartaarballetjes doorheen te mengen, wordt het toch nog gezellig.
(mijn vrouw is erg moeilijk wat eten betreft)

Haha, met saucijzen zou de sfeer aan tafel te snijden zijn in huize Soloman (m/v)? :)

Ik heb vanavond een heerlijk stamppotje op van aardappels, spitskool en rundvlees.

Vanavond is het nog bami van gisteravond (restje), maar voor morgen heb ik een probleem. Dan moet eindelijk die hutspot op tafel komen, wens van mijn vrouw. Vanavond braad ik de runderworst al en maak de jus. En dan komt morgen. Ik heb diverse recepten gelezen, en ik heb begrepen dat runderbouillon, wortel en ui de ingredienten zijn. Ok tot zover. Maar nu zit ik hier met een zak van AH, ui gemengd met wortel. Uit alle recepten blijkt dat je de ui moet fruiten, bouillon erbiij, sudderen met de wortel, dus gescheiden! Ik snap er niks meer van.

Welnee. Dat kan gewoon samen.

Sterkte. Ik vind hutspot niet te eten.

Hier was het vandaag een biefstukje, tuinbonen (partner: doperwten) en gebakken aardappelpartjes.

Dank jullie voor jullie reacties! Ik ga het gewoon proberen.

Probleem is dat mijn moeder altijd fantastische stamppotten maakte, maar ik kom uit een streng gereformeerd, ouderwets gezin, lange tijd geleden, dus dan leer je als man niet koken. Mijn stamppotten komen nooit goed uit. De zuurkool is te zuur, de boerenkool zit geen smaak of kraak aan, dat soort dingen, dus dat gaat nu weer gebeuren. Valt me gelijk op dat je de boel in bouillon moet koken, maar goed, ik ga aan de slag. Morgen eten we het en ik laat het jullie weten.;)

Doe mij maar Tortilla met shoarma, sla, kaas en een pittige knoflooksaus. Heerrrrlijk (y)

Voor mij staan er zo wat lekkere tosti's klaar!

Renaultje zei:
Doe mij maar Tortilla met shoarma, sla, kaas en een pittige knoflooksaus. Heerrrrlijk (y)

Voor mij staan er zo wat lekkere tosti's klaar!

Zal weinig verschil maken met een Pita toch?

Soloman zei:
Dank jullie voor jullie reacties! Ik ga het gewoon proberen.

Probleem is dat mijn moeder altijd fantastische stamppotten maakte, maar ik kom uit een streng gereformeerd, ouderwets gezin, lange tijd geleden, dus dan leer je als man niet koken. Mijn stamppotten komen nooit goed uit. De zuurkool is te zuur, de boerenkool zit geen smaak of kraak aan, dat soort dingen, dus dat gaat nu weer gebeuren. Valt me gelijk op dat je de boel in bouillon moet koken, maar goed, ik ga aan de slag. Morgen eten we het en ik laat het jullie weten.;)

Haha, wat een onzin, dat eerste deel van je post.

Maar misschien ligt het meer aan jou en heb je gewoon geen gevoel voor koken :p :).

Tipje voor de zuurkool: voeg tijdens het koken het vocht van een klein blijkje ananas toe (en tijdens het stampen de ananas in stukjes (of vers)). Of een scheutje appelsap. Of nog simpeler: spoel de zuurkool in een vergiet af onder de kraan.

Boerenkool: lekker op smaak brengen met verse peper en/of sambal. En, maar dat geldt m.i. voor alle stamppotten: goede jus gebruiken, liefst rundvleesjus.

Veel succes gewenst!

Dat klopt.
Dit keer heb ik de aardappels in bouillon gekookt. Aanrader.
Maar toch nog een beetje smakeloos, ik geef het toe, ik worstel er mee.
Boerenkool is ietsje bitter, mijn probleem is dat mijn vrouw vegetarisch is voor een groot gedeelte, en ze moet geen jus en ze moet dit en dat niet, dus ik zit opgescheept met een enorm probleem.

Met een collega had ik het over zuurkoolstampot: die zei geen probleem, aardappels, zak zuurkool, koken, stampen, spek er doorheen, worst, heerlijk!
Ik dacht: ja, die man heeft gelijk. Maar mijn vrouw wil geen spek, geen jus en worst. Ze wil absoluut geen vet.
En dan wordt het voor mij een hele opgave.

Als ik gewoon hollands kon koken, kook ik de sterren van de hemel, maar ik zit met de hele moeilijke eisen van mijn vrouw.
(mijn vrouw is tropisch, die vindt de Hollandse keuken te vet)

O, dat lijkt me erg lastig. Vind zij jouw eten wel te pruimen? Zo nee: laat zij dan gewoon koken. Zo ja: kook aardappels en groente, stamp het, deel het in tweeën. Zet het ene deel klaar voor je vrouw en 'bewerk' jouw deel tot een fatsoenlijke stamppot. Dus met jus en vlees/worst/spek. Zoveel extra werk is dat absoluut niet.

Ik kook vaak in twee delen. Bij stamppot is het altijd lastig, want de jus maakt ook veel deel uit van het gerecht, laten we eerlijk zijn, dus ik moet een apart pannetje met mager bouillon klaar maken voor haar. Dat zijn al twee pannen. In een koekepan maak ik dan spekjes klaar bij bijvoorbeeld de zuurkool voor mezelf. In een andere pan gaat de rookworst. In de oven gaat een vegetarische worst (van de Plus, die schijnt heerlijk te zijn) voor haar.
Het mengen gaat dus eerst gewoon en daarna meng ik voor mezelf.

Stamppot is voor mij altijd een zware klus.

En daarnaast: zij is gek op rijst en ik lust het niet. Haar zus was nog erger: die vond nog vetsliertjes in de kipfilet, die was ze druk aan het uitsnijden.

Mijn vrouw is halfbloed Antilliaans, met een goedgestelde (Nederlandse) vader. Alleen het beste kwam op tafel....

Weet je hoe ik stamppot maak? Ik kook aardappels en groente tegelijk bij elkaar in één grote pan. En leg daar meteen de worst in. Scheelt twee pannen :).

Ik houd overigens ook niet van vetsliertjes in kip. Kipfilet ontleed ik helemaal en snijd alles weg wat me niet aan staat.

Verder: laat je vrouw eens koken. En dan natuurlijk wat jij wenst.

Zuurkool moet je apart doen.

Als ik mijn vrouw laat koken, komt er niks van terecht.
Maar dat vind ik niet erg. Ze is in heel andere dingen wel heel erg goed, de een kan dit de ander kan dat.

Afwas ook, wat een ellende. Laat het maar aan mij over....

voiture zei:
Weet je hoe ik stamppot maak? Ik kook aardappels en groente tegelijk bij elkaar in één grote pan. En leg daar meteen de worst in. Scheelt twee pannen :).

Ik houd overigens ook niet van vetsliertjes in kip. Kipfilet ontleed ik helemaal en snijd alles weg wat me niet aan staat.

Uhm, weet je wel wat er allemaal in worst zit? Daar kunnen je kipfiletvetsliertjes nog hele boekdelen van leren!

Soloman zei:
voiture zei:

Uhm, weet je wel wat er allemaal in worst zit? Daar kunnen je kipfiletvetsliertjes nog hele boekdelen van leren!

Ik eet alleen worst in stamppot. En dat is dan verse runderrookworst. En daarvan wil ik niet weten wat er in zit.

Eindelijk weer eens een heerlijke ouderwetse niet te versmaden hamburger!
Heerlijk!!!
Broodje_hamburger.jpg

van rundvlees.

Met mijn unox muts op....

en voetbal op de radio.

en naar buiten kijken en weten dat ik niet naar buiten hoef.

Wat is het leven toch......
geweldig.:T

Lekker Soloman, daar heb ik ook wel trek in!

Net 3 stokjes met saté op. Zo maar even kijken of ik nog wat ga bestellen :T

Terug
Bovenaan