Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

Of zo'n ding dat je aan de achterklap hangt: https://www.halfords.nl/shop/auto-accessoires/fietsendragers/107932

FM zei:
Mijn vader is een fanatiek fietser en het is voor hem echt een eis dat er een fietsendrager achterop de Up! geplaatst kan worden. Ik heb nog nergens iets gevonden over een trekhaakje voor een fietsendrager. Weet iemand hier iets over?

Dit moet toch ook gewoon op een Up kunnen...

dsc00528nr0.jpg

Zal vast wel passen, je moet je echter afvragen of je een dergelijke oplossing wel wil hebben.
Een dergelijk rek op de achterklep is hoger dan een rek op de trekhaak. Ik weet niet hoe oud de vader in kwestie is, maar naarmate je ouder wordt lijkt het me (zonder dat ik iedereen over één kam wil scheren) toch wat minder fijn om de fietsen er zo hoog op te moeten tillen.

Als je ook nog een elektrische fiets hebt, iets dat steeds meer op alle leeftijden voorkomt tegenwoordig, dan heb ik het idee dat je het helemaal kunt vergeten.

British Racing Green zei:
FM zei:
Mijn vader is een fanatiek fietser en het is voor hem echt een eis dat er een fietsendrager achterop de Up! geplaatst kan worden. Ik heb nog nergens iets gevonden over een trekhaakje voor een fietsendrager. Weet iemand hier iets over?

Dit moet toch ook gewoon op een Up kunnen...

Er is een fietsendrager voor de up! leverbaar die op het dak gemonteerd kan worden.

Bentley Arnage zei:
Is de test met de automatische versnellingsbak hier al geplaatst?
Indien dit niet het geval is: https://www.autozine.nl/text/1023.html

Hmm, de automaatbak valt dus een beetje tegen jammer genoeg. Tenminste de beloftes die VW maakt komt de bak niet na. Gewoon lekker een handbak nemen dus. Daarnaast schakelen de VW bakken van oudsher altijd wel goed.

Ik heb een light bleu high up besteld ben heel benieuwd hoe die er uit ziet en waarneer hij komt
zijn er meer die deze kleur hebben besteld?

EricaUP!! zei:
Ik heb een light bleu high up besteld ben heel benieuwd hoe die er uit ziet en waarneer hij komt
zijn er meer die deze kleur hebben besteld?
De pics die ik ervan heb gezien, vond ik hem dicht tegen het witte aan zitten. Maar dat waren computer generated foto's, die vertrouw ik nooit zo. Mijn ouders gaan wellicht voor Dark Blue Metallic, ook een kleur die ik nog niet ben tegenkomen in persmateriaal. Wordt ook pas in week 3x geleverd voor het eerst, voor zover mij is geinformeerd.

Zo'n lichte kleur vind ik toch wel veel mooier staan dan donker, mede door het contrast van de zwarte bumperrand en de donkere achterruit. Zag de Up vorige week bij de VAG-dealer (donkergrijs of zwart) en toen kwam dat nogal gewoontjes over.

Verbruik van mijn high up! (75pk) over 5.150km:

Verbrauch: 5,37 l/100km 5.150 km und 276 l
CO2-Ausstoß: 125 g/km 5.150 km
Spritkosten: 9,43 EUR/100km 5.150 km und 486 EUR

Bijgaand wat recente foto's van mijn up! in de sneeuw. De winterbanden zaten er al onder (Bridgestone Blizzak).

Bij -3 graden in een dikke sneeuwstorm op de Sognefjellet (Noorwegen)

Sognefjellet2.jpg

Sognefjellet_zpsd85873a3.jpg

Op de Hardangervidda (bij Geilo)

Hardangervidda.jpg

En tot slot de up! op de Gamle Strynefjelsvegen, een onverharde bergpas, naar verluidt de mooiste weg van Noorwegen. En inderdaad, het was er schitterend!

GamlyeStynefjellsvegen2.jpg

GamleStrynefjellsvegen.jpg

Gisteren is mijn nieuwe Up geleverd, met standaard geluidsuitrusting.

Het viel mij bij het eerste geluid direct op dat het geluid erg dof klinkt. Pas als je de treble volledig openzet komt het in de buurt van een 'normale' geluidsbeleving.

hoe is dit bij jullie?

Beeviee zei:

Het viel mij bij het eerste geluid direct op dat het geluid erg dof klinkt. Pas als je de treble volledig openzet komt het in de buurt van een 'normale' geluidsbeleving.

hoe is dit bij jullie?

Is natuurlijk geen 5 serie met B&O speakers. Enige wat je kan doen is de speakers vervangen voor betere.

Bij mijn up! (high up met 6 speakers) klinkt het geluid juist boven verwachting, geen enkele reden tot klagen.

Beeviee zei:

hoe is dit bij jullie?

Herkenbaar. Vooral de eerste dagen vond ik dat een storende factor. Op de auto had ik verder weinig aan te merken, maar de speakers waren voor mij teleurstellend. Ik vond de klank erg vlak en absoluut niet helder, vooral te merken bij hoge tonen, klassieke en instrumentale muziek. Bij meer treble werd het vooral scheller. Zeker wanneer het volume wat hoger stond, deed het pijn aan mijn oren. Heb serieus overwogen om de luidsprekers te laten vervangen. Inmiddels lijk ik er aan gewend geraakt te zijn geraakt. Of - al lijkt het me stug - zouden de speakers eerst 'los' moeten komen?... Misschien heb ik mijn muziekkeuze er wel op afgestemd, want bij andere muziekstijlen klinkt het voor deze klasse toch nog best goed. In elk geval: ik weet dat het beter kan, maar kan er nu mee leven.

Donatello zei:
Beeviee zei:

hoe is dit bij jullie?

Is natuurlijk geen 5 serie met B&O speakers. Enige wat je kan doen is de speakers vervangen voor betere.

Ik heb geen Up! Maar een Micra ( zal wel vloeken in de kerk zijn hier), had daar een soortgelijk probleem. Vooral iets hoger volume kon ie simpelweg niet aan. Voor €300 nieuwe speakers laten installeren, de investering meer dan waard.

Edit: bij de productie van auto's in het algemeen maar bij kleintjes in het bijzonder wordt op iedere cent gelet. En die speakers zijn denk ik wel het laatste waar iemand de koop om over laat gaan.

[size=x-small]ma 12 nov 2012, 15:43[/size]
[size=medium]Volkswagen Up op aardgas geprijsd[/size]
door Bart Oostvogels
AMSTERDAM - Volkswagen breidt het Up-aanbod uit met deze Up EcoFuel: een Up op aardgas. Het model is per direct te bestellen.

TWEE AARDGASTANKS

Het automerk heeft de 1,0 liter benzinemotor geschikt gemaakt voor aardgas. De Up EcoFuel heeft twee aardgastanks aan boord met een gezamenlijke inhoud van 74 liter (gelijk aan 11 kilo aardgas). Voor noodgevallen heeft de Volkswagen nog een reservebenzinetank van 10 liter aan boord. De fabrikant geeft een theoretisch actieradius op van 520 kilometer waarmee de Up op aardgas 320 kilometer ver komt en op de benzinetank nog 200 kilometer. De CO2-uitstoot van de Up EcoFuel bedraagt 79 g/km. Goed voor vrijstelling van wegenbelasting (tot 2014) en en 14 procent bijtelling. Volkswagen voorziet het model standaard van een stop-/startsysteem en remenergie-regeneratie. De Up EcoFuel is te bestellen als take up, move up en high up. De prijs van het model begint bij 11.310 euro.

PRIJZEN
MODEL PRIJS
Volkswagen Up EcoFuel take up 11.310 euro
Volkswagen Up EcoFuel move up 12.010 euro
Volkswagen Up EcoFuel high up 12.950 euro

Volkswagen brengt volgend jaar nog de elektrische e-Up en de Cross-Up op de markt. De Cross-up komt waarschijnlijk enkel als vijfdeurs op de markt. De elektrische versie zowel met drie als vijf deuren.

Bron: https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/volkswagen/21067362/__Volkswagen_Up_op_aardgas_geprijsd__.html

Goedkoop, de nieuwe Panda TwinAir Turbo 80 CNG is er vanaf €13.790. Ik vind de Panda sowieso duur vergeleken met de Qubo of Punto CNG, die nauwelijks duurder zijn dan de versies met benzinemotor. De Panda zal wel een stukje vlotter zijn met zijn 80 pk turbomotor dan de up! met 68 pk en heeft standaard vijf deuren, maar dan nog vind ik het prijsverschil te groot.

Joep83 zei:
Bij auto's die af-fabriek op aardgas rijden, is daar ook vermogensverlies?

Wat bedoel je met vermogensverlies? Af-fabriek zit er 68pk in, dat zal die dus wel halen ook.

Als je een LPG3 installatie inbouwt, dan is er vaak sprake van vermogensverlies. Is dat bij bovengenoemde modellen ook zo?

De 207 1.6 VTi met LPG3 van mijn vriendin heeft op papier gewoon het normale vermogen maar door LPG is dit iets minder. Maar die LPG is "naderhand" ingebouwd.

Joep83 zei:
Als je een LPG3 installatie inbouwt, dan is er vaak sprake van vermogensverlies. Is dat bij bovengenoemde modellen ook zo?

Nee, dat is niet zo, de aardgas installatie wordt in de fabriek ingebouwd en het vermogen af-fabriek is 68pk.

59348_4489805297109_689536472_n.jpg

B)

Deze week een Up! op de rollenbank in de Autoweek: https://www.autoweek.nl/magazineartikel.php?ID=15253

Een Volkswagen Up is misschien niet de meest spectaculaire auto die je kan verwachten op de rollenbank, maar het is er wel eentje die schreeuwt om zo’n meting. We hebben het hier namelijk over een geheel nieuw model met een geheel nieuwe motor van een auto die hele volksstammen gaan aanschaffen. Henri van Roekel meldde zijn auto aan als proefkonijn.

m1ny7hfbgfa7_600.jpg

Ik vind de Up! trouwens een best leuk A-segmentertje. Alleen ik word wel een beetje erg gestoord van al die Up! grapjes. Zelfs Autoweek doet er met bovenstaande artikel aan mee. Up of down? Het wordt wel een beetje erg standaard allemaal.

Nog meer gehoorde varianten:

- Leuk als je in je uppie bent
- Seven Up
- Whats up?
- etc....

Eindelijk officieel:

De wegen kruisen met de Volkswagen Cross Up!
[size=x-small]Autonieuws • 10 februari 2013 • Tekst: Ellen Kole[/size]

Familie van de CrossPolo, CrossGolf en CrossTouran: Volkswagen breidt uit met de Cross Up!. Stoer aangekleed danst de jongste telg z'n debutantenbal op de autosalon van Genève.

Laat Genève nou net de plek zijn waar de Volkswagen X Up! - de voorloper van de Cross Up! - een jaar geleden te zien was. Nu is 'ie dus gereed voor de verkoop wat deze zomer staat te gebeuren. Wat de stoere Up! gaat kosten is nog onbekend, de exacte specificaties ook maar dit is wat we al wél weten.

De Cross Up! staat hoger boven het asfalt dan de reguliere Up!, op 16 inch lichtmetalen wielen. Verschillende bodypanelen zijn uitgevoerd in zwarte kunststof, zilverkleurige dakrails zijn toegevoegd. Deze ruige look zullen 'em direct doen opvallen zodra onze wegen zich kruisen met de jongste telg uit de 'VW Cross-familie'.

De uitvoering is vergelijkbaar met de Fiat Panda Trekking, dus wel het stoere uiterlijk maar geen vierwielaandrijving. De 75 pk driecilinder motor uit de standaard Up! ligt onder de motorkap, deze wordt verbonden met een handmatig te bedienen vijftrapstransmissie.

In plaats van het welbekende antracietkleurige interieur valt bij de Cross Up! gelukkig ook wat vrolijkers te kiezen: een interieur in rood. Voor het dashboard is er zelfs keus uit rood, zwart en zilver. Ook de contrasterende stiksels en chromen details fleuren de binnenboel op. Het stuurwiel, de handremgreep en pookknop zijn met leder bekleed.

Onder de standaarduitrusting van de Cross Up! vallen onder andere een centrale vergrendeling met afstandsbediening, elektrische ramen voor, plus verwarmbare en elektrisch verstelbare buitenspiegels. De laadvloer is eveneens te verstellen en de achterbank kan in twee delen neer worden geklapt.

252089-volkswagen-cross-up-2013-800x533.jpg

252092-volkswagen-cross-up-2013-800x533.jpg

252091-volkswagen-cross-up-2013-800x533.jpg

252090-volkswagen-cross-up-2013-800x533.jpg

252093-volkswagen-cross-up-2013-800x533.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2013/februari/32745-de-wegen-kruisen-met-de-volkswagen-cross-up
Meer:
https://www.autoweek.nl/nieuws/22205/klaar-voor-asfaltjungle-volkswagen-cross-up
https://www.autovandaag.nl/nieuws/8286/volkswagen-cross-up-komt-deze-zomer-naar-nederland/
https://www.autoblog.nl/volkswagen-cross-up-stoere-stadsrakker
https://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/volkswagen/21281373/__Cross-badge_voor_Volkswagen_Up__.html

Techniek XL1 in Volkswagen up! hybrid

3221171125135_DB2011AU01.jpg

Er komt een Volkswagen up! hybrid die gaat gebruikmaken van de techniek van de XL1. Daarmee zal de up! hybride net als de XL1 in staat moeten zijn een verbruik van rond de 1 liter per 100 km te scoren.

Met de presentatie van de XL1 liet Volkswagen ons kennis maken met meer dan alleen een super zuinige en zeer bijzondere auto. De techniek blijkt namelijk niet puur ontwikkeld voor deze XL1, maar zal ook worden toegepast in de up! die Volkswagen gaat leveren als hybride.

1.000 kg
De verwachting is dat de up! hybrid ongeveer 1.000 kg zal gaan wegen en is daarmee 200 kg zwaarder dan de XL1. Daarnaast zal uiteraard de luchtweerstand minder gunstig zijn en zodoende niet net zo zuinig kunnen zijn als de XL1. Toch verwacht het Britse Autocar dat de up! hybrid er wel heel dicht bij in de buurt kan komen.

Diesel-hybride
Zoals gezegd zal de techniek van de up! hybrid overeenkomen met dat in de XL1. Dat betekent een 48 pk sterke 0.8 liter TDI-motor gekoppeld aan een 27 pk sterke elektromotor die samen goed zijn voor een gecombineerde output van 69 pk en 120 Nm. Met een puur elektrische actieradius van 50 km zal vooral in stedelijk gebied zeer schoon gereden kunnen worden. Maar goed, dat zullen we pas over ongeveer anderhalf jaar weten. Eerder zal Volkswagen de auto nog niet presenteren.

322117112818_DB2011AU01.jpg

AUTOWERELD

Weet iemand hier toevallig of er ook een USB-aansluiting mogelijk is om je muziek af te spelen? Ik lees vanalles over de RCD215 met aux-aansluiting, maar USB lijkt mij handiger.
Verder: hoe bevalt het plastic stuur? Ben lederen stuurwielen gewend maar ik heb nu tijdelijk een Fiësta met plastic stuur, dat voelt irritant aan. Hoe is dat bij de Up?

Ontwerpmissertje dat stukje plastic op de achterdeur bij 4 drsversie van de Cross Up! .(td)

Ervaringen met de up! op de Duitse Autobahn:

Na eerder in Noorwegen een zuinigheidsrecord van 3,42 liter per 100 km te hebben neergezet (over een traject van 158 km) waarbij de snelheid meestentijds rond de 70km/h lag, heb ik inmiddels ook mijn persoonlijk hoogste verbruik neergezet: 9,34 liter per 100 km (1 op 10,7) over een afstand van 331 km over de Duitse Autobahn, waar het kon vól gas en af en toe wat kleine stukjes waar je 100 of 120 mocht.

De up! voelde op de Autobahn supergoed aan. Je kunt er strak mee rijden tot op hoge snelheid, en hij ligt stabiel in lange bochten. Bovendien zeer comfortabel en het onderstel houdt zich rustig. Om een idee van de snelheid te geven: die lag voor het grootste deel boven de 160 op de teller. Af en toe als de weg wat naar beneden liep had ik meer dan 180 op de teller staan, als top zette ik één keer 190 op de teller (182 op navi) tijdens zo'n lange Autobahnafdaling op de Duitse A3. Al met al een fijne Autobahnbrenner, ik kijk uit naar de up! GT... Verbruik over de volledige 1.030 km van Köningsleiten naar huis was precies 7 liter per 100km, zeg maar 1 op 14. De afstand werd met de up! in 9 uur gereden, uit en thuis :T

Nee, totaal niet zoekerig of lichtvoetig. Zoals ik zei, de up! voelde op de Autobahn supergoed aan. Je kunt er strak mee rijden tot op hoge snelheid, en hij ligt stabiel in lange bochten. Bovendien zeer comfortabel en het onderstel houdt zich rustig. Echt een fijne auto om zeer snel mee te rijden, hoewel de up! natuurlijk zijn beperkingen kent. Heuvelaf op de A3 ging nog met 190 op de teller, maar heuvelop zakte de snelheid snel tot onder de 160 op de teller. Niettemin een fijne auto op de Autobahn.

Wat een ophef over zo'n boodschappenwagentje... mannen toch !
Waar zijn de echte auto-liefhebbers -enthousiastelingen ??? toch niet hier hoop ik of elders in de 14% bijtelling categorie... tsjee...

Het gaat niet goed met auto-minnend-Nederland....

Het is juist de kunst om een auto van formaat boodschappenwagen goede rij-eigenschappen voor een nette prijs mee te geven (of het nu een Panda of een Up is). Bij een auto van € 30.000+ is dat een stuk makkelijker. Alleen autoliefhebbers begrijpen dat 8-)

Meeuw zei:
Het is juist de kunst om een auto van formaat boodschappenwagen goede rij-eigenschappen voor een nette prijs mee te geven (of het nu een Panda of een Up is). Bij een auto van € 30.000+ is dat een stuk makkelijker. Alleen autoliefhebbers begrijpen dat 8-)

Goede rij-eigenschappen is dan vaak wel gerelateerd aan de klasse... en niet objectief vastgesteld... "leuk in deze prijsklasse"voldoende goed"etcetera..

Het is echt geen heerlijke auto.. en dat bedoel ik met auto-liefhebber.. lyrisch doen over een Up! tsja

Een auto aantrekkelijk vinden louter vanwege imago of lage bijtelling... ik snap het wel maar accepteer het niet als auto-liefhebber !

En ik heb veel last van de doorsnee 107 , Up! Aygo autotjes.... teveel onwennig , ondeskundig en onterecht op de autosnelweg.... De make-Up! spiegel is het belangrijkste onderdeel van de auto....

Hans 1.6 TURBO zei:
En ik heb veel last van de doorsnee 107 , Up! Aygo autotjes.... teveel onwennig , ondeskundig en onterecht op de autosnelweg.... De make-Up! spiegel is het belangrijkste onderdeel van de auto....

Lol, je klinkt of je van iets last hebt wat niks met die auto's te maken heeft. Eerder iets psychologisch wat je dwars zit...8-)

Wat een onzin spui jij hier zeg, alsof je per se iets uit het C-segment of hoger moet rijden om autoliefhebber te zijn(td)
Ik heb meer respect voor iemand die een 'dikke' Up koopt en daar lekker mee over de Autobahn cruist dan iemand met een basis Astra (hoezo burgerbak...) die alleen maar uit de hoogte doet en een ander het licht niet in de ogen gunt als hij/zij iets minders rijdt dan hijzelf..

A110-50 zei:
Hans 1.6 TURBO zei:

Lol, je klinkt of je van iets last hebt wat niks met die auto's te maken heeft. Eerder iets psychologisch wat je dwars zit...8-)

Wat een onzin spui jij hier zeg, alsof je per se iets uit het C-segment of hoger moet rijden om autoliefhebber te zijn(td)
Ik heb meer respect voor iemand die een 'dikke' Up koopt en daar lekker mee over de Autobahn cruist dan iemand met een basis Astra (hoezo burgerbak...) die alleen maar uit de hoogte doet en een ander het licht niet in de ogen gunt als hij/zij iets minders rijdt dan hijzelf..

Ik ken jouw reactie's... Heb geen basis Astra en gun iedereen het volle geluk. Ik hoop dat je snel van de wachtlijst mag komen voor een degelijke psychische behandeling... je hebt het nodig kind !

Hans 1.6 TURBO zei:
A110-50 zei:
Hans 1.6 TURBO zei:

Ik ken jouw reactie's... Heb geen basis Astra en gun iedereen het volle geluk. Ik hoop dat je snel van de wachtlijst mag komen voor een degelijke psychische behandeling... je hebt het nodig kind !

Haha, helaas voor jou heb ik die niet nodig. Mensenkennis ontbreekt je dus ook blijkbaar? Ik ben je kind trouwens niet, dus hou je liever bij de feiten;)

Maar je doet hier nogal uit de hoogte. Alsof je met een Up, 107 of Aygo geen autoliefhebber kunt zijn... Dat vind ik op zijn zachtst gezegd een nogal vreemde gedachte

Ik had het niet over burger bak.. niet over C-segment, niet over uit de hoogte doen, en een ander het licht niet in de ogen gunnen...niet iover basis-Astra... wat een fantasie voor zo'n knulletje... wacht niet te lang met gehoplen worden !!!

Dat wordt een lange dure behandeling... sterkte !! ik meen het oprecht !!

Terug
Bovenaan