Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

Hans heeft natuurlijk wel wat bijzonders. Een 1.6 TURBO!
Hoewel, heeft een gemiddelde Polo tegenwoordig ook al niet een turbo :confused:
 
Hans 1.6 TURBO zei:
Ik had het niet over burger bak.. niet over C-segment, niet over uit de hoogte doen, en een ander het licht niet in de ogen gunnen...niet iover basis-Astra... wat een fantasie voor zo'n knulletje... wacht niet te lang met gehoplen worden !!!

Dat wordt een lange dure behandeling... sterkte !! ik meen het oprecht !!

Je leest echt niet he... Dat zijn inderdaad mijn woorden. Een reactie heet zoiets;)

Triest dat je niet eens normaal kunt reageren, en meteen met een humorloze grap aan moet komen.

Kijk eens in de spiegel voor de verandering, ik heb alles behalve een behandeling nodig, maar jouw posts geven toch wel aan dat een bezoekje aan een specialist voor jou geen verkeerde optie zou zijn;)
 
Wat laat iedereen zich kennen hier... ^^

cross up! live @ Autosalon van Genève:

252980-volkswagen-golf-2013-golf-variant-2013-polo-2013-800x533.jpg


252981-volkswagen-golf-2013-golf-variant-2013-polo-2013-800x533.jpg


252982-volkswagen-golf-2013-golf-variant-2013-polo-2013-800x533.jpg


Volkswagen stand & meer foto's:
https://www.omniauto.it/salone/ginevra2013/stand/992/volkswagen
https://www.autokopen.nl/autonieuws/2013/maart/32955-volkswagen-in-feeststemming-vijf-nieuwe-golf-varianten?page=1
 
Hans 1.6 TURBO zei:
Wat een ophef over zo'n boodschappenwagentje... mannen toch !
Waar zijn de echte auto-liefhebbers -enthousiastelingen ??? toch niet hier hoop ik of elders in de 14% bijtelling categorie... tsjee...

Het gaat niet goed met auto-minnend-Nederland....
Laat ik even inhoudelijk reageren Hans :)
Autoliefhebbers heb je in alle soorten en maten. Ik heb nog niet met de Up gereden, maar naar mijn idee is het een verbeterde versie van C1/107/Aygo. Ik heb zelf 3 jaar met een C1 gereden en dat viel me 100% mee! Zo'n Up zie ik wel zitten. Ik kan me ook wel voorstellen dat mensen deze auto omarmen. Dat heb je overigens bij elke auto wel.
Ik ben ook autoliefhebber, maar heb wel bewust voor een auto met 14% bijtelling gekozen. En dat bevalt mij prima! Ik vind het belachelijk goedkoop autorijden, maar als dat kan: waarom niet?
 
Die CrossUp vind ik trouwens niks. Het neemt het 'strakke', 'cleane' weg van de Up.
Op de IAA zag ik toen een WhiteUp, dat blijft voor mij de topper!
Rationeel gezien zou ik persoonlijk voor een MoveUp kiezen, uiteraard in het wit.
 
Tis een Metromannen bak.......

Ik zou een 40km/ plaatje achter op die Up prakken.....

Mijn ding is het absoluut niet....
 
Sinds mijn vriendin laatst zei "he , zit ik weer achter zo'n invalidenwagentje" moet ik er elke x aan denken als ik hem zie :D

Het is een leuke auto om goedkoop van A naar B te gaan, kopen zou ik hem nooit, mijn voorkeur gaat naar de picanto waar ik ook soms een weekje mee heb gehad, zeker als 3 deurs mooier. Maar dat komt ook omdat ik niet van die rugzakjes houd.

Hoop stiekem wel dat ze met een opvolger van de lupo GTI komen (voor weinig, zodat je hem ook nog eens ziet) (y)
 
-V8- zei:
Ik zou een 40km/h plaatje achter op die Up plakken.....

Ik zou het niet doen. Dat zou die Nederlandse Volvo V70 rijder die ik op de Autobahn inhaalde met 190km/h op de klok maar in verwarring brengen :T
 
[size=medium]Productieklaar: Volkswagen e-up![/size]
[size=x-small]donderdag 14 maart 2013[/size]

Met de e-up! presenteert Volkswagen haar eerste volledig elektrische auto. De elektrisch aangedreven up! maakte zijn debuut op de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering en zal voor het grote publiek in de schijnwerpers staan tijdens de IAA in Frankfurt.

Een grote verrassing vormt de komst van de e-up! niet. Al in september 2009 presenteerde Volkswagen een knalgele e-up! conceptcar als voorproefje op de komst van Volkswagen’s benjamin. Toen al maakte de Duitse autofabrikant bekend dat de up! niet alleen met conventionele motoren leverbaar zou gaan worden, maar dat alle registers zouden worden opengetrokken. En dat bleken geen loze woorden.

Gebogen LED´s
Optisch is de e-up! weinig verschillend van de modellen met een traditionele verbrandingsmotor onder de kap. De gebogen LED-verlichting, specifieke lichtmetalen wielen alsook de e-up! badge op de achterklep maken duidelijk met een elektrisch aangedreven up! te maken te hebben.

82 pk piekvermogen
Onder de motorkap uiteraard het grootste nieuws. Volkswagen heeft een 55 pk en 210 Nm sterke elektromotor gemonteerd. Deze heeft op pieken de beschikking over 82 pk en weet in een seconde of veertien naar 100 km/h te sprinten. Met zijn topsnelheid van 185 km/h, alsook de actieradius van 150 km maakt Volkswagen duidelijk dat de e-up – net als andere elektrische auto’s overigens – zich vooral in stadsverkeer thuis zal voelen. Achter het tankdopje is plaats gemaakt voor de stekker. Volgens Volkswagen is het daarmee mogelijk om in 30 minuten tot 80% van de accucapaciteit te benutten.

Najaar 2013
Zoals gezegd zal de e-up! zijn publieksdebuut beleven tijdens de IAA in Frankfurt (september 2013). Het ligt in de lijn der verwachting dat de e-up! kort daarna bij de dealers zal staan. De prijzen alsook exacte specificaties verwachten we in aanloop naar de marktintroductie.

3314133132151_DB2013AU00.jpg


3314133128182_DB2013AU00.jpg


3314133138116_DB2013AU00.jpg


331413313550_DB2013AU00.jpg


331413313174_DB2013AU00.jpg


Bron: https://www.autowereld.com/autonieuws/detail.asp?artikel=16943

Lang niet zo indrukwekkend als de Chevrolet Spark EV, dus ik ben benieuwd of de prijzen van die twee modellen veel van elkaar zullen afwijken.
 
[size=medium]Elektrisch op z'n Duits: Volkswagen e-Up en e-Golf[/size]
[size=x-small]27 augustus 2013 | 15:33 | Tekst: Lars Krijgsman[/size]

We hebben de e-Golf weleens voorbij zien komen, maar nu is de elektrische Golf dan echt onthuld. Volkswagen maakt van de gelegenheid gebruik om ook de Up van een elektrische aandrijflijn te voorzien.

Volkswagen zal de e-Up en e-Golf meenemen naar de beursvloer van de IAA in Frankfurt. Zowel de elektro-Up als -Golf zijn komen alleen met vier deuren.

Standaard beschikken ze over automatische klimaatregeling, een standkachel, een navigatiesysteem, voorruitverwarming en led-dagrijverlichting. De e-Golf krijgt daarbij volledige led-verlichting met zich mee in de koplampunits.

De e-Up verbruikt 11,7 kWh per 100 km, de e-Golf zoemt met 12,7 kWh per 100 km net iets harder door z'n stroomvoorraad heen. De elektrische Golf wordt aangedreven door een 115 pk sterke elektromotor die een koppel van 270 Nm naar de voorwielen stuurt. Het resultaat: een sprintje naar de 100 km/h in 10,4 seconden en een topsnelheid van 140 km/h. Z'n kleinere broertje krijgt een 82 pk sterke elektromotor die 210 Nm produceert. Nul naar 100 km/h gaat in 12,4 seconden en doorsprinten doet-ie tot 130 km/h.

Wie een beetje zorgvuldig met z'n rechtervoet omgaat moet in de Up 160 km ver kunnen komen. De e-Golf komt met 190 km een stukje verder. Beide modellen beschikken over een Eco en Eco+ modus. Het regeneratieve remsysteem is in vier standen in te stellen. Als de accu's leeg zijn is het pakket in een half uur tot 80 procent weer op te laden. Het is nog niet bekend wanneer we de elektro-Duitsers op de markt kunnen verwachten.

m1my5nob8ltk.jpg


m1my5noba4tj.jpg


m1my5nobekth.jpg


Bron: https://www.autoweek.nl/nieuws/24550/elektrisch-op-zn-duits-volkswagen-e-up-e-golf
 
AutoCar heeft al met de e-up! gereden: https://www.autocar.co.uk/car-review/volkswagen/up/first-drives/volkswagen-e-up-first-drive-review

VW-eup-09.jpg


VW-eup-01.jpg


VW-eup-05.jpg


VW-eup-02.jpg


VW-eup-08.jpg


VW-eup-10.jpg


VW-eup-11.jpg
 
e-up! en e.load up! (Concept) @ IAA Frankfurt:

01_w640.jpg


02_w640.jpg


03_w640.jpg


07_w640.jpg


fcaf8359ff9f813c08894678088d4a60_medium.jpg


ad01f8b86ca88438b6b0adc3d81b60fa_medium.jpg


2e82124ef76afc13f537ad436f767832_medium.jpg


e25f5af73000eea966c6c061bae45b91_medium.jpg


bcf4af6d001ca699142d4ca13c169a9c_medium.jpg


Meer foto's:
https://auto.mail.ru/photogalleries/motorshow/frankfurt-2013/15137/
https://motorshow.carview.yahoo.co.jp/frankfurt-motorshow/detail/external/22/
https://www.omniauto.it/salone/francoforte2013/stand/1067/volkswagen
 
[size=medium]1 op 90 in Volkswagen twin up![/size]
[size=x-small]woensdag 20 november 2013[/size]

Onder het motto ‘slim techniek delen’ presenteert Volkswagen de twin up! Dit studiemodel toont volgens de makers aan hoe de aandrijflijn van de geavanceerde XL1 geschikt gemaakt kan worden voor grootschalige productie.

Met de XL1 als technologisch uithangbord van de Volkswagen-familie heeft de Duitse fabrikant krachtig promotiemateriaal in handen. Desalniettemin vinden de heren in Wolfsburg het model toch een ver-van-mijn-bed-show en besloot men de innovatieve aandrijflijn te koppelen aan een bestaand model. Het resultaat is deze twin up!

Specificaties
Onder de kap van de twin up! vinden we dezelfde 0.8 liter TDI-dieselmotor, elektromotor en DSG-versnellingsbak als in de XL1. Het gecombineerde vermogen bedraagt 75 pk en de trekkracht 215 Nm. Achterin de twin up! bevindt zich een lithium-ion accu (8,6 kWh) en een dieseltank van 33 liter. De twin up! weegt 1.205 kg en heeft een gemiddeld verbruik van slechts 1,1 liter per 100 km. Dat is liefst 1 liter op 90,9 km! De CO2-uitstoot van de kleine benjamin blijft overigens steken op 27 gram per km.

50 km emissievrij rijden
Met de accu’s volledig opgeladen rijdt de twin up! maximaal 50 kilometer volledig elektrisch voordat de kleine dieselkrachtbron bijspringt. De ‘elektrische’ topsnelheid is begrensd op 125 km/h, maar als de elektromotor en de TDI-diesel samenwerken wordt dit vergroot tot 140 km/h. De sprint van nul naar honderd werkt de Duitser in 15,7 seconden af.

Geen productieplannen
Met het studiemodel twin up! laat Volkswagen duidelijk zien dat de mogelijkheden van Volkswagen’s modulaire bouwstrategie enorm zijn. Niet voor niets is de up! er zowel als benzine, diesel, aardgas en in een elektrische variant. Of er productieplannen zijn voor de twin up! meldt het persbericht niet, maar het lijkt ons in verband met de peperdure aandrijflijn van de XL1 niet voor de hand liggend.

311201284918_1.jpg


311201285195_1.jpg


311201274337_.jpg


Bron: https://www.autowereld.com/autonieuws/detail.asp?artikel=20213

Live @ Tokyo Motor Show:

004_o.JPG


005_o.JPG


006_o.JPG


010_o.JPG


Fotogalerij: https://autoc-one.jp/motorshow/tokyo/2013/volkswagen/1557191/photo/
 
vraagje word de e-up / e-golf ook betaalbaar gemaakt voor de particulieren.

ik had interesse tot ik de prijs zag in de Duitse configurator voor de prijs van een e-up heb ik een luxe golf maar voor de prijs vanaf 26.900,00 vind ik de up toch wel wat aan de dure kant afgezien dat je het accu pakket ook zal moeten / kan leasen
 
De Latijns-Amerikaanse Volkswagen up! krijgt een met 30 mm verlengde wielbasis (tot 2.45 meter) en een achterklep in carrosseriekleur à la Skoda Citigo en Seat Mii. Daarmee volgt Volkswagen de tactiek van Hyundai, die op de Indiase markt een verlengde en uiterlijk (meer) afwijkende Grand i10 aanbiedt.

15826.jpg


Meer foto's: https://caranddriverbrasil.uol.com.br/segredos/flagras/vw-ja-filma-comercial-do-up/6643
 
Ik vind het echt heel bizar, vanaf dit jaar is onze Up rijklaar 1800 euro in prijs gestegen! Zelf 12200 rijklaar betaald voor een 5drs High Up, nu 14000 o_O
 
Bhuddymahn zei:
Ik vind het echt heel bizar, vanaf dit jaar is onze Up rijklaar 1800 euro in prijs gestegen! Zelf 12200 rijklaar betaald voor een 5drs High Up, nu 14000 o_O

Wordt dat (volledig) veroorzaakt door de basisprijs of (ook) door belastingverhogingen?
 
Volgens mij juist alleen door belasting verhogingen!

Prijslijst 2013: https://www.volkswagen.nl/modellen/~/media/F7D34C709F4B43138515717430D41CD1.ashx

Prijzen 2014: https://www.volkswagen.nl/modellen/up/prijzen

Take Up is al 800 euro duurder geworden o_O
 
Idd, de basisprijs (excl. belastingen) van de Take Up BMT is niet veranderd.
 
Dat heeft natuurlijk te maken met de strengere uitstootnormen. Was de norm in 2013 nog 95 g/km, nu is dat 88 g/km. De Up BMT heeft een uitstoot van 95 g/km, dus 7 gram 'teveel', waardoor er nu wel BPM betaald moet worden (a 105 euro per gram boven de norm).
 
@Bump: dat zou dan 7 * 105 = 735 euro zijn. De basisprijs van een Take Up 2014 ligt echter 1700 euro hoger dan dat van m'n Easy Up uit 2013. Terwijl het identieke auto's zijn (even kaal).
 
PlannedObsol zei:
@Bump: dat zou dan 7 * 105 = 735 euro zijn. De basisprijs van een Take Up 2014 ligt echter 1700 euro hoger dan dat van m'n Easy Up uit 2013. Terwijl het identieke auto's zijn (even kaal).

Plus nog 21% BTW over die 735 euro en dat is het dan. De rest komt dus vanuit VW.
Overigens zie ik een vanafprijs in 2013 van €8.890, in 2014 €9.690, dat is geen 1.700 euro verschil??
 
@Bump: dat klopt, alleen was de Easy Up identiek aan de Take Up, op de prijs na: die was 7995, i.p.v. 8890. Nogal onzinnig om op dat moment een Take Up te nemen. Mijn Upje met airco en radio kwam op 9400 rijklaar, zijnde 8684 voor de auto, 716 afleveringskosten incl. 3 jaar garantie. De aanbieding liep overigens tot 31-12-2013.

Configureer ik nu dezelfde Up met airco en radio kom ik op 11300 rijklaar op de site van VW, m.i. te duur voor een erg basic autootje.
 
Latijns-Amerikaanse up! officieel: https://revistaautoesporte.globo.com/Noticias/noticia/2014/01/vw-nacional-aparece-em-primeira-foto.html

up.jpg
 
Even een vraagje apart.
Ik heb pas in een Seat Mii gereden, en ik vond het verbazingwekkend nog goed rijden ook.
Vermogen is aan de lage kant, maar als stadsauto lijkt het me een zeer goede auto.

Mijn vraag is dus, is de Seat Mii identiek aan de Up of niet?
 
Bmwlover1 zei:
Mijn vraag is dus, is de Seat Mii identiek aan de Up of niet?

Afgezien van stylingdetails van binnen en van buiten, is de Seat Mii identiek aan de Up. Wel verschillen de uitrustingspakketten. Als je de 3-ling gelijk uitrust zijn de prijsverschillen vrijwel nihil naar het schijnt. Let ook op de kwaliteit van de stoelbekleding, in mijn high up zit een mooi en duurzaam stofje, zou me dan weer niet verbazen als de stoelbekleding van Seat of Skoda net wat minder mooi is.
 
Mij zou het niet verbazen als het juist net andersom is, dat de Seat en Skoda net wat luxer zijn afgewerkt dan de Volkswagen. Dat zie je ook bij de Ibiza vergeleken met de Polo, of de Superb vergeleken met de Passat. Volkswagen heeft de naam, maar bij de andere 2 merken krijg je meer value for money.
 
Bedankt, ik vind persoonlijk de Mii ook wat mooier.
Nadeel van de Up! vind ik de achterklep en het dashboard.
Bij de Mii is het dashboard gewoon strak, bij een Up! kom je echt in een soort spaceshuttle terecht met dat glans zwarte dashboard.
 
Precies. VW heeft de naam, maar slimme mensen kiezen de Seat of de Skoda want die bieden meer voor hetzelfde geld.
 
R W D zei:
maar slimme mensen kiezen de Seat of de Skoda want die bieden meer voor hetzelfde geld.

Ik heb voor de Up gekozen vanwege de grille, de achterklep en het dashboard.
 
Bmwlover1 zei:
Mijn vraag is dus, is de Seat Mii identiek aan de Up of niet?

Echt veel verschil is er niet tussen de auto's. Pik er gewoon eentje uit die jij leuk vindt!..;)

Dit is trouwens wel even een punt om rekening mee te houden:

Hoe compact die Mii van buiten ook is, binnenin is hij verrassend ruim. In de prijslijst staat hij er voor een vanaf-prijs van € 7.695. In vergelijking met de Up! en de Citigo lijkt hij de goedkoopste. Lijkt, want de basisuitvoering van de Mii kent geen stuurbekrachtiging terwijl de goedkoopste Up! die bijvoorbeeld wel heeft. En zo zijn er nog wel wat verschillen in uitrusting waardoor je kunt stellen dat ze allemaal ongeveer even duur zijn.

Bron: https://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/autotest/SEAT/MII/1580#hoeRijdtMerkType
 
Enzo Ferrari zei:
Bmwlover1 zei:
Mijn vraag is dus, is de Seat Mii identiek aan de Up of niet?

Echt veel verschil is er niet tussen de auto's. Pik er gewoon eentje uit die jij leuk vindt!..;)

Dit is trouwens wel even een punt om rekening mee te houden:

Hoe compact die Mii van buiten ook is, binnenin is hij verrassend ruim. In de prijslijst staat hij er voor een vanaf-prijs van € 7.695. In vergelijking met de Up! en de Citigo lijkt hij de goedkoopste. Lijkt, want de basisuitvoering van de Mii kent geen stuurbekrachtiging terwijl de goedkoopste Up! die bijvoorbeeld wel heeft. En zo zijn er nog wel wat verschillen in uitrusting waardoor je kunt stellen dat ze allemaal ongeveer even duur zijn.

Bron: https://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/autotest/SEAT/MII/1580#hoeRijdtMerkType
Dat viel me inderdaad ook al op!
Mini van buiten maar met m'n 2 meter kon ik gewoon nog comfortabel zitten ook!
Achterin zou wel krap worden.
 
De e-Up wordt dus niet te koop aangeboden!

Nu.nl:
Volkswagen biedt e-Up met abonnement aan
Volkswagen heeft met de e-Up een compacte elektrische auto in de aanbieding met een theoretische actieradius van 160 kilometer. Vrijdag heeft de importeur bekendgemaakt wat de auto moet kosten.

De E-up is niet te koop, Volkswagen heeft wel een leaseprijs bepaald. De elektrische Up wordt gekoppeld aan een abonnement dat vier jaar loopt. Het onderhoud, de verzekering, een eigen laadpunt en natuurlijk de Up zelf zijn inbegrepen in het maandbedrag van 495 euro.

Het abonnement gaat uit van een jaarlijks kilometrage van 10.000 km. Wie langere ritten wil maken, kan daarvoor een Golf Variant inschakelen. Volkswagen biedt de stationwagen voor drie weken per jaar aan.

De e-Up wordt geleverd met een stroomtegoed van Eneco HollandseWind dat goed is voor 10.000 kilometer elektrische kilometers. Het eigen laadpunt is via de Easy Sharing smartphone-applicatie open te stellen voor andere e-Up rijders. Middels een andere app voor de smartphone is de laadstatus van de auto te controleren. Bovendien is je Up ermee voor te verwarmen, of juist voor te koelen.
 
In totaal 23.760 EUR om vier jaar in een elektrische Up rond te rijden. Beetje teveel van het goede.
 
Wel lekker makkelijk en zorgeloos instappen. Maar desondanks heb ik het gevoel dat de Renault Zoe toch een betere aanbieding is. Meer auto, duidelijk meer rijbereik, makkelijker en sneller laden onderweg.
 
Nadeel van de Zoe vind ik dat het geen all-in prijs betreft. Dan krijg je nog een stukje acculease erbij. Zie zo'n auto maar eens kwijt te raken als particulier, zonder dat er een accupakket in zit.

Nog wat foto's van de e-Up! in Nederland.

Bron: https://autovandaag.nl/autonieuws/9698/zakelijk-of-particulier-abonnement-nemen-op-volkswagen-e-up/

Zakelijk-of-particulier-abonnemt-nem-op-Volkswag-eUp-52d907ae80503.jpg


Zakelijk-of-particulier-abonnemt-nem-op-Volkswag-eUp-52d907b6dbc31.jpg


Zakelijk-of-particulier-abonnemt-nem-op-Volkswag-eUp-52d90779a95db.jpg


Zakelijk-of-particulier-abonnemt-nem-op-Volkswag-eUp-52d90794e348b.jpg


Zakelijk-of-particulier-abonnemt-nem-op-Volkswag-eUp-52d9079b8d9ca.jpg


Zakelijk-of-particulier-abonnemt-nem-op-Volkswag-eUp-52d907a9e43c6.jpg


Zakelijk-of-particulier-abonnemt-nem-op-Volkswag-eUp-52d907a09b486.jpg


Zakelijk-of-particulier-abonnemt-nem-op-Volkswag-eUp-52d907a54e3b8.jpg


Zakelijk-of-particulier-abonnemt-nem-op-Volkswag-eUp-52d9078734e44.jpg


Zakelijk-of-particulier-abonnemt-nem-op-Volkswag-eUp-52d90772c741c.jpg


Zakelijk-of-particulier-abonnemt-nem-op-Volkswag-eUp-52d9077f89e19.jpg
 
Bij de Zoe heb je inderdaad de acculease nog, maar de e-Up wordt pas na 4 jaar van jou als je er een wilt. Tot die tijd moet je die in zijn geheel leasen. Dus je betaald bijna € 24k,- en daarna moet je de auto kopen. Of teruggeven.
 
Meer Latijns-Amerikaanse up!:

up_.jpg


volkswagen_up.jpg


up.jpg


Bron: https://revistaautoesporte.globo.com/Noticias/noticia/2014/01/volkswagen-tem-o-menor-custo-de-reparo-do-brasil.html

De up! heeft 5 sterren gescoord in de Latin NCAP-botsproeven, aanzienlijk beter dan wat de lokale modellen doen. Duur is 'ie ook al niet, dus je bent met een up! beter af dan met een Uno, Palio of Gol.
 
Driedeurs up! voor Latijns-Amerika: https://revistaautoesporte.globo.com/Analises/noticia/2014/04/volkswagen-ganha-cambio-automatizado-e-versao-duas-portas.html

up6.jpg


up5.jpg
 
De VW up! is na 100.000 km compleet uit elkaar gehaald door Autobild en TUV. Zie hier de resultaten:

Leesmateriaal: https://www.autobild.de/artikel/vw-up-100.000-kilometer-dauertest-5568660.html
Video: https://youtu.be/4xMYwnMjS-w

Dauertest-VW-Up-1200x800-bf4298d0b8a8957e.jpg
 
Hoe bestaat het dat er over dit gebakje, deze brommobiel zoveel pagina's volgeblaat worden?
 
Wheel Critic zei:
Hoe bestaat het dat er over dit gebakje, deze brommobiel zoveel pagina's volgeblaat worden?

Inderdaad, terwijl het spreekwoord toch is: "Eén beeld zegt meer dan duizend woorden."

18n7okefvrt6xjpg.jpg
a068.gif
 
Terug
Bovenaan