JPeG
Net ingestapt
Hans 1.6 TURBO zei:Heb geen basis Astra
Nee.....Hansie heb un Turboooooo!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hans 1.6 TURBO zei:Heb geen basis Astra
Hans 1.6 TURBO zei:Ik had het niet over burger bak.. niet over C-segment, niet over uit de hoogte doen, en een ander het licht niet in de ogen gunnen...niet iover basis-Astra... wat een fantasie voor zo'n knulletje... wacht niet te lang met gehoplen worden !!!
Dat wordt een lange dure behandeling... sterkte !! ik meen het oprecht !!
Hans 1.6 TURBO zei:nog een kleuter.. past bij de Up!
Daaaaaaaaaaag
Moderator
Laat ik even inhoudelijk reageren HansHans 1.6 TURBO zei:Wat een ophef over zo'n boodschappenwagentje... mannen toch !
Waar zijn de echte auto-liefhebbers -enthousiastelingen ??? toch niet hier hoop ik of elders in de 14% bijtelling categorie... tsjee...
Het gaat niet goed met auto-minnend-Nederland....
-V8- zei:Ik zou een 40km/h plaatje achter op die Up plakken.....
[size=medium]Productieklaar: Volkswagen e-up![/size]
[size=x-small]donderdag 14 maart 2013[/size]
Met de e-up! presenteert Volkswagen haar eerste volledig elektrische auto. De elektrisch aangedreven up! maakte zijn debuut op de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering en zal voor het grote publiek in de schijnwerpers staan tijdens de IAA in Frankfurt.
Een grote verrassing vormt de komst van de e-up! niet. Al in september 2009 presenteerde Volkswagen een knalgele e-up! conceptcar als voorproefje op de komst van Volkswagen’s benjamin. Toen al maakte de Duitse autofabrikant bekend dat de up! niet alleen met conventionele motoren leverbaar zou gaan worden, maar dat alle registers zouden worden opengetrokken. En dat bleken geen loze woorden.
Gebogen LED´s
Optisch is de e-up! weinig verschillend van de modellen met een traditionele verbrandingsmotor onder de kap. De gebogen LED-verlichting, specifieke lichtmetalen wielen alsook de e-up! badge op de achterklep maken duidelijk met een elektrisch aangedreven up! te maken te hebben.
82 pk piekvermogen
Onder de motorkap uiteraard het grootste nieuws. Volkswagen heeft een 55 pk en 210 Nm sterke elektromotor gemonteerd. Deze heeft op pieken de beschikking over 82 pk en weet in een seconde of veertien naar 100 km/h te sprinten. Met zijn topsnelheid van 185 km/h, alsook de actieradius van 150 km maakt Volkswagen duidelijk dat de e-up – net als andere elektrische auto’s overigens – zich vooral in stadsverkeer thuis zal voelen. Achter het tankdopje is plaats gemaakt voor de stekker. Volgens Volkswagen is het daarmee mogelijk om in 30 minuten tot 80% van de accucapaciteit te benutten.
Najaar 2013
Zoals gezegd zal de e-up! zijn publieksdebuut beleven tijdens de IAA in Frankfurt (september 2013). Het ligt in de lijn der verwachting dat de e-up! kort daarna bij de dealers zal staan. De prijzen alsook exacte specificaties verwachten we in aanloop naar de marktintroductie.
[size=medium]Elektrisch op z'n Duits: Volkswagen e-Up en e-Golf[/size]
[size=x-small]27 augustus 2013 | 15:33 | Tekst: Lars Krijgsman[/size]
We hebben de e-Golf weleens voorbij zien komen, maar nu is de elektrische Golf dan echt onthuld. Volkswagen maakt van de gelegenheid gebruik om ook de Up van een elektrische aandrijflijn te voorzien.
Volkswagen zal de e-Up en e-Golf meenemen naar de beursvloer van de IAA in Frankfurt. Zowel de elektro-Up als -Golf zijn komen alleen met vier deuren.
Standaard beschikken ze over automatische klimaatregeling, een standkachel, een navigatiesysteem, voorruitverwarming en led-dagrijverlichting. De e-Golf krijgt daarbij volledige led-verlichting met zich mee in de koplampunits.
De e-Up verbruikt 11,7 kWh per 100 km, de e-Golf zoemt met 12,7 kWh per 100 km net iets harder door z'n stroomvoorraad heen. De elektrische Golf wordt aangedreven door een 115 pk sterke elektromotor die een koppel van 270 Nm naar de voorwielen stuurt. Het resultaat: een sprintje naar de 100 km/h in 10,4 seconden en een topsnelheid van 140 km/h. Z'n kleinere broertje krijgt een 82 pk sterke elektromotor die 210 Nm produceert. Nul naar 100 km/h gaat in 12,4 seconden en doorsprinten doet-ie tot 130 km/h.
Wie een beetje zorgvuldig met z'n rechtervoet omgaat moet in de Up 160 km ver kunnen komen. De e-Golf komt met 190 km een stukje verder. Beide modellen beschikken over een Eco en Eco+ modus. Het regeneratieve remsysteem is in vier standen in te stellen. Als de accu's leeg zijn is het pakket in een half uur tot 80 procent weer op te laden. Het is nog niet bekend wanneer we de elektro-Duitsers op de markt kunnen verwachten.
[size=medium]1 op 90 in Volkswagen twin up![/size]
[size=x-small]woensdag 20 november 2013[/size]
Onder het motto ‘slim techniek delen’ presenteert Volkswagen de twin up! Dit studiemodel toont volgens de makers aan hoe de aandrijflijn van de geavanceerde XL1 geschikt gemaakt kan worden voor grootschalige productie.
Met de XL1 als technologisch uithangbord van de Volkswagen-familie heeft de Duitse fabrikant krachtig promotiemateriaal in handen. Desalniettemin vinden de heren in Wolfsburg het model toch een ver-van-mijn-bed-show en besloot men de innovatieve aandrijflijn te koppelen aan een bestaand model. Het resultaat is deze twin up!
Specificaties
Onder de kap van de twin up! vinden we dezelfde 0.8 liter TDI-dieselmotor, elektromotor en DSG-versnellingsbak als in de XL1. Het gecombineerde vermogen bedraagt 75 pk en de trekkracht 215 Nm. Achterin de twin up! bevindt zich een lithium-ion accu (8,6 kWh) en een dieseltank van 33 liter. De twin up! weegt 1.205 kg en heeft een gemiddeld verbruik van slechts 1,1 liter per 100 km. Dat is liefst 1 liter op 90,9 km! De CO2-uitstoot van de kleine benjamin blijft overigens steken op 27 gram per km.
50 km emissievrij rijden
Met de accu’s volledig opgeladen rijdt de twin up! maximaal 50 kilometer volledig elektrisch voordat de kleine dieselkrachtbron bijspringt. De ‘elektrische’ topsnelheid is begrensd op 125 km/h, maar als de elektromotor en de TDI-diesel samenwerken wordt dit vergroot tot 140 km/h. De sprint van nul naar honderd werkt de Duitser in 15,7 seconden af.
Geen productieplannen
Met het studiemodel twin up! laat Volkswagen duidelijk zien dat de mogelijkheden van Volkswagen’s modulaire bouwstrategie enorm zijn. Niet voor niets is de up! er zowel als benzine, diesel, aardgas en in een elektrische variant. Of er productieplannen zijn voor de twin up! meldt het persbericht niet, maar het lijkt ons in verband met de peperdure aandrijflijn van de XL1 niet voor de hand liggend.
Bhuddymahn zei:Ik vind het echt heel bizar, vanaf dit jaar is onze Up rijklaar 1800 euro in prijs gestegen! Zelf 12200 rijklaar betaald voor een 5drs High Up, nu 14000![]()
PlannedObsol zei:@Bump: dat zou dan 7 * 105 = 735 euro zijn. De basisprijs van een Take Up 2014 ligt echter 1700 euro hoger dan dat van m'n Easy Up uit 2013. Terwijl het identieke auto's zijn (even kaal).
Bmwlover1 zei:Mijn vraag is dus, is de Seat Mii identiek aan de Up of niet?
R W D zei:maar slimme mensen kiezen de Seat of de Skoda want die bieden meer voor hetzelfde geld.
Bmwlover1 zei:Mijn vraag is dus, is de Seat Mii identiek aan de Up of niet?
Dat viel me inderdaad ook al op!Enzo Ferrari zei:Bmwlover1 zei:Mijn vraag is dus, is de Seat Mii identiek aan de Up of niet?
Echt veel verschil is er niet tussen de auto's. Pik er gewoon eentje uit die jij leuk vindt!..
Dit is trouwens wel even een punt om rekening mee te houden:
Hoe compact die Mii van buiten ook is, binnenin is hij verrassend ruim. In de prijslijst staat hij er voor een vanaf-prijs van € 7.695. In vergelijking met de Up! en de Citigo lijkt hij de goedkoopste. Lijkt, want de basisuitvoering van de Mii kent geen stuurbekrachtiging terwijl de goedkoopste Up! die bijvoorbeeld wel heeft. En zo zijn er nog wel wat verschillen in uitrusting waardoor je kunt stellen dat ze allemaal ongeveer even duur zijn.
Bron: https://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/autotest/SEAT/MII/1580#hoeRijdtMerkType
Wheel Critic zei:Hoe bestaat het dat er over dit gebakje, deze brommobiel zoveel pagina's volgeblaat worden?
Wheel Critic zei:Hoe bestaat het dat er over dit gebakje, deze brommobiel zoveel pagina's volgeblaat worden?