Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

Soloman zei:
Vind je dat?
Ik maak me juist zorgen om andere mensen, want ik rij er niet in, in zo'n koekblik.:T

Die zorgen zijn dus nergens voor nodig. Jij vindt dat anderen er niet in moeten rijden, dus moet je t maar afschaffen. Juist. Vind ik eerder egoïstisch dan andersom.

i4S zei:
Soloman zei:
Vind je dat?
Ik maak me juist zorgen om andere mensen, want ik rij er niet in, in zo'n koekblik.:T

Die zorgen zijn dus nergens voor nodig. Jij vindt dat anderen er niet in moeten rijden, dus moet je t maar afschaffen. Juist. Vind ik eerder egoïstisch dan andersom.

Nou, weet je wat?

Ik ga naar de Volkswagendealer, en ik ga een proefrit vragen met die blik frisdrank, wat is het, die Up. Hij zal me zien aankomen met die stoere bak van me, maar goed, ik zeg verder niks, dan ga ik de A2 op waar je 130 mag, en dan laat ik weten wat ik er van vind. Deal?

Van mijn ouders mocht ik vroeger ook niet met de NSU Prinz naar Spanje rijden. Dus moest ik de Alfa maar mee :}

Mijn ouderwetse opvatting is ook wel dat ik de kleine gebakjes minder geschikt vind voor 120+ op de snelweg. Maar dat is idd niet meer van deze tijd, de kleintjes zijn veel veiliger dan toen. Toch heb ik voor Meeuwin een wat betere auto gekocht die de kinderen dan voor vakanties kunnen nemen; liever dus niet met de Panda.

Soloman zei:
i4S zei:
Soloman zei:
Vind je dat?

Nou, weet je wat?

Ik ga naar de Volkswagendealer, en ik ga een proefrit vragen met die blik frisdrank, wat is het, die Up. Hij zal me zien aankomen met die stoere bak van me, maar goed, ik zeg verder niks, dan ga ik de A2 op waar je 130 mag, en dan laat ik weten wat ik er van vind. Deal?

Ja, waarom niet?

Soloman zei:
i4S zei:
Soloman zei:
Vind je dat?

Nou, weet je wat?

Wat jij wilt... Geen eigen mening:p?

Niet het pistool is gevaarlijk, degene die hem in handen heeft. Bij auto's wat mij betreft niet veel anders.
En ter toevoeging, de één eet elke avond vlees uit de vriezer van de Lidl, de ander van de keurslager. Eenieder heeft ze prioriteiten en maakt zelf de (financiële) overwegingen.

i4S zei:
Geen eigen mening:p?

Dat zien we wel. Het is natuurlijk een hele overgang. Laatst stapte ik nog in een wat was het, een Kia? zoiets, toen dacht ik wat is dit voor tuinmansauto, maar goed ik zal met een totaal blank intent in dat gehaktblik stappen en zal een volledig neutraal verslag afleveren. Kan een paar weken duren, ik ben erg druk.:T

Noname1987 zei:
Niet het pistool is gevaarlijk, degene die hem in handen heeft. Bij auto's wat mij betreft niet veel anders.
En ter toevoeging, de één eet elke avond vlees uit de vriezer van de Lidl, de ander van de keurslager. Eenieder heeft ze prioriteiten en maakt zelf de (financiële) overwegingen.

Is de Up! of de oude Camry hierin het Lidl vlees?:p

Soloman zei:
i4S zei:

Dat zien we wel. Het is natuurlijk een hele overgang. Laatst stapte ik nog in een wat was het, een Kia? zoiets, toen dacht ik wat is dit voor tuinmansauto, maar goed ik zal met een totaal blank intent in dat gehaktblik stappen en zal een volledig neutraal verslag afleveren. Kan een paar weken duren, ik ben erg druk.:T

Tsja, als je niet eens weet in wat je rijdt/meerijdt wordt het natuurlijk lastig discussiëren:p
Maar je doet nu net alsof jouw Camry zo'n geweldige auto is, zo'n oude Toyota zou ik daarom ook zeker niet verkiezen boven een nieuwe Up! Een nieuwe D/E-segmenter is natuurlijk iets totaal anders.

Wat wij (ik ook) trouwens even zijn vergeten in deze discussie: Het grootste aantal verkeersdoden valt niet op de snelwegen!!

80-km wegen zijn uuhh, killing, maar ook gewoon op kruispunten met 50 kmu vallen regelmatig doden te betreuren. Als iemand aan de zijkant komt binnenrijden helpt die lange motorkap en (voor)plofzak je ook niet. Zitten er trouwens zij-airbags in een Camry?

i4S zei:
Soloman zei:
i4S zei:

Tsja, als je niet eens weet in wat je rijdt/meerijdt wordt het natuurlijk lastig discussiëren:p
Maar je doet nu net alsof jouw Camry zo'n geweldige auto is, zo'n oude Toyota zou ik daarom ook zeker niet verkiezen boven een nieuwe Up! Een nieuwe D/E-segmenter is natuurlijk iets totaal anders.
Waarom ga je niet mee? Dan rijden we in allebei. Je hebt mijn Toyota nog niet eens gezien!
We spelen gewoon open kaart met de VW-dealer wat we van plan zijn.

Jouw stelling is dat die Up beter rijdt, nou ik weet zeker van niet, maar mijn uitgangspunt is anders: laat maar zien wat een a-auto kan in het normale drukke Nederlandse verkeer.

Maken we een fijn blogje van (misschien moeten we AW bellen voor een artikeltje), geen slecht idee toch

i4S zei:
Noname1987 zei:

Is de Up! of de oude Camry hierin het Lidl vlees?:p
:-D Ik bedoel ermee te zeggen dat iedereen andere prioriteiten heeft met betrekking tot autokeuzes. Een vergelijking van spijkerbroeken is misschien een beter voorbeeld. T Blijven uiteindelijk allemaal broeken, welke je neemt hangt af hoeveel je ervoor over hebt en of dat in verhouding staat tot je smaak.

meeuw zei:
Wat wij (ik ook) trouwens even zijn vergeten in deze discussie: Het grootste aantal verkeersdoden valt niet op de snelwegen!!

80-km wegen zijn uuhh, killing, maar ook gewoon op kruispunten met 50 kmu vallen regelmatig doden te betreuren. Als iemand aan de zijkant komt binnenrijden helpt die lange motorkap en (voor)plofzak je ook niet. Zitten er trouwens zij-airbags in een Camry?

ja

Soloman zei:
i4S zei:
Soloman zei:
i4S zei:

Waarom ga je niet mee? Dan rijden we in allebei. Je hebt mijn Toyota nog niet eens gezien!

Jouw stelling is dat die Up beter rijdt, nou ik weet zeker van niet, maar mijn uitgangspunt is anders: laat maar zien wat een a-auto kan in het normale drukke Nederlandse verkeer.

Maken we een fijn blogje van (misschien moeten we AW bellen voor een artikeltje), geen slecht idee toch

Ik heb er geen blogje of test voor nodig hoor, ik zeg alleen dat de A-segment auto's alles behalve onveilig zijn en meer dan prima mee kunnen op de snelweg. Daar hoef ik geen Up! voor te gaan testen;)
Ik hoef jouw Toyota toch niet te zien? Ik ken de Camry wel hoor;)

Soms denk ik aan het kopen van een mooie klassieke Benz cabrio of zo. Maar het ontbreken van veiligheidvoorzieningen in die oudjes staat mij wat tegen. Denk dat zij-airbags in een wat oudere Camry behoorlijk vooruitstrevend was.

Soloman zei:
Vind je dat?

Die andere mensen hebben hun eigen mening. En die is echt anders dan die van jou. Je doet alsof je de wijsheid in pacht hebt, en dat iedereen die anders denkt gek is. Opmerkelijk. Je kunt alleen voor jezelf praten, en niet voor een ander. Daarom hoef je je ook geen zorgen te maken om andere mensen, zeker als je niet zeker weet wat zij werkelijk denken.

Mijn Camry is uit 2003, zitten acht airbags in. Jullie doen net of het een of andere oude roestbak is.

@i4S: VW zit midden in de Up-campagne, een artikel in de Autoweek zal niet misstaan. In mijn eentje red ik het niet, een sukkel die een up gaat rijden, maar een sukkel die als ik tegen a-auto's heeft en een enthousiasteling als jij kunnen het wel gaan maken.

Ik regel het.
Ga nou mee!

up! zei:
Soloman zei:
Vind je dat?

Die andere mensen hebben hun eigen mening. En die is echt anders dan die van jou. Je doet alsof je de wijsheid in pacht hebt, en dat iedereen die anders denkt gek is. Opmerkelijk. Je kunt alleen voor jezelf praten, en niet voor een ander. Daarom hoef je je ook geen zorgen te maken om andere mensen, zeker als je niet zeker weet wat zij werkelijk denken.

oei, wat ken je me slecht.....

Soloman zei:
Mijn Camry is uit 2003, zitten acht airbags in. Jullie doen net of het een of andere oude roestbak is.

@i4S: VW zit midden in de Up-campagne, een artikel in de Autoweek zal niet misstaan. In mijn eentje red ik het niet, een sukkel die een up gaat rijden, maar een sukkel die als tegen a-auto's heeft en een enthousiasteling als jij kunnen het wel gaan maken.

Ik regel het.
Ga nou mee!

Leuk initiatief, maar ik heb er niet zo veel behoefte aan. Denk ook niet dat het te regelen is qua agenda eigenlijk. Sowieso zie ik er niet veel voor om in de AutoWeek te verschijnen, als we het dan toch over principes hebben:p

meeuw zei:
Mijn ouderwetse opvatting is ook wel dat ik de kleine gebakjes minder geschikt vind voor 120+ op de snelweg. Maar dat is idd niet meer van deze tijd, de kleintjes zijn veel veiliger dan toen. Toch heb ik voor Meeuwin een wat betere auto gekocht die de kinderen dan voor vakanties kunnen nemen; liever dus niet met de Panda.

Ik heb met de up proefgereden met 140km/h op de snelweg. En ik voelde me helemaal veilig. Bij die snelheid reed de up ook prima, kan die een hele dag volhouden. Ik denk dat je om de veiligheid niet zozeer met een andere auto op vakantie hoeft, wel voor het comfort, de bagageruimte en de motorkracht op de snelweg. Als je het kunt en wil betalen, is meer comfort, meer bagageruimte en meer motorkracht wat mij betreft altijd beter.

JPeG zei:
Soloman zei:

Have we got news for you....8-)

Is het echt zo erg (tijd voor een Lexus dus?)
IMG_0267.jpg

Laat ik het zo zeggen, zélfs een Up! Ziet er uit alsof hij 20 jaar jonger is:p

Soloman zei:
up! zei:
Soloman zei:
Vind je dat?

Ik ken je niet persoonlijk. Maar ik ken wel je gedachtegang, die prima past bij de pvda beweging. Dus wat dat betreft hoef ik je niet persoonlijk te kennen, je woorden spreken voor zich. Jij maakt je er druk om dat mensen een stadsauto krijgen opgedrongen door de industrie. En je rijdt zelf in een Camry. Wat is dan het probleem? Laat andere mensen gewoon rustig hun gang gaan, en leid zelf je eigen leven.

up! zei:
meeuw zei:

Ik heb met de up proefgereden met 140km/h op de snelweg. En ik voelde me helemaal veilig. Bij die snelheid reed de up ook prima, kan die een hele dag volhouden. Ik denk dat je om de veiligheid niet zozeer met een andere auto op vakantie hoeft, wel voor het comfort, de bagageruimte en de motorkracht op de snelweg. Als je het kunt en wil betalen, is meer comfort, meer bagageruimte en meer motorkracht wat mij betreft altijd beter.

Als groter alternatief voor de Panda acht ik eigenlijk aan het formaat Golf/A3. Uiteindelijk is het een A1 geworden, slechts 1 maatje groter dan de Up dus. Maar voor langere ritten (op en neer naar Brussel bijv.) pak ik ook gewoon de A1. Rijdt net zo volwassen als de A3 die wij daarvoor hadden. Dus ik denk dat e Up mij wel zou bevallen.

Soloman zei:
i4S zei:
Soloman zei:
i4S zei:

Alvast een voorschot nemen voor de volgende blogcontest die je gaat winnen?????:}

Moet wel zeggen dat huidige A segmenters qua veiligheid echt niet meer te vergelijken zijn met die van 10 jaar terug.
Wij hebben de Seicento inderdaad weggedaan uit veiligheidsoverwegingen ondanks dat mijn vrouw amper het dorp uit kwam. Onze wake up call was een aanrijding van achteren op een 80 km weg voor een stoplicht. Was weliswaar geen Seicento maar een Alto( in dezelfde kleur) maar had niet de illusie dat de Fiat sterker was. Op de plek waar de achterbank behoorde te zitten stond de neus van een Clio. Ik had er niet aan moeten denken wat er had kunnen gebeuren als er een kind had gezeten. Toen is de 626 onze twee-en-een-halfste auto geworden.
Maar als ik dan de botsproeven van de Polo van een half jaar oud vergelijk met de 626 van 11 jaar oud dan zijn er behoorlijke stappen gemaakt op het gebied van veiligheid. Dus qua veiligheid denk ik dat de Up behoorlijk zijn mannetje staat.

up! zei:
Soloman zei:
up! zei:
Soloman zei:
Vind je dat?

Ik ken je niet persoonlijk. Maar ik ken wel je gedachtegang, die prima past bij de pvda beweging. Dus wat dat betreft hoef ik je niet persoonlijk te kennen, je woorden spreken voor zich. Jij maakt je er druk om dat mensen een stadsauto krijgen opgedrongen door de industrie. En je rijdt zelf in een Camry. Wat is dan het probleem? Laat andere mensen gewoon rustig hun gang gaan, en leid zelf je eigen leven.

Grappig, PvdA was ook het eerste wat bij mij opkwam toen ik de reacties las.

Ik wilde alleen maar meedoen met een discussie...
Een positief ding: ik weet nu dat het tijd is voor een andere auto (ik had al oog op een mooie Lexus, maar zo lelijk is die Camry nou ook weer niet, en hij rijdt verder prima, maar ja, inderdaad, 9 jaar is best wel oud, tijd voor iets anders)

Soloman zei:
Ik wilde alleen maar meedoen met een discussie...
Een positief ding: ik weet nu dat het tijd is voor een andere auto (ik had al oog op een mooie Lexus, maar zo lelijk is die Camry nou ook weer niet, en hij rijdt verder prima, maar ja, inderdaad, 9 jaar is best wel oud, tijd voor iets anders)
Troost je de 626 van deze VVd'er;) kan helemaal niet meer in vergelijking met jouw Camry:}

Je hebt er nog een mooie Mercedes naast. Ik zat te denken aan een Lexus uit Duitsland van ongeveer 4 jaar oud, een LS. Die Duitsers doen het nog voor 25.000 euro of iets meer. Maar dat is behoorlijk uitzoekwerk, in Nederland zijn LS-en amper te krijgen, en als ze te krijgen zijn, zijn ze onbetaalbaar. Dan geef ik de Cam aan mijn broertje. Die heeft het moeilijk, die kan hem wel gebruiken.

up! zei:
Soloman zei:
Ik zat te denken aan een Lexus uit Duitsland van ongeveer 4 jaar oud, een LS.

Tjonge jonge, doe maar duur, je denkt zeker dat je tot de up!perclass behoort?

Nee totaal niet, ik ben een middenklasseambtenaar met een supermodaal salaris. Wat voor vreemde dingen denken jullie over mij.
Denk zelf eens na: ik ben een senior (dus jaren kunnen sparen), ik heb een werkende vrouw met een vrij hoge baan, geen kinderen, woon in een modale flat, reken eens uit wat ik overhoud, dan weet je genoeg......

Soloman zei:
Je hebt er nog een mooie Mercedes naast. Ik zat te denken aan een Lexus uit Duitsland van ongeveer 4 jaar oud, een LS. Die Duitsers doen het nog voor 25.000 euro of iets meer. Maar dat is behoorlijk uitzoekwerk, in Nederland zijn LS-en amper te krijgen, en als ze te krijgen zijn, zijn ze onbetaalbaar. Dan geef ik de Cam aan mijn broertje. Die heeft het moeilijk, die kan hem wel gebruiken.
Idd een ondergewaardeerde auto. Qua comfort en prijs idd onovertroffen maar (helaas) totaal niet vergelijkbaar met een A segment.
Als er geen kinderen waren geweest hadden we de Seicentoe nog gehad. Vond het eigenlijk altijd wel een vermakelijk autootje. En laten we wel wezen, Ook ik kan iedere euro maar 1 keer uitgeven..............En dan besteed ik hem liever aan de brandstof van mijn SEC dan aan de auto van mijn vrouw:}

Maar goed dat ze hier niet mee leestB)

michel1975 zei:
Soloman zei:
Idd een ondergewaardeerde auto. Qua comfort en prijs idd onovertroffen maar (helaas) totaal niet vergelijkbaar met een A segment.
Als er geen kinderen waren geweest hadden we de Seicentoe nog gehad. Vond het eigenlijk altijd wel een vermakelijk autootje. En laten we wel wezen, Ook ik kan iedere euro maar 1 keer uitgeven..............En dan besteed ik hem liever aan de brandstof van mijn SEC dan aan de auto van mijn vrouw:}

Maar goed dat ze hier niet mee leestB)

Ik begrijp de hele discussie ook niet vanavond. Ik ben blijkbaar een egoist en dit en dat. Mijn Camry is niet vergelijkbaar met jouw SEC, helemaal niet, maar ik weet wel dat als ik in de Aygo van mijn schoonzus rijd dat dat totaal niet is te vergelijken met de Camry. Ook al is die Aygo splinternieuw en de Camry oud. Ik snap niet dat ze dat niet begrijpen. Misschien kom ik arrogant over, maar ik ben het totaal niet.

Soloman zei:
Ik begrijp de hele discussie ook niet vanavond.

Die discussie begon hiermee:

Soloman zei:
Nog erger dan een Polo.
klein k-wagentje. Dat ze het op de posters noemen: klein, maar wel een volkswagen. Helemaal terecht, weet ik gelijk dat ik hem nooit moet kopen. Onveilig, rotzooi, hamsterkooitje.

Veel geluk dames.

up! zei:
Ik ben gewoon enthousiast over de up. Waarschijnlijk de beste auto die ik tot nu toe heb gekocht. Ik snap niet dat je dat niet begrijpt.
Zegt meer over de vorige auto('s) die je had dan over de up :}

Soloman zei:
Ik denk gewoon dat het bedrijfsleven ons producten in de strot probeert te duwen

Vergeet ook de rol van de overheid niet. Het belastingsysteem stimuleert het rijden in kleine (zuinige) auto's.

up! zei:
Soloman zei:
Ik denk gewoon dat het bedrijfsleven ons producten in de strot probeert te duwen

Vergeet ook de rol van de overheid niet. Het belastingsysteem stimuleert het rijden in kleine (zuinige) auto's.

met deze brandstofprijzen (en stijgende) wil je voor je woon-werk verkeer toch geen onzuinige auto :S

JPeG zei:
up! zei:
Soloman zei:

met deze brandstofprijzen (en stijgende) wil je voor je woon-werk verkeer toch geen onzuinige auto :S

Ah, ook hier weer de rol van de overheid, met haar grote invloed op de brandstofprijzen (accijnzen).

Off topic maar jullie beginnen er over.
Na belonen van zuinige auto's wil onze geliefde overheid nu gaan straffen met verlagen van belastingvrije km vergoeding.
Om de filedruk te verminderen..... Ja aan mijn hoela. Gewoon weer meer binnenharken in de staatskas.
Door de gestegen brandstofprijzen zou de vergoeding al lang omhoog moeten.
En hoe gaan ze deze verslechtering vertalen naar de lease rijders?
Maar hopen dat het een bevlieging, een ballonnetje is en geen serieus voornemen :S

Terug
Bovenaan