Mach1
Kilometervreter
BigDave zei:Waarom nou niet gewoon normale elektrische ramen achterin..... dit vind ik nou echt weer jammer.
Vraag dan wat meer voor die twee extra deuren.
De ramen kunnen niet in de deur zakken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
BigDave zei:Waarom nou niet gewoon normale elektrische ramen achterin..... dit vind ik nou echt weer jammer.
speedtouch zei:Met behulp van raamslingers misschien?
BigDave zei:Bij een 2 deurs hoor je inderdaad niemand zeuren. 1 keer raden waarom wij een 4 deurs hebben besteld...
i4S zei:BigDave zei:Bij een 2 deurs hoor je inderdaad niemand zeuren. 1 keer raden waarom wij een 4 deurs hebben besteld...
5 deurs bedoel je, 4 deurs Up! is er (nog) niet. Leg eens uit, waarom die 5 deurs?
BigDave zei:i4S zei:BigDave zei:Bij een 2 deurs hoor je inderdaad niemand zeuren. 1 keer raden waarom wij een 4 deurs hebben besteld...
5 deurs bedoel je, 4 deurs Up! is er (nog) niet. Leg eens uit, waarom die 5 deurs?
Nee misschien verkeerd geformuleerd maar C02 loop te zeuren over dat mensen het geen probleem vinden bij een 3 deurs maar wel bij een 5 deurs. Dit is compleet irrelevant. Mensen die 5 deurs nemen maken volgens mij meer gebruik van achterbank dus zou er meer incentive zijn om daar normale ramen te doen. Heeft niks te maken met hoe het bij een 3 deurs zit.
Maar waarom kan het niet?
BigDave zei:i4S zei:BigDave zei:Bij een 2 deurs hoor je inderdaad niemand zeuren. 1 keer raden waarom wij een 4 deurs hebben besteld...
Nee misschien verkeerd geformuleerd maar C02 loop te zeuren over dat mensen het geen probleem vinden bij een 3 deurs maar wel bij een 5 deurs. Dit is compleet irrelevant. Mensen die 5 deurs nemen maken volgens mij meer gebruik van achterbank dus zou er meer incentive zijn om daar normale ramen te doen. Heeft niks te maken met hoe het bij een 3 deurs zit.
i4S zei:BigDave zei:i4S zei:BigDave zei:Bij een 2 deurs hoor je inderdaad niemand zeuren. 1 keer raden waarom wij een 4 deurs hebben besteld...
Het kan niet omdat het raam niet in de deur past als het ware, het raam zou 'in het wiel' komen.
---GT--- zei:Bij de prototypes was een rond knopje te zien op de achterste zijruiten van de vijfdeurs.
Dat zou duiden op uitklapbare ruitjes, zoals bij de Aygo-drieling.
Alleen is daar op de officiële foto's van de vijfdeurs Up! niets meer van te zien.
Noname1987 zei:En dan nog een stelling voor de alwetenden om af te schieten: ik zit zo eens de configuratie te doorlopen van de Volkswagen up! en kom eigenlijk tot de conclusie dat het (m.u.v. nep-lederen bekleding) niet mogelijk is om verwarmbare voorstoelen (het winterpakket in de Move-up!) te krijgen in de High-up!.
Of zitten deze standaard in de High-up??
Ricco zei:cross up vindt ik wel stoer geworden
Soloman zei:Nog erger dan een Polo.
klein k-wagentje. Dat ze het op de posters noemen: klein, maar wel een volkswagen. Helemaal terecht, weet ik gelijk dat ik hem nooit moet kopen. Onveilig, rotzooi, hamsterkooitje.
Veel geluk dames.
Soloman zei:Ok, de onveiligheid, daar weet ik niets van, die woorden trek ik terug.
Maar in de gewone kleine klasse heb je de Polo al. Waarom nog kleiner....[size=small]kleiner.....[/size][size=x-small]kleiner.....[/size]
Ik zou wel eens een serieuze botsingtest willen zien, en wat te denken van de wielen.
Een boodschappenkarretje in het boze snelwegland. Daar moet eens over nagedacht worden.
Soloman zei:Zal best, ik geloof er niks van.
Ik ga het risico niet aan. En ik heb me voorgenomen dat ik mijn vrouw verbied een Aygo aan te schaffen bijvoorbeeld, dan eerder een tweedehandse grotere middenklasse Toyota. Ik wil haar nog in mijn armen sluiten iedere avond. Dit soort autootjes..... (Laten jullie je vrouwen er in rijden bij gladheid??)
i4S zei:Soloman zei:Ok, de onveiligheid, daar weet ik niets van, die woorden trek ik terug.
Maar in de gewone kleine klasse heb je de Polo al. Waarom nog kleiner....[size=small]kleiner.....[/size][size=x-small]kleiner.....[/size]
Ik zou wel eens een serieuze botsingtest willen zien, en wat te denken van de wielen.
Een boodschappenkarretje in het boze snelwegland. Daar moet eens over nagedacht worden.
Een Polo is decimeters groter en duurder. Waarom een oude logge roestbak kopen als je ook een guitige nieuwe auto kunt kopen?
Het A-segment wordt steeds veiliger, kijk hier eens bijvoorbeeld... https://www.euroncap.com/results/vw/up/2011/472.aspx![]()
Noname1987 zei:i4S zei:Soloman zei:Ok, de onveiligheid, daar weet ik niets van, die woorden trek ik terug.
Een Polo is decimeters groter en duurder. Waarom een oude logge roestbak kopen als je ook een guitige nieuwe auto kunt kopen?
Het A-segment wordt steeds veiliger, kijk hier eens bijvoorbeeld... https://www.euroncap.com/results/vw/up/2011/472.aspx![]()
Als ik mij niet vergis is de up! veiliger dan een Camry... https://www.euroncap.com/tests/toyota_camry_1998/52.aspx
Soloman zei:Noname1987 zei:i4S zei:Soloman zei:Ok, de onveiligheid, daar weet ik niets van, die woorden trek ik terug.
Als ik mij niet vergis is de up! veiliger dan een Camry... https://www.euroncap.com/tests/toyota_camry_1998/52.aspx
ok. dan leg ik me er bij neer....
dan ga ik hem inruilen
uhm. ik heb even gekeken, maar ik heb een nieuwer model... en die eindigde als tweede na de Accord...
Soloman zei:Nog erger dan een Polo.
klein k-wagentje. Dat ze het op de posters noemen: klein, maar wel een volkswagen. Helemaal terecht, weet ik gelijk dat ik hem nooit moet kopen. Onveilig, rotzooi, hamsterkooitje.
Veel geluk dames.
Soloman zei:Maar in de gewone kleine klasse heb je de Polo al. Waarom nog kleiner....kleiner.....kleiner.....
Soloman zei:https://www.automotive.com/toyota/camry/2003/crash-tests/t3-12-2-1/
vijf sterretjes, we gebruiken alleen de voorstoelen.
Scheur-ijzer zei:Ik vind het helemaal niet zo gek wat Soloman zegt. Sinds ik de foto van de Volkswagen Golf 4 heb gezien waar twee benzinedieven met 130 km/u achterop knalden (bestuurder ter plekke overleden) denk ik zelf ook nog wel een paar keer na voordat ik een klein autootje aan zou schaffen. Natuurlijk wel raar, want de kans dat iemand op je achterbumper knalt is klein, maar het gevoel blijft wel.
![]()
Scheur-ijzer zei:Ik vind het helemaal niet zo gek wat Soloman zegt. Sinds ik de foto van de Volkswagen Golf 4 heb gezien waar twee benzinedieven met 130 km/u achterop knalden (bestuurder ter plekke overleden) denk ik zelf ook nog wel een paar keer na voordat ik een klein autootje aan zou schaffen. Natuurlijk wel raar, want de kans dat iemand op je achterbumper knalt is klein, maar het gevoel blijft wel.
![]()
Mach1 zei:Scheur-ijzer zei:Ik vind het helemaal niet zo gek wat Soloman zegt. Sinds ik de foto van de Volkswagen Golf 4 heb gezien waar twee benzinedieven met 130 km/u achterop knalden (bestuurder ter plekke overleden) denk ik zelf ook nog wel een paar keer na voordat ik een klein autootje aan zou schaffen. Natuurlijk wel raar, want de kans dat iemand op je achterbumper knalt is klein, maar het gevoel blijft wel.
![]()
Klopt, maar een Camry krijg je ook wel in elkaar:
![]()
Soloman zei:Neem me niet kwalijk, maar ik hou me wel aan de snelheidsregels
Soloman zei:@Mach1 - Mijn visie is dat autofabrikanten de auto steeds kleiner maken om te verkopen, en de consument daar de dupe van is. Ik vind de kwaliteit namelijk vreselijk. Ik hemel mijn Camry misschien onterecht op (want ik heb nog nooit een veel grotere auto gereden), maar ik vind dat de consument slaaf is van de leverancier. Dat is mijn punt, en inderdaad, mijn frustratie. Dat mensen er zich voor lenen om zich in zo'n auto te laten plaatsen, je verdient veel beter. Dat is mijn punt.
Ik ben bijna vijftig, ik heb heel veel auto's gereden, geloof me. En als een Suzuki Swift bij regen gewoon rechtdoor gaat in de bocht, begin ik steeds meer te twijfelen aan de autoindustrie. Ik heb dat meegemaakt namelijk. En ik heb voor me mijn vrouw in een r11 bovenop een andere auto zien knallen bij regen. Dan denk ik: ja jongens, schroef de prijzen maar lekker omlaag met kleine autootjes, maar ..... betalen jullie hun graf ook????
Dat is mijn frustratie.
De industrie gaat op winst
Soloman zei:Ik ga er zelf wel in zitten, daar niet van, maar als mijn vrouw er in rijdt, lig ik daar wakker van. Ik heb geen zin als plotseling de politie voor mijn deur staat met een rotmededeling.
i4S zei:Scheur-ijzer zei:Ik vind het helemaal niet zo gek wat Soloman zegt. Sinds ik de foto van de Volkswagen Golf 4 heb gezien waar twee benzinedieven met 130 km/u achterop knalden (bestuurder ter plekke overleden) denk ik zelf ook nog wel een paar keer na voordat ik een klein autootje aan zou schaffen. Natuurlijk wel raar, want de kans dat iemand op je achterbumper knalt is klein, maar het gevoel blijft wel.
https://static0.volkskrant.nl/static/photo/2011/6/3/0/20111024110504/media_xl_985935.jpg
En jij denkt dat diegene nog had geleefd als de auto wat groter was?
Scheur-ijzer zei:i4S zei:Scheur-ijzer zei:Ik vind het helemaal niet zo gek wat Soloman zegt. Sinds ik de foto van de Volkswagen Golf 4 heb gezien waar twee benzinedieven met 130 km/u achterop knalden (bestuurder ter plekke overleden) denk ik zelf ook nog wel een paar keer na voordat ik een klein autootje aan zou schaffen. Natuurlijk wel raar, want de kans dat iemand op je achterbumper knalt is klein, maar het gevoel blijft wel.
https://static0.volkskrant.nl/static/photo/2011/6/3/0/20111024110504/media_xl_985935.jpg
En jij denkt dat diegene nog had geleefd als de auto wat groter was?
Goeie vraag. Ik geloof dat hij in een Passat meer kans had gehad, hoewel ik wel twijfel.
Mach1 zei:Soloman zei:Ik ga er zelf wel in zitten, daar niet van, maar als mijn vrouw er in rijdt, lig ik daar wakker van. Ik heb geen zin als plotseling de politie voor mijn deur staat met een rotmededeling.
Dat vind ik nogal vreemd... dat je er zelf dan wel in gaat zitten.
Soloman zei:@Mach1 - Mijn visie is dat autofabrikanten de auto steeds kleiner maken om te verkopen, en de consument daar de dupe van is. Ik vind de kwaliteit namelijk vreselijk. Ik hemel mijn Camry misschien onterecht op (want ik heb nog nooit een veel grotere auto gereden), maar ik vind dat de consument slaaf is van de leverancier. Dat is mijn punt, en inderdaad, mijn frustratie. Dat mensen er zich voor lenen om zich in zo'n auto te laten plaatsen, je verdient veel beter. Dat is mijn punt.
Ik ben bijna vijftig, ik heb heel veel auto's gereden, geloof me. En als een Suzuki Swift bij regen gewoon rechtdoor gaat in de bocht, begin ik steeds meer te twijfelen aan de autoindustrie. Ik heb dat meegemaakt namelijk. En ik heb voor me mijn vrouw in een r11 bovenop een andere auto zien knallen bij regen. Dan denk ik: ja jongens, schroef de prijzen maar lekker omlaag met kleine autootjes, maar ..... betalen jullie hun graf ook????
Dat is mijn frustratie.
meeuw zei:Soloman zei:@Mach1 - Mijn visie is dat autofabrikanten de auto steeds kleiner maken om te verkopen, en de consument daar de dupe van is. Ik vind de kwaliteit namelijk vreselijk. Ik hemel mijn Camry misschien onterecht op (want ik heb nog nooit een veel grotere auto gereden), maar ik vind dat de consument slaaf is van de leverancier. Dat is mijn punt, en inderdaad, mijn frustratie. Dat mensen er zich voor lenen om zich in zo'n auto te laten plaatsen, je verdient veel beter. Dat is mijn punt.
Dat is mijn frustratie.
Solo, zonder industrie had je mooi elke ochtend naar je werk moeten lopen.