Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

BigDave zei:
Waarom nou niet gewoon normale elektrische ramen achterin..... dit vind ik nou echt weer jammer.
Vraag dan wat meer voor die twee extra deuren.

De ramen kunnen niet in de deur zakken.

BigDave zei:
Waarom nou niet gewoon normale elektrische ramen achterin..... dit vind ik nou echt weer jammer.
Vraag dan wat meer voor die twee extra deuren.

Hoe wil je die ramen elektrisch openen dan?

Toch weer niet zeuren over dat de ramen achter niet open kunnen hè. Was ook al bij de DS4.
Bij een 3-deurs auto hoor je niemand over vaste zijruiten achter. Zet je er 2 deuren bij dan is het ineens een issue dat de ramen niet open kunnen.

Bij een 2 deurs hoor je inderdaad niemand zeuren. 1 keer raden waarom wij een 4 deurs hebben besteld.
Ik heb niet de wetenschap om in te zien waarom het niet zou kunnen.... enlighten me

BigDave zei:
Bij een 2 deurs hoor je inderdaad niemand zeuren. 1 keer raden waarom wij een 4 deurs hebben besteld...

5 deurs bedoel je, 4 deurs Up! is er (nog) niet. Leg eens uit, waarom die 5 deurs?

@BigDave (voor hij zijn bericht wijzigde; iets over dat het wel zou moeten kunnen).

Klopt. Maar dan zou ik meer pleiten voor verwijderbare deuren, een soort Ikea-up. Dat is makkelijker dan het raam midden in de deurcarrosserie weer naar buiten te laten komen. Of het raam gewoon naar beneden laten gaan, maar dan slechts 10cm of iets wegens die vouw. Ook leuk. Of het raam van de achterdeuren in twee splitsen, dan kan het voorste deel verder naar beneden. Jammer van je zicht achterin, dat wel.

Als je een auto koopt met ruim comfort voor de achterbankzitters, waarom dan een Up? Of wel: Waarom moeten die ramen open kunnen?

i4S zei:
BigDave zei:
Bij een 2 deurs hoor je inderdaad niemand zeuren. 1 keer raden waarom wij een 4 deurs hebben besteld...

5 deurs bedoel je, 4 deurs Up! is er (nog) niet. Leg eens uit, waarom die 5 deurs?

Nee misschien verkeerd geformuleerd maar C02 loop te zeuren over dat mensen het geen probleem vinden bij een 3 deurs maar wel bij een 5 deurs. Dit is compleet irrelevant. Mensen die 5 deurs nemen maken volgens mij meer gebruik van achterbank dus zou er meer incentive zijn om daar normale ramen te doen. Heeft niks te maken met hoe het bij een 3 deurs zit.

Maar waarom kan het niet?

BigDave zei:
i4S zei:
BigDave zei:

Nee misschien verkeerd geformuleerd maar C02 loop te zeuren over dat mensen het geen probleem vinden bij een 3 deurs maar wel bij een 5 deurs. Dit is compleet irrelevant. Mensen die 5 deurs nemen maken volgens mij meer gebruik van achterbank dus zou er meer incentive zijn om daar normale ramen te doen. Heeft niks te maken met hoe het bij een 3 deurs zit.

Het kan niet omdat het raam niet in de deur past als het ware, het raam zou 'in het wiel' komen.

BigDave zei:
i4S zei:
BigDave zei:

Lekker mijn post lezen. Of was het te cryptisch?
Maar goed, i4S is wat concreter.

i4S zei:
BigDave zei:
i4S zei:
BigDave zei:

Het kan niet omdat het raam niet in de deur past als het ware, het raam zou 'in het wiel' komen.

Ja okay, kan anders ook maar 10cm omlaag.
Praktische onmogelijk dus maar even voor meeuw, het gaat om een klein beetje comfort voor incidenteel gebruik, 80% van de opties op een auto zijn niet nodig. Het gaat uiteindelijk altijd om comfort en uiteraard hoeven alle opties niet vaak gebruikt te worden.

Bij de prototypes was een rond knopje te zien op de achterste zijruiten van de vijfdeurs.
Dat zou duiden op uitklapbare ruitjes, zoals bij de Aygo-drieling.
Alleen is daar op de officiële foto's van de vijfdeurs Up! niets meer van te zien.

---GT--- zei:
Bij de prototypes was een rond knopje te zien op de achterste zijruiten van de vijfdeurs.
Dat zou duiden op uitklapbare ruitjes, zoals bij de Aygo-drieling.
Alleen is daar op de officiële foto's van de vijfdeurs Up! niets meer van te zien.

Oh nee?

m1fy50vbxisx.jpg

Gewoon doorsparen voor een airco. Dan hoeft er maar 1 raam open af en toe bij de parkeergarage :)

Noname1987 zei:
En dan nog een stelling voor de alwetenden om af te schieten: ik zit zo eens de configuratie te doorlopen van de Volkswagen up! en kom eigenlijk tot de conclusie dat het (m.u.v. nep-lederen bekleding) niet mogelijk is om verwarmbare voorstoelen (het winterpakket in de Move-up!) te krijgen in de High-up!.

Of zitten deze standaard in de High-up??

Na bellen met de dealer het volgende antwoord. In tegenstelling tot Duitsland (waar je voor 250,- verwarming hebt in je stoffen stoelen) blijkt het niet mogelijk om stoelverwarming te krijgen op een high-up, tenzij je voor 570,- een nepleren interieur neemt.

Helaas mannen (of dames, want ik verwacht dat dit een dames autotje gaat worden net als de drieling).

Ramen kunnen niet omlaag achterin, net als in de drieling. Gewoon klein stukkie openklappen voor frisse lucht, meer niet.

90% van de tijd rijdt je toch alleen in de auto en gebruik je waarschijnlijk de achterdeuren alleen om je jasje of tas op de achterbak te leggen. Dus wat is nou het echte nut van raampjes achterin (misschien zodat je jasje er lekker frisjes bijligt :p).
En het is veilig ook als je kleine etters moet vervoeren. Kinderslot erop en klaar is kees.

Nog erger dan een Polo.
klein k-wagentje. Dat ze het op de posters noemen: klein, maar wel een volkswagen. Helemaal terecht, weet ik gelijk dat ik hem nooit moet kopen. Onveilig, rotzooi, hamsterkooitje.

Veel geluk dames.

Soloman zei:
Nog erger dan een Polo.
klein k-wagentje. Dat ze het op de posters noemen: klein, maar wel een volkswagen. Helemaal terecht, weet ik gelijk dat ik hem nooit moet kopen. Onveilig, rotzooi, hamsterkooitje.

Veel geluk dames.

Heb je wat te compenseren ofzo? Wat is er mis met een kleine auto? Alsof je tegenwoordige A-segmenters krap zit achter het stuur...

Ok, de onveiligheid, daar weet ik niets van, die woorden trek ik terug.

Maar in de gewone kleine klasse heb je de Polo al. Waarom nog kleiner....[size=small]kleiner.....[/size][size=x-small]kleiner.....[/size]

Ik zou wel eens een serieuze botsingtest willen zien, en wat te denken van de wielen.
Een boodschappenkarretje in het boze snelwegland. Daar moet eens over nagedacht worden.

Heb dezelfde discussie wel eens aangeslingerd bij de C1/10.../Aygo. Ik merk al een enorm verschil tussen middenklasse Toyota's en de Camry waar ik in rijd. Ik ben blij dat mijn vrouw de voorgenomen Aygo niet heeft gekocht, sorry, ik moet er niet aan denken. Als het mis gaat, gaat het goed...... mis......

Ik zal mezelf wel even nuanceren:
Als stadsautootje, prima! Zo'n up moet gewoon niet boven de 60, 70. Prima ding. Lachen met z'n allen, drie vriendinnen mee, leuk.

Mijn vrouw wilde een Aygo voor haar werk, zelfde formaat.
Toen de dag naderbij kwam, toen begon ik te zweten. Ok, tussen drie vrachtwagens gemangeld, dat overleeft niemand. Maar ik heb veel autos gereden. En dan zie je veel verschillen in wegligging. Kleintjes gaan gewoon slecht in regen. Die Camry van mij heeft daar totaal geen probleem mee. Verschil! Ik moet er niet aan denken als zo'n boodschappenwagentje begint te glijden, met mijn vrouw erin. Dat is gewoon dodelijk.

En als ze met onze Camry op iets stuitert, heeft ze veel meer kans dat ze er heelhuids uitkomt dan deze.... hoe heet ie? eh Up!

Nou jongens. Up!

Soloman zei:

Maar in de gewone kleine klasse heb je de Polo al. Waarom nog kleiner....[size=small]kleiner.....[/size][size=x-small]kleiner.....[/size]

Ik zou wel eens een serieuze botsingtest willen zien, en wat te denken van de wielen.
Een boodschappenkarretje in het boze snelwegland. Daar moet eens over nagedacht worden.

Een Polo is decimeters groter en duurder. Waarom een oude logge roestbak kopen als je ook een guitige nieuwe auto kunt kopen?

Het A-segment wordt steeds veiliger, kijk hier eens bijvoorbeeld... https://www.euroncap.com/results/vw/up/2011/472.aspx 8-)

Zal best, ik geloof er niks van.
Ik ga het risico niet aan. En ik heb me voorgenomen dat ik mijn vrouw verbied een Aygo aan te schaffen bijvoorbeeld, dan eerder een tweedehandse grotere middenklasse Toyota. Ik wil haar nog in mijn armen sluiten iedere avond. Dit soort autootjes..... (Laten jullie je vrouwen er in rijden bij gladheid??)

Soloman zei:
Zal best, ik geloof er niks van.
Ik ga het risico niet aan. En ik heb me voorgenomen dat ik mijn vrouw verbied een Aygo aan te schaffen bijvoorbeeld, dan eerder een tweedehandse grotere middenklasse Toyota. Ik wil haar nog in mijn armen sluiten iedere avond. Dit soort autootjes..... (Laten jullie je vrouwen er in rijden bij gladheid??)

Je gelooft de Euro-NCAP niet?*-) Bekijk dit anders even: https://nl.euroncap.com/Content-Web-Page/44629710-7f9f-49e5-863d-b870d70d74e7/over-ons.aspx

Waarom zijn deze auto's gevaarlijk bij gladheid dan? Ze zijn allemaal licht, hebben FWD, ABS etc. Het lijkt alsof jouw vrouw gewoon niet zo goed kan rijden, of vergis ik mij hier:p

Je argumenten zijn namelijk allesbehalve objectief en zijn gewoon jouw eigen 'aparte' gevoelens. Zo veilig is jouw auto namelijk niet...
https://nl.euroncap.com/nl/tests/toyota_camry_1998/52.aspx

Vergelijk dat nogmaals met deze en trek je conclusie...
https://nl.euroncap.com/nl/results/vw/up/2011/472.aspx

i4S zei:
Soloman zei:

Een Polo is decimeters groter en duurder. Waarom een oude logge roestbak kopen als je ook een guitige nieuwe auto kunt kopen?

Het A-segment wordt steeds veiliger, kijk hier eens bijvoorbeeld... https://www.euroncap.com/results/vw/up/2011/472.aspx 8-)

Als ik mij niet vergis is de up! veiliger dan een Camry... https://www.euroncap.com/tests/toyota_camry_1998/52.aspx

Noname1987 zei:
i4S zei:
Soloman zei:

Als ik mij niet vergis is de up! veiliger dan een Camry... https://www.euroncap.com/tests/toyota_camry_1998/52.aspx

ok. dan leg ik me er bij neer....

dan ga ik hem inruilen

uhm. ik heb even gekeken, maar ik heb een nieuwer model... en die eindigde als tweede na de Accord...

Ik vind het helemaal niet zo gek wat Soloman zegt. Sinds ik de foto van de Volkswagen Golf 4 heb gezien waar twee benzinedieven met 130 km/u achterop knalden (bestuurder ter plekke overleden) denk ik zelf ook nog wel een paar keer na voordat ik een klein autootje aan zou schaffen. Natuurlijk wel raar, want de kans dat iemand op je achterbumper knalt is klein, maar het gevoel blijft wel.

media_xl_985935.jpg

Soloman zei:
Noname1987 zei:
i4S zei:
Soloman zei:

ok. dan leg ik me er bij neer....

dan ga ik hem inruilen

uhm. ik heb even gekeken, maar ik heb een nieuwer model... en die eindigde als tweede na de Accord...

En nu moeten we lachen? Waar is dat terug te vinden, dat die oude Toyota zo veilig is?

https://www.automotive.com/toyota/camry/2003/crash-tests/t3-12-2-1/

vijf sterretjes, we gebruiken alleen de voorstoelen.

Soloman zei:
Nog erger dan een Polo.

Veel geluk dames.

Wat is er erg aan een Polo, Clio of Yaris? De huidige B-segmenters zijn groter dan de C-segmenters van pak m beet 15 jaar geleden. Dus dat klein valt wel mee.

Soloman zei:
Maar in de gewone kleine klasse heb je de Polo al. Waarom nog kleiner....kleiner.....kleiner.....

Tsja wie ben jij om te bepalen wat de ´gewone kleine´ klasse is. Er is vraag naar auto´s uit het A-segment. Rare gefrusteerde teksten van jou Soloman!

Soloman zei:
https://www.automotive.com/toyota/camry/2003/crash-tests/t3-12-2-1/

vijf sterretjes, we gebruiken alleen de voorstoelen.

En met welke test-organisatie hebben we hier te maken? EuroNcap is doorgaans een van de strengste, denk je werkelijk dat een oude Toyota veiliger is dan een Up?

Het formaat van een auto zegt lang niet alles.

Ik kan mij nog het verhaal 5-6 jaar geleden herinneren van zo'n Nissan pickup. X-trail? Bij een botsing aan de voorzijde krijgt de bestuurder de hele stuurkolom in zn snuffert door een foute constructie (stijve stuurkolom die recht naar binnen wordt gedruk). Een klein autootje bleek veel veiliger te zijn.

Scheur-ijzer zei:
Ik vind het helemaal niet zo gek wat Soloman zegt. Sinds ik de foto van de Volkswagen Golf 4 heb gezien waar twee benzinedieven met 130 km/u achterop knalden (bestuurder ter plekke overleden) denk ik zelf ook nog wel een paar keer na voordat ik een klein autootje aan zou schaffen. Natuurlijk wel raar, want de kans dat iemand op je achterbumper knalt is klein, maar het gevoel blijft wel.

media_xl_985935.jpg

Klopt, maar een Camry krijg je ook wel in elkaar:

us-news-auto-toyota-deaths-adv28-5-lajpg-75527dde099ccfb2.jpg

Scheur-ijzer zei:

media_xl_985935.jpg

En jij denkt dat diegene nog had geleefd als de auto wat groter was?

@Mach1 - Mijn visie is dat autofabrikanten de auto steeds kleiner maken om te verkopen, en de consument daar de dupe van is. Ik vind de kwaliteit namelijk vreselijk. Ik hemel mijn Camry misschien onterecht op (want ik heb nog nooit een veel grotere auto gereden), maar ik vind dat de consument slaaf is van de leverancier. Dat is mijn punt, en inderdaad, mijn frustratie. Dat mensen er zich voor lenen om zich in zo'n auto te laten plaatsen, je verdient veel beter. Dat is mijn punt.

Ik ben bijna vijftig, ik heb heel veel auto's gereden, geloof me. En als een Suzuki Swift bij regen gewoon rechtdoor gaat in de bocht, begin ik steeds meer te twijfelen aan de autoindustrie. Ik heb dat meegemaakt namelijk. En ik heb voor me mijn vrouw in een r11 bovenop een andere auto zien knallen bij regen. Dan denk ik: ja jongens, schroef de prijzen maar lekker omlaag met kleine autootjes, maar ..... betalen jullie hun graf ook????

Dat is mijn frustratie.
De industrie gaat op winst

Mach1 zei:
Scheur-ijzer zei:

media_xl_985935.jpg

Klopt, maar een Camry krijg je ook wel in elkaar:

us-news-auto-toyota-deaths-adv28-5-lajpg-75527dde099ccfb2.jpg

Neem me niet kwalijk, maar ik hou me wel aan de snelheidsregels

@ Soloman: Ik zou ook nooit zo'n A-segmenter kopen, maar veel anderen dus wel. Die zijn dan mijns inziens niet de dupe van de industrie, ze maken namelijk zelf (bewust neem ik in) die keuze.

Soloman zei:
Neem me niet kwalijk, maar ik hou me wel aan de snelheidsregels

Het is puur beeldend bedoeld, het kan altijd goed fout gaan en dan hoeft het niet eens aan jezelf te liggen. Die Camry van het plaatje gaf vast zelf gas :}.

Hij kan ook slachtoffer zijn. In een auto ben je gewoon kwetsbaar. Maar (ik heb me nog niet verdiept in de botsproeven), ik voel me veiliger in een grotere bak dan zo'n A-segment. Tja, ik vind zo'n A-auto gewoon misdadig, ik heb er totaal geen vertrouwen in. Ik ga er zelf wel in zitten, daar niet van, maar als mijn vrouw er in rijdt, lig ik daar wakker van. Ik heb geen zin als plotseling de politie voor mijn deur staat met een rotmededeling.

Soloman zei:
@Mach1 - Mijn visie is dat autofabrikanten de auto steeds kleiner maken om te verkopen, en de consument daar de dupe van is. Ik vind de kwaliteit namelijk vreselijk. Ik hemel mijn Camry misschien onterecht op (want ik heb nog nooit een veel grotere auto gereden), maar ik vind dat de consument slaaf is van de leverancier. Dat is mijn punt, en inderdaad, mijn frustratie. Dat mensen er zich voor lenen om zich in zo'n auto te laten plaatsen, je verdient veel beter. Dat is mijn punt.

Ik ben bijna vijftig, ik heb heel veel auto's gereden, geloof me. En als een Suzuki Swift bij regen gewoon rechtdoor gaat in de bocht, begin ik steeds meer te twijfelen aan de autoindustrie. Ik heb dat meegemaakt namelijk. En ik heb voor me mijn vrouw in een r11 bovenop een andere auto zien knallen bij regen. Dan denk ik: ja jongens, schroef de prijzen maar lekker omlaag met kleine autootjes, maar ..... betalen jullie hun graf ook????

Dat is mijn frustratie.

De auto's die jij noemt zijn volgens mij al decennia geleden gebouwd, niet echt representatief dus...
Kijk voor de grap eens naar de Pininfarina Nido of naar dit filmpje. De tijd staat niet stil hoor.

Denk je serieus dat een autofabrikant bij een kleine auto niet op de veiligheid let? Geloof me, misschien dat ze er bij die kleine auto wel meer aandacht aan besteden dan bij de grote. Je bent nogal bang aangelegd geloof ik...

Soloman zei:
Ik ga er zelf wel in zitten, daar niet van, maar als mijn vrouw er in rijdt, lig ik daar wakker van. Ik heb geen zin als plotseling de politie voor mijn deur staat met een rotmededeling.

Dat vind ik nogal vreemd... dat je er zelf dan wel in gaat zitten.

i4S zei:
Scheur-ijzer zei:

https://static0.volkskrant.nl/static/photo/2011/6/3/0/20111024110504/media_xl_985935.jpg

Goeie vraag. Ik geloof dat hij in een Passat meer kans had gehad, hoewel ik wel twijfel.

Scheur-ijzer zei:
i4S zei:
Scheur-ijzer zei:

https://static0.volkskrant.nl/static/photo/2011/6/3/0/20111024110504/media_xl_985935.jpg

Goeie vraag. Ik geloof dat hij in een Passat meer kans had gehad, hoewel ik wel twijfel.

In de Passat was je ook morsdood geweest hoor, don't worry.;)

Mach1 zei:
Soloman zei:
Ik ga er zelf wel in zitten, daar niet van, maar als mijn vrouw er in rijdt, lig ik daar wakker van. Ik heb geen zin als plotseling de politie voor mijn deur staat met een rotmededeling.

Dat vind ik nogal vreemd... dat je er zelf dan wel in gaat zitten.

Als ik dood ga, ga ik dood, verdiende loon, zo zie ik het.

Mijn vrouw mag niets overkomen, zij is mij heilig. Zij is mijn diamantje, ik kan nog niet eens in haar schaduw staan....

Soloman zei:

Dat is mijn frustratie.

Solo, zonder industrie had je mooi elke ochtend naar je werk moeten lopen.

meeuw zei:
Soloman zei:

Dat is mijn frustratie.

Solo, zonder industrie had je mooi elke ochtend naar je werk moeten lopen.

Heel heel kort de bocht mijn beste Meeuw.

Natuurlijk is industrie noodzakelijk, maar betrek ook even het "geld" bij dit onderwerp, dan krijgen we een heel andere visie op de zaak.
Ik laat het nu even aan jou over. ;)

Terug
Bovenaan