Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

Phaeton W12 zei:
s velthuis zei:
Dat de 107 nu 6900 euro kost, betekent in elk geval dat je er nooit meer dan dat op gaat afschrijven

Ik zag ook al een nieuwe C1 voor 6490 euro. Met "inruilpremie" van 1.500 euro als je een auto van ouder dan 1995 inruilt. Maar wellicht krijg je die korting ook als je zonder inruil komt? Wat moeten ze met een oud brik van bijv. 100 euro?

Mijn ouders ruilden ooit bij de VW dealer hun Golf 1 diesel met bijna 5 ton op de klok weer in op een nieuw Golfje 2. De dealer (toen nog van de oude stempel, meedenkend en met een paar schadeslopers op het terrein, want een oude auto ga je niet altijd alleen met nieuwe onderdelen onderhouden) bood 1000 piek inrulkorting op één voorwaarde: dat ze het brik wel meteen weer meenamen. Auto is toen naar een oom gegaan en heeft het daarna nog een jaar vol gehouden. Inderdaad krijg je over het algemeen meer korting als je zonder inruil komt, tenzij je een heel geliefde hebt.

D.E.N.N.I.S. zei:
Echt waar, ik ga de styling van de Up! steeds meer waarderen. Zeker met deze velgen.(tu)(tu)

Ja, ik vind hem ook wel mooi. Wel doet hij me steeds meer aan de Pixo/Alto denken, daar is in elk geval tijdens het ontwerpen wel naar gekeken, ook al is die in vijfdeurs.

Suzuki-Alto-GT-Pluspakket.jpg

Suzuki_Alto_1_617273a.JPG

suzuki-alto-2009-10.jpg

Hoezomis er naar de pixo gekekn, omdat jij van mening bent dat se up! erop lijkt?
Het lijkt er voor geen meter op.

s velthuis zei:
Phaeton W12 zei:
s velthuis zei:
Dat de 107 nu 6900 euro kost, betekent in elk geval dat je er nooit meer dan dat op gaat afschrijven

Ik zag ook al een nieuwe C1 voor 6490 euro. Met "inruilpremie" van 1.500 euro als je een auto van ouder dan 1995 inruilt. Maar wellicht krijg je die korting ook als je zonder inruil komt? Wat moeten ze met een oud brik van bijv. 100 euro?

Inderdaad krijg je over het algemeen meer korting als je zonder inruil komt, tenzij je een heel geliefde hebt.

Nog meer korting zonder inruil? En die auto kost al slechts 6490 euro. Dan ben ik zonder inruil misschien voor 5990 euro klaar. En kan ik 'm na 5 jaar weer verkopen voor de hier eerder genoemde 5000 euro :-D

S Velthuis De enige overeenkomst is de plotseling oplopende raamlijn. Maar dat had de Polo ook al.

e20ba5393ce88c842b85d008d348493d.jpg

Datacentrum. zei:
Wat een commotie hier.

Vandaag de stoute schoenen maar eens aangetrokken en samen met mijn zus een up! (met kleine letter naar het schijnt) gekocht! Ik was de 2e bij de dealer die er een besteld had vandaag. Mijn zus heeft een oude Toyota maar gaat meer kilometers maken. Ik vond daarom dat ze toe was aan een nieuwe en degelijke auto en ben in de gelukkige positie deze haar te kunnen geven.

De prijsvergelijkingen van hierboven snap ik niet zo. Want wij kwamen een heel stuk voordeliger uit. Een standaard uitvoering (60pk) met een comfortpakket en airco in de kleur rood. Kosten: net geen 9.500,-. De afleverkosten waren nog niet bekend maar deze zou de dealer verrekenen als korting. Ik gok op een 3 a 4 honderd euro. De MP3 radio bouwen ze voor ons om. Nette deal dus. Levering naar verwachting in februari. Kortom ruim onder de 10k een VW met de juiste spullen erop en eraan.

Wat betreft vergelijking met andere auto's? Deze hebben we niet eens gemaakt. Als ik zie dat een Peugeot 107 2 jaar geleden nog 9.900 euro kostte en nu al voor 6.900 over de toonbank gaat, vind ik dat geen wijze investering. Hoeveel krijg je nog terug als je deze 2 jaar oude nu inruilt? Nog geen 4k vrees ik (60% afschrijving in 2 jaar dus!) want deze moet goedkoper de showroom in als een nieuwe. De Italianen en de Japanners/Koreanen neem ik (zeer waarschijnlijk onterecht) nog steeds niet serieus als constructeurs. Deze overweeg ik dan ook niet.

VW heeft in het verleden ook meerdere malen laten zien dat ze niet vies zijn van een catalogus prijsverlaging van 10 tot 15%

Datacentrum. zei:
Wat betreft vergelijking met andere auto's? Deze hebben we niet eens gemaakt. Als ik zie dat een Peugeot 107 2 jaar geleden nog 9.900 euro kostte en nu al voor 6.900 over de toonbank gaat, vind ik dat geen wijze investering. Hoeveel krijg je nog terug als je deze 2 jaar oude nu inruilt? Nog geen 4k vrees ik (60% afschrijving in 2 jaar dus!) want deze moet goedkoper de showroom in als een nieuwe. De Italianen en de Japanners/Koreanen neem ik (zeer waarschijnlijk onterecht) nog steeds niet serieus als constructeurs. Deze overweeg ik dan ook niet.

Wat een onzin zeg! Elk woord dat je zegt bevestigt alleen maar je onkunde en gebrek aan kennis wat betreft auto's (en Nederlandse taal). Je cijfers zijn nergens op gebaseerd (een 107 kostte volgens AW twee jaar terug 8.900 euro, minus alle slooppremies die je destijds had), zoals je restwaardeprognose. Sowieso is 4.000 euro van 6.900 een afschrijving van 42%, en niet van 60%. Daarnaast vergeet je even dat de Up een stuk meer kost in aanschaf (ruim 2.500 euro in jouw voorbeeld) en dat de afschrijving dan niet per definitie evenredig gunstiger uitvalt.

Verder werd er al terecht opgemerkt dat VW ook zeker niet vies is van prijsverlagingen. Vooral bij uitloop van modellen, zoals nu ook met de 107. Wat te denken van alle Easyline modellen? De Golf V was er ineens voor 17.500 euro, de Eos voor minder dan 30 mille en ook de Polo en Passat werden een stuk goedkoper. Zijn we weer terug bij af dus....

En je laatste opmerking slaat gewoon totaal nergens op. Italianen en Aziaten hebben al decennia lang ervaring met het bouwen van kleine auto's, terwijl de Duitse merken pas de afgelopen vijftien jaar (Lupo, Agila, Fox) pas ontdekken dat daar veel klanten te behalen zijn.

Nee, blijf lekker in je eigen cocon van waar- en wijsheden leven, maar verstand van auto's heb je niet.

Rob013 zei:
Wat een onzin zeg! Elk woord dat je zegt bevestigt alleen maar je onkunde en gebrek aan kennis wat betreft auto's (en Nederlandse taal).

En je laatste opmerking slaat gewoon totaal nergens op.

Nee, blijf lekker in je eigen cocon van waar- en wijsheden leven, maar verstand van auto's heb je niet.

Mag het wat vriendelijker? 8-)

Ja sorry, maar ik word in mijn autohart geraakt als er zoveel onzin wordt uitgekraamd. Daar kan ik dan even niet zo goed tegen.

De zwarte uitvoering lijkt iets minder t.o.v. de witte of niet? De witte heeft een zwarte accentuering rondom de voorbumper, wat de neus extra opvallend maakt. Is geloof ik wel gewoon de kleur van de achterliggende grill. Ik wacht de 1e verbruikscijfers even af, want dat zal toch een belangrijke kritieke succes factor zijn voor mij. Stiekem hoop ik nog dat VW serieus na gaat denken om er een zuinige TDI in te lepelen, want als de benzine maar 1:10 - 15 haalt dan lijkt mij de Twingo DCi interessanter :D

CHC zei:
De zwarte uitvoering lijkt iets minder t.o.v. de witte of niet? De witte heeft een zwarte accentuering rondom de voorbumper, wat de neus extra opvallend maakt. Is geloof ik wel gewoon de kleur van de achterliggende grill. Ik wacht de 1e verbruikscijfers even af, want dat zal toch een belangrijke kritieke succes factor zijn voor mij. Stiekem hoop ik nog dat VW serieus na gaat denken om er een zuinige TDI in te lepelen, want als de benzine maar 1:10 - 15 haalt dan lijkt mij de Twingo DCi interessanter :D

Lijkt iets minder dan wat? Minder mooi bedoel je? Ik vind 'm juist mooier dan de witte, die iets te brommobiel oogt door die witte wieltjes. En ik kan me niet voorstellen dat 'ie zo onzuinig zal zijn.

Welkom op het forum btw!

s velthuis zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Echt waar, ik ga de styling van de Up! steeds meer waarderen. Zeker met deze velgen.(tu)(tu)

Ja, ik vind hem ook wel mooi. Wel doet hij me steeds meer aan de Pixo/Alto denken, daar is in elk geval tijdens het ontwerpen wel naar gekeken, ook al is die in vijfdeurs.

suzuki-alto-2009-10.jpg
Nee, ik kan niet zeggen dat ik het daarmee eens ben. Ik heb er geen argumenten voor, maar ik vind ze qua styling zeer verschillend.

Inderdaad, een verschil van dag en nacht. Het is dat het alle 2 stadsauto's zijn, maar verder zijn de overeenkomsten ver te zoeken.

Volkswagen_up.jpg

800px-Volkswagen_up%21_White_%28front%29.jpg

Nou... Ik heb toch wel eens auto's meer van elkaar zien verschillen. Met name de ramen, de koplampen die de hoek om gaan tot halverwege de voorwielen, de vouw in het blik boven de dorpel (de witte alto heeft optionele zijstriping, zonder dat is de overeenkomst nog groter, zie de paarse erboven) en eigenlijk gewoon de basislijn van het model. Wel is het mondje van de Up meer een breedbek .

jeremy_clarkson_grote_bek.jpg

Als de Up er eerder was geweest en de Alto was erachteraan gekomen, hadden denk ik meer mensen de overeenkomst gezien. Helemaal als de Alto een Kia oid was geweest...

@ Rob013,

Ik reageer op een forum waar ik mijn gedachten deel en met enige trots mededeel dat ik de auto heb gekocht welke het onderwerp is van dit forum. Ik verwacht geen felicitaties maar afgunst is het andere uiterste.

Als ik jouw reactie lees, word ik stil. Dit is een forum over auto's... als je daar zoveel agressie en teleurstelling in kwijt moet, heb je wellicht de verkeerde prioriteiten in het leven. Misschien valt het allemaal wat tegen en moet je derhalve frustratie kwijt. Ik heb daar begrip voor maar wellicht zijn er andere plekken waar je beter je frustraties kwijt kan. Ik stap in ieder geval uit dit forum. Sterkte Rob!

Mocht Audi ooit komen met nog een kleinere auto, zeg een A0, dan zullen ze vast en zeker naar de Alto gaan kijken....

Nou, het valt me nu pas op dat zelfs de stoelen verregaand vergelijkbaar zijn. Het zijn voor VW in elk geval de enige stoelen in het assortiment met vaste hoofdsteun, hebben ze ook nooit eerder gehad. Suzuki had dat al op de eerste Swift. Zit me ineens af te vragen of er toch iets van samenwerking geweest is tussen die twee fabrikanten?

Best een aardige auto en zal vast goed rijden voor zijn klasse. Design is tijdloos maar niet heel modern of verfrissend.
Als ik kijk dat de Aygo bijv. al sinds 2005 meeloopt dan oogt die absoluut niet verouderd. En ook is de up! niet mannelijker. Door het recht afgezaagde achterkantje vind ik hem misschien zelfs wel wat sulliger ogen.

5182bfa7f43b464f86262ba210b69229.jpg

s velthuis zei:
Volkswagen_up.jpg

800px-Volkswagen_up%21_White_%28front%29.jpg

Nou... Ik heb toch wel eens auto's meer van elkaar zien verschillen. Met name de ramen, de koplampen die de hoek om gaan tot halverwege de voorwielen, de vouw in het blik boven de dorpel (de witte alto heeft optionele zijstriping, zonder dat is de overeenkomst nog groter, zie de paarse erboven) en eigenlijk gewoon de basislijn van het model. Wel is het mondje van de Up meer een breedbek .

jeremy_clarkson_grote_bek.jpg

Als de Up er eerder was geweest en de Alto was erachteraan gekomen, hadden denk ik meer mensen de overeenkomst gezien. Helemaal als de Alto een Kia oid was geweest...
Ja, je hebt gelijk, ze hebben allebei 4 wielen en een stuur. 8-)

s velthuis zei:
Nou, het valt me nu pas op dat zelfs de stoelen verregaand vergelijkbaar zijn. Het zijn voor VW in elk geval de enige stoelen in het assortiment met vaste hoofdsteun, hebben ze ook nooit eerder gehad. Suzuki had dat al op de eerste Swift. Zit me ineens af te vragen of er toch iets van samenwerking geweest is tussen die twee fabrikanten?
Goh, straks ga je nog beweren dat het eigenlijk een Suzuki is...*-)

Kristian zei:
Best een aardige auto en zal vast goed rijden voor zijn klasse. Design is tijdloos maar niet heel modern of verfrissend.
Als ik kijk dat de Aygo bijv. al sinds 2005 meeloopt dan oogt die absoluut niet verouderd. En ook is de up! niet mannelijker. Door het recht afgezaagde achterkantje vind ik hem misschien zelfs wel wat sulliger ogen.

Als ik de laatste tijd een Aygo zie rijden, heeft dat voor mij lang het frisse niet meer dat het 6 jaar geleden wel had. De drieling zijn absoluut goede auto's, maar het is inmiddels wel tijd voor een nieuw model.

Wat maak je je druk over de gelijkenis met een Alto, Dennis? Als s velthuis er een Alto in ziet, dan moet hij dat vooral zien. Is voor niemand verder een probleem als s velthuis dat denkt.

Goh die chromen deursloten bij de 2 japanse concurrenten zijn wel erg ouderwets hoor. Dat soort details zie je bij de Up! dus niet.... Tijd voor een nieuwe inderdaad.

Datacentrum. zei:
@ Rob013,

Ik reageer op een forum waar ik mijn gedachten deel en met enige trots mededeel dat ik de auto heb gekocht welke het onderwerp is van dit forum. Ik verwacht geen felicitaties maar afgunst is het andere uiterste.

Als ik jouw reactie lees, word ik stil. Dit is een forum over auto's... als je daar zoveel agressie en teleurstelling in kwijt moet, heb je wellicht de verkeerde prioriteiten in het leven. Misschien valt het allemaal wat tegen en moet je derhalve frustratie kwijt. Ik heb daar begrip voor maar wellicht zijn er andere plekken waar je beter je frustraties kwijt kan. Ik stap in ieder geval uit dit forum. Sterkte Rob!

Hierbij wel mijn felicitaties! Zus zal zeker heel erg blij zijn met haar up (tu) . Als Meeuwin een kleinere auto wil zal de up zeker bovenaan de short list staan (of het wordt een A0, een up+ dus). En laat je niet wegjagen door galbakreacties.

meeuw zei:
Datacentrum. zei:
@ Rob013,

Hierbij wel mijn felicitaties! Zus zal zeker heel erg blij zijn met haar up (tu) . Als Meeuwin een kleinere auto wil zal de up zeker bovenaan de short list staan (of het wordt een A0, een up+ dus). En laat je niet wegjagen door galbakreacties.

Geheel eens met meeuw. En ook mijn felicitaties!

Phaeton W12 zei:
Wat maak je je druk over de gelijkenis met een Alto, Dennis? Als s velthuis er een Alto in ziet, dan moet hij dat vooral zien. Is voor niemand verder een probleem als s velthuis dat denkt.
Ja, je hebt nog gelijk ook. Dank je(tu)

D.E.N.N.I.S. zei:
s velthuis zei:
Volkswagen_up.jpg

Ja, je hebt gelijk, ze hebben allebei 4 wielen en een stuur. 8-)

s velthuis zei:
Goh, straks ga je nog beweren dat het eigenlijk een Suzuki is...*-)

Dat mag jij natuurlijk vinden. Maar zeker als ik naar de eerste foto's kijk, vind ik de verschillen minder duidelijk dan de overeenkomsten. Daar mag iedereen natuurlijk het zijne van denken. Maar dit:

SmartCHN_3.jpg

shuanghuan-noble-1.jpg

Wordt in elk geval als een kloon gezien van dit:

SmartTransport-01.jpg

Terwijl ik hier de verschillen eerlijk gezegd groter vind dan de overeenkomsten.

Dat de Up! een Suzuki is, beweer ik nergens. Wel ben ik benieuwd of er toch meer samenwerking is geweest tussen Suzuki en VW dan de CEO's willen laten geloven.

Probeer voor de aardigheid het volgende testje eens, bij voorkeur met iemand die niet heel geïnteresseerd is in auto's: Ik heb mijn vrouw de bovenste twee foto's van de witte Alto en de Up! tegelijk laten zien met de vraag of het om hetzelfde type auto gaat. Kijk eens hoe lang het duurt voor er een overtuigend antwoord is. Ik was verbaasd...

Ja, en doe diezelfde test met iemand die veel geinteresseerd is in auto's. En de uistalg zal volledig anders zijn.

Punt.

D.E.N.N.I.S. zei:
Ja, en doe diezelfde test met iemand die veel geinteresseerd is in auto's. En de uistalg zal volledig anders zijn.

Punt.

Ja, ik ben zelf veel geinteresseerd in auto's. En ik zie het nog steeds. Punt. Maar heb je het al bij iemand geprobeerd?

Is die voorkant van die alto toch een stuk mooier/sportiever! Jammer van de achterkant van de alto/pixo en zo ook de up. In het verleden bijna een pixo aangeschaft maar vond de achterkant gewoon niet geslaagd, idd brommobiel achtig...

Liet de foto van de up aan mijn vrouw zien en het eerste wat ze zegt is, zal wel duur zijn en bijna geen optie's :)

Gr Chris

JPeG zei:
Heb de Up! naast een Arosa gezet

De up is duidelijk een nazaat van de Arosa/Lupo, maar omdat de raampartij totaal anders is door die rechte lijn aan de onderkant bij de Arosa, de A-stijl daar rechter op staat, de koplampen veel kleiner zijn en duidelijk alleen in de neus zitten, het ontwerp veel minder monospace is en het plaatwerk aan de zijkant geheel vlak is, vind ik dat verschil toch een stuk duidelijker eigenlijk.

Ik heb er gisteren even ingezeten en gevoelt, en het is echt niet verkeerd hoor, voelde allemal prima aan

alleen dat ' af fabriek navi' is gewoon een soort tomtom op een houder, en gezien de relatief redelijke prijs gaan er hier best veel van verkocht worden denk ik zo (tu)

AsconaGT zei:
Ik heb er gisteren even ingezeten en gevoelt, en het is echt niet verkeerd hoor, voelde allemal prima aan

alleen dat ' af fabriek navi' is gewoon een soort tomtom op een houder, en gezien de relatief redelijke prijs gaan er hier best veel van verkocht worden denk ik zo (tu)
Oh ja, waar dan? De Up! staat toch pas per 2012 bij de dealer?

D.E.N.N.I.S. zei:

Als ik de laatste tijd een Aygo zie rijden, heeft dat voor mij lang het frisse niet meer dat het 6 jaar geleden wel had. De drieling zijn absoluut goede auto's, maar het is inmiddels wel tijd voor een nieuw model.

Ik vind de Aygo er nog érg fris uitzien, veel beter dan de Suzuki en zeker op het niveau van de Up!
Een beetje zielig als je na 6 jaa al op iets mmois bent uitgekeken: hoe doe je dat met je huis, je vrouw ;)

iDS zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Ik vind de Aygo er nog érg fris uitzien, veel beter dan de Suzuki en zeker op het niveau van de Up!
Een beetje zielig als je na 6 jaa al op iets mmois bent uitgekeken: hoe doe je dat met je huis, je vrouw ;)

Dus daarom is de cyclus van een auto zo'n 7 jaar... Omdat niemand ooit op zijn auto is uitgekeken*-):p

iDS zei:
Een beetje zielig als je na 6 jaar al op iets moois bent uitgekeken: hoe doe je dat met je huis, je vrouw ;)

Goed punt. Al weet ik niet of ik het woord zielig zou gebruiken, ik denk dat ik zou kiezen voor "opmerkelijk".

SML zei:
iDS zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Dus daarom is de cyclus van een auto zo'n 7 jaar... Omdat niemand ooit op zijn auto is uitgekeken*-):p

Nee: dat is om ons consumentjes het water in de mond te doen krijgen met nieuwe productjes (die niet noodzakelijk beter zijn dan de uitgediende, maar de marketeers zorgen er wel voor dat je gelooft je geld goed te besteden door het massaal over de balk te gooien). Dit heeft dus niéts met kwaliteit (zeker niet van de vormgeving) te maken.

Ik ben bang dat de nieuwe Drieling heel lelijk gaat worden, na het zien van de impressies.
Ik hoop dat de impressionisten er flink naast zitten.

Phaeton W12 zei:
meeuw zei:
Datacentrum. zei:
@ Rob013,

Geheel eens met meeuw. En ook mijn felicitaties!
Mooi te constateren dat meerdere mensen zich ergeren aan die 'galbakreacties' van een aantal 'vaste' forummers.
Vanaf deze zijde ook felicitaties. Vind de up (kleine letter heb ik begrepen;)) ook erg geslaagd en zeker voor die prijs. Met het hoogwaardigheidsgevoel zit het vast oké gezien de ervaringen hier met de Polo. Alhoewel die dan wel weer behoorlijk aan de prijs is.

iDS zei:
SML zei:
iDS zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Nee: dat is om ons consumentjes het water in de mond te doen krijgen met nieuwe productjes (die niet noodzakelijk beter zijn dan de uitgediende, maar de marketeers zorgen er wel voor dat je gelooft je geld goed te besteden door het massaal over de balk te gooien). Dit heeft dus niéts met kwaliteit (zeker niet van de vormgeving) te maken.

Blijf dat vooral geloven... De waarheid ligt alleen anders, maar dat doet er (voor jou?) niet toe.

Persoonlijk heb ik een hekel aan VW's en Audi's, maar in de koektrommelknakenklasse vind ik zo'n up toch eigenlijk wel de leukste om te zien geloof ik... De Phaeton vind ik ook leuk trouwens, alles daartussen mogen ze van mij verbieden :p

Rob013 z'n galbakkenreactie vind ik eigenlijk ook geen galbakkenreactie, hij reageert alleen op wat onjuiste argumenten om een up te kopen. Hoe dat dan een uiting van afgunst zou moeten zijn snap ik eigenlijk niet zo.

Liet een foto van de up aan mijn vrouw zien. "Wat is dat voor een koekblik" was haar onmiddelijke reactie. "Lijkt wel zo'n invaliden wagentje"
En waarschuwend voegde ze er aan toe: "Nee dat is niks voor mij"

CO2 (Goed Voor Bomen) zei:
Liet een foto van de up aan mijn vrouw zien. "Wat is dat voor een koekblik" was haar onmiddelijke reactie. "Lijkt wel zo'n invaliden wagentje"
En waarschuwend voegde ze er aan toe: "Nee dat is niks voor mij"

Jouw vrouw heeft er verstand van, houd haar goed vast :-D

iDS zei:
JP2010 zei:
Wat is de waarheid dan?
Is hij naar op zoek maar hij weet niet meer waar hij ze gelaten heeft?;)

Een product krijgt na een aantal jaar gewoon een teruglopende verkoop, dan wordt er een nieuwe geïntroduceerd om dat daar behoefte aan is. Dat zorgt er voor dat de verkopen weer stijgen (over het algemeen).
Niks raars aan lijkt me.

Terug
Bovenaan