Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

nog zo'n "ziener"...

Total Loss zei:
Al met al zal de vanafprijs heus wel in de buurt van die 10k liggen maar denk niet dat je in die versies gezien wil worden en dat een beetje leuke versie al snel op die 13k zit.

Diezelfde TL geeft ook weer commentaar in het nieuwsbericht op de site op de nieuwe prijs. MAar goed ik heb hem nog NOOIT iets positiefs ovr VAG weten zeggen...

Fotootjes van de basisuitvoering:

basisup.jpg

Ziet er toch niet echt crisis uit...

Eerlijk is eerlijk, de prijs valt me alleszins mee. En ook het uiterlijk van de basis-Up vind ik eigenlijk mooier dan die van een aangeklede versie. Dan oogt 'ie wat volwassener.

Toch zou ik liever een Panda of Agila hebben. Een stuk praktischer. Een Up is meer een tweede auto, terwijl de Panda en Agila goed ingezet kunnen worden als dagelijkse auto.

JP2010 zei:
nog zo'n "ziener"...

Total Loss zei:
Al met al zal de vanafprijs heus wel in de buurt van die 10k liggen maar denk niet dat je in die versies gezien wil worden en dat een beetje leuke versie al snel op die 13k zit.

Naar mijn idee juich je een beetje te vroeg, een basis-prijs zonder daarbij de uitrusting te melden zegt natuurlijk helemaal niks, eerst maar eens afwachten wat er precies op en aan zit en wat de echt belangrijke dingen die er eventuele niet op zouden zitten als optie moeten kosten. Dan kunnen we hier weer verder over discussieren.

@McShine Natuurlijk heb ik niets positiefs te zeggen over VW, zou niet weten wat, enige model wat er naar mijn idee leuk uitziet is de Passat CC, de rest heb ik echt helemaal niks mee veel te steriel en teveel van hetzelfde allemaal. Technisch laat VW ook steken vallen en echt goedkoop is het ook niet. Totaal oninteressant merk dus dat VW. Bovendien mag duidelijk zijn dat ik Opel-rijder ben dus WTF moet ik dan met een VW, is andersom toch precies hetzelfde of niet ?

JP2010 zei:
Jaja, gewoon lekker door blijven zijken, total loss...

Waar ?

Valt toch wel mee, jij haalt een oude uitspraak van mij naar boven en ik reageer daar vervolgens toch vrij normaal op. Zie het probleem niet echt op een discussie-forum :rolleyes:

Omdat het nu blijkt dat de vanaf prijs NIET in de buurt van die 10K ligt je toch blijft 'zeuren'.

Heb even gekeken maar alleen het feit al dat je mijn oude post meerdere pagina's terug op gaat zoeken is al een beetje vreemd maar goed.

Je laat vervolgens de helft van mijn post weg, en dus is er geen verband meer tussen mijn reactie op de destijds lopende discussie die puur gebaseerd was op de Duitse prijzen. Bovendien heb ik daarna nog veel meer reacties geplaatst over hetzelfde onderwerp.

Dus of je quote het hele bericht zodat het in zijn verband staat of je quote maar niet.

Heel de discussie slaat nog steeds nergens op trouwens want zoals ik al eerder zei, zonder cijfers wat betreft prestaties, verbruik en met name de standaard uitrusting van deze basis-versie kan je gewoon nog geen conclusies trekken.

Total Loss zei:
JP2010 zei:
nog zo'n "ziener"...

Total Loss zei:

Naar mijn idee juich je een beetje te vroeg, een basis-prijs zonder daarbij de uitrusting te melden zegt natuurlijk helemaal niks, eerst maar eens afwachten wat er precies op en aan zit en wat de echt belangrijke dingen die er eventuele niet op zouden zitten als optie moeten kosten. Dan kunnen we hier weer verder over discussieren.

@McShine Natuurlijk heb ik niets positiefs te zeggen over VW, zou niet weten wat, enige model wat er naar mijn idee leuk uitziet is de Passat CC, de rest heb ik echt helemaal niks mee veel te steriel en teveel van hetzelfde allemaal. Technisch laat VW ook steken vallen en echt goedkoop is het ook niet. Totaal oninteressant merk dus dat VW. Bovendien mag duidelijk zijn dat ik Opel-rijder ben dus WTF moet ik dan met een VW, is andersom toch precies hetzelfde of niet ?
Dan vraag ik me af wat de meerwaarde van jouw opmerkingen zijn.

Want i.m.o zijn die doorspekt met subjectiviteiten.

D.E.N.N.I.S. zei:
Total Loss zei:
JP2010 zei:
nog zo'n "ziener"...

Total Loss zei:

Waar ? Hoe ? En waarom zit iedereen opeens achter mij aan ? Zeg toch niets raars ofzo ?

Snap je punt over subjectiviteit niet echt.

Ik mag graag naar Opels kijken, sterker nog....ik heb nu zowel een Golf als een Astra, dus....niet alleen maar in hokjes denken.

Total Loss zei:
D.E.N.N.I.S. zei:
Total Loss zei:
JP2010 zei:
nog zo'n "ziener"...

Total Loss zei:

Waar ? Hoe ? En waarom zit iedereen opeens achter mij aan ? Zeg toch niets raars ofzo ?

Snap je punt over subjectiviteit niet echt.
Dat iedereen achter je aan zit, is een beroepsrisico van een forum.

Je zegt niets raars; je geeft je mening (en dat is prima) , maar door de manier van opschrijven lijkt het alsof je het als een feit brengt.

Total Loss zei:

Want i.m.o zijn die doorspekt met subjectiviteiten.[/quote]

Snap je punt over subjectiviteit niet echt.[/quote]
michel1975 zei:
Total Loss zei:
@michel1975 Als ik zeg dat het geen gebash is / was dan is dat ook zo, als je daar een probleem mee hebt jammer dan.

Ik gaf en geef gewoon duidelijk FEITEN waarom je niet voor deze motor zou moeten kiezen. Als je voor een wagon gaat in deze klasse is de keus niet te over dus als je dan bij deze modellen uitkomt helemaal prima maar ga nu niet lopen verkondigen wat een geweldig stuk techniek die 1.2 3-cilinder wel niet is.

Dus blijf gewoon bij mijn eerdere standpunt.

"Wat nu gebash ??? Heeft niets met bashen te maken, is gewoon een feit, er is geen enkele reden te bedenken waarom je de VAG 1.2 TDI 3-cilinder zou verkiezen boven de concurrentie.

Cilinder minder, minder PK's, minder Nm's, slechtere prestaties, minder zuinig en ook nog eens duurder."

Nou vooruit dan maar : Er zou 1 reden kunnen zijn waarom je in vredesnaam wel voor deze motor zou moeten kiezen en dat is omdat andere merken geen wagon varianten bieden met een zuinige diesel en VW en Skoda dat dus wel doen.

PS : Dus wie geen wagon nodig heeft kan kiezen uit vele andere opties die stuk voor stuk voorzien zijn van een betere motor.

Je geeft geen enkel feit. Het enige dat je doet is je info, die je overigens van horen zeggen hebt, herhalen. Ik hemel niets op maar het 1,2 blokje voldoet prima. Je doet net of het een of ander derde wereld blok is. Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het absoluut niet behelpen is met het tdi blokje. De eerste meters (koud) is die misschien wat rumoerig maar dat is al gauw over zodra die warm is. Wat trekkracht betreft. Lees mijn review even over hoe de BM het in de bergen doet met volle bepakking en een vouwwagen. Zeg niet dat je niet naar andere merken moet kijken. Maar geef nu maar gewoon toe dat je eigenlijk een hekel aan VAG hebt.

Dus toch ouderwets bashen TL ondanks je ontkennende fase o_O

Total Loss zei:
JP2010 zei:
nog zo'n "ziener"...

Total Loss zei:

Wat doe je dan op een Volkswagen forum als 'Opel-rijder'? In jouw laatste zin zit inderdaad een kern van waarheid maar ik ga toch ook niet naar een Opel forum om daar de auto's af te kraken. Voegt weinig toe lijkt me.

btw Toch wel interessant/merkwaardig dat een Opel-rijder die anti-Volkswagen is dit forum volgt ;)

@sander28 Voor zover ik weet is dit nog altijd het Autoweek-forum. En natuurlijk volg ik dit topic, de Up is met een hoop tromgeroffel aangekondigd en ik ben gewoon benieuwd naar auto's in het algemeen dus ik volg de modellen die mij interessant lijken of waar een hoop van verwacht wordt, gewoon algemene interesse.

@michel1975 Struin anders gewoon ff alle topics af om posts van mij te quoten. o_O

Zullen het maar weer eens over de Up gaan hebben, dames en heren vlammenwerpers?

Die wieldopjes op deze foto (die ik even leen, als 't moet maak ik er wel een linkje van) vind ik er goed uitzien eerlijk gezegd, stuk beter dan de doppen die VW tot nu toe toepast op m.n. de kleine modellen.

basisup.jpg

Zouden ze ook op andere modellen geplakt gaan worden (en daarmee bedoel ik geleverd, want vroeg of laat komen ze sowieso wel op andere modellen)?

Rob013 zei:
Een Up is meer een tweede auto, terwijl de Panda en Agila goed ingezet kunnen worden als dagelijkse auto.

Waarom is de Up meer een tweede auto?

@autoweek .......... kunnen jullie op de IAA bij VW vragen hoeveel Up! orders er geplaatst zijn?

Phaeton W12 zei:
Rob013 zei:
Een Up is meer een tweede auto, terwijl de Panda en Agila goed ingezet kunnen worden als dagelijkse auto.

Doordat, en dit is zoals ik ernaar kijk he, de auto niet heel erg praktisch is (driedeurs, kleine kofferruimte, niet extreem ruim binnenin. Vooral de combi van die drie) en doordat dit een relatief nieuw segment is voor VW. De Lupo was een Seat en de Fox deed meer mee voor spek en bonen. Dit is de eerste, serieuze A-segmenter waarin veel geinvesteerd is. Veel klanten komen dus al van binnen VW/VAG. Enkele uitzonderingen daar gelaten, maar meestal zie je de Lupo/Fox ook op een oprit staan icm een andere auto.

Er is overigens niets mis mee hoor.

Voor 8500 euro is er niets mis mee. Maar voor hoeveel geld krijg je hem daadwerkelijk mee?
De Fox kostte zogenaamd ook 8500 euro, maar uiteindelijk was de klant minimaal 11.000 euro kwijt. Dat zal bij de Up! niet veel anders zijn.
Bij wijze van spreken is de noodzakelijke rechter buitenspiegel een optie, die alleen leverbaar is in combinatie met airco en lichtmetalen velgen.
Klokje? Dat kan, maar dan in combinatie met een 1.3 motor en metallic lak.
Lang leve de VW-optiepakketten...

Vind het een erg leuk model, zekers de GT!

Naar verluidt minimaal 100 pk met een gewicht tussen de 750-850 kg. Dat moet wel kunnen gezien de polo 5-deurs 988 kg weegt. Dan komt de GT-UP! toch aardig rap van zijn plek ;)

VW-GT-up-04s.jpg

VW-GT-up-05s.jpg

VW-GT-up-06s.jpg

Komt wel goed met de UP!

Qua inruilwaarde van een VW:

Zodra er een auto vergelijkbaar is met een VW levert die meer op dan de VW.
Want van VW's is er veel te veel aanbod.
Polo II? Levert 0 euro op op Marktplaats. Suzuki Alto III? levert altijd een leuk bedrag op.
VW Golf II? Moet je al de mooiste van de wereld hebben, wil je er geld voor kunnen krijgen.
Mazda 323? Iemand die een goede auto zoekt, zal er zeker een bedrag voor overhebben.

Zo gaat dat ook met kleine autootjes: Suzuki is koning in die klasse en levert altijd de hoofdprijs op.
VW komt in die markt net kijken en weet niet eens hoe ze een kleine auto moeten bouwen. Tweedehands: wat de gek er voor geeft. Bij de oud-ijzer boer krijg je vast een hoger bod.
VW staat niet meer voor betrouwbaarheid en ultieme inruilwaarde. Een VW is nou net de moeilijkste auto om tweedehands te kunnen verkopen, vanwege het enorme aanbod. Schaarste maakt de prijzen hoog. En bij VW is nou net geen sprake van schaarste.

Rob013 zei:
Eerlijk is eerlijk, de prijs valt me alleszins mee. En ook het uiterlijk van de basis-Up vind ik eigenlijk mooier dan die van een aangeklede versie. Dan oogt 'ie wat volwassener.

Toch zou ik liever een Panda of Agila hebben. Een stuk praktischer. Een Up is meer een tweede auto, terwijl de Panda en Agila goed ingezet kunnen worden als dagelijkse auto.

Rob013 zei:
Phaeton W12 zei:
Rob013 zei:

Doordat, en dit is zoals ik ernaar kijk he, de auto niet heel erg praktisch is (driedeurs, kleine kofferruimte, niet extreem ruim binnenin. Vooral de combi van die drie) en doordat dit een relatief nieuw segment is voor VW. De Lupo was een Seat en de Fox deed meer mee voor spek en bonen. Dit is de eerste, serieuze A-segmenter waarin veel geinvesteerd is. Veel klanten komen dus al van binnen VW/VAG. Enkele uitzonderingen daar gelaten, maar meestal zie je de Lupo/Fox ook op een oprit staan icm een andere auto.

Er is overigens niets mis mee hoor.
Het is misschien een goed idee om de volgende keer eerst eens te kijken of je beweringen ook kloppen met de feiten.

kofferbak inhoud (normaal/ achterbank omlaag)
Opel Agila 225 liter/ 660 liter
Fiat Panda 206 liter/ 775 liter
Volkswagen Up! 251 liter/ 951 liter

En persoonlijk vind ik een 3-deurs auto mooier dan een 5-deurs auto. Het oogt gewoon sportiever.

Dat je liever een Panda of een Agila wil, dat is uiteraard prima. Ieder zijn eigen smaak, maar de Up! is zeker geschikt voor dagelijks gebruik.

---GT--- zei:
VW komt in die markt net kijken en weet niet eens hoe ze een kleine auto moeten bouwen.

Wat een gezeur zeg o_O

Waar komt al die kritiek op VW toch vandaan? 99% van de kritiek lijkt op onderbuikgevoelens te zijn gebaseerd. Feiten worden voor het gemak genegeerd en meningen worden neergezet als feiten. Tenenkrommend dit.

Total Loss zei:
@sander28 Voor zover ik weet is dit nog altijd het Autoweek-forum. En natuurlijk volg ik dit topic, de Up is met een hoop tromgeroffel aangekondigd en ik ben gewoon benieuwd naar auto's in het algemeen dus ik volg de modellen die mij interessant lijken of waar een hoop van verwacht wordt, gewoon algemene interesse.

@michel1975 Struin anders gewoon ff alle topics af om posts van mij te quoten. o_O
Daar hoef ik helemaal het forum niet voor af te struinen hoor. Open een willekeurig VAG onderwerp en je bent wel van de partij. Je maakt het me wel heel makkelijk. VAG basher:)

Feiten zeggen ook niet alles. Als een kofferruimte een bepaalde inhoud in liters heeft, wil nog niet zeggen dat je er veel in kwijt kunt. Het kan zijn dat de bagageruimte erg onpraktisch is met vele hoeken en gaten die wel voor meer liters zorgen, maar praktisch niks toevoegen. Daarbij kun je elke post wel beschouwen als iemands mening ookal staat het er min of meer als een feit. Ik heb een hekel aan vw, maar vind de Up wel een leuk autootje. Ik kan ook zeggen dat het een leuk autootje is en dan snapt iedereen dat het een mening is. Niet op elke slak zout leggen.

dickey zei:
Feiten zeggen ook niet alles. Als een kofferruimte een bepaalde inhoud in liters heeft, wil nog niet zeggen dat je er veel in kwijt kunt. Het kan zijn dat de bagageruimte erg onpraktisch is met vele hoeken en gaten die wel voor meer liters zorgen, maar praktisch niks toevoegen.

Oh dat zal best. Maar in dit geval heeft nog niemand de bagageruimte van de up! of de panda in praktijk mogen proberen. Dus je kunt op dit moment helemaal niet zeggen dat een bagageruimte van een up! minder praktisch is dan die van een panda.

dickey zei:
Feiten zeggen ook niet alles. Als een kofferruimte een bepaalde inhoud in liters heeft, wil nog niet zeggen dat je er veel in kwijt kunt. Het kan zijn dat de bagageruimte erg onpraktisch is met vele hoeken en gaten die wel voor meer liters zorgen, maar praktisch niks toevoegen. Daarbij kun je elke post wel beschouwen als iemands mening ookal staat het er min of meer als een feit. Ik heb een hekel aan vw, maar vind de Up wel een leuk autootje. Ik kan ook zeggen dat het een leuk autootje is en dan snapt iedereen dat het een mening is. Niet op elke slak zout leggen.
Das helemaal waar maar kom dan inderdaad wel met argumenten en niet met veronderstellingen en dingen die je 'van horen zeggen' hebt.
Overigens een aanvulling op jouw reactie dus geen verwijt :D

JP2010 zei:
Waar komt al die kritiek op VW toch vandaan?
Het is nog niet vaak genoeg gezegd lijkt wel: Een VW is voor mensen die niks met auto's hebben. Saai (van binnen en buiten), vaak dom uiterlijk (Touran, Tiguan, Golf, Passat CC, Scirocco). Zogenaamd betrouwbaar (er gaat dus van alles aan kapot en PON geeft alleen garantie op wat niet kapot gaat). De dealers zijn arrogant. En je ziet ze veel te veel en dat komt doordat veel NL'ers elkaar graag na doen.

Vwb de Up: lijkt wel door een kind getekend. Up zouten ermee.

@Co2,

wat doe je eigenlijk op een auto-forum ? Met jouw leeftijd hoor je op een bromfiets-forum te zitten o_O zekers met die domme opmerkingen, heeft niemand wat aan. Mocht je een bepaal model niet aanstaan kan ik begrijpen maar wat doe je dan uberhaupt in een topic daarover, om alleen maar onzin uit te kramen, is toch zo zonde van je tijd ? Mijn mening zal daar echt niet door veranderen hoor, ik blijf de Up! een leuk model vinden.... PUNT!

Zo zonde van dit forum als autoweek, vaak heb ik het idee dat er alleen maar tieners op zitte, verzieken van topics zijn er een paar heel goed in. Vind je een model niet leuk laat het topic dan aan je voorbij gaan (doe ik zo vaak)...zo blijft het een beetje leuk op dit forum.

Goed om te zien dat de Up! wat CO2 betreft op gelijke hoogte staat met de nieuwe Porsche 911 :D

CO2 (Goed Voor Bomen) in topic over de nieuwe Porsche 911 zei:
Geef maar toe: er is toch geen ruk aan dat uiterlijk van dit ding.
Kan nog zo goed zijn of goed rijden het is en blijft een lelijk oubollig hok.

CO2 (Goed Voor Bomen) zei:
JP2010 zei:
Het is nog niet vaak genoeg gezegd lijkt wel: Een VW is voor mensen die niks met auto's hebben. Saai (van binnen en buiten), vaak dom uiterlijk (Touran, Tiguan, Golf, Passat CC, Scirocco). Zogenaamd betrouwbaar (er gaat dus van alles aan kapot en PON geeft alleen garantie op wat niet kapot gaat). De dealers zijn arrogant. En je ziet ze veel te veel en dat komt doordat veel NL'ers elkaar graag na doen.

Vwb de Up: lijkt wel door een kind getekend. Up zouten ermee.
Gefeliciteerd, je hebt de trofee gewonnen voor de aller- aller- allerdomste opmerking op dit forum.

je wint ook de hoofdprijs in de 'Breng je mening als feit'-competitie'

Je wint twee voetreizen naar Luik die je zelf mag betalen.

[size=large]Vanafprijs Volkswagen Up bekend[/size]

Nu Volkswagen met veel bombarie de Up heeft onthuld en we inmiddels al hebben gereden met de auto, blijft er nog één essentiële vraag overeind: wat kost-ie? Wij hebben het verlossende antwoord.

De vanafprijs van de Volkswagen Up is 8.490 euro. Voor dat geld staat er een versie met een 60 pk sterke 1,0-liter driecilinder klaar. Dat is de basismotor: er komt bij de introductie ook een versie met 75 pk, maar daarvan is de prijs nog niet bekend. Later volgt een Up, die op biogas en aardgas loopt. Dat belooft de zuinigste personenauto zonder elektromotor te worden met een CO2-uitstoot van 79 g/km.
De Volkswagen Up verschijnt kort na de jaarwisseling bij de Nederlandse dealers. Op dit moment is de auto al op de IAA te bewonderen. Skoda en Seat krijgen overigens ook eigen versies van de compacte auto. Die beleven zeer binnenkort hun wereldprimeur.
m1eyu8ibwfh2.jpg

m1eyu8kb43h5.jpg

m1eyu8lbgvgm.jpg

m1eyu8ibllgx.jpg

m1eyu8ibq0gv.jpg

m1eyu8ibjlgy.jpg

Autoweek.nl

JP2010 zei:

(...)

Dom geloel !!! maar je lokt waarschijnlijk graag mensen uit de tent. Nou da's gelukt. Niet alle VW-rijders rijden een instapmodel op wieldoppen, omdat de buurman dezelfde heeft.

Waarschijnlijk ben je zelf te dom om te poepen, dus moet je dat ook nog steeds voorgedaan worden....

Prijs valt me mee, al loopt het met de pakketten wel erg snel op. Maar het karretje oogt niet verkeerd.

Vwb de mening over VW:

Een VW is voor mensen die niks met auto's hebben. Saai (van binnen en buiten), vaak dom uiterlijk (Touran, Tiguan, Golf, Passat CC, Scirocco). Zogenaamd betrouwbaar (er gaat dus van alles aan kapot en PON geeft alleen garantie op wat niet kapot gaat). De dealers zijn arrogant. En je ziet ze veel te veel en dat komt doordat veel NL'ers elkaar graag na doen.

Hier zit wel een kern van waarheid in.
Ik denk dat de houding van Pon/dealer icm met het relatief grote aantal, ernstige mankementen (oa scheurende cilinderkoppen, olieverbruik, defecte TSI's, lakproblemen (interieur en exterieur), dualmass-vliegwiel-defecten, versnellingsbakken die vastlopen) bij de diverse types icm de hoge aanschafprijs het imago van VW geen goed heeft gedaan. Of een auto saai is, is een mening. Dat een auto duur is, is persoonlijk. Maar áls je dan zoveel geld voor een auto betaalt, wil je ook gewoon een goed produkt en een goede behandeling. En getuige de vele fora in binnen- en buitenland is het daar de afgelopen 10 jaar toch wel aardig fout gelopen bij VW. Dat is moeilijk te ontkennen. Helaas. En voor de duidelijkheid: dat zegt dus iemand die z'n hele leven VAG-produkten heeft (mee)gereden.

Er zit helemaal geen kern van waarheid in, het is gewoon slap gezeur. Ik heb veel ervaring met VW dealers en ik heb ze nog nooit als arrogant ervaren.

Ook met de betrouwbaarheid heb ik alleen maar goede ervaringen.

Er zijn nog steeds dealers (al zijn ze schaars) die je niet afwimpelen en je maar naar PON sturen. Over betrouwbaarheid heb ik ook niet te klagen, want de mijne ziet menig circuit, en dat met een TSi en DSG. Ik hou ook niet van in kastjes (merken) denken. Zo sta ik morgen bij de Opel-garage, en kan de volgende zo maar daarvandaan komen.

Exclusief! Alle prijzen Volkswagen Up!

Via de officiële weg kregen we alleen een vanafprijs van de Volkswagen Up, maar dankzij een bron hebben we alle specificaties gekregen en kunnen we nu alle prijzen melden.

Zoals eerder gemeld: de basisversie is de 60 pk sterke Take Up. Die heeft een vanafprijs van 8.490 euro. De standaarduitrusting omvat airbags voor bestuurder en passagier, een knieairbag voor de bestuurder, radiovoorbereiding met twee speakers, in kleur meegespoten bumpers, neerklapbare achterbank, snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging, een in hoogte verstelbaar stuurwiel en dagrijverlichting.

Het middelste uitrustingsniveau is de Move Up. In combinatie met de 60 pk sterke 1,0-liter driecilinder is de prijs 9.400 euro, met 75 pk is dit 10.110 euro. Alle Ups hebben een wegenbelastingvrije status en voldoen aan de eisen voor 14 procent bijtelling.

De meeruitrusting van de Move Up ten opzichte van de basisversie bestaat uit ESP, City Emergency Braking, elektrische ramen voor, hoogglans zwarte accenten in het interieur, een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, in kleur meegespoten buitenspiegels en deurhendels, tyre leak indicator, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, easy entry en een in delen neerklapbare achterbank.

De topversie is de High Up. Die kost met 60 pk 10.320 euro met 75 pk 11.030 euro. De meeruitrusting? 15-inch lichtmetaal, Volkswagen Radio RCD 215, lederen stuurwiel met zwarte hoogglans inleg, lederen schakelpookknop en handremgreep, mistlampen vóór, chromen accenten in het interieur, elektrische verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, dashboard pad in kleur gespoten.

Pakketten
De oplettende lezer mist tot nu toe de airconditioning, en inderdaad: daar moet je een pakket voor bestellen. Bijvoorbeeld het Up White pakket. Dit omvat naast de Climatic airco 16-inch lichtmetaal, Maps+More portable infotainmentsysteem, ‘Pure White’ lak, diefstalbeveiligde wielbouten, buitenspiegelbehuizing in de kleur ‘chroom’, instaplijsten ‘chroom’, vloermatten voor en achter, dashboard PAD in kleur Pure White, 65 procent donkergetinte ruiten achter en stoffen bekleding ‘Stripes’. Het pakket kost 1.510 euro.

Airconditioning is ook inbegrepen in het Up Black pakket. Dat omvat naast de Climatic airco 16-inch lichtmetaal met zwarte afdekplaat, Maps+More portable infotainmentsysteem, ‘Deep Black Pearl’ lak, diefstalbeveiligde wielbouten, buitenspiegelbehuizing in de kleur ‘chroom’, instaplijsten ‘chroom’, 65 procent donkergetinte achterruiten, vloermatten voor en achter, dashboard PAD in kleur Pure White en stoffen bekleding ‘Stripes’. De meerprijs van dit pakket is 1.880 euro.

Dan is er het Comfortpakket. Dat bestaat uit elektrische ruiten voor, centrale vergrendeling met afstandsbediening, tweetonige claxon, geluidssignaal bij niet-uitgeschakelde verlichting en een parkeerlicht. Dat kost 375 euro. Het Executivepakket bestaat uit Radio-/CD-speler RCD 215 (standaard op High Up), Maps+More en Climatic. Op de Move Up kost dit 765 euro, bij de High Up is dit 545 euro.

Het Veiligheidspakket omvat City Emergency Braking, ESP en deactivering van de rechterairbag met sleutel en kost 425 euro. Dan is er het Winterpakket van 315 euro, dat je verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels en mistlampen vóór verschaft. Het Drive pakket bestaat uit cruise control, park distance control achter en boardcomputer plus. De prijs is 375 euro. Het laatste pakket dat we aanstippen is het Dynamic pakket. Dat brengt je voor 500 euro een sportonderstel, 16-inch ‘Triangle’ lichtmetaal en 65 procent getinte ramen achter.

Onze lezer weet ons verder te melden dat een automatische transmissie in week 22 van 2012 beschikbaar komt. De Volkswagen Up verschijnt in februari bij de dealers.

bron: www.autoweek.nl

De prijzen vallen me alleszins mee. Had verwacht een kleine 18.000 euro te moeten betalen voor een full options Up!, maar met zo'n beetje 11.000 euro heb je een mooi aangeklede Up! Prijzen voor optiepakketten zijn ook aangenaam.

Phaeton W12 zei:
Exclusief! Alle prijzen Volkswagen Up!

De prijzen vallen me alleszins mee. Had verwacht een kleine 18.000 euro te moeten betalen voor een full options Up!, maar met zo'n beetje 11.000 euro heb je een mooi aangeklede Up! Prijzen voor optiepakketten zijn ook aangenaam.

mort-de-rire-saoul-28492.gif

Terug
Bovenaan