Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ton Roks zei:(...) extreem lange wielbasis van 2,42 meter (...)
Daewoo-Chevrolet zei:Ton Roks zei:(...) extreem lange wielbasis van 2,42 meter (...)
Extreem lang is wel een beetje overdreven:
Joep83 zei:Interieur is best leuk idd, maar dat je 't exterieur zo goed kunt zien... is dat nog van deze tijd? Je hebt er geen last van, maar qua afwerking (waar VW zo mee loopt te pronken) kan dit niet.
(...)
JPeG zei:Joep83 zei:Interieur is best leuk idd, maar dat je 't exterieur zo goed kunt zien... is dat nog van deze tijd? Je hebt er geen last van, maar qua afwerking (waar VW zo mee loopt te pronken) kan dit niet.
(...)
Loopt VW daar mee te pronken, of de 'believers'? Net zoals je die bij bijv. Apple hebt(Steve Jobs)![]()
Denk dat je bij een kleinere klasse ook niet de kwaliteit moet verwachten zoals bij de grote klasse à la Phaeton, wat ook mààr een Volkswagen is.
Daewoo-Chevrolet zei:Onze meningen liggen steeds wel heel erg ver uit elkaar. Eerder al bij de Up!, nu de S8...![]()
In Duitsland gaat een kale Up! 9500, - euro kosten. Een aangeklede (chroom/clima/radio/16inch ed) versie gaat vanaf 13,500,- de deur uit.
Total Loss zei:Ben echt benieuwd wat die hier moet gaan kosten, want dit :
"Das Programm reicht vom Nacktfrosch für rund 9500 Euro (ohne Handschuhfach, Radio, elektrische Fensterheber, elektrisch verstellbare Spiegel, nur 60 PS stark) bis zum von uns gefahrenen "up! White". Mit Chromrähmchen, schicker weißer Cockpitblende, Radio, Klimaanlage, hübschen Stoffen und 16-Zoll-Rädern kommt das Einführungsmodell auf über 13.500 Euro."
Klinkt niet echt best.
speedtouch zei:Dan is ie toch zo'n EUR 2.500 of meer duurder dan bijv. het bekende trio; wat ik uit een duitse test begreep is, dat de auto heel volwassen en degelijk overkomt, hij krijgt ook in de beoordeling 4 sterren (logisch misschien voor een duits blad). Qua prijs is hij dus eigenlijk de opvolger van de Fox.
Total Loss zei:@SML
En die hebben voor die centen allemaal geen radio, elektrische ramen, spiegels en dergelijke ?
Voor die genoemde 13.500 rijd je ook hier in NL al in een Polo, Corsa, 207, etc,etc.
Total Loss zei:Voor die genoemde 13.500 rijd je ook hier in NL al in een Polo, Corsa, 207, etc,etc.
Phaeton W12 zei:Total Loss zei:Voor die genoemde 13.500 rijd je ook hier in NL al in een Polo, Corsa, 207, etc,etc.
Een beetje leuk aangeklede Polo kost 20.000.
Daewoo-Chevrolet zei:Veel auto's zijn in Duitsland duurder, maar auto's uit het A-segment en andere auto's die in ons land van alle voordelen profiteren juist niet. 9.500 euro is dus niet schokkend. Een Opel Agila is er in Duitsland vanaf € 10.400,- en kost in ons land slechts € 8.995 (exclusief de € 1.000 cash die je terugkrijgt bij aanschaf van een Opel). Volkswagen zal vast meer gaan vragen dan voor een vergelijkbare Aygo, i10 of Alto, maar ook omdat Volkswagen meer kan vragen.
Veel auto's zijn in Duitsland duurder. Maar dus niet in het A-segment. Dan kom je met een voorbeeld van een A-segmenter die in Duitsland duurder is.
Sterker nog: PON beweert dat de vanafprijs tussen de 8.500 - 9.000 euro zal komen te liggen, zie het bericht bovenaan deze pagina.
Precies.meeuw zei:Phaeton W12 zei:Total Loss zei:Voor die genoemde 13.500 rijd je ook hier in NL al in een Polo, Corsa, 207, etc,etc.
Maar dan heb je wel een 1.2 TSI met DSG, automatische airco, radio-cd, piepers achter, ...
Phaeton W12 zei:Ik snap het ook niet. Volgens mij worden er weinig A-segmenters voor minder dan 10k op naam gezet.
Daewoo-Chevrolet zei:Ik bedoel inderdaad te zeggen dat een Up! in ons land weleens goedkoper kan gaan zijn dan in Duitsland
meeuw zei:Phaeton W12 zei:Total Loss zei:Voor die genoemde 13.500 rijd je ook hier in NL al in een Polo, Corsa, 207, etc,etc.
Maar dan heb je wel een 1.2 TSI met DSG, automatische airco, radio-cd, piepers achter, ...
---GT--- zei:De Fox wordt voor de basisprijs als kaal karkas aangeleverd, terwijl er bij de concurrentie nog enige 'luxe' op zit.
---GT--- zei:Ik denk dat als je een budget van 10.000 euro aanhoudt, dat je een completere Picanto, Alto/Pixo of Drieling krijgt dan een Fox.
De Fox wordt voor de basisprijs als kaal karkas aangeleverd, terwijl er bij de concurrentie nog enige 'luxe' op zit.
---GT--- zei:Ik denk dat als je een budget van 10.000 euro aanhoudt, dat je een completere Picanto, Alto/Pixo of Drieling krijgt dan een Fox.
De Fox wordt voor de basisprijs als kaal karkas aangeleverd, terwijl er bij de concurrentie nog enige 'luxe' op zit.
---GT--- zei:47000 - 15426 = 31574 gulden afschrijving voor de Audi A2
17000 - 4407 = 12593 gulden afschrijving voor de Alto... De Alto kan nooit ruim 30.000 gulden afschrijven.
Phaeton W12 zei:En wat denk je wat het genot van 10 jaar in een A2 rijden (ten opzichte van 10 jaar in een Alto rijden) waard is? Waarschijnlijk zul je dat niet snappen, anders maakte je niet zulke rare vergelijkingen![]()
---GT--- zei:Phaeton W12 zei:En wat denk je wat het genot van 10 jaar in een A2 rijden (ten opzichte van 10 jaar in een Alto rijden) waard is? Waarschijnlijk zul je dat niet snappen, anders maakte je niet zulke rare vergelijkingen![]()
Daar hadden we het niet over. De Up! staat dichter bij een Alto dan bij een A2.
Nieuw betaal je ongeveer 3000 meer voor een aangeklede Up! ivm. de concurrentie. Tweedehands scheelt dat 1000 euro inruilwaarde.
---GT--- zei:Alleen is de basis Up! vast niet verkrijgbaar en wel heel erg kaal.
Het zou me niet verbazen als de stoelen en buitenspiegels op de optielijst staan...![]()
SML zei:Hoe kom je daar bij? Inside-information? Ik denk dat jij geen gelijk gaat krijgen...
---GT--- zei:SML zei:Hoe kom je daar bij? Inside-information? Ik denk dat jij geen gelijk gaat krijgen...
Wedje?
Laten we alvast beginnen met de kosten van achterportieren en de basis-uitrustingen van de Up! vs. de Picanto...