Volkswagen Up! vanaf € 16.900 | e-Up! vanaf € 25.850

Wouter82 zei:
De Picanto komt eind dit jaar ook als (ongetwijfeld goedkopere) driedeurs ;)

Daar doelde ik op.
En de vijfdeurs Up! zal vast een heel stuk duurder zijn dan de driedeurs, want dat wordt vast een speciale variant.

---GT--- zei:
Wouter82 zei:
De Picanto komt eind dit jaar ook als (ongetwijfeld goedkopere) driedeurs ;)

Daar doelde ik op.
En de vijfdeurs Up! zal vast een heel stuk duurder zijn dan de driedeurs, want dat wordt vast een speciale variant.

Ja, zo kan ik ook rekenen... nogal logisch dat een groter model duurder is dan een kleinere.

SML zei:
Ja, zo kan ik ook rekenen... nogal logisch dat een groter model duurder is dan een kleinere.

De 5-deurs Picanto is niet groter dan de 3-deurs. De 5-deurs Up! vast wel, en dus een stuk duurder.

De vijfdeurs Up! wordt niet groter dan de driedeurs. Die ruimteversies komen later pas.

SML zei:
Zeg ik iets anders dan?

Het gaat om de insteek. De driedeurs Up! moet concurreren met een vijfdeurs Picanto.
Er komt binnenkort een driedeurs Picanto die goedkoper wordt en een grotere vijfdeurs Up! die vast flink duurder wordt.
Dus is de Up! nog steeds niet zo goedkoop als een vergelijkbare Picanto, die ook nog eens rijker is uitgerust.

---GT--- zei:
SML zei:
Zeg ik iets anders dan?

Het gaat om de insteek. De driedeurs Up! moet concurreren met een vijfdeurs Picanto.
Er komt binnenkort een driedeurs Picanto die goedkoper wordt en een grotere vijfdeurs Up! die vast flink duurder wordt.
Dus is de Up! nog steeds niet zo goedkoop als een vergelijkbare Picanto, die ook nog eens rijker is uitgerust.

Er is nog níks bekend over de prijzen in NL, en jij hebt al een heel betoog over de prijs vergeleken met concurrenten. Beetje voorbarig niet?

Mach1 zei:
@GT: Waar haal je vandaan dat de vijfdeurs up! groter wordt?

Dat is aangekondigd. De 5-deurs Up krijgt een langere wielbasis (ongeveer 10cm langer).

SML zei:
---GT--- zei:
SML zei:
Zeg ik iets anders dan?

Er is nog níks bekend over de prijzen in NL, en jij hebt al een heel betoog over de prijs vergeleken met concurrenten. Beetje voorbarig niet?

Inderdaad, ik zei het al eerder in dit topic, men brand de up af op basis van geruchten. Onbegrijpelijk.

01_l.jpg

03_l.jpg

02_l.jpg

05_l.jpg

11_l.jpg

04_l.jpg

06_l.jpg

08_l.jpg

09_l.jpg

Bron: https://www.carview.co.jp/magazine/scoop/vw_up_2/992/

Daewoo-Chevrolet zei:
Bron: https://www.carview.co.jp/magazine/scoop/vw_up_2/992/

In Japan zijn ze positief lees ik! (y)

期待が高まるフランクフルト・モーターショー (IAA)の直前、フォルクスワーゲンは欧州各国から少数のジャーナリストをヴォルフスブルグの本社、そしてデザインセンターに招き、まもなく世界初公開される「up!(アップ)」のスニーク・プレビューを行った。それは単なるスタティックイベントではなく、およそ35kmのテストコースまで用意されていたのである。

■ポロより430mmも短い
アップは全長3540mm×全幅1641mm(ただしドアミラーを広げると1910mmもあり、日本の立体駐車場では要格納)×全高1478mm、ホイルベース2420mmで、前後のオーバーハングはそれぞれ585mm/535mm。見るからに四角い箱であるが、Cd値はこの長さにしては驚きの0.32と発表されている。

定員は4人、トランク容量は通常で251リッター、リアシートを畳むと951リッターにまで広がる。これは430mmも長いポロ(280~952リッター)とほとんど変わらない。

サスペンションはフロントがマクファーソンストラット、リアはトーションビーム。車高が15mmローダウンするスポーツサスペンションも用意され、小さくてもドイツのクルマであることは主張している。標準装着ホイールはスチールキャップ付きの14インチ、タイアは165/60R14で、オプションの15インチでは185/55R15となる。さらにスペシャル・バージョンのホワイト・アップでは16インチ(185/50R16)も選べる。

■up! の限定内覧会は試乗つきだった!
期待が高まるフランクフルト・モーターショー (IAA)の直前、フォルクスワーゲンは欧州各国から少数のジャーナリストをヴォルフスブルグの本社、そしてデザインセンターに招き、まもなく世界初公開される「up!(アップ)」のスニーク・プレビューを行った。それは単なるスタティックイベントではなく、およそ35kmのテストコースまで用意されていたのである。

■ポロより430mmも短い
アップは全長3540mm×全幅1641mm(ただしドアミラーを広げると1910mmもあり、日本の立体駐車場では要格納)×全高1478mm、ホイルベース2420mmで、前後のオーバーハングはそれぞれ585mm/535mm。見るからに四角い箱であるが、Cd値はこの長さにしては驚きの0.32と発表されている。

定員は4人、トランク容量は通常で251リッター、リアシートを畳むと951リッターにまで広がる。これは430mmも長いポロ(280~952リッター)とほとんど変わらない。

サスペンションはフロントがマクファーソンストラット、リアはトーションビーム。車高が15mmローダウンするスポーツサスペンションも用意され、小さくてもドイツのクルマであることは主張している。標準装着ホイールはスチールキャップ付きの14インチ、タイアは165/60R14で、オプションの15インチでは185/55R15となる。さらにスペシャル・バージョンのホワイト・アップでは16インチ(185/50R16)も選べる。

■3種類のラインが設定される
注目の重量はエントリー・モデルの「テイク・アップ」が929kg。アップには基本的に3種類の仕様がある。エントリー・モデルの「テイク・アップ (take up!)」、2番目が「ムーブ・アップ (move up!) 」、そしてトップ・バージョンが「ハイ・アップ (high up!)」である。また、スペシャル・モデルとして、ハイ・アップベースの「up! black」」と「up! white」が用意される。

外装色はホワイト、ライトブルーそしてレッドの3色がソリッド、ライト・シルバー、ダーク・シルバーそしてダーク・ブルーがメタリック、そしてブラック・パールとピュア・ホワイトがパール効果を持っている。

■参考燃費は60ps版で23.8km、75ps版で21.3km
最初に乗ったのはスペシャル・バージョンの「アップ・ホワイト」で、搭載されているエンジンは排気量999ccの3気筒、最高出力55kW(75ps)/6200rpm、最大トルクは3000-4200rpmの間で95Nmを発生する。組み合わされているトランスミッションは5速MT(DSGはオプション)で、メーカーのダイナミック性能公表値は0-100km/hが13.2秒、最高速度は171km/hだ。また公称燃費はECE規格で4.7L/100km(21.3km/L)、二酸化炭素排出量は111g/kmだが、その他のモデルは79g/km~108g/kmで、最小値の79gはアイドリングストップやブレーキエネルギー回生、低転がり抵抗タイアなどを搭載したブルーモーション・テクノロジーCNG仕様(50kW/68ps)で達成される。

ガソリン仕様の燃料タンクは35リッターで、60ps仕様であれば満タンで833kmの航続距離を持つ計算になる。インテリアはシンプルだが安っぽさが感じられない、その清潔感とクオリティはアップル・デザインを思い起こさせる。コストダウンを感じさせたのは打ち抜き鉄板のようなペダルステー、ドライバー側にしかないウィンドー開閉スイッチなどの装備関係である。

■3気筒エンジン&5速MTの走り
スロットルを踏み込むと3気筒エンジンはバランサーも無いのに、けっこうスムースに回る。エンジン音もよくダンピングが効いていて、むしろフルスロットル時に僅かな独特の振動で3気筒だと分かる程度である。気になったのはメリハリの無い、ストロークの大きなMTシフトの操作性である。まあDSG(デュアルクラッチ)ならば問題ないが、このクラスではMTを購入する人も少なくないはずで、改善すべきであると思う。

加速は排気量から想像できる並の感じだが、踏んでいっても無闇にエンジン音が大きくならないのは良い。関心したのは乗り心地の良さで、ピッチングもロールも殆ど感じられず、オーバーハングを切り詰めたポジティブ効果だと思う。これならば長距離でも疲れはないだろう。念のためにアウトバーン上で80km/h付近でちょっと荒っぽいレーンチェンジを繰り返したがスタビリティが失われる事は無かった。これならば突然エルク(ヘラ鹿)が飛び込んできても問題は起こらないに違いない。ただし最高速度の171km/hはちょっと楽観的で、130km/h以上からは加速は明らかに鈍ってくる。

■居住スペース&ハイテク自動ブレーキ
リア・スペースはシートの大きさも十分、平均的日本人(170cm) のヘッドクリアランスも十分で、普通に腰を下ろす事ができるようになっていた。さらに足を前シートの下に入り込ませる事が出来るのでリラックスした姿勢がとれる。

アップには搭載されたレーダーによって30km/h以下であれば前方車両や歩行者などの障害物を感じて緊急ブレーキを掛ける市街地安全システムも用意される。もちろんオプションだがこのクラスでは初の試みでVWの積極的な安全対策の姿勢は評価できる。

■VWらしい高品質感は健在だが…
短時間の試乗で明らかになったアップの優れた点は、高い居住性(特にリア空間)と快適な乗り心地を実現しながら、確かな操縦安定性も約束していることだ。それ以外では、フォルクスワーゲンの得意とする精度の高さによる仕上がり感も健在。逆に言うと、Aカテゴリーとしては室内のレイアウト、そしてフレキシビリティにしても何ら工夫は無く、特に革新的なものは見当たらない。

価格を低く抑えた結果、今や装備が不可欠となっているアイドリングストップシステムもオプション扱いである。

■このままでは新興市場では通用しない
それゆえに今日必要とする機能や装備品を加えると間違いなく1万3000ユーロ(約145万円)に達するだろう。国民所得の高いドイツ国内であれば、まだなんとかなるかも知れないが、「一体誰が買うのか?」という疑問が無くはない。若者の財布はそんなに厚くはないはずで、彼らはこのミニマム・トランスポーターにどのような反応を示すだろうか? 東欧、南米、さらにはインドなどではこのままでは通用しないだろう。まあフォルクスワーゲンのことだからインド向けには何か考えているにちがいない。

■日本ではプレミアムモデルとして販売
生産拠点はスロバキアのブラティスラバで、ポルシェ カイエンやトゥアレグと同じ工場で品質管理が行われる。ドイツでの注文開始時期は9月13日から、欧州では12月からで価格は1万ユーロ以下とだけ発表されている。

日本での発売次期や価格は未定だが、ヒエラルキーを重んじる日本のガイシャ市場でのポジションはニッチなものになるだろう。すなわちあらゆる装備を満載した場合の価格を考えると、お金持ちのサードカー、あるいはライフスタイルを重んじるリッチな若者といったところだ。もちろんアップのEVバージョンは大いに期待できるが、早くても2016年以前は間に合いそうも無い

---GT--- zei:
SML zei:
Zeg ik iets anders dan?

De Picantoprijzen zoals bekend zijn de 3-deurs prijzen, de 5-deurs is 500,- duurder.

hoe vaker ik hem zie, hoe meer ik het een soort caravan vind...
simpele vormgeving, puur praktisch.
het design doet me echt helemaal niets, had zo een Dacia kunnen zijn.

Na zoveel veelbelovende concepts vind ik het productiemodel echt tegenvallen
net alsof ze hebben bezuinigd om de kosten van alle conceptcars terug te verdienen.

De up! moet het wel van zijn kleur hebben zeg! In het wit vind ik het niets, in het zilvergrijs en rood wel weer leuk.

Dat zilveren exemplaar ziet er zeker niet verkeerd uit, maar voor datzelfde geld heb je ook een leuk aangeklede Picanto, 500 of Fiesta. Graag dus foto's van de cheap-ass versie. Maar ja, VW kennende.... Het is hetzelfde met de Polo. Een GTI of lekker aangekleed exemplaar kan er best mooi uitzien, maar in de praktijk zie je enkel die SlowMotion op winkelwagenwieltjes....

Graag dus foto's van de cheap-ass versie.

Precies, wil wel eens zien hoe de instapper eruit ziet. Zolang prijzen en dergelijke niet bekend zijn nog weinig defintief over dit autootje te zeggen maar het feit dat er 3 uitrustingsnivo's zijn en ook nog een hele zooi pakketten beschikbaar komen doet mij echt vrezen voor de instapversie.

Mach1 zei:
Tsja, dat is met ieder instapversie wel.

Dat is niet helemaal waar. De drieling herken je niet direct als basisversie, terwijl je bij de Panda verblijd wordt (of werd) met grijze, plastieken bumpers en stalen velgjes. Of kijk maar naar de vorige Fox die ook van die bumpers had. Een Splash/Agila doen dat stukken beter vind ik.

De drieling herken je zeker wel direct als instapversie. Deurgrepen en spiegels niet in carrosseriekleur, en geen stootstrips op de zijkant.

Shady zei:
De drieling herken je zeker wel direct als instapversie. Deurgrepen en spiegels niet in carrosseriekleur, en geen stootstrips op de zijkant.

Ik zei ook dat je dat niet direct ziet. Ik vind een basis-Panda meer herkenbaar dan een basis-Aygo...

Fiat-Panda_Actual_2003_1024x768_wallpaper_01.jpg

2004+Fiat+Panda.jpg

0007747748.jpg

0008041014.jpg

Ziet er juist goedkoper uit met zo'n strip...

Maar waarom moet een auto worden beoordeeld op de looks van het basismodel?

Het lijkt eerder op een stok zoeken om te slaan.

Omdat je dan ziet hoe een auto er echt uitziet. Als jij een vrouw ziet die vol met make-up zit dan ben je toch ook benieuwd naar hoe die er echt uitziet. Op termijn zul je immers steeds meer haar echte 'ik' gaan zien, dus het make-up-gezichtje is maar een 'wassen neus'. Dat geldt ook voor de afgebeelde modellen. Leuk en aardig dat je ze voor duizenden euro's kunt volstoppen, maar de meesten die zoiets kopen gaan voor een basis- of middenuitvoering. Jij wil toch ook zien wat je koopt of kunt kopen, niet wat je eigenlijk nooit zou kopen of ervoor over zou hebben?

Wedden dat mijn moeder (niveau: "Hey, waarom rijdt die scootmobiel hier? Mam, dat is een Suzuki Wagen R+") het niet bij de Aygo ziet en wel bij de Panda? Ik zie het ook wel, maar niet in een oogopslag en dat bedoel ik ermee.

Maar goed, ik denk dat we elkaar begrijpen ;)

Leuk dat men altijd de familie van Danny Devito in zo een autootje op de foto zet.
Tevens vind ik de binnenkant van de deuren er goedkoop uitzien. Dit in tegenstelling tot de kofferruimte en de rest van het interieur, dat er juist weer heel netjes afgewerkt uitziet.

jdvwup07_4e68a4455edd5.jpg

Rob013 zei:
Omdat je dan ziet hoe een auto er echt uitziet. Als jij een vrouw ziet die vol met make-up zit dan ben je toch ook benieuwd naar hoe die er echt uitziet. Op termijn zul je immers steeds meer haar echte 'ik' gaan zien, dus het make-up-gezichtje is maar een 'wassen neus'. Dat geldt ook voor de afgebeelde modellen. Leuk en aardig dat je ze voor duizenden euro's kunt volstoppen, maar de meesten die zoiets kopen gaan voor een basis- of middenuitvoering. Jij wil toch ook zien wat je koopt of kunt kopen, niet wat je eigenlijk nooit zou kopen of ervoor over zou hebben?

Ik vind dat onzin. Een wat aangeklede up! ziet er net zo echt 'up' uit als een basic up. Ik vind het onzin om de wat aangeklerede wagen af te schrijven op hoe een basic wagen eruit ziet.

Daar ben ik het ook mee eens, waarschijnlijk is er maar een klein percentage dat de basisversie koopt. Ik heb vooral het idee dat de mensen die er hier zo over zeuren júist degene zijn die toch geen Up! gaan kopen...

sierrra zei:
Leuk dat men altijd de familie van Danny Devito in zo een autootje op de foto zet.
Tevens vind ik de binnenkant van de deuren er goedkoop uitzien. Dit in tegenstelling tot de kofferruimte en de rest van het interieur, dat er juist weer heel netjes afgewerkt uitziet.

Ja, maarja wat verwacht je dan. Deze auto moet zo goedkoop mogelijk worden, en dan kan je niet alles hebben.

@Rob013: Ik verwacht niet dat de up! met zwarte bumpers leverbaar wordt eerlijk gezegd!

Mach1 zei:
De up! moet het wel van zijn kleur hebben zeg! In het wit vind ik het niets, in het zilvergrijs en rood wel weer leuk.
Ja, daar ben ik het mee eens, maar ik vind de witte wel geslaagd. Het is de zwarte die ik minder vind. Vooral vanwege het feit dat die kleur een heleboel details verstopt. De Up! moet je dus vooral hebben in lichte kleuren.

Mach1 zei:
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Tot nu toe staan alle kleuren de Up geweldig. Zwart, rood, zilver, wit, alles staat even goed :D

Smaken verschillen :) Ik vind in de in het zwart de details wegvallen en van wit hou ik sowieso niet :). Ondanks dat vind ik het zeker een leuke auto voor het A-segment!

Vw%20Up%20Cabrio%20impression.jpg
Vw%20Up%20Cross%20Lupo%20impression.jpg

Das Auto: de vele verschijningsvormen van de VW Up! https://www.autoblog.nl/archive/2007/10/13/das-auto-de-vele-verschijningsvormen-van-de-vw-up

Net zoals MINI en Fiat wil Volkswagen ook een klein model wat lekker uitgemolken kan worden. Dit model zal gebaseerd zijn op de Up! Concept. Volkswagen heeft reeds bevestigd dat men in Tokyo een kleine vijfdeurs MPV zal tonen, daarnaast verwachten we natuurlijk een cabrio en een SUV (of Cross-versie) van de Up!

We konden ook al melden dat de Duitse producent bezig is met de ontwikkeling van een volledig elektrische motor voor deze kleine nieuwe stadsauto, inmiddels is duidelijk dat er op de LA autoshow (november) een plug-in hybride versie zal staan.

Autovisieflits: VW heeft grootste plannen met Up AMSTERDAM - Werner Budding praat u bij over de Volvo V60 Hybrid, de toekomstige varianten van de VW Up! en de Saab-story. Hij waarschuwt u voor een nieuw koudemiddel voor airco's.

Filmpje (Autovisieflits)

Wieldoppen zullen er vast nog wel in een later stadium opgedrukt worden?

Dat valt me dus helemaal niet tegen! Mooi bumpers in kleur, en de zwarte spiegels storen juist helemaal niet.

Autoweek zei:
De vanafprijs van de Volkswagen Up is 8.490 euro. Voor dat geld staat er een versie met een 60 pk sterke 1,0-liter driecilinder klaar. Dat is de basismotor: er komt bij de introductie ook een versie met 75 pk, maar daarvan is de prijs nog niet bekend...

Terug
Bovenaan