Volkswagen T-Roc

@Dickey: precies dat! Op de frontpage wordt elke VW afgezeken. Normaliter omdat ie saai is. Nu is het eens een uitbundig model, is het weer niet goed.

Zelf hou ik niet van SUV's dus dit hoeft van mij ook niet, maar in t Gooi is er vast markt voor! De kap hebben ze best aardig weggewerkt en ziet er ook gesloten wel goed uit.
 
Uitbundig is een groot woord. Het concept is niet nieuw maar nog altijd wel bijzonder, een SUV-cabriolet. Maar designtechnisch is het vooral een vierkant ding
 
Curlew zei:
https://www.youtube.com/watch?v=eFo5WBcDKYA

Als je 186 ben heb je nauwelijks beenruimte achterin. Hoofdruimte wel goed. Ik vind het echt een badkuip op wielen om te zien. Lelijk

Dat is dan ook wel heel oud.
 
Leuk, maar vooral bij gebrek aan andere, enigszins betaalbare vierpersoons cabriolets. Daar zit 'm wat mij betreft het niet doorsnee in, want verder is dit wat mij betreft niet zo bijzonder als je wijlen Beetle cabriolet in het achterhoofd houdt, wat écht een leuke auto was en blijft (wat mij betreft) en die ik ook wel zou willen bezitten mocht ik ervoor in de markt zijn/mijn budget royaler zijn dan het studentenbudget van drie dropsleutels van Jamin.

Wat voor 'betaalbare' vierpersoons cabriolets zijn er verder dan nog? De Audi A3 Cabriolet krijgt geen opvolger, wellicht houdt Audi het bestaande type nog even in het gamma. BMW heeft de 2-serie Cabriolet en de Mini is de goedkoopste echte cabriolet en tja, verder is alles verdwenen (Cascada/Eos/Golf/Beetle/308/Megane/Focus etc.). Dan is het inderdaad wel te prijzen dat Volkswagen überhaupt nog een cabriolet ontwikkelt. Een lage non-premium cabriolet scoort kennelijk niet meer, dus dan is maar de gok gewaagd om het populaire SUV-concept met een cabriolet te mixen. Land Rover probeerde het al zonder succes (Range Rover Evoque), maar de buitenaardse prijzen zullen daar een grote rol in hebben gespeeld. Uiteraard was er ook nog de Nissan Murano, maar die werd hier niet officieel geleverd en is geen compacte auto meer te noemen.
 
Ik vind de T-Roc niet echt een SUV. Hij is slechts iets hoger dan een Golf. Dus vind ik de cabrio er niet zo raar uitzien als bij de Evoque en Murano. Het lijkt meer een Golf Cabrio op grotere wielen.
Overigens waren de eerste terreinwagens cabrio's, dus heel raar is de gedachte van een SUV-cabrio ook weer niet.
 
Juist van jou had ik wel eens iets positiefs verwacht, aangezien je vind dat er zo weinig durf wordt getoond..
 
Curlew zei:
Juist van jou had ik wel eens iets positiefs verwacht, aangezien je vind dat er zo weinig durf wordt getoond..

Zeker, ik vind het zeer te prijzen dat VW een keer weer een beetje lef durft te tonen. (y) Persoonlijk vind ik het een zeer lelijk apparaat en dat is absoluut goed. Iets waar mensen een uitgesproken mening over hebben. Zullen er wel maar drie van verkocht worden voor het weer van de markt verdwijnt denk ik.
Had persoonlijk liever een opvolger voor de beetle, Eos en Corrado/scirocco gezien, maar dat zal ijdele hoop blijven.
 
De Beetle is veel te onpraktisch. Een Corrado/Scirocco zal er niet meer komen. Wat men nu wil is iets aparts, maar wel wat praktischer. Dan is de T-Roc cabrio de nieuwe praktische Beetle cabrio. Qua verkopen kan het alle kanten op. Bijna geen elk merk verkoopt nog een cabrio. VW zou klanten kunnen trekken wegens merkblindheid, of juist vanwege dat andere merken geen cabrio meer aanbieden. Maar met de schandalen van de afgelopen jaren wordt VW hier meer afgebrand, dan verheiligd.
 
GT 1973 zei:
De Beetle is veel te onpraktisch. Een Corrado/Scirocco zal er niet meer komen. Wat men nu wil is iets aparts, maar wel wat praktischer.

De Evoque had best aardige papieren, maar was kansloos. Een SUV is tamelijk lomp, dat rijmt niet met het ranke dat met een cabrio geassocieerd wordt.
 
Ik vind dit mooier dan een Beetle / Golf cabrio. Mooie strakke kap in open toestand.
A3 cabrio kont.. maar dan iets hoger. (y)

Alleen.. is de Roc nu de 'Polo' klasse of is dat de Cross?
 
[size=medium]Vanafprijs Volkswagen T-Roc Cabriolet 35.740 euro[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 16 maart 2020 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Volkswagen maakt de vanafprijs van de T-Roc Cabriolet bekend. Het bijzondere model kost minimaal 35.740 euro en komt in twee uitvoeringen.

De Volkswagen T-Roc Cabriolet heeft een vanafprijs van 35.740 euro, de andere prijzen maakt Volkswagen binnenkort bekend. Voor het instapmodel is de meerprijs ten opzichte van de dichte variant 5.495 euro. Die basisuitvoering heeft een 1.0 TSI-motor met 115 pk en is uitgevoerd als Style. De uitrusting omvat onder meer een infotainmentsysteem met 8 inch aanraakscherm, cruise control met afstandsradar, lane assist en 17 inch wielen.

De tweede uitvoering is de sportieve R-Line, met onder meer een digitaal instrumentenpaneel, sportief ogende aankleding van buiten en binnen en sportstoelen. Deze uitvoering wordt standaard geleverd met de 1.5 TSI-motor, die 150 pk produceert. Deze motor is in de T-Roc Cabrio gekoppeld aan een zeventraps DSG-automaat.

De T-Roc Cabriolet, waarvan het stoffen dak in 9 seconden geopend kan worden, is binnenkort te bestellen. De eerste leveringen vinden nog voor de zomer plaats.

volkswagen-t-roc-cabriolet-303804-1024.jpg


volkswagen-t-roc-cabriolet-303805-1024.jpg


volkswagen-t-roc-cabriolet-303803-1024.jpg


volkswagen-t-roc-cabriolet-303801-1024.jpg


volkswagen-t-roc-cabriolet-303802-1024.jpg


volkswagen-t-roc-cabriolet-303800-1024.jpg


Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2020/maart/47161-vanafprijs-volkswagen-t-roc-cabrio-35-740-euro

Duur? Ja, maar voor een cabriolet betaalbaar. Denk dat 'ie het best redelijk kan gaan doen.
 
Die prijs valt mij eigenlijk ook zowaar mee! Ongeveer net zo duur als wat je 10 jaar geleden voor een 308 CC betaalde, bijvoorbeeld.
 
1986194d1585566376t-volkswagen-t-roc-now-launched-rs-19-99-lakhs-img_3003.jpg


1986193d1585566376t-volkswagen-t-roc-now-launched-rs-19-99-lakhs-img_2995.jpg


1986196d1585566376t-volkswagen-t-roc-now-launched-rs-19-99-lakhs-img_2996.jpg


1986195d1585566376t-volkswagen-t-roc-now-launched-rs-19-99-lakhs-img_3001.jpg


Bron: https://www.team-bhp.com/forum/indian-car-scene/208399-volkswagen-t-roc-now-launched-rs-19-99-lakhs-21.html
 
Tsja...eigenlijk wel een leuk ding. Ziet er iig een stuk interessanter (durf ik te zeggen 'beter'?) uit dan de regulier troc.
 
volkswagen-t-roc-r-2022.jpg


T-Roc R-Line
volkswagen-t-roc-2022.jpg


volkswagen-t-roc-2022.jpg


volkswagen-t-roc-2022.jpg


volkswagen-t-roc-2022.jpg


T-Roc Cabriolet R-Line
volkswagen-t-roc-cabriolet-2022.jpg


volkswagen-t-roc-cabriolet-2022.jpg


volkswagen-t-roc-cabriolet-2022.jpg


T-Roc R
volkswagen-t-roc-r-2022.jpg


volkswagen-t-roc-r-2022.jpg


volkswagen-t-roc-r-2022.jpg


Alle foto's en info: https://www.motor1.com/news/548215/2022-vw-t-roc-facelift/

Kia Ceed GT-Line & GT, Opel Astra OPC Line & Ultimate, Ford Fiesta/Focus ST-Line Vignale, Audi A8 S-Line & S8 etc... schamen ze zich zo voor de normale versies dat ze die niet meer laten zien? Een basisversie doet natuurlijk niemand maar toon gewoon ook de uitvoering met de gangbare bumpers..
 
https://www.youtube.com/watch?v=0p85VhVZGGA

Vanaf 2:50 zie je de Style. Die heeft ook gewoon normale knoppen op het stuur. Bovenkant dashboard is nu wel zacht, portierbekleding nog wel hard.
 
61940c911dea6.jpg


61940c91271ab.jpg


61940c9131804.jpg


61940c913dc97.jpg


61940c904fa44.jpg


61940c905b66f.jpg


Meer: https://www.turbo.fr/volkswagen/t-roc/photos/photos-le-volkswagen-t-roc-restyle-2022-en-detail en hier ook: https://www.vau-max.de/fotostrecke/neue-vw-t-roc-famile-style-r-line-und-r-mit-mehr-wertigkeit-2022er-vw-t-roc-facelift-im-detail.3642.1.html
 
Terug
Bovenaan