Volkswagen T-Roc

Heilige stephannis zei:
Mwoah in mijn 3 serie zitten ook onderdelen die misschien niet horen tot de top in kunststof land,maar belangrijker is dat het goed ik elkaar gezet is.
Na een paar maanden let je er niet meer op,zolang het maar piep en kraakvrij blijft.
Heb zelf ook naar deze T roc gekeken voor mijn wederhelft,interieur is wat je van een Duitse auto verwacht,iets minder als van een golf of een Passat,maar ziet er goed en degelijk uit,mijn inziens stuk beter als die Koreaanse rommel die na een poosje piepjes en kraakjes vertoont.
Het is zeker een tijd geleden dat je in Koreaanse rommel zat? Rommel is het al lang niet meer. Ik vind mijn Niro niet minder in elkaar zitten dan een T-Roc. VW is zo langzaam aan het afglijden.

Als ik dan toch moet kiezen de T-Roc.
Dat beeldscherm in de Kona deed me denken aan My First Sony:)
Overigens reed het wel prima. Maar net als in de i30 die ik als lease auto heb gehad zou ik kapot gaan ergeren aan het dashboard.

michel1975 zei:
P. Klieder zei:
ducruud zei:
P. Klieder zei:
Grappig dat het anti VAG volk hier wel te vinden is terwijl ze bij "positieve" topics zich verschuilen in "hun" eigen goed nieuws bubbles.:)

Dus beetje kort door de bocht, of jij moet van plastic houden.

Dat is waar, wel kort door de bocht. Maar kleine kern van waarheid
Klopt helemaal want bij de Kona hoor je ze niet. En als er 1 auto een afknapper is qua interieur in deze klasse is dan is het wel de Kona. Overigens wel jammer want ik kan de Kona van buiten dan wel weer waarderen. De T-Roc had van binnen wel wat spannende gemogen.
Wat is er mis met de binnenkant van een Kona? Hij is een stuk voordeliger en toch vind ik de binnenkant gewoon goed voor elkaar.

zeebra zei:
michel1975 zei:
P. Klieder zei:
ducruud zei:
P. Klieder zei:
Grappig dat het anti VAG volk hier wel te vinden is terwijl ze bij "positieve" topics zich verschuilen in "hun" eigen goed nieuws bubbles.:)

Dus beetje kort door de bocht, of jij moet van plastic houden.

Dat is waar, wel kort door de bocht. Maar kleine kern van waarheid
Klopt helemaal want bij de Kona hoor je ze niet. En als er 1 auto een afknapper is qua interieur in deze klasse is dan is het wel de Kona. Overigens wel jammer want ik kan de Kona van buiten dan wel weer waarderen. De T-Roc had van binnen wel wat spannende gemogen.
Wat is er mis met de binnenkant van een Kona? Hij is een stuk voordeliger en toch vind ik de binnenkant gewoon goed voor elkaar.
Dat zeg ik net. Het dashboard lijkt wel My First Sony. Neem er maar een keertje plaats in. Op de foto's oogt het nog wel. In het echt helaas niet. Want nogmaals ik vind de Kona wel leuk van buiten.

Zoals we al zeiden treedt de T-Roc toe tot een segment in volle bloei, waar nieuwe modellen elkaar aan een enorm tempo opvolgen. Als we enkel kijken naar zijn lengte van 4,23 meter zijn de rechtstreekse rivalen de Fiat 500X (4,25 meter), Jeep Renegade (4,24 meter), Mazda CX-3 (4,27 meter), SsangYong Tivoli (4,20 meter) en de Opel Crossland X (4,21 meter) en Mokka X (4,27 meter). In de categorie net daaronder van 4,10 tot 4,20 meter, waar we onder meer de Nissan Juke (4,13 meter), Peugeot 2008 (4,16 meter), Renault Captur (4,13 meter) en de toekomstige Seat Arona (4,14 meter), Kia Stonic (4,14 meter) of Hyundai Kona (4,16 m) vinden, duikt binnenkort dan de compactere T-Cross op. Kortom, doordat cross-overs zich in verschillende segmenten gaan moeien, verliezen we soms ook een beetje het overzicht. Wat daarentegen wel glashelder is, is dat de T-Roc de grootste koffer heeft: 445 liter, uitbreidbaar tot 1.290 liter, waar zijn gemiddelde rivaal rond de 350 à 400 liter zit.

Bron: https://www.autogids.be/autotests/eerste-test/volkswagen-t-roc.html

Van al deze modellen vind ik persoonlijk de Mazda CX-3 het fraaiste afgewerkt. Alleen het staande navischerm blijft een doorn in het oog.

cx3-fd-359.jpg

Ik niet, na al die jaren ben ik wel gewend aan die schermen die bovenop het dashboard staan. En zo hebben ze het ontwerp ook clean kunnen houden en naar hun designtaal.

De Kona en T-Roc staan duidelijk op een lager niveau. Ja ook de Kona vind ik er verschrikkelijk goedkoop uitzien

Het dashboard van de :azda steekt qua ontwerp en afwerking inderdaad met ko en schouders boven dat van de andere twee uit, ontwerp van het dashboard van de Kona ziet er beschamend goedkoop uit.
En de T-Roc...hopelijk zit alles stevig in elkaar maar vrolijk wordt je enkel van zo'n gekleurd paneel op het dashboard. En dat wordt dan weer zo dik aangezet als de gekleurde mond van een achtjarig meisje dat met de lippenstift van haar moeder aan de slag is gegaan. Enige verfijning zou welkom zijn.

Vandaag eens voor het eerst in een T-roc gezeten om te kijken of het interieur echt zo goedkoop aanvoelt.. Man man, niet normaal! Wat een hard en goedkoop plastic overal. Waar VW altijd punten op scoorde jaren geleden tov de Aziatische concurrentie lijkt dit echt nergens op. Alles is gewoon keihard. De Ibiza van mn vriendin (vorig model) heeft mooiere materialen.

Springbok zei:
Vandaag eens voor het eerst in een T-roc gezeten om te kijken of het interieur echt zo goedkoop aanvoelt.. Man man, niet normaal! Wat een hard en goedkoop plastic overal. Waar VW altijd punten op scoorde jaren geleden tov de Aziatische concurrentie lijkt dit echt nergens op. Alles is gewoon keihard. De Ibiza van mn vriendin (vorig model) heeft mooiere materialen.

Vorige week bij Pon er in gezeten en ik vond het ook zeer opvallend, zeker vergeleken met de Golf die ernaast stond. Blijkbaar moet er zwaar bezuinigd worden, boetes van VAG moeten betaald worden en dat wordt wel erg pijnlijk zichtbaar. Ik vind het materiaalgebruik VW zeer onwaardig, geldt ook voor de nieuwe Polo overigens, absoluut geen benchmark meer..... . Ben benieuwd hoe eea gaat uitpakken voor de nieuwe Golf over een jaar of 2.... .

dca492 zei:
Springbok zei:

Vorige week bij Pon er in gezeten en ik vond het ook zeer opvallend, zeker vergeleken met de Golf die ernaast stond. Blijkbaar moet er zwaar bezuinigd worden, boetes van VAG moeten betaald worden en dat wordt wel erg pijnlijk zichtbaar. Ik vind het materiaalgebruik VW zeer onwaardig, geldt ook voor de nieuwe Polo overigens, absoluut geen benchmark meer..... . Ben benieuwd hoe eea gaat uitpakken voor de nieuwe Golf over een jaar of 2.... .

Wat voor uitvoering was dat dan? Kan het misschien zijn dat de duurdere uitvoering (ze hebt ze van tegen de 50.000 EUR -zie link) van binnen een luxere uitstraling hebben?
https://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/t-roc/39585219

speedtouch zei:
dca492 zei:
Springbok zei:

Wat voor uitvoering was dat dan? Kan het misschien zijn dat de duurdere uitvoering (ze hebt ze van tegen de 50.000 EUR -zie link) van binnen een luxere uitstraling hebben?
https://www.autotrack.nl/tweedehands/volkswagen/t-roc/39585219

Weet niet welke uitvoering de getoonde wagen koste ongeveer 31k meen ik, bij Pon in Barneveld (aan de A1), soort beige-metallic met zwart dak, mooie kleurcombinatie overigens.

Zelfs een eenvoudige uitvoering van de T-Roc ligt al op prijsniveau van de Golf. Ik kan werkelijk geen enkele reden bedenken om niet voor de Golf te gaan....
Meerwaarde van een crossover is wat mij betreft ook nul. Koop je enkel om wat meer op te vallen.

T-Roc vs. Golf, Golf Sportsvan, Tiguan
Afwerking, materiaalkwaliteit, geluidsisolatie en stoelen zijn in de Golf veel beter als van de T-Roc.

VW-Golf-VW-Golf-Sportsvan-VW-Tiguan-VW-T-Roc-1200x800-86b9c43a14c64d6a.jpg

VW-Golf-VW-Golf-Sportsvan-VW-Tiguan-VW-T-Roc-1200x800-51802bf3fcce17eb.jpg

Tja ik vind de T-Roc echt wel een stukker mooier dan de Golf die ik inmiddels toch wel erg gedateerd vind ogen. Echt zonde van dat interieur van de T-Roc want anders was de keuze tussen zijn broers wel erg makkelijk. Een VW koopt je immers o.a vanwege de materialen en afwerking van binnen

speedtouch zei:

Als ik de reviewer van Carwow mag geloven zit er qua materiaalgebruik geen verschil tussen de instapper en het meest luxe model. Hij reed immers de 2.0 TSI 4Motion Sport, en klaagde ook over de harde kunststoffen. Ik ben benieuwd of VW bij de volgende facelift deze kritieken mee neemt.

Toch jammer van het interieur. Ik zag hem net weer rijden (saai zwart), maar het blijft een leuke wagen om te zien.

Matthijs82 zei:
Toch jammer van het interieur. Ik zag hem net weer rijden (saai zwart), maar het blijft een leuke wagen om te zien.

Vind ik ook, exterieur ziet er gelikt uit.

Donderdag a.s. haal ik mijn T-Roc 1.0 Style kleur Indium Grey (lease) op. Ik kom vanuit een 308 SW bwjr 2015.
Was wel zo klaar met die 308 dus kijk er naar uit hoe me deze T Roc bevalt.
Ik heb er nog geen enkele zien rijden overigens.

KTM EXCF zei:
Donderdag a.s. haal ik mijn T-Roc 1.0 Style kleur Indium Grey (lease) op. Ik kom vanuit een 308 SW bwjr 2015.
Was wel zo klaar met die 308 dus kijk er naar uit hoe me deze T Roc bevalt.
Ik heb er nog geen enkele zien rijden overigens.

En hoe bevalt hij?

[size=medium]Volkswagen T-Roc R heeft 300 pk[/size]
[size=x-small]Autonieuws • 25 februari 2019 • Tekst: Bob Kroese[/size]

Hier is de Volkswagen T-Roc R! 300 pk, 400 Nm: het zijn cijfers die je wellicht bekend voorkomen. De techniek van de nieuwe topversie komt namelijk uit de Golf R.

De Volkswagen Golf R heeft een broertje gekregen: de T-Roc R. Het sportieve topmodel van de SUV heeft dezelfde, 300 pk sterke 2.0 TFSI-motor als de snelle Golf. En dat zorgt voor vergelijkbare, aansprekende prestaties: van 0 naar 100 km/u in 4,9 seconden en een topsnelheid van 250 km/u.

De T-Roc is opgetuigd met allerlei technische upgrades, om de sportieve ambities waar te kunnen maken. Je moet denken aan verbeterde remmen, een aangepaste besturing, een verlaagd sportonderstel en een nieuw uitlaatsysteem. De T-Roc R is de enige T-Roc met de rijstand Race en de functie launch control, voor maximale prestaties bij het accelereren vanuit stilstand.

Volkswagen heeft de T-Roc subtiel opgetuigd, met sportiever uitziende bumpers, gewijzigde luchtinlaten en grille, een dakspoiler en 18 inch lichtmetalen wielen. Andere herkenningspunten zijn de matchromen spiegels en de in carrosseriekleur uitgevoerde beschermingsranden. Ook het interieur is sportief aangekleed, met onder meer een sportstuur, specifieke stoelen en R-logo’s.

Volkswagen toont op de autosalon van Genève een ‘productierijp prototype’, in voorbereiding op de introductie later dit jaar. Voor het noemen van prijzen is het nog te vroeg.

volkswagen-t-roc-r-300739-800.jpg

volkswagen-t-roc-r-300740-800.jpg

volkswagen-t-roc-r-300738-800.jpg

volkswagen-t-roc-r-300735-800.jpg

Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2019/februari/46154-volkswagen-t-roc-r-heeft-300-pk

Crossoverding met veel pk's, lekker boeiend. De Nissan Juke Nismo (RS) is misschien niet zo'n goed doorwrochten product, maar die heeft tenminste de uitstraling. Maar doe mij dan toch maar een Golf R.

Wat een bullshit ding. Uiteindelijk zal een suv nooit sportief worden. Techniek kan de grenzen der fysica dichter naderen, niet verschuiven. Als je hard wil, koop dan die golf R. Zo lang Le mans niet gewonnen wordt met semi terrein(onwaardige) voertuigen is dit zinloos. En ja, dat was de juke nismo inderdaad ook, maar die man zichzelf niet zo serieus. Dan is het nog wel leuk.

s velthuis zei:
Wat een bullshit ding. Uiteindelijk zal een suv nooit sportief worden. Techniek kan de grenzen der fysica dichter naderen, niet verschuiven. Als je hard wil, koop dan die golf R. Zo lang Le mans niet gewonnen wordt met semi terrein(onwaardige) voertuigen is dit zinloos. En ja, dat was de juke nismo inderdaad ook, maar die man zichzelf niet zo serieus. Dan is het nog wel leuk.

Zo’n T-Roc is niet veel hoger dan een Golf. Bij deze hoogte kan je er nog leuk mee smijten. Een beetje strak onderstel. Kan best leuk zijn.

zeebra zei:
s velthuis zei:

Zo’n T-Roc is niet veel hoger dan een Golf. Bij deze hoogte kan je er nog leuk mee smijten. Een beetje strak onderstel. Kan best leuk zijn.

Wat is de meerwaarde? Laag en breed zijn de fysieke eigenschappen om hard en circuit te ronden. Een suv heeft precies die eigenschappen niet. Welke wel is me nog altijd een raadsel, maar dat verder terzijde. Toen amg besloot om een racemotor in een G te bouwen, had dat iets grappigs. In een bepaald opzicht naam dat ding zichzelf niet serieus. Hij is ook niet serieus, want met dezelfde motor in een andere verpakking kun je veel harder, met dezelfde verpakking en een andere motor kom je er (off-road) veel verder mee. De juke nismo is grappig omdat techneuten de v6 en het onderstel van een GTR in een mini sufje wisten te sleutelen.

De t roc is niets van dit alles. Een 2 liter zat er al in, een chip maakt daar geen nismo van. Hij is niet karikaturaal als een G amg en niet zo snel als een golf R of opmerkelijk als een golf VR6. Terreinvaardig was hij sowieso al niet een Vw kennende zal prijs kwaliteit ook niets bijzonders zijn. Wat hou je dan over? En 13 in een dozijn suf zonder meerwaarde. En dan zit je nog met een staf onderstel onder je dagelijkse kilometervreter ook.

s velthuis zei:
zeebra zei:
s velthuis zei:

Wat is de meerwaarde? Laag en breed zijn de fysieke eigenschappen om hard en circuit te ronden. Een suv heeft precies die eigenschappen niet. Welke wel is me nog altijd een raadsel, maar dat verder terzijde. Toen amg besloot om een racemotor in een G te bouwen, had dat iets grappigs. In een bepaald opzicht naam dat ding zichzelf niet serieus. Hij is ook niet serieus, want met dezelfde motor in een andere verpakking kun je veel harder, met dezelfde verpakking en een andere motor kom je er (off-road) veel verder mee. De juke nismo is grappig omdat techneuten de v6 en het onderstel van een GTR in een mini sufje wisten te sleutelen.

De t roc is niets van dit alles. Een 2 liter zat er al in, een chip maakt daar geen nismo van. Hij is niet karikaturaal als een G amg en niet zo snel als een golf R of opmerkelijk als een golf VR6. Terreinvaardig was hij sowieso al niet een Vw kennende zal prijs kwaliteit ook niets bijzonders zijn. Wat hou je dan over? En 13 in een dozijn suf zonder meerwaarde. En dan zit je nog met een staf onderstel onder je dagelijkse kilometervreter ook.

Dit noem ik alleen geen SUV. Het is meer een cross-over een mengvorm van Golf en Tiguan. Wil je echt hard op het circuit dan denk ik snel aan een Porsche een gewone Golf is dan ook al veel te hoog. Voor dagelijks gebruik(en daar is deze toch vooral voor bedoelt) is dit een prima formaat. Je gaat er niet mee naar het circuit. De iets hoger zit is voor veel mensen gewoon fijn. Voor mij zou een T-Roc hoog op het lijstje staan als het een VW wordt. Maar voorlopig blijft het bij een Kia(die ook prima de bocht door kan)

zeebra zei:
Dit noem ik alleen geen SUV. Het is meer een cross-over een mengvorm van Golf en Tiguan. Wil je echt hard op het circuit dan denk ik snel aan een Porsche een gewone Golf is dan ook al veel te hoog. Voor dagelijks gebruik(en daar is deze toch vooral voor bedoelt) is dit een prima formaat. Je gaat er niet mee naar het circuit. De iets hoger zit is voor veel mensen gewoon fijn. Voor mij zou een T-Roc hoog op het lijstje staan als het een VW wordt. Maar voorlopig blijft het bij een Kia(die ook prima de bocht door kan)

Suv, crossover, whatever. Allemaal één pot van hetzelfde onzinnige nat. En als dit niet circuitwaardig is en gewoon voor de dagelijkse boodschapjes, dan is die 300 pk ook al onzinnig. Dit is gewoon een pretentieloos vinexwijkgeval en dat is prima, maar hou hem dan gewoon pretentieloos. Het is geen gt86 en dat wordt het ook niet. Als dáár nou een lichtgewicht 300 pk viercilinder in zou komen, zou het een heel ander verhaal worden.

s velthuis zei:
zeebra zei:

Suv, crossover, whatever. Allemaal één pot van hetzelfde onzinnige nat. En als dit niet circuitwaardig is en gewoon voor de dagelijkse boodschapjes, dan is die 300 pk ook al onzinnig. Dit is gewoon een pretentieloos vinexwijkgeval en dat is prima, maar hou hem dan gewoon pretentieloos. Het is geen gt86 en dat wordt het ook niet. Als dáár nou een lichtgewicht 300 pk viercilinder in zou komen, zou het een heel ander verhaal worden.
Het zit je wel hoog getuige je 3 reacties (reeds). Een auto met 300pk is nog nooit zinvol geweest voor gewoon op de weg maar wel leuk. Het is niet jouw auto maar anderen vinden hem misschien wel leuk. De wereld draait niet alleen om S Velthuis en gelukkig maar.

s velthuis zei:
En ja, dat was de juke nismo inderdaad ook, maar die man zichzelf niet zo serieus. Dan is het nog wel leuk.

Leg eens uit; de Nissan nam zich niet serieus? Hoe dan? Waar uitte dat zich in? En de T-roc neemt zich wel serieus? Hoe dan en waar uit zich dan in?

En toch snap ik S Velthuis wel. Want ook ik snap deze auto niet (maar snap sowieso de hele SUF trend niet), natuurlijk zal het verkopen want het is nu eenmaal (helaas) de trend van de afgelopen jaren. De auto is relatief hoog dus zwaartepunt ligt hoger, daarvoor moet het onderstel relatief nog straffer dan iets wat 10-20cm lager gebouwd is. Dit kan je wel oplossen door adaptieve demping, maar echt sportief wordt het inderdaad niet.

Maar eerlijk is eerlijk, hoeveel % van de sportieve auto's (dus een M/RS/AMG van de Duitse 3) of wat lager in de rangorde met hot hatches als een Golf GTI/Type R etc worden nu echt uberhaupt een keer uitgelaten op een circuit om te zien maar vooral ervaren wat ermee kan. 99,9% komt eigenlijk niet verder dan stoplicht sprintjes of autobahn knallen. En daar zal de T-Roc vast goed in zijn.

Ik vind de normale T-Roc ook niets heb er niets mee, een Tiguan vind ik afgezien van de achterlichten nog wel wat om te zien.

Smaken verschillen, ik vind de T-Roc een prachtig en stoer model. Rijdt ook best goed; lang niet iedereen houdt van een sportief rijdende auto.
Aan de binnenkant inderdaad hard plastic maar imo wel mooi vormgegeven.

s velthuis zei:
zeebra zei:

Suv, crossover, whatever. Allemaal één pot van hetzelfde onzinnige nat. En als dit niet circuitwaardig is en gewoon voor de dagelijkse boodschapjes, dan is die 300 pk ook al onzinnig. .

Had gisteren als leenauto een nieuwe Audi A4 Avant 1.4TFSI 150 pk mee. Was een demo, hing vol met toeters en bellen. Maar reed lang niet zo prettig als mijn 3.0TFSI quattro met V6 272 pk. Beide met automaat (stronic).
Veel meer geluid en zenuwachtiger schakelgedrag door de lichte motor. O.k., die 272 pk gebruik ik nooit, maar het maakt ook voor dagelijks gebruik je auto stil, soepel en comfortabel. Je hoeft een auto met meer vermogen echt niet alleen voor de (snelheids)prestaties te kopen.

Meeuw zei:
Had gisteren als leenauto een nieuwe Audi A4 Avant 1.4TFSI 150 pk mee. Was een demo, hing vol met toeters en bellen. Maar reed lang niet zo prettig als mijn 3.0TFSI quattro met V6 272 pk. Beide met automaat (stronic).
Veel meer geluid en zenuwachtiger schakelgedrag door de lichte motor. O.k., die 272 pk gebruik ik nooit, maar het maakt ook voor dagelijks gebruik je auto stil, soepel en comfortabel. Je hoeft een auto met meer vermogen echt niet alleen voor de (snelheids)prestaties te kopen.

Dat zal ik niet ontkennen. Denk overigens dat dat nog meer ligt aan de loopcultuur van een v6 vs een viercilinder in lijn, dan puur aan het vermogen. De oude 12 cilinders van jaguar en rolls royce hadden verhoudingsgewijs ook amper vermogen, maar liepen prachtig. Los daarvan is dit voor mij een onbegrijpelijke auto. Zeker als je ook meeneemt, zoals boven reeds gesuggereerd, dat dit direct kannibaliseert op het eigen (en even onzinnige) merk Cupra.

P Klieder zei:
s velthuis zei:
En ja, dat was de juke nismo inderdaad ook, maar die man zichzelf niet zo serieus. Dan is het nog wel leuk.

Leg eens uit; de Nissan nam zich niet serieus? Hoe dan? Waar uitte dat zich in? En de T-roc neemt zich wel serieus? Hoe dan en waar uit zich dan in?

Voor de goede orde: ik heb het over de juke R nismo, met de v6 GTR aandrijflijn. Dat ding is één grote karikatuur, in dezelfde lijn als bv de Cygnet v8. Totale waanzin. Om van te smullen dus.

s velthuis zei:
P Klieder zei:
s velthuis zei:

Voor de goede orde: ik heb het over de juke R nismo, met de v6 GTR aandrijflijn. Dat ding is één grote karikatuur, in dezelfde lijn als bv de Cygnet v8. Totale waanzin. Om van te smullen dus.

Ok dat is idd andere koek. En T-roc met 300 pk is dan iets minder leuk. Maar leuker dan een met minder pk. In het terrein komen ze toch niet. De markt vraagt er blijkbaar om. Zo'n auto wordt je niet door de strot geduwd. Er zijn legio andere voorbeelden te noemen.

s velthuis zei:
Meeuw zei:

Dat zal ik niet ontkennen. Denk overigens dat dat nog meer ligt aan de loopcultuur van een v6 vs een viercilinder in lijn, dan puur aan het vermogen. De oude 12 cilinders van jaguar en rolls royce hadden verhoudingsgewijs ook amper vermogen, maar liepen prachtig. Los daarvan is dit voor mij een onbegrijpelijke auto. Zeker als je ook meeneemt, zoals boven reeds gesuggereerd, dat dit direct kannibaliseert op het eigen (en even onzinnige) merk Cupra.
Dat jij vindt dat het onzinnig is wil nog niet zeggen dat het voor anderen ook onzinnig is. er is kennelijk vraag naar want VAG is verre van een liefdadigheidsinstelling. Leven en laten leven.

KadettRT zei:
En toch snap ik S Velthuis wel. Want ook ik snap deze auto niet (maar snap sowieso de hele SUF trend niet), natuurlijk zal het verkopen want het is nu eenmaal (helaas) de trend van de afgelopen jaren.

Het heeft vooral met de vormgeving te maken. Het formaat van een T-Roc is niet veel anders dan van een Golf. In de T-Roc zit je gewoon iets hoger/actiever. Veel mensen vinden dat prettig. Het is ook niet iets van de laatste jaren. De MPV was ook al behoorlijk hoger, en die dateert toch al weer van ruim 20 jaar geleden in betaalbare vorm. Als ik moest kiezen koos in ook de T-Roc en niet een suffe Golf. Daar heb ik dan weer helemaal niets mee. Dat oogt echt als een blokkendoos.

Rutger DC zei:

Hier is de Volkswagen T-Roc R! 300 pk, 400 Nm: het zijn cijfers die je wellicht bekend voorkomen. De techniek van de nieuwe topversie komt namelijk uit de Golf R.

De Volkswagen Golf R heeft een broertje gekregen: de T-Roc R. Het sportieve topmodel van de SUV heeft dezelfde, 300 pk sterke 2.0 TFSI-motor als de snelle Golf. En dat zorgt voor vergelijkbare, aansprekende prestaties: van 0 naar 100 km/u in 4,9 seconden en een topsnelheid van 250 km/u.

De T-Roc is opgetuigd met allerlei technische upgrades, om de sportieve ambities waar te kunnen maken. Je moet denken aan verbeterde remmen, een aangepaste besturing, een verlaagd sportonderstel en een nieuw uitlaatsysteem. De T-Roc R is de enige T-Roc met de rijstand Race en de functie launch control, voor maximale prestaties bij het accelereren vanuit stilstand.

Volkswagen heeft de T-Roc subtiel opgetuigd, met sportiever uitziende bumpers, gewijzigde luchtinlaten en grille, een dakspoiler en 18 inch lichtmetalen wielen. Andere herkenningspunten zijn de matchromen spiegels en de in carrosseriekleur uitgevoerde beschermingsranden. Ook het interieur is sportief aangekleed, met onder meer een sportstuur, specifieke stoelen en R-logo’s.

Volkswagen toont op de autosalon van Genève een ‘productierijp prototype’, in voorbereiding op de introductie later dit jaar. Voor het noemen van prijzen is het nog te vroeg.

(..)
Bron: https://www.autokopen.nl/autonieuws/2019/februari/46154-volkswagen-t-roc-r-heeft-300-pk

Crossoverding met veel pk's, lekker boeiend. De Nissan Juke Nismo (RS) is misschien niet zo'n goed doorwrochten product, maar die heeft tenminste de uitstraling. Maar doe mij dan toch maar een Golf R.

Heeft dit 4 wielaandrijving?

Qua discussie over vermogen en wegligging: de Tiguan heeft 230 pk als topmotor met een R pakket maar dan heb je wel 4 wielaandrijving.. dus iets beter qua grip enzo, lijkt mij.
https://www.autoweek.nl/auto/96423/volkswagen-tiguan-20-tsi-230pk-4motion-highline-business-r/

Durashift zei:
Rutger DC zei:

Hier (...) vroeg.

(..)

Heeft dit 4 wielaandrijving?

Qua discussie over vermogen en wegligging: de Tiguan heeft 230 pk als topmotor met een R pakket maar dan heb je wel 4 wielaandrijving.. dus iets beter qua grip enzo, lijkt mij.
https://www.autoweek.nl/auto/96423/volkswagen-tiguan-20-tsi-230pk-4motion-highline-business-r/

Een Golf R heeft 4-wiel aandrijving, minder gewicht en een lager zwaartepunt (en meer pk). Die gaat het qua grip en wegligging natuurlijk met grote overmacht winnen van welke Tiguan dan ook. Een Tiguan 'met R pakket' is, met alle respect, meer bedoeld voor het veilig naar korfbaltraining brengen van de (klein)kinderen.

Daarnaast, grip krijg je met een goed onderstel met goede banden. Daar heb je weinig aan 4 wiel aandrijving. Die 4 wiel aandrijving is vooral handig voor tractie. In verse sneeuw (met winterbanden) of in de modder heuvel op, bijvoorbeeld. Of een zo snel mogelijk 0-100 sprint met erg veel pk (Golf R heeft 300 pk).

De T-Roc is commercieel blijkbaar een enorm succes. Het de best verkopende SUV in de eerste 2 maanden van 2019:

https://www.autoweek.nl/verkoopcijfers/volkswagen/t-roc/

T-Roc Cabriolet
1fcc879b-vw-t-roc-cabriolet-26.jpg

abb5164b-vw-t-roc-cabriolet-27.jpg

c3ee0e92-vw-t-roc-cabriolet-35.jpg

d1f83d12-vw-t-roc-cabriolet-38.jpg

8edabb74-vw-t-roc-cabriolet-41.jpg

be9b81e0-vw-t-roc-cabriolet-31.jpg

1f4e083c-vw-t-roc-cabriolet-30.jpg

4d183a6f-vw-t-roc-cabriolet-43.jpg

8acf44a2-vw-t-roc-cabriolet-44.jpg

8b750e39-vw-t-roc-cabriolet-22.jpg

7af4aca6-vw-t-roc-cabriolet-5.jpg

de5d2c2e-vw-t-roc-cabriolet-6.jpg

Alle foto's en info: https://www.carscoops.com/2019/08/volkswagen-t-roc-cabriolet-is-a-crossover-for-droptop-lovers/

Is dit een grap? Cabrio's en coupes (Eos, Beetle, Scirocco) zijn in de afgelopen jaren allemaal uit het gamma verdwenen, maar er is dan weer wel plek voor een crossover-cabriodinges, wat er ivm de verhoudingen van het basismodel eigenlijk nooit echt goed uitziet. Blegh...

https://www.youtube.com/watch?v=eFo5WBcDKYA

Als je 186 ben heb je nauwelijks beenruimte achterin. Hoofdruimte wel goed. Ik vind het echt een badkuip op wielen om te zien. Lelijk

Terug
Bovenaan