Matthijs82
Startmotor
jazeker! Al heb ik sinds zien van The Gremlins er een beetje angst voor. 
Ben ook helemaal fan van "We zijn er bijna" en de ANWB
Ben ook helemaal fan van "We zijn er bijna" en de ANWB
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bird Nerd zei:Ja goeiemorgen, je herhaalt dus precies wat ik allang verteld heb![]()
Moderator
Ik dacht precies hetzelfde toen ik de foto's zag!Matthijs82 zei:(Zou ook nog de mogelijke R-line kunnen zijn)
D-C zei:Volkswagen T-Roc vs. Mazda CX-3:
![]()
![]()
Ik vind de visie van Mazda op navigatie/entertainment juist erg fijn. Zowel aanraakgevoelige bediening via het scherm als via de controller die tijdens het rijden makkelijk en blind te bedienen is. Ik zou eigenlijk wensen dat alle merken dat zo gaan aanpakken.Matthijs82 zei:CX-3 is een stuk mooier dat zeker.
Maar qua infotainment/navi vind ik niets fijner dan de VAG-visie hierop.
Heilige stephannis zei:Die HRV hoort misschien ook wel thuis in dit rijtje maar zeker niet de CX-3, duidelijk kleiner (...)
Lol, je wil nu toch niet serieus beweren dat deze T-Roc concurrentie is van de CX-5? Dat VW (en dus ook deze T-Roc) zichzelf uit de markt prijst is bekend, dat maakt het echter niet plots een andere categorie. De T-Roc kan je dus gewoon prima tegenover de CX-3 zetten. En dat gebeurd dan ook in vele reviews.Heilige stephannis zei:D-C
Lol vraag me eerder af of jij je bericht begrepen heb,de VW is ruim 5 centimeter breder,die paar centimeter die de Mazda langer is is geen interieur,kijk gewoon naar de foto,je ziet toch zelf dat de Mazda slag kleiner is,ook andere prijsklasse.
Zoals ik eerder al schreef de echte concurrent van VW voor de Mazda is de nog komende T-cross.
Jer81 zei:Lol, je wil nu toch niet serieus beweren dat deze T-Roc concurrentie is van de CX-5? Dat VW (en dus ook deze T-Roc) zichzelf uit de markt prijst is bekend, dat maakt het echter niet plots een andere categorie. De T-Roc kan je dus gewoon prima tegenover de CX-3 zetten. En dat gebeurd dan ook in vele reviews.Heilige stephannis zei:D-C
Lol vraag me eerder af of jij je bericht begrepen heb,de VW is ruim 5 centimeter breder,die paar centimeter die de Mazda langer is is geen interieur,kijk gewoon naar de foto,je ziet toch zelf dat de Mazda slag kleiner is,ook andere prijsklasse.
Zoals ik eerder al schreef de echte concurrent van VW voor de Mazda is de nog komende T-cross.
D-C zei:Mazda CX-3 / Volkswagen T-Roc / Honda HR-V / Opel Mokka / Hyundai Kona
Lengte: 4275 / 4234 / 4294 / 4275 / 4165 mm
Breedte: 1765 / 1819 / 1772 / 1781 / 1800 mm
Hoogte: 1535 / 1573 / 1605 / 1658 / 1550 mm
Wielbasis: 2570 / 2590 / 2610 / 2555 / 2600 mm
Ze vallen allemaal in dezelfde klasse, waarbij de T-Roc en Kona in de basis een C-segment platform hebben en de overige drie B-segment, maar daar zie je in de buitenmaten niet veel van terug, ze zijn iets breder maar ook kleiner dan de drie modellen hierboven. Mijn probleem is vooral dat sommige media de T-Roc ten onrechte een segment hoger proberen te parkeren, want auto's als de Nissan Qashqai zijn toch echt een half maatje groter.
Heilige stephannis zei:de VW is ruim 5 centimeter breder
Heilige stephannis zei:Jer81
??? Zie je mij ergens beweren dat de T-roc moet concurreren met de cx5? ,scroll ff stukje terug van wat ik daar schreef.
Bird Nerd zei:Precies. De C-HR is idd de meest directe concurrent, in mijn ogen. Wellicht ook de Mitsubishi Eclipse Cross
Grotere auto's dan de T-Roc zijn rechtstreekse concurrenten en net zo grote (= lange) auto's zitten een klasse lager is de logica hier, ik pas. Volgens mij gaan we het hier ook niet eens worden.
Total Loss zei:Is de enige manier waarop ze de hoge prijs kunnen rechtvaardigen !![]()
Total Loss zei:Beantwoord meteen de vraag in welke "klasse" de T-Roc nu precies zit. Ergens tussen al deze auto's in.
Moderator
Total Loss zei:De prijzen van deze foto/testmodellen ? ( Duitse prijzen uiteraard ! )
Kona = 29k
T-Roc = 43k
Q2 = 53k
Tsja doe mij de Kona maar !![]()
Total Loss zei:@matthijs82 Klopt niet half, klopt gewoon 100%.
Dat je bij zowel VW als Audi een groot deel van de optielijst aan moet vinken om visueel tot de modellen uit de reclames / testen te komen is een feit. In dit geval kom je dan dus op genoemde bedragen uit. Bij o.a Hyundai kies je een bepaald uitrusting niveau en verder houd het op, geen extra opties mogelijk. De kale prijzen die jij noemd zijn dus heel theoretisch, een T-Roc of Q2 voor die bedragen lijken totaal niet op de testauto's hier en zal je in werkelijkheid nooit tegen gaan komen.
Barri zei:De Kona en een i30 erbij graag!
Ik snap niet waarom zulke auto's worden vergeleken. De Q2 moet vergeleken worden met andere auto's die dat geld kosten. Want ja, de restwaarde kan best beter zijn maar in de lease is zo'n Kona echt voordeliger hoor. Dus zowel in aanschafprijs als leaseprijs (wat weer meer overeenkomt met de TCO) zitten er grote verschillen tussen. Absoluut niet relevant dus, zo'n vergelijk.
Total Loss zei:@matthijs82 Klopt niet half, klopt gewoon 100%.
Dat je bij zowel VW als Audi een groot deel van de optielijst aan moet vinken om visueel tot de modellen uit de reclames / testen te komen is een feit. In dit geval kom je dan dus op genoemde bedragen uit. Bij o.a Hyundai kies je een bepaald uitrusting niveau en verder houd het op, geen extra opties mogelijk. De kale prijzen die jij noemd zijn dus heel theoretisch, een T-Roc of Q2 voor die bedragen lijken totaal niet op de testauto's hier en zal je in werkelijkheid nooit tegen gaan komen.