Wat een gigantische hoeveelheid spots hier! Vooral de spots uit Armenië van BMWauto zijn niet allerdaags, kijken ze je niet gek aan in zo'n land als je foto's maakt van "die ouwe troep"?
Zelf zijn wij dit jaar in Denemarken geweest, een zo lijkt het, amper autominnend land, waar men vooral grijze, zwarte en witte Japanse en/of Franse hybrides rijdt.
Toch ben ik wel wat leuke dingen tegen het lijf gelopen, te beginnen in Duitsland natuurlijk.
Toen ik een "Umwelt Plakette" ging halen bij een Ford dealer zag ik tot mijn verbazing in het inruil hoekje van de naburige Mitsubishi dealer deze Bentley Turbo R staan. Zou iemand die nou ingeruild hebben op een ASX?!:
Eenmaal weer op pad kwam deze Nederlandse BMW E34 525i me aardig vlot voorbij zetten, toch even gas bijgegeven voor een foto want de E34 ligt me nogal nader aan het hart:
Helaas geen foto's, maar wel gezien op de Autobahn en het noemen waard: een Studebaker Goldenhawk op NL kenteken en een schitterende appeltjes groene Audi 200 met een ouwe baas erin en oude kentekenplaten zonder D.
Aangekomen op het Deense vaste land (na een ferry tochtje) reed deze DS21 voor me, ook nog in een aardig tempo:
In Nysted kwam ik deze Land Rover pick up tegen met een wel héél korte wielbasis, werd nog dagelijks als werkpaard gebruikt getuigende de grote aanhanger ernaast:
In Kopenhagen had ik gehoopt op wat bijzondere auto's, maar verder dan deze snaarstrakke Pathfinder waar ik naast geparkeerd stond kwam ik helaas niet:
Op weg naar Nakskov zag ik voor een huis in een zijstraatje al een Senator A geparkeerd staan, ik wou het alleen mijn vrouw niet aandoen ervoor om te keren. Tot mijn verrassing stond een ouder echtpaar met deze auto, een 3 liter, een uurtje later voor mijn neus bij de supermarkt. Van binnen nog keurig, incl. de bontvelletjes op de stoelen en kassette bandjes in de middenconsole:
Terug vanuit Nakskov zag ik eigenlijk het meest bijzondere van de vakantie, dit lotje auto's op een grasveld langs aan doorgaande weg:
Ford Cortina:
Moris Minor:
Bijzondere 6x2 conversie van een Duett incl. liftas:
Drie Zweedse oudgedienden:
Op het dashboard van deze E30 320i Sedan lag een briefje met "te koop, DKK 149.500,- / €20.000,-) Hij was netjes maar echte kaal - kaal, erg optimistische prijs.
Een stukje verder stond ook deze lekker foute W124 250TD of 300TD die door zijn velgen en Brabus uitlaat (helaas ben ik de foto van de achterkant kwijt) stiekem toch wel tof was. De reden van de spin naar het spatbord ontging me echter. De 190E Sportline ernaast was een wrak.
En als laatste dit Frans aandoende tafereeltje in Rodby, foto helaas van afstand: