Een vakantie was het niet, maar een weekje China in januari gaf genoeg tijd op de weg om toch een en ander op de foto te zetten. Het Chinese moderne spul kan ik niet meer bijhouden, dus ik heb alleen foto's van wat mij als leek opviel. En van zo veel mogelijk Citroëns, want dat was mijn doel tijdens ritjes: Een indicatie kunnen geven hoeveel en wat voor Citroëns en DS'en er zoal rondrijden in met name Suzhou en een dagje Shanghai. Je moet toch wat.

Zo veel mogelijk met foto, maar ik heb ook zitten turven wat ik niet op de foto kreeg. De score aan turfjes, voor de nerds:
1x DS6 (China-only SUV, helaas zonder foto, zo'n 34000 verkocht)
4x DS5 (de versie zoals we hem hier ook kennen, slecht verkocht in China met 3000 stuks)
1x DS7 (vrijwel net zo slecht verkocht)
1x DS5 LS (een C-segment sedan die we hier niet kennen, zo'n 21000 verkocht)
Mijn waarnemingen komen dus niet echt overeen met de verkoopcijfers, ook in het vervolg:
9x C5 (de mk2 zoals we die hier ook kennen, hoewel hij in China een facelift meer heeft gehad)
4x C5 Aircross
2x C5 X
3x C-Quatre hatchback (C4 mk1 5-deurs zoals we hem hier kennen)
17x C-Quatre sedan
8x C4L en C4 sedan (zijn lastig uit elkaar te houden in een glimp. C4 is gebaseerd op de C4 mk2, de C4 sedan is de 3e versie van de C4 Mk1 sedan, na de C-Triomphe en C-Quatre)
5x C3-XR (China-only SUV)
1x C6 (China-only model)
2x C-Elysee (zoals we hem hier kennen)
2x C-Elysee (flink gefacelifte ZX sedan vanaf 2008, opvolger Elysee

1x Elysee (nog aardig herkenbaar als ZX met Xsara-front)
1x C2 (op basis van Peugeot 206)
Dan mijn foto's, die vind je hier:
https://www.flickr.com/photos/48535413@N06/albums/72177720315260763/
En een paar uitgelicht voor de sfeer in dit topic.
Een TurboDaily en een Transit, maar dan anders:
Naveco Xindeyi & JMC Teshun in China by
MilanWH, on Flickr
De C4 sedan, dus nog gebaseerd op de C4 mk1:
De speciaal voor China gemaakte, en geflopte, Fiat in zeldzamere Ottimo hatchbackvorm:
De oudste Citroën die ik gezien heb, de Elysée zonder C. Voorkant Xsara, achterkant nog echt ZX:
Chinese Citroën C6 by
MilanWH, on Flickr
Gebouwd door een maker van legervoertuigen die de consumentenmarkt op gaat, schijnbaar nog vrij nieuw en bijzonder:
M-Hero 917 in China by
MilanWH, on Flickr
Een heel gek ding, het kostte me aardig wat tijd om uit te vinden hoe dit heet:
Nissan ZN6493 in China by
MilanWH, on Flickr
De op de 206 gebaseerde C2 vind ik te leuk om niet te delen. Als ik ruimte en geld zou hebben zou ik graag een 206 ombouwen naar zo'n exemplaar met onderdelen uit China:
Dit is de verder gefacelifte Elysee, nu met C. Nauwelijks nog herkenbaar als ZX:
Waar in Suzhou aardig wat Citroëns te zien waren, in een dagje Shanghai werkelijk niets gezien. Wel deze Ora Ballet Cat, die na wat controverse bij zijn introductie aardig geflopt is qua verkopen: