Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Boppie zei:Bimmert zei:Roy Kleijweg zit bij Pauw, zal vast wat gaan vertellen.
Het staat zo stom als hij aan tafel gaat zitten en vervolgens niks zegt![]()
https://www.demorgen.be/wetenschap/belgische-invoerder-schort-verkoop-verdachte-volkswagenmodellen-op-a2468900/DeMorgen zei:Belgische invoerder schort verkoop verdachte Volkswagenmodellen op
D'Ieteren, de onafhankelijke invoerder van de merken van de Volkswagen-groep in België, schort de verkoop van dieselwagens op die mogelijk uitgerust zijn met software om uitstootwaarden te vervalsen.
Het gaat om 3.200 auto's. Over welke modellen het precies gaat, is nog niet bekend geraakt. Jean-Marc Ponteville, woordvoerder bij D'Ieteren, zegt dat de verkoop alle modellen met Euro 5 emissiestandaard en dieselmotor EA189 in het gedrang komt.
Het is een voorzorgsmaatregel benadrukt Ponteville tot er meer duidelijkheid komt van Volkswagen.
Ook in Zwitserland werd beslist om de verkoop van wagens met VW-dieselmotoren op te schorten. Volgens de BBC heeft dat gevolgen voor 180.000 onverkochte of niet-geregistreerde wagens in de Euro5-emissiecategorie.
500.000 wagens
In België zouden volgens Kris Peeters (CD&V) 500.000 verdachte wagens rondrijden. Het gaat om bijna 50 procent van de auto's met een VW-motor. "In totaal rijden in België 500.000 wagens rond met het dieselmotortype waarbij de manipulatie mogelijk was", legt de vicepremier uit. Dat cijfer kon D'Ieteren niet bevestigen.
De overheid vraagt nu duidelijkheid van de Volkswagen-groep. "Van zodra inbreuken bewezen zijn, zal de Inspectie optreden", zegt Peeters.
Blitz zei:Zelf zal het mij worst wezen wat er uit de uitlaatpijp van m'n kar komt. Jullie zijn dezelfde mening toegedaan? Een auto moet vooral lekker rijden, je lol geven, blij maken.
Blitz zei:Zelf zal het mij worst wezen wat er uit de uitlaatpijp van m'n kar komt. Jullie zijn dezelfde mening toegedaan? Een auto moet vooral lekker rijden, je lol geven, blij maken.
JP2010 zei:Blitz zei:Zelf zal het mij worst wezen wat er uit de uitlaatpijp van m'n kar komt. Jullie zijn dezelfde mening toegedaan? Een auto moet vooral lekker rijden, je lol geven, blij maken.
True, maar VW speelde juist met deze diesels in op de gevoelens van de milieubewuste consument. Die consument is wel enorm kritisch over wat er uit de uitlaat komt.
JP2010 zei:Blitz zei:Zelf zal het mij worst wezen wat er uit de uitlaatpijp van m'n kar komt. Jullie zijn dezelfde mening toegedaan? Een auto moet vooral lekker rijden, je lol geven, blij maken.
True, maar VW speelde juist met deze diesels in op de gevoelens van de milieubewuste consument. Die consument is wel enorm kritisch over wat er uit de uitlaat komt.
der Magistrat zei:Stop vooral je hoofd nog dieper in het zand, misschien vind je er nog wel iets interessants.
Blitz zei:Komt nog bij dat dit hele Volkswagengebeuren ontzettend wordt opgeblazen. Mensen zijn kuddedieren en na de ontdekking dat de stoffen die de Volkswagenuitlaat verlaten toch 'n beetje viezer zijn dan gedacht, roepen een paar mensen "Schande!". Iedereen vindt het vervolgens ook een schande, want iedereen is maar al te graag politiek correct en volgt de meute. Het milieu is heilig, maar de kudde flikkert wel lege batterijen in de normale huisvuilkliko.
rke zei:JP2010 zei:Blitz zei:Zelf zal het mij worst wezen wat er uit de uitlaatpijp van m'n kar komt. Jullie zijn dezelfde mening toegedaan? Een auto moet vooral lekker rijden, je lol geven, blij maken.
Deze consument (en met mij velen) is vooral geïnteresseerd in die beruchte 14%. Autorijden is duur genoeg en veertien procent maakt het weer wat meer betaalbaar.
De heren autofabrikanten doen niet voor niets zo extreem hun best om toch vooral maar een powerdiesel in die 14% regeling te krijgen. Zie de 110 paardjes van de VAG en Renault blokjes, de 105 paardjes uit de Ford motoren en de 170 paardjes van Volvo. Ik heb nog getwijfeld over een Volvo, maar ik vind het imago van Volvo iets om "mijzelf overheen te zetten" en hij was nog maar zeer beperkt leverbaar (te beperkt voor mijn budget).
JP2010 zei:rke zei:JP2010 zei:Blitz zei:Zelf zal het mij worst wezen wat er uit de uitlaatpijp van m'n kar komt. Jullie zijn dezelfde mening toegedaan? Een auto moet vooral lekker rijden, je lol geven, blij maken.
Deze consument (en met mij velen) is vooral geïnteresseerd in die beruchte 14%. Autorijden is duur genoeg en veertien procent maakt het weer wat meer betaalbaar.
De heren autofabrikanten doen niet voor niets zo extreem hun best om toch vooral maar een powerdiesel in die 14% regeling te krijgen. Zie de 110 paardjes van de VAG en Renault blokjes, de 105 paardjes uit de Ford motoren en de 170 paardjes van Volvo. Ik heb nog getwijfeld over een Volvo, maar ik vind het imago van Volvo iets om "mijzelf overheen te zetten" en hij was nog maar zeer beperkt leverbaar (te beperkt voor mijn budget).
Ik doelde meer op de USA-consument.![]()
rke zei:JP2010 zei:rke zei:JP2010 zei:Blitz zei:Zelf zal het mij worst wezen wat er uit de uitlaatpijp van m'n kar komt. Jullie zijn dezelfde mening toegedaan? Een auto moet vooral lekker rijden, je lol geven, blij maken.
Ik doelde meer op de USA-consument.![]()
Is er in the USA geen regeling waarmee zuinig/schoon gepromoot wordt?
rke zei:JP2010 zei:Blitz zei:Zelf zal het mij worst wezen wat er uit de uitlaatpijp van m'n kar komt. Jullie zijn dezelfde mening toegedaan? Een auto moet vooral lekker rijden, je lol geven, blij maken.
https://www.autoweek.nl/nieuws/34447/volkswagen-komt-dieselrijders-tegemoet[size=x-large]Volkswagen komt dieselrijders tegemoet[/size]
[size=small]
Volkswagen Golf Variant 1.4 TDI
26 september 2015 | 15:59 | Tekst: ANP
Het geplaagde Volkswagen komt slachtoffers van het gesjoemel van dieselmotoren tegemoet. Zaterdag werd bekend dat de Duitse automaker een rectificatieactie aan het voorbereiden is. Daarover moet binnen enkele weken meer bekend worden.
Volkswagen Dieselgate
Volkswagen gaat wereldwijd diep door het stof vanwege software die de Duitse fabrikant in auto's met 2.0 TDI-motor heeft geplaatst om de NOx-emissietests om de tuin te leiden. In dit dossier verzamelen we alle berichtgeving rondom dit onderwerp.
Volkswagen is naar eigen zeggen drukdoende om de 11 miljoen voertuigen die bij de fraude betrokken zijn te achterhalen. Kopers van de betreffende Volkswagens zullen allen geïnformeerd worden.
Volkswagen zal per markt met de autoriteiten beslissen wat te doen met de foutieve software. Of het een ,,terugroepactie" wordt of een ,,serviceactie", kon een zegsman nog niet zeggen. ,,De kosten zullen voor rekening van Volkswagen zijn", zo verzekerde hij.
Het is nog niet bekend wat de schade voor Volkswagen is. Eerder maakte het bedrijf bekend alvast 6,5 miljard euro opzij te zetten.[/size]
Of we ons wel of niet laten gijzelen doet helemal niet ter zake. Er is hier gewoonweg sprake van fraude.fredd zei:Ik ben van mening dat Nederland zich laat zich gijzelen door de (linkse) milieumaffia.
Het is absoluut niet goed te praten wat volkswagen heeft gedaan, maar de vele regeltjes, vaak ontstaan door politieke onwetendheid (domheid dus) maken het er wel naar dat fabrikanten de grenzen gaan opzoeken.
Fniels zei:Toevallig vorige week zaterdag een Passat variant TDI 150pk besteld. Dus net voor dit alles in het nieuws kwam. . Vrijdag contact gehad met de dealer. Hij verzekerde me dat niets de levering of 20% regeling in de weg staat. In de USA zou het draaien om de NOx uitstoot. En hier gaat het om de CO2. Deze zou wel kloppen. Wat van dit verhaal klopt zal de toekomst leren.
Vandaag wel in het nieuws gehoord dat de verkoop alleen door de EU, en niet door een individueel land, stilgelegd kan worden. De EU kennende krijgen ze dat nooit rond binnen 10 weken. De opgegeven levertijd. En Duitsland zal er zeker alles aan doen om dat te voorkomen.
fredd zei:Inderdaad, het interreseert mij ook niets wat er uit de stortkoker komt maar wat er uit mijn portemonee vliegt door allerlei kleinzielige milieu regeltjes.
Ik ben van mening dat Nederland zich laat zich gijzelen door de (linkse) milieumaffia.
Het is absoluut niet goed te praten wat volkswagen heeft gedaan, maar de vele regeltjes, vaak ontstaan door politieke onwetendheid (domheid dus) maken het er wel naar dat fabrikanten de grenzen gaan opzoeken.
der Magistrat zei:JP2010 zei:Blitz zei:Zelf zal het mij worst wezen wat er uit de uitlaatpijp van m'n kar komt. Jullie zijn dezelfde mening toegedaan? Een auto moet vooral lekker rijden, je lol geven, blij maken.
Mwah, als je echt zo kritisch bent, dan rijd je geen diesel (zoals ondergetekende).
[size=x-large]Why Nissan will keep one eye on VW's diesel scandal[/size]
[size=small]The news of Volkswagen’s diesel emissions-cheating scheme was still coming into focus this week when Jose Munoz, chairman of Nissan North America, took to the podium for an upbeat press luncheon in Detroit to tell reporters about product enhancements to the 2016 Nissan Altima sedan.
One had nothing to do with the other. But Munoz is savvy enough to know that when news is bubbling the press likes to ask executives about their competitors. Munoz began with a witty defuser -- proclaiming with relief that he does not have a single diesel vehicle to talk about.
But guess what?
That will change in a big way in December, when Nissan brings forth its desperately awaited new-generation 2016 Titan pickup, equipped with a Cummins-built turbo-diesel V-8 engine.
Again, one has nothing to do with the other. And yet, in this small town we call the auto industry, sometimes one neighbor sneezes and the next catches cold.
As Munoz talked about the Altima in Detroit, some of his company managers were in Dallas preparing to show off the diesel Titan to the pickup-leaning masses at the State Fair of Texas. Nissan is proud of the new truck, and Nissan dealers can’t wait to get it onto their lots. Its 5.0-liter diesel truck engine has not a single thing to do with Volkswagen’s fiasco, in which VW’s diesels turn out to be dirtier than the company said.
But there is this: Just like Volkswagen, Nissan will be counting on the word “diesel” to excite customers and distinguish the product.
Apart from this VW train wreck, the word “diesel” carries almost magical power in some consumers’ minds. Customers see diesels as powerful, reliable, muscular, the stuff of hog-hauling big rigs. In the past few years, Volkswagen and other companies have managed to widen the image of diesels to evoke European sportiness and acceleration.
Volkswagen’s attempt to cheat at the diesel poker table isn’t going to end the card game. But it will make the other players at that table a little more watchful and attentive to their cards.
Nissan has an important card to play in about 90 days. They will now lay it down carefully.
[/size]
Zadelsnuiver zei:Als (als) zometeen blijkt dat meerdere autofabrikanten op deze manier gesjoemeld hebben en er jaren mee weg zijn gekomen zou je toch ook kunnen zeggen dat de manier van meten of keuren gewoon achterhaald is, of op z'n minsts niet mee is gegroeid met de ontwikkelingen van de laatste jaren.
Zadelsnuiver zei:Dat er in al die jaren nooit iemand van dat EPA heeft bedacht om de werkelijke uitstoot te meten onder de echte omstandigheden vind ik gewoon laksheid, en daar heeft VW in dit geval gewoon op ingespeeld.
Zadelsnuiver zei:. Dat er in al die jaren nooit iemand van dat EPA heeft bedacht om de werkelijke uitstoot te meten onder de echte omstandigheden vind ik gewoon laksheid, en daar heeft VW in dit geval gewoon op ingespeeld.
Since 2009, we now know, Volkswagen had been inserting intricate code in its vehicle software that tracked steering and pedal movements. When those movements suggested that the car was being tested for nitrogen-oxide emissions in a lab, the car automatically turned its pollution controls on. The rest of the time, the pollution controls switched off.
Regulators didn't notice this ruse for years. The problem was only uncovered by an independent group, the International Council on Clean Transportation, which wanted to investigate why there was such a discrepancy between laboratory tests and real-road performance for several of VW's diesel cars in Europe. So they worked with researchers at West Virginia University, who stuck a probe up the exhaust pipe of VW's clean diesel cars and drove them from San Diego to Seattle.
What the researchers found was shocking. On the road, VW's Jetta was emitting 15 to 35 times as much nitrogen oxide as the allowable limit. The VW Passat was emitting 5 to 20 times as much. These cars were emitting much more pollution than they had in the labs.
In May 2014, both California's air-pollution regulator and the EPA ordered Volkswagen to investigate and fix the problem, and the company claimed that it had done so. Once again, the cars performed well in testing, but real-world performance still didn't match up. At that point, EPA regulators really started grilling Volkswagen about the discrepancy, even threatening not to approve the company's 2016 line of clean diesel cars. VW finally cracked and admitted the existence of these defeat devices, which had been carefully hidden in the software code. Scandal ensued.
On the road, VW's Jetta was emitting 15 to 35 times as much nitrogen oxide as the allowable limit
JP2010 zei:Euh, hoe dacht je dat dit aan t licht is gekomen? De ICCT ging onderzoeken waarom er zoveel verschil in lab-tests en real-life-tests was.
Phaeton W12 zei:On the road, VW's Jetta was emitting 15 to 35 times as much nitrogen oxide as the allowable limit
Hebben concurrenten (BMW, Mercedes, Toyota) onder precies dezelfde (praktijk)omstandigheden dan een uitstoot die 15 tot 35x keer lager is?![]()
Phaeton W12 zei:On the road, VW's Jetta was emitting 15 to 35 times as much nitrogen oxide as the allowable limit
Hebben concurrenten (BMW, Mercedes, Toyota) onder precies dezelfde (praktijk)omstandigheden dan een uitstoot die 15 tot 35x keer lager is?![]()
Zadelsnuiver zei:(..).
Het geeft mij in elk geval het gevoel dat er te weinig moeite is gedaan om de autofabrikanten uit te dagen om telkens weer de tests met een positief resultaat af te ronden. Ook als je kijkt naar de Euro 1 t/m 6 normen en in welk tijdsbestek die regels zijn verscherpt vind ik het raar dat ze zomaar jarenlang klakkeloos die uitkomsten hebben geslikt als zoete koek zonder enige kritische noot.
https://www.autoblog.nl/nieuws/dieselgate-volkswagen-spreekt-en-krijgt-duits-ultimatum-80618[size=x-large]Dieselgate: Volkswagen spreekt en krijgt Duits ultimatum[/size]
[size=small]Gepost op 27-09-2015 om 7:20 door sir_smokalot
TDI-motor Volkswagen Passenger Cars heeft een verklaring gepubliceerd inzake dieselgate: het zegt bij monde van CEO Herbert Diess koortsachtig aan een ‘oplossing’ te werken, en dat moet ook, want het merk heeft een ultimatum van de Duitse transportautoriteit gekregen.
Na een interne evaluatie zegt het merk dat wereldwijd 5 miljoen Volkswagens ‘are affected by the current issues regarding emissions‘. Dat is eufemistische PR-praat voor: ‘er is door ons eigen toedoen iets niet mee in de haak’.
EA 189
De gewraakte motoren zijn van het type EA 189, viercilinder diesels met een inhoud van 1.6 (75-105 pk) of 2.0 liter (110-180 pk), die zijn geproduceerd in 3 verschillende fabrieken: Györ (Hu), Polkowice (Pl), en Salzgitter (De). Ook de 1.2 TDI driecilinder ontving de motorencode EA 189, maar onduidelijk is of deze motor ook onderdeel is van de besmette krachtbronnen. Wat wel duidelijk is, is dat Euro 6-motoren niet in het strafbankje zitten, het gaat volgens VW om Euro 5b-motoren en vroeger.
Een deel van de verklaring:
“We are working at full speed on a technical solution that we will present to partners, to our customers and to the public as swiftly as possible. Our aim is to inform our customers as quickly as possible, so that their vehicles comply fully with regulations. I assure you that Volkswagen will do everything humanly possible to win back the trust of our customers, the dealerships and the public.”
The Volkswagen Passenger Cars brand will inform all markets worldwide how many of vehicles are affected locally. We are working intensively on remedial measures in close coordination with the certification authorities. The vehicles are and remain technically safe and roadworthy.“
Mocht u zich afvragen waarom er nu over 5 miljoen in plaats van 11 miljoen auto’s wordt gesproken: dit is een communiqué van Volkswagen, dat voor zichzelf spreekt. Audi, Skoda, en Seat worden in deze berichtgeving niet meegenomen.
Ultimatum KBA
Het Duitse Kraftfahrt-Bundesamt (KBA), de transportautoriteit, heeft Volkswagen volgens Duitse media inmiddels een ultimatum voorgelegd: voor 7 oktober worden van VW duidelijke maatregelen om de uitstoot waarheidsgetrouw te weergeven verwacht. Gebeurt dit niet, dan wordt de goedkeuring ingetrokken. De gemanipuleerde auto’s mogen niet meer verkocht of verplaatst worden, en de KBA eist een tijdschema van de aanpak.
Reken dus maar dat er een paar mensen bij VW de komende maand erg weinig slaap krijgen…[/size]
R W D zei:Phaeton W12 zei:On the road, VW's Jetta was emitting 15 to 35 times as much nitrogen oxide as the allowable limit
Wie zegt dat?![]()
Phaeton W12 zei:R W D zei:Phaeton W12 zei:On the road, VW's Jetta was emitting 15 to 35 times as much nitrogen oxide as the allowable limit
Wie zegt dat?![]()
Ik neem aan dat de concurrenten de uitstootnormen respecteren. Als zij de wetgeving respecteren, is hun uitstoot dus 15 tot 35x lager. Duidelijk?