VAG Dieselgate

s velthuis zei:
Wijn 8578185 zei:
Ah jij bent op de hoogte van een bewezen delict van PON waar geen straf uit volgde? Ben benieuwd, naam en rugnummers graag. En niet verwijzen naar je onderbuik.

Mja, toch naïef dus.

https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/waarom-de-overheid-gewoon-zaken-blijft-doen-met-frauderende-en-omkopende-bedrijven

https://www.google.com/amp/s/amp.nos.nl/artikel/2146609-opnieuw-miljoenenfraude-bij-autobedrijf-pon.html

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/06/09/veertien-keer-met-vakantie-op-kosten-van-pon-11012851-a1562437

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/12/01/topadviseurs-hielpen-pon-ontsnappen-aan-de-rechter-a1583406

Topje van de ijsberg. Alle consumenten die met een kluit het riet in zijn gestuurd houden we even buiten beschouwing.

Ik vroeg om een voorbeeld van een delict waar GEEN straf uit volgde.... En bij het andere: geen straf vanuit justitie dus formeel is er niks gebeurd. Maar goed, als je onderbuik met je aan de haal gaat..
 
Wijn 8578185 zei:
Ik vroeg om een voorbeeld van een delict waar GEEN straf uit volgde.... En bij het andere: geen straf vanuit justitie dus formeel is er niks gebeurd. Maar goed, als je onderbuik met je aan de haal gaat..

Ik heb in de afgelopen 600.000 km drie verkeersboetes opgelopen. Ben ik dan heel netjes geweest of heb ik vaak mazzel gehad? Dat ik niet geflitst ben, wil niet zeggen dat ik nooit te hard rij :rolleyes:

De zaken waar zowel vag als pon wel voor veroordeeld zijn cq wat ze afgekocht hebben getuigen van een nogal fundamenteel probleem met de bedrijfsethiek en bedrijfscultuur. Dat jij er genoeg gerustgesteld door bent dat er formeel niets aan de hand is, betekent niet dat er niet genoeg stront aan de knikker is. Ze hadden nooit de grootste willen moeten worden, ze hadden gewoon de beste moeten blijven. Maar ik begrijp dat jij als particuliertje bv nog nooit een garantie geval hebt hoeven claimen bij pon. Duizenden hebben dat wel gemoeten, stonden 100% in hun recht en weten inmiddels wel wat voor soort organisatie het blijkbaar is. Weinig onderbuik aan. Zorg wel dat je niet stikt, met je kop zo diep in het zand...
 
s velthuis zei:
Ik heb in de afgelopen 600.000 km drie verkeersboetes opgelopen. Ben ik dan heel netjes geweest of heb ik vaak mazzel gehad? Dat ik niet geflitst ben, wil niet zeggen dat ik nooit te hard rij :rolleyes:

Maar als ik ga beweren dat jij meer dan 3x te hard heb gereden, doe ik een aanname die helemaal nergens op gebaseerd is. Ja, op mijn onderbuik misschien.
 
Diesel toekomst zei:
Zeer interssant, en laat Bosch/Duitsland nu net heel ver zijn met schone diesel techniek.
https://www.demorgen.be/nieuws/nieuwe-dieselwagens-kunnen-de-lucht-zuiveren~bd23a470/
Olie is niet al te ingewikkelde scheikunde. Diesel zit door de samenstelling net aan de moeilijke kant van het spectrum. Peut/kerosine is al wat beter en benzine toch qua uitstoot en fijnstof in dichtbevolkte gebieden het minst slechte. Ben heel benieuwd naar de nieuwe mazdamotoren voor benzine: heel hoge compressie. Voor co2 reductie hoef je eigenlijk ook geen diesel te stoken. En best duur (verdien ik mijn geld mee) als je naar de spotprijs kijkt.
 
In de kantlijn:

VW USA tikt nog ff $100.000.000 af.
Nasleep dingetje.
Wisselgeld voor Wolfsburg ..
 
leuk voor particuliere eigenaren:
https://www.telegraaf.nl/financieel/587690503/honderden-miljoenen-compensatie-voor-kopers-sjoemeldiesels-vw-audi-seat-en-skoda
 
Eerst uitkomst van een hoger beroep afwachten... duss, het zal nog wel ff duren.

Stel dat het onherroepelijk wordt.. wie krijgt dan het geld: de oorspronkelijke koper? Of een huidige eigenaar?
Heeft een oorspronkelijke koper, bij verkoop, wel schade geleden?

Denk dat diesels, in het algemeen, nu slecht(er) in de markt liggen doordat overheden vooral tamboereren op de vervuilende staat (wat niet altijd zo is) van een diesel gestookte brandstofmotor.

Over vervuiling van direct ingespoten benzinemotoren hoor je de politiek niet..
 
Terug
Bovenaan