VAG Dieselgate

jos br 001 zei:
P Klieder zei:
Zit lekker gang in dit topic

Mensen worden een beetje moe van het "Klavergeleuter", dus ook om alleen nog over VAG en de sjoemelsoftware te hebben terwijl daar inmiddels wel van duidelijk is dat er veel andere merken boter op het hoofd hebben.........

Jos.

Is dat het? Of is het meer dat de schandalen bij VAG elkaar zo snel hebben opgevolgd dat mensen daar moe van beginnen te worden? Het verkoopt verder toch wel, veel principes zijn er wat dat betreft niet meer. Het interesseert mensen simpelweg niet meer. Te afgevlakt.

s velthuis zei:
jos br 001 zei:
P Klieder zei:

Mensen worden een beetje moe van het "Klavergeleuter", dus ook om alleen nog over VAG en de sjoemelsoftware te hebben terwijl daar inmiddels wel van duidelijk is dat er veel andere merken boter op het hoofd hebben.........

Jos.

Is dat het? Of is het meer dat de schandalen bij VAG elkaar zo snel hebben opgevolgd dat mensen daar moe van beginnen te worden? Het verkoopt verder toch wel, veel principes zijn er wat dat betreft niet meer. Het interesseert mensen simpelweg niet meer. Te afgevlakt.

Dit dus, en met het hele milieu (van het gas af/elektrisch rijden), wordt iedereen toch compleet afgestomd?? Teveel dingen zijn niet eens meer uit te leggen, en wanneer je een andere mening hebt hebt ben je meteen een klimaatontkenner...........lijkt wel een nieuw soort geloof (Klavergeleuter....) ontstaan te zijn.

Jos.

jos br 001 zei:
s velthuis zei:
jos br 001 zei:
P Klieder zei:

Jos.

Dit dus, en met het hele milieu (van het gas af/elektrisch rijden), wordt iedereen toch compleet afgestomd?? Teveel dingen zijn niet eens meer uit te leggen, en wanneer je een andere mening hebt hebt ben je meteen een klimaatontkenner...........lijkt wel een nieuw soort geloof (Klavergeleuter....) ontstaan te zijn.

Jos.

+1

HarrieD zei:
Klimaatdoofheid? Ik begin er ook al last van te krijgen.

Tuurlijk. Te ver van het bed show, dat Klaver geneuzel. Het komt alleen wel steeds dichter bij je bed. Misschien zelfs onder je bed.

https://www.google.com/amp/s/www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4620106/1-miljoen-huizen-dreigen-te-verzakken-door-lage-grondwaterstand%3famp

[size=medium]"Mensen worden een beetje moe van het "Klavergeleuter".

Mensen? Welke mensen? Hoeveel mensen?
Persoonlijk ben ik "een beetje moe" van Klaver
Niet van klima zaken.[/size]

Ik wordt dan weer moe van websites die een koekjeswand inbouwen waarbij je de instellingen niet kan wijzigen..:(

Don Klepp Zeijcker zei:

Ik wordt ook moe van Klaver, en niet alleen van hem. Politici hebben totaal geen verstand van het milieu en dan krijg je dit. Een enorme focus op elektrisch rijden, gemeenten die wijken aan moeten wijzen die binnen een paar jaar van het gas af moeten. Milieu is heel belangrijk maar laat bedrijven met oplossingen komen. En gewoon niet gebruiken is de grootste C02 besparing. Maar dat wordt niet gepredikt want slecht voor de economie. Waar ik mij het meeste zorgen om maak is het plastic. C02 is nog klein bier vergeleken met deze milieuramp die op ons af komt.

s velthuis zei:
HarrieD zei:
Klimaatdoofheid? Ik begin er ook al last van te krijgen.

Tuurlijk. Te ver van het bed show, dat Klaver geneuzel. Het komt alleen wel steeds dichter bij je bed. Misschien zelfs onder je bed.

https://www.google.com/amp/s/www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4620106/1-miljoen-huizen-dreigen-te-verzakken-door-lage-grondwaterstand%3famp

Het is al tijden kurkdroog. Dat zie je aan alles, dat het klimaat veranderd kan niemand ontkennen en wij zullen daar ongetwijfeld een grote invloed op hebben. Ik vind wel, zolang onze consumptie zo groot is dat er een zeer grote vloot containerschepen tussen Azië en bv Europa moet varen al deze plannen niet eens een druppel op de gloeiende plaat zijn. Mensen die even nadenken over onze goederenstromen kunnen dat snel bevatten. Dat vervloeken van diesels vind ik zeer hypocriet en bovendien een hoog niet in mijn achtertuin gehalte hebben. Ik zie het verder allemaal niet veranderen zolang Alibaba en de Action op volle toeren draaien.

Don Klepp Zeijcker zei:

Ach natuurlijk dat jij niet niet moe van klima zaken bent, het is immers je verdienmodel.
Als je realistisch/eerlijk kijkt naar dat klimaat elektro geneuzel dan weet je dat er niets van deugd.

Geen privé gegevens op het forum plaatsen.

Ivanov
AutoWeek Moderator

@Natuurlijk weer:
Als je je een béétje verdiept in de problematiek dan weet je dat je reactie nergens voor deugt
Ik raad je aan de website van IPCC een s te consulteren als je the unconvienant truth een te grote hap vindt.

IDS,

Tja All gore met zijn docu, dat je erin trapt zegt genoeg.
Die heeft met zijn klimaat leugens echt miljoenen verdiend.

Interessant topic. Doet beseffen dat na 4 jaar de VW Group nog steeds de naweeen heeft van Toxic Gate. Zo zonde. Als enige veroordeelt, €30 miljard aan boetes .... Doet mij ook denken aan de funksound van "Oh, if I could turn back time", die grandioze zomer hit van The Piech Bros.

Ach uiteraard Don AKA Hansje, zo simpel alles op VW af te schuiven, andere fabrikanten zijn niets beter ze deden het alleen slimmer.
Maar ach daar willen de zure VAG hatertjes het niet over hebben, boter op je hoofd!!
"Volkswagen was exposed as cheating emissions tests in September 2015. But, without breaking the letter of the law, almost all car manufacturers were producing diesels that emitted far more in real-world driving conditions than in official lab-based tests "

De uitstoot van deze andere fabrikanten is natuurlijk niet erg al ligt deze ver boven de normen.
Met Renault en FCA als absolute dieptepunt als grootste praktijkvervuilers.

https://www.infosperber.ch/Umwelt/So-dreckig-sind-auslandische-Diesel-Autos
https://www.theguardian.com/environment/2018/jun/06/impossible-to-cheat-emissions-tests-show-almost-all-new-diesels-still-dirty

Natuurlijk weer zei:
Ach uiteraard Don AKA Hansje, zo simpel alles op VW af te schuiven, andere fabrikanten zijn niets beter ze deden het alleen slimmer.
Maar ach daar willen de zure VAG hatertjes het niet over hebben, boter op je hoofd!!
"Volkswagen was exposed as cheating emissions tests in September 2015. But, without breaking the letter of the law, almost all car manufacturers were producing diesels that emitted far more in real-world driving conditions than in official lab-based tests "

De uitstoot van deze andere fabrikanten is natuurlijk niet erg al ligt deze ver boven de normen.

https://www.theguardian.com/environment/2018/jun/06/impossible-to-cheat-emissions-tests-show-almost-all-new-diesels-still-dirty

Dus iedereen rommelt wat aan, alleen is VAG nog een stapje verder gegaan zoals ik jouw Engelse tekst lees?

Boppie zei:
Natuurlijk weer zei:

Dus iedereen rommelt wat aan, alleen is VAG nog een stapje verder gegaan zoals ik jouw Engelse tekst lees?

Nee niet een stapje verder, enkel dommer.
Niet dat het sjoemelen hiermee oke is begrijp me niet verkeerd ik keur het ten zeerste af, het gaat tenslotte om onze leefomgeving, maar enkel wijzen naar VAG is hypocriet.
Andere fabrikanten zijn in de praktijk niets schoner, wat levert het dan op dat ze enkel theoretisch schoon zijn??

En kijk hier eens Opel en Mercedes onlangs nog.
" het KBA begin 2018 al sjoemelsoftware heeft ontdekt bij de modellen Insignia, Cascada en Zafira. Met steeds nieuwe argumenten heeft Opel de bekendmaking vooruit weten te schuiven."
https://automotive-online.nl/management/laatste-nieuws/merkkanaal/22984-recall-100-duizend-opels-wegens-dieselfraude

Mercedes
https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/artikel/4232451/weer-sjoemelsoftware-mercedes-roept-774000-diesels-terug

Fca
These settlements resolve legal claims asserting that the vehicles do not comply with federal and state emissions regulations and that Fiat Chrysler made misrepresentations to consumers regarding the vehicles.
https://www.theepochtimes.com/fiat-chrysler-automobiles-pays-800-million-for-cheating-emissions-tests_2763511.html

Jeroen Dijkhuis zei:
IDS,

Tja All gore met zijn docu, dat je erin trapt zegt genoeg.
Die heeft met zijn klimaat leugens echt miljoenen verdiend.
Wat laat met mijn reactie maar Al Gore staat natuurlijk niet alleen Het feit dat je daarop springt, toont dat je zo'n 10 jaren achterloopt. Wat in het boek van Gore staat, komt natuurlijk niet van hemaelf maar is gebaseerd op wat wetenschappers onderzocht hebben. Een vrij eenvoudige test zoals diepteboringen in gletsjers onderschrijft bv. de bevindingen in het boek.
Bij IPCC gaat geen belletje rinkelen en ook dat is veelzeggend. Dat is een instituut met wereldwijde erkenning om vlak van de klimaatcrisis.
Maar net zoals Dick Trom, euh Rrump denk je waarschijnlijk: die kennis past niet in mijn kraam (of gaat mijn petje te boven?) dus het is fake news...

IDS, help me even begrijpen, je rijdt zelf een uiterst vervuilende Citroen HDI diesel maar je maakt je druk om het milieu?? of gaat die kennis je petje te boven??
Het enige wat VW valt te verwijten is dat ze niet slim genoeg hebben gesjoemeld zoals de rest van de autobouwers wel deed en nog steeds.

"Omvang dieselschandaal Audi aanzienlijk groter dan gedacht

Audi was een van de grote valsspelers in het afgelopen dieselschandaal. Daar is het bedrijf ook hard voor gestraft, maar nu blijkt dat dit wellicht niet hard genoeg is geweest. Audi is namelijk op één sjoemeltactiek afgerekend, maar gebruikte er eigenlijk vier. ..."

bron: Omvang dieselschandaal Audi aanzienlijk groter dan gedacht

Het nieuws wordt niet echt opgepikt. Waarschijnlijk omdat het van die 'technieken' zijn die alle fabrikanten toepassen, grijs gebied, randje wetgeving et cetera.

Ze hadden naar mijn idee een andere kop boven het artikel moeten zetten, waarschijnlijk was het bericht dan beter opgepakt ...

Maar uit onderzoek van de uitstootfraude van Handelsblatt en Bayerischer Rundfunk blijkt nu dat de Duitse rijksdienst voor het wegverkeer Kraftfahrt-Bundesamtes (KBA) Audi een handje boven het hoofd hield. De dienst had de taak de officier van justitie in te lichten over de sjoemelpraktijken, maar gaf Audi eerst de kans om zichzelf een beetje te redden.

v8 erik zei:
IDS, help me even begrijpen, je rijdt zelf een uiterst vervuilende Citroen HDI diesel maar je maakt je druk om het milieu?? of gaat die kennis je petje te boven??
Het enige wat VW valt te verwijten is dat ze niet slim genoeg hebben gesjoemeld zoals de rest van de autobouwers wel deed en nog steeds.

Dus als ik 100 euro van je jat en jij betrapt mij, dan ben ik gewoon niet slim genoeg geweest? Dat het enige wat je mij dan verwijt?

Prachtig concern dat VAGo_O

Wie überhaupt nog een product van deze organisatie overweegt........ Laat ik er maar niets meer van zeggen.....

Nou wil ik absoluut niet zeggen dat andere fabrikanten heilig zijn.
Maar nu nog iets kopen van VAG geeft m.i. wel aan dat je absoluut geen moeite hebt met een alleszins bedenkelijke moraal(n)

Gelukkig zijn er vele andere merken buiten VAG.

Blue Knightrider zei:

Wie überhaupt nog een product van deze organisatie overweegt........ Laat ik er maar niets meer van zeggen.....

Maar nu nog iets kopen van VAG geeft m.i. wel aan dat je absoluut geen moeite hebt met een alleszins bedenkelijke moraal(n)

Moraalridder. Hoog uit het zadel anderen de les lezen............Wat een k.eus

Wijn 8578185 zei:
Blue Knightrider zei:

Moraalridder. Hoog uit het zadel anderen de les lezen............Wat een k.eus

Misschien maar heeft ook wel een beetje gelijk.

Klopt heren...

Ik zet het stevig aan in mijn post.

Maar beste wijn.... Ik zie mijzelf niet direct als een moraalridder hoor... Ik heb alleen ontzettend veel moeite hoe de VAG groep willens en wetens de boel besodemietert. Het spant in autoland de kroon.

Ik voel me daar absoluut niet lekker bij.
Kan jij met droge ogen beweren dat dit allemaal maar kattekwaad is?
Ben ik wel benieuwd naar.
Ik zie dat je mij een k.eus noemt... Mag ook best iets vriendelijker hoor:D ik heb jou persoonlijk toch niets aangedaan?
Ik geef slechts een felle reactie op de wanpraktijken van VAG en geef daarbij aan dat ik het echt niet goed snap dat je met de kennis van nu nog wil winkelen daar.

Ergens heb ik de wellicht naïeve gedachte dat de wereld als we iets eerlijker zijn en meer naar elkaar omkijken wat mooier zou zijn;)
Maar dat is een andere discussie:)

Voor mij zijn deze zaken de druppel die de emmer doet overlopen. Ik vind het teveel.

Beste RW xxx,

Dank voor je bijval.
Ik ben me bewust van de felle toon, maar alles rond VAG cumuleert tot een hoogte waarbij ik er echt zat van ben.

Dat terwijl mijn eerste auto een Golf 1 1.6 GL was;)

Nou dan heb je waarschijnlijk ook geen Apple/Samsung producten? Schijnt qua werkomstandigheden treurig te zijn (china). Ik kan nog wel even doorgaan, maak ik een lijstje van producten die jij niet hebt omdat dat moreel niet bij je zou passen.

Daarnaast ken ik een echtpaar waarbij de man gehandicapt is. Deze mensen rijden in een zorgvuldig omgebouwde Caddy (VW dealer heeft dat netjes geregeld). Bij enkele andere merken was het niet willen of niet kunnen. Als die mensen weer een nieuwe Caddy nemen, zijn ze volgens jou volslagen gek dat ze dat doen. Krijgen ze jouw wapperende vinger in het gezicht. Nou lekker dan....

@ Wijn,

Je kunt niet ontkennen dat VW de laatste paar wel erg vaak negatief in het nieuws is en het blijft maar doorgaan.

PON doet er overigens ook lekker aan mee getuige dieze post van Koen, ik hoop voor ze dat het niet waar is maar PON kennende zou mij het niets verbazen. Spookauto

Ben benieuwd wat het volgende nieuws is, het houdt de Autoweeksite wel lekker levendig ,dat dan weer wel;)

Wijn 8578185 zei:
Nou dan heb je waarschijnlijk ook geen Apple/Samsung producten? Schijnt qua werkomstandigheden treurig te zijn (china). Ik kan nog wel even doorgaan, maak ik een lijstje van producten die jij niet hebt omdat dat moreel niet bij je zou passen.

Daarnaast ken ik een echtpaar waarbij de man gehandicapt is. Deze mensen rijden in een zorgvuldig omgebouwde Caddy (VW dealer heeft dat netjes geregeld). Bij enkele andere merken was het niet willen of niet kunnen. Als die mensen weer een nieuwe Caddy nemen, zijn ze volgens jou volslagen gek dat ze dat doen. Krijgen ze jouw wapperende vinger in het gezicht. Nou lekker dan....

Ik denk dat je hierbij zonder kennis van zaken over wie ik ben en wat mijn moraal is een populistisch beeld wil schetsen om mij voor aap te zetten of op zijn minst dom wil laten lijken.

Dat die beste mensen een Caddy rijden is om die reden begrijpelijk natuurlijk.

Ik heb nergens beweerd dat iemand volslagen gek is.
Slechts dat je geen moeite hebt met een bedenkelijke moraal als je nu nog voor VAG kiest zonder eerst rond te kijken voor andere mogelijkheden.

Hahahaha je hebt gelijk over Apple/Samsung... Die heb ik niet in huis.

En ja, ik probeer inderdaad binnen mijn mogelijkheden en kennis goed te zijn voor een ander;) dat lukt me met vallen en opstaan redelijk.
En als je mij echt zou kennen( en dat is lastig te beoordelen aan wat posts op het forum) dan zou je weten dat ik nooit zomaar iemand met een wijzend vingertje corrigeer... Daar krijg ik jeuk van;)

Maar jij hebt mijn vraag nog niet beantwoord trouwens.
Voel jij je lekker bij de gang van zaken van VAG?

Monsieur Le Loure 745454511732118484515484 zei:
@ Wijn,

Je kunt niet ontkennen dat VW de laatste paar wel erg vaak negatief in het nieuws is en het blijft maar doorgaan.

PON doet er overigens ook lekker aan mee getuige dieze post van Koen, ik hoop voor ze dat het niet waar is maar PON kennende zou mij het niets verbazen. Spookauto

Ben benieuwd wat het volgende nieuws is, het houdt de Autoweeksite wel lekker levendig ,dat dan weer wel;)
de

Exact! Het cumuleert!

En ergens denk ik dat we nog lang niet alles weten en dat er nog wel wat meer naar boven komt.

Het gaat mij erom dat mensen die een VAG kopen gestigmatiseerd worden. Alsof ze gek zijn zo'n auto te kopen. Maar een ieder heeft zijn motieven om wel of niet zo'n auto te kopen. En blijkbaar bevallen die auto's goed want ze zijn wel populair. Moet iemand dan maar zo'n auto weigeren ondanks dat ie de voorkeur heeft? Ik vind van niet. Ik ben ook tegen dierenleed maar ben geen vegetarier...

Wat VAG/PON ook uitvreet, de straf volgt wel. En zo niet dan is de soep waarschijnlijk niet zo heet.

Ik snap het wel een beetje van VW([size=x-small]ijn[/size])
a068.gif

Vergeet niet dat wellicht iedere fabrikant 'de mazen van de wet' probeert te vinden, alleen VAG heeft zich daar blijkbaar vergist. Maar als het eenmaal bekend is, heb je de poppen aan het dansen, vooral in amerika. Je zullen de terreinen in Amerika misschien wel gezien hebben met honderduizenden diesels VW. Wat ik al eens eerder zei, je hoort wel dat ze een boete krijgen van vele miljoenen, maar of ze die betalen dat lees je nooit.

speedtouch zei:
Vergeet niet dat wellicht iedere fabrikant 'de mazen van de wet' probeert te vinden, alleen VAG heeft zich daar blijkbaar vergist. Maar als het eenmaal bekend is, heb je de poppen aan het dansen, vooral in amerika. Je zullen de terreinen in Amerika misschien wel gezien hebben met honderduizenden diesels VW. Wat ik al eens eerder zei, je hoort wel dat ze een boete krijgen van vele miljoenen, maar of ze die betalen dat lees je nooit.

Als dat nu het enige was , het helpt ook niet mee dat PON importeur is die de garantie overneemt van VAG, als er dan iets aan de hand is met je auto ben je aan de goeden overgeleverd.

Snap trouwens ook niet dat ze daar in Wolfsburg ooit mee akkoord gegaan zijn. Of het moet financieel echt lonend zijn. Hier in Nederland blijven de klanten als makke lammetjes de showroom in komen lopen.

Nieuw hoofdstukje in het sjoemeldossier:

Massavernietiging van ruim 100.000 auto's in de VS
Volkswagen heeft 102.000 auto's in de VS vernietigd. Daarmee voegt het concern een nieuw hoofdstuk toe aan het dieselschandaal. De auto's waren uitgerust met de beruchte sjoemelsoftware en de verwachting was dat ze na herstel gewoon weer verkocht zouden worden.

Het Duitse financiële tijdschrift Wirtschaftswoche zegt officiële documenten in handen te hebben waaruit de massavernietiging blijkt. Het concern zou het in deze papieren opbiechten aan het Amerikaanse ministerie van Justitie en de federale milieu-autoriteit EPA. De maatregel baart opzien omdat hiermee opnieuw een slag aan het milieu is toegediend. De ooit met de nodige CO2-vervuiling geproduceerde auto's hadden nog jarenlang dienst kunnen doen, maar zijn nu verworden tot pakjes schroot.

De Europese auto's met sjoemelsoftware hebben een heel andere behandeling gekregen. Volkswagen is in Europa niet gedwongen om ze van consumenten terug te kopen. In plaats daarvan volstaat een aanpassing van de motortechniek, waartoe de consument niet verplicht is. En tot een schadevergoeding aan consumenten, zoals in de VS, is het hier al helemaal nooit gekomen.

Zeer interssant, en laat Bosch/Duitsland nu net heel ver zijn met schone diesel techniek.
https://www.demorgen.be/nieuws/nieuwe-dieselwagens-kunnen-de-lucht-zuiveren~bd23a470/

Bosch.... dezelfde mensen die de spullen/techniek leverde aan VAG zodat ze de uitstoottesten konden omzeilen! (y)

s velthuis zei:
Wijn 8578185 zei:
Wat VAG/PON ook uitvreet, de straf volgt wel. En zo niet dan is de soep waarschijnlijk niet zo heet.

Of je bent een tikkeltje naïef en denkt dat er altijd recht gedaan wordt na onrecht.

Ah jij bent op de hoogte van een bewezen delict van PON waar geen straf uit volgde? Ben benieuwd, naam en rugnummers graag. En niet verwijzen naar je onderbuik.

Wijn 8578185 zei:
Ah jij bent op de hoogte van een bewezen delict van PON waar geen straf uit volgde? Ben benieuwd, naam en rugnummers graag. En niet verwijzen naar je onderbuik.

Mja, toch naïef dus.

https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/waarom-de-overheid-gewoon-zaken-blijft-doen-met-frauderende-en-omkopende-bedrijven

https://www.google.com/amp/s/amp.nos.nl/artikel/2146609-opnieuw-miljoenenfraude-bij-autobedrijf-pon.html

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/06/09/veertien-keer-met-vakantie-op-kosten-van-pon-11012851-a1562437

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/12/01/topadviseurs-hielpen-pon-ontsnappen-aan-de-rechter-a1583406

Topje van de ijsberg. Alle consumenten die met een kluit het riet in zijn gestuurd houden we even buiten beschouwing.

s velthuis zei:
Wijn 8578185 zei:

Mja, toch naïef dus.

https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/waarom-de-overheid-gewoon-zaken-blijft-doen-met-frauderende-en-omkopende-bedrijven

https://www.google.com/amp/s/amp.nos.nl/artikel/2146609-opnieuw-miljoenenfraude-bij-autobedrijf-pon.html

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/06/09/veertien-keer-met-vakantie-op-kosten-van-pon-11012851-a1562437

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/12/01/topadviseurs-hielpen-pon-ontsnappen-aan-de-rechter-a1583406

Topje van de ijsberg. Alle consumenten die met een kluit het riet in zijn gestuurd houden we even buiten beschouwing.

T.a.v. PON's €75 mio fraude, een verdienmodel van deze onderneming, ik sprak per toeval een heer van 85 die aan zijn VW sleutelde. Ik groette, we raakten aan de praat, en plots volgden enige PON confessies. Hij had de oude Pon en diens zoon up close & personal meegemaakt. Ook wat Pon sr ooit deed bij een opstandige dealer. Hilarisch. Onthutsend. Dus ja, het artikel onder de Google link moet niemand verbazen. Gek genoeg was ex PON CEO Henk Rottinghuis alles behalve de baas van een firma met de nick List & Bedrog. Correcte kerel. Zeker toen ik namens PON's aankoop Geveke een tech cie moest aanbrengen.

s velthuis zei:
Wijn 8578185 zei:

Mja, toch naïef dus.

Verbaast me niks. En tegenwoordig betalen ze voor content op diverse websites zodat ze meer in the picture staan. Toevallig elke donderdag/vrijdag een video van een rijtest oid op AW zodat ze heel weekend bovenaan staan

Terug
Bovenaan