Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Toetsje zei:Oh jee, nu zijn de resultaten van de aap-testen ook nog eens vernietigd. Zal wel geen beste uitkomst zijn geweest
Toetsje zei:Oh jee, nu zijn de resultaten van de aap-testen ook nog eens vernietigd. Zal wel geen beste uitkomst zijn geweest
Bofkont zei:Toetsje zei:Oh jee, nu zijn de resultaten van de aap-testen ook nog eens vernietigd. Zal wel geen beste uitkomst zijn geweest
En wat is daar onrechtmatig aan geweest dan? die onderzoeksresultaten waren eigendom van VW AG zelf.
Audi heeft de productie en levering van A6- en A7-modellen stilgelegd, nadat "abnormaliteiten" in de software van dieselmotoren van 60.000 auto's waren geconstateerd. Topman Rupert Stadler zegt dat alle motoren worden onderzocht.
Der Spiegel schreef eerder vandaag over een dreigend nieuw dieselschandaal bij Audi. Volgens het Duitse blad is het "zeer waarschijnlijk" dat het autobedrijf opnieuw heeft gesjoemeld met de uitstootwaarden van dieselauto's.
Adblue
Nieuwe auto's uit de A6- en A7-serie zouden tijdens het rijden Adblue, waarmee de uitstoot van stikstofdioxide wordt beperkt, uitschakelen om kosten te besparen. Als gevolg daarvan stoten de auto's veel meer schadelijke stoffen uit dan is toegestaan.
De Duitse transportwaakhond KBA en het ministerie van Verkeer hebben bevestigd dat ze vanwege de verdenking van een illegaal 'uitschakelsysteem' medewerkers van Audi willen horen.
Sinds 2015, toen in Duitsland strengere emissiestandaarden werden ingesteld, zijn meer dan 150.000 Audi's teruggeroepen. Dat jaar kwam het dieselschandaal bij moederbedrijf Volkswagen aan het licht. Ook Audi gaf toe gerommeld te hebben met zogenoemde TDi-motoren.
Intussen wordt de aanpak van dieselauto's in Duitse steden steeds strenger. In februari gaf de rechter Duitse steden groen licht voor een verbod op dieselauto's.
Bofkont SLK350 zei:Goh, het probleem bij psa blijft toch dieper zitten ook zeker dan
https://www.terugroepactie.info/020516-terugroepactie-citroen-c4-picasso
Ook sjoemelsoftware bij Mercedes, grote terugroepactie in Europa
De Duitse autobouwer Daimler roept in Europa 774.000 dieselauto's terug naar de garage omdat er mogelijk gesjoemeld is met uitstootgegevens. Het gaat onder meer om de bestelwagen Mercedes Vito en auto's van de Mercedes C-klasse.
Ongeveer een derde van de teruggeroepen auto's rijdt rond in Duitsland. Het is niet duidelijk hoeveel Mercedessen er in Nederland naar de garage moeten. Het bedrijf zal Europese eigenaren van wagens met sjoemelsoftware waarschijnlijk snel benaderen.
Manipulatie
De terugroepactie heeft te maken met verdachte testgegevens van de auto's. Net als bijna drie jaar eerder bij branchegenoot Volkswagen zijn de wagens mogelijk gemanipuleerd om schoner te lijken dan ze in werkelijkheid zijn. Software herkent wanneer de auto wordt getest, waarna bepaalde systemen in werking treden of juist worden uitgeschakeld.
De topman van Daimler moest vandaag uitleg geven aan de Duitse minister van Verkeer. Hij heeft daar herhaald dat de gebruikte software volgens hem niet in strijd is met de geldende regels. Na afloop van dat gesprek werd de terugroepactie bekendgemaakt.
https://nos.nl/artikel/2236036-ook-sjoemelsoftware-bij-mercedes-grote-terugroepactie-in-europa.html
4. Misleiding, oplichting of je voordoen als iemand anders is niet toegestaan.
10. Je mag slechts met één account deelnemen aan het forum. Het is niet toegestaan van meerdere (valse) identiteiten gebruik te maken.
SVF zei:Dat valt mij inderdaad ook op, vooral gister avond was het goed raak, het leek wel een trolleninvasie. Mijn afkeer van VAG wordt er alleen maar sterker door. Ik heb liever dat mijn zoon h*mo wordt dan zo'n trieste diehard VAG r*kker!
Poss Impible zei:Het is toch zo dat elke opmerking welke een negatieve toon heeft richting de VAG gelijk wordt afgestraft? Ik koop in ieder geval nooit meer een volkswagen... Zelf een polo gehad (ik was 18 en wilde een goedkoop nieuw autootje), een bluemotion. Zou zuinig moeten zijn, ervaringen? 1: kapotte turbo slang ofzo (op vakantie), kon ik vervolgens alleen nog maar 60 rijden, want tsja: volkswagen maakt blokken dermate afhankelijk van turbo's dat je eigenlijk een fiets met 2 zijwieltjes overhoudt wanneer die ermee ophoudt. En 2: het verbruik lag zo'n 40% hoger dan wat het zou zijn. Inmiddels van geleerd, nooit meer een volkswagen (danwel audi, seat, skoda) voor mij.
Ik bewonder alle 'liefhebbers', het is gewoon 13 in een dozijn voor een prikkie van de prijs wat je er bij echte merken voor betaalt. Tuurlijk: ze hebben de snelste, de beste en de auto met de meeste opties. Maar onderaan de streep blijven het gewoon auto's voor de massa. En de massa koopt haar tv's toch ook bij de mediamarkt op afbetaling?
Niet voor mij dus.
Just my 2 cents, doei.
Poss Impible zei:Het is toch zo dat elke opmerking welke een negatieve toon heeft richting de VAG gelijk wordt afgestraft? Ik koop in ieder geval nooit meer een volkswagen... Zelf een polo gehad (ik was 18 en wilde een goedkoop nieuw autootje), een bluemotion. Zou zuinig moeten zijn, ervaringen? 1: kapotte turbo slang ofzo (op vakantie), kon ik vervolgens alleen nog maar 60 rijden, want tsja: volkswagen maakt blokken dermate afhankelijk van turbo's dat je eigenlijk een fiets met 2 zijwieltjes overhoudt wanneer die ermee ophoudt. En 2: het verbruik lag zo'n 40% hoger dan wat het zou zijn. Inmiddels van geleerd, nooit meer een volkswagen (danwel audi, seat, skoda) voor mij.
Ik bewonder alle 'liefhebbers', het is gewoon 13 in een dozijn voor een prikkie van de prijs wat je er bij echte merken voor betaalt. Tuurlijk: ze hebben de snelste, de beste en de auto met de meeste opties. Maar onderaan de streep blijven het gewoon auto's voor de massa. En de massa koopt haar tv's toch ook bij de mediamarkt op afbetaling?
Niet voor mij dus.
Just my 2 cents, doei.
Hoe weet je dat, is dat onderzocht? Al heb jij je tv blijkbaar contant betaald, jij behoort toch ook tot de massa?Poss Impible zei:En de massa koopt haar tv's toch ook bij de mediamarkt op afbetaling?
NPO radio 1 Reporter.nl zei:De Nederlandse overheid was al ver voor het uitbreken van de dieselfraude op de hoogte van de veel te hoge uitstoot bij dieselauto's. Gesprekken met de auto-industrie volgden, maar hadden nauwelijks tot geen resultaat. Hoe kon het dat er geen maatregelen werden genomen? In Reporter Radio een reconstructie over hoe autofabrikanten jarenlang hun gang konden blijven gaan. (..)
Bron: https://www.nporadio1.nl/reporter-radio/onderwerpen/482692-de-dieselfraude-een-reconstructie
Moderator
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/mogelijk-nieuwe-sjoemelsoftware-bij-vw/Volkswagen heeft mogelijk nieuwe, illegale softwarefuncties in dieselauto's gestopt. Volgens de Duitse krant Bild am Sonntag hebben de Duitsers dat gedaan bij een recente software-update. De software zou het filteren van uitlaatgassen terugdraaien als een bepaalde hoeveelheid brandstof is verbruikt.
Experts van toezichthouder KBA vermoeden dat het hier om een nieuwe vorm van sjoemelsoftware gaat, aldus de krant. De betreffende software-update wordt momenteel even niet meer uitgevoerd. Waarschijnlijk hebben enkele honderdduizenden auto's de update al gehad.
Een woordvoerster van Volkswagen bevestigde dat er ongebruikelijke software is aangetroffen.
Wouter82 zei:https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/mogelijk-nieuwe-sjoemelsoftware-bij-vw/Volkswagen heeft mogelijk nieuwe, illegale softwarefuncties in dieselauto's gestopt. Volgens de Duitse krant Bild am Sonntag hebben de Duitsers dat gedaan bij een recente software-update. De software zou het filteren van uitlaatgassen terugdraaien als een bepaalde hoeveelheid brandstof is verbruikt.
Experts van toezichthouder KBA vermoeden dat het hier om een nieuwe vorm van sjoemelsoftware gaat, aldus de krant. De betreffende software-update wordt momenteel even niet meer uitgevoerd. Waarschijnlijk hebben enkele honderdduizenden auto's de update al gehad.
Een woordvoerster van Volkswagen bevestigde dat er ongebruikelijke software is aangetroffen.
Moderator
Waarom de sportwagens meer brandstof verbruiken en daardoor meer koolstofdioxide uitstoten dan vermeld in de typegoedkeuring, is onbekend. Volgens Der Spiegel zeggen bronnen binnen Porsche dat voor de typegoedkeuring van de 911 een verkeerde waarde voor de luchtweerstand is gebruikt.
Feit is dat het hier om een serieuze misstap gaat. Wanneer de auto's meer dan tien procent verbruiken dan wordt opgegeven, kunnen klanten volgens de Duitse wet hun aankoopbedrag terugvorderen.
P Klieder zei:Zit lekker gang in dit topic