De Dude
Asfaltkampioen
of landdelen met Ente, zoals boeren ook wel materieel aan elkaar uitlenen.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
of landdelen met Ente, zoals boeren ook wel materieel aan elkaar uitlenen.![]()
En om nog even door te gaan over bijtelling: ik vind de bijtellingsvoordelen ook echt ridicuul. Een bepaalde auto bevoordelen doe je door met de autoprijs (grondslag) te spelen, niet met de bijtelling. Immers, het voordeel van het privegebruik (waarvoor de bijtelling is), is gelijk. Als je de grondslag wijzigt, is het voordeel niet alleen bij zakelijke aangeschafte auto's maar ook voor privé aangeschafte auto's.
Het zou ideaal zijn als je bijtelling hoeft te betalen over de dagwaarde of (iets minder ideaal) taxatiewaarde.
Gevoelsmatig wel, maar het moet ook uitvoerbaar zijn.
Wat je voorstelt, kost over de hele linie geld. In feite pleit je ervoor dat op alle auto's ouder dan één jaar (Of vul hier zelf een arbitraire grens in) een korting wordt toegepast ten opzichte van de huidige situatie.
Die gemiste belastinginkomsten zullen elders gecompenseerd moeten worden. Hoewel het logisch is dat de youngtimerregeling in dit scenario vervalt, zal dat onvoldoende opleveren om deze extra kosten te compenseren.
Daarnaast introduceert je met jouw voorstel ook nog (enorme) extra administratieve lasten. Dagwaarde en taxatiewaarde zijn namelijk exemplarisch, wat betekent dat de bijtelling per individu en voertuig apart bepaald zal moet worden.
Per saldo leidt dit tot een verhoging van de algehele belastingdruk, linksom of rechtsom. Niets in het leven is gratis.
of land
Haha cool. Das best leuk spul voor op je eigen erfHeb ooit een mini International gehad dus zo’n Porsche Diesel Junior is zeker welkom.
Haha leuk. Voor m’n werk kom ik vaak bij landbouwboeren. Ik moest het dus de eerste keer vragen wat ze bedoelde met bunderen halve bunde
5 series, 6 series en 8 series heeft John Deere ook.Haha cool. Das best leuk spul voor op je eigen erf!
Was laatst bij iemand met flink aantal John Deere 7 series (ja echt, die heb je). Machtige apparaten. Die had dan ook 400 ha landbouwgrond.
Ik heb er geen verstand van, maar die schijnen dus heel makkelijk te rijden zijn. Voordeel als je veel flexibele inhuur hebt
9RX is dat. Die wordt in Nederland niet zo heel veel verkocht haha.Die met die dubbele rupsbanden. Dat is echt een bizar apparaat.
Er zijn ook een aantal AMG's met handbak geleverd. Volgens mij staat er nu eentje bij Douwe. Een 6.0![]()
Een van de laatste handbakken in een SL ooit? Wist niet eens dat deze zo laat nog geleverd werd. Volgens de brochure enkel voor de 280.
De 280 zal van het (674 st?) totale aanbod van de final edition (280, 320 en 500) overigens verreweg een van de minst verkochte modellen zijn, dus extra zeldzaam.
Schitterend. Ik zou 'm zo kunnen kopen. Maar je kunt niet alles hebben.![]()
Een van de laatste handbakken in een SL ooit? Wist niet eens dat deze zo laat nog geleverd werd. Volgens de brochure enkel voor de 280.
De 280 zal van het (674 st?) totale aanbod van de final edition (280, 320 en 500) overigens verreweg een van de minst verkochte modellen zijn, dus extra zeldzaam.
Jij hebt al een 280 gehad toch? Ik vond hem toch onder gemotoriseerd. Destijds voor de 300SL24 gegaan.Schitterend. Ik zou 'm zo kunnen kopen. Maar je kunt niet alles hebben.
Vergelijk je dan met de M104 of met de M112? De latere M112 is een V6, terwijl de eerdere M104 nog een klassieke R6 is. Een belangrijk verschil tussen de twee is dat een V6 meestal al bij lage toeren flink wat koppel levert, terwijl je een R6 wat meer moet aanjagen voordat hij zijn volle kracht laat zien.Jij hebt al een 280 gehad toch? Ik vond hem toch onder gemotoriseerd. Destijds voor de 300SL24 gegaan.
Ja, dat klopt, een mooie SL 280 in blauwzwart metallicJa, de 280 is geen strepentrekker, maar ik denk dat dat met een handbak net wat minder opvalt. Eens dat een sterkere motor de voorkeur verdient, maar bovengenoemde auto zou ik alleen al willen kopen vanwege de handbak, de final edition en de mooie kleur.
Overigens heb ik nog steeds een sleutel van mijn oude 280, dus ik kan er zo mee wegrijden als ik 'm ergens zie staan.
Ik gun 'm je graag als ik 'm verkoop. Maar ik denk niet dat dat snel gebeurt. De X3 is net in de glascoating gezet, dus daar wil ik zelf nog even van genieten. Sowieso houd ik auto's tegenwoordig wat langer dan vroeger. De 318i (E91, bj. 2011) hebben we nu meer dan 9 jaar, en we zijn 'm nog niet beu. Hij rijdt heerlijk. Op de een of andere manier ben ik er even blij mee als met welke andere auto dan ook.Als ik dan de X3 M40i van je overneem![]()
Toen twee jaar geleden brand uitbrak op het schip Fremantle Highway ging een deel van de lading - 3800 gloednieuwe auto's - in vlammen op. Een deel bleef echter gespaard. 260 BMW's - waar niets mis mee leek - werden opgekocht door twee Rotterdamse ondernemers met als doel ze te verkopen in Europa. Maar BMW ligt dwars, al jaren. Volgende maand komt mogelijk een einde aan de slepende kwestie. (..)
(..) Op een bedrijventerrein in Moerdijk staan de opgekochte BMW's al twee jaar rijen dik. "1-series, Active Tourers, E-series", somt de Rotterdamse autohandelaar Eric Bakker op, terwijl hij tussen de auto's loopt. “Het zijn in de segmentenlijn de duurdere uitvoeringen", vertelt hij. “Het was een opportunity. Het is nog steeds een opportunity. Dit had voor de consument een prachtige aanschaf geweest, omdat het ook nog eens gecombineerd ging met een wat scherpere prijs dan normaal.” (..)
(..)Of de auto's ooit wél verkocht mogen worden, moet volgende maand blijken in de rechtbank. Negen andere afgekeurde auto's van de Fremantle Highway bleken vorige maand wel ineens in Japan in een showroom te staan. Tot verbazing van Bakker: “Onze auto's zijn niet goed, en die van jullie staan in een showroom. Hoe kan dit?” (..)
Tsja dat is gokken. Wel zonde want als er inderdaad blijkt dat de auto’s niet zijn aangetast is het echt kapitaal vernietiging.Volgende maand de uitslag..
![]()
Rotterdammer zit met 260 BMW's in zijn maag, kwamen ze wel of niet beschadigd uit uitgebrand schip?
Toen twee jaar geleden brand uitbrak op het schip Fremantle Highway ging een deel van de lading - 3800 gloednieuwe auto's - in vlammen op. Een deel bleef echter gespaard. 260 BMW's - waar niets mis mee leek - werden opgekocht door twee Rotterdamse ondernemers met als doel ze te verkopen in...www.rijnmond.nl
Misschien zei hij i-series en dacht de verslaggevert dat de beste man de "e" op z'n Engels uitsprak ja toch niet dan?Wat bedoelt hij trouwens met een BMW E-series?
Ik vind dat sowieso soms wel met auto's. Het gemak waarmee hele partijen auto staan weg te rotten is gewoon zonde. Oók van de grondstoffen en energie die er gebruikt is.Tsja dat is gokken. Wel zonde want als er inderdaad blijkt dat de auto’s niet zijn aangetast is het echt kapitaal vernietiging.
Jatochweldanniedan? Tebbienou? Dakomtzouitdehave!op z'n Engels uitsprak ja toch niet dan?
Misschien zei hij i-series en dacht de verslaggevert dat de beste man de "e" op z'n Engels uitsprak ja toch niet dan?
Ik had de video helemaal gemist. Maar de man zegt toch gewoon "ie"-series? Dan bedoelt de man toch meerdere modellen uit de i-serie? Dus de elektrische modellen.In de video zei de verkoper(t) het zelf, E-series. Zal wel iets met elektrieke (deel) aandrijving te maken hebben.
Wat zal zo'n batterij van een hybride doen, dik twee jaar in 'transport' modus staan? Kan voor de gehele auto gelden, natuurlijk.
Nope 204 tegenover 231 pk. De 300-24 is eigenlijk, ik weet vloeken in de kerk, een BMW blok in een Mercedes. Het enige hoogtoerige blok dat Mercedes gebouwd heeft. Ik heb hem zowel in de 124 als de 129. Ik vond het een heerlijk blok. Ook geen strepentrekker maar voldoende vermogen en lichtvoetig. De 500 wordt al snel zwaar in de neus. Laat staan een 600.Bovenstaande advertentie met de M112 V6 is (in ieder geval op papier) de vlottere auto tov de 300-24![]()
Nope 204 tegenover 231 pk. De 300-24 is eigenlijk, ik weet vloeken in de kerk, een BMW blok in een Mercedes. Het enige hoogtoerige blok dat Mercedes gebouwd heeft. Ik heb hem zowel in de 124 als de 129. Ik vond het een heerlijk blok. Ook geen strepentrekker maar voldoende vermogen en lichtvoetig. De 500 wordt al snel zwaar in de neus. Laat staan een 600.
Eigenschap | 300 SL-24 (M104 R6) | SL 280 (M112 V6) |
---|---|---|
Bouwjaren (handbak mogelijk) | 1990–1993 | 1998–2001 |
Cilinderconfiguratie | R6, 24-kleps | V6, 18-kleps |
Cilinderinhoud | 2.960 cc | 2.799 cc |
Vermogen | 231 pk @ 6.300 tpm | 204 pk @ 5.700 tpm |
Koppel | 272 Nm @ 4.600 tpm | 270 Nm @ 3.000 tpm |
0–100 km/u (handbak) | ± 8,6 sec | ± 8,4 sec |
Topsnelheid | 240 km/u | 235–240 km/u |
Verbruik (fabriek) | ± 11,0–11,5 l/100 km | ± 10,2 l/100 km |
Transmissie | 5-bak handgeschakeld | 5-bak handgeschakeld |
Gewicht (ongeveer) |
Mooie kleur, mooi interieur, mooie velgen en mooie opties. Maar liever één zonder privacy glass, zonder panoramadak en zonder electromotoren.Even weer ontopic. Wat. Een. Exemplaar. Watertandend mooi.
- Tansanitblau
- Individual merino wit zwart leder
- Die schitterende individual velgen
- Full option
![]()
BMW X5 xDrive50e - Full-Option - NP139.000 - Bowers & Wilkins bij Bergwerff Automotive BV
Carrosserie: SUV, Tellerstand: 7.543 km, Bouwjaar: 2025, Brandstof: Hybride, Transmissie: Automaatwww.bergwerffbmw.nl
En wat lagerMooie kleur, mooi interieur, mooie velgen en mooie opties. Maar liever één zonder privacy glass, zonder panoramadak en zonder electromotoren.
Volgens mij had BMW al direct na het ongeval aangegeven dat de auto's niet in de vrije handel mogen komen en daarover zelfs een proces gewonnen heeft (eea ivm productaansprakelijkheid en reputatieschade in de toekomst). Vandaar dat die dingen ergens staan. Je kan er niks mee, misschien voor wat onderdelen, de rallycross of als circuitauto. De garantie op deze voertuigen (obv chassisnummer en motornummers etc is ingetrokkenIk denk dat ze uiteindelijk niet de weg op mogen. Je kan heel moeilijk bewijzen dat je geen rookschade hebt.
Ik ben wel benieuwd of BMW als ze de weg wel op mogen, garantie geeft.
Staat op luchtvering, kan je zelf (zij het gelimiteerd aan rijprofielen) inregelen.En wat lager![]()
Haha. Doelde natuurlijk op de koetsStaat op luchtvering, kan je zelf (zij het gelimiteerd aan rijprofielen) inregelen.![]()
Mooie kleur, mooi interieur, mooie velgen en mooie opties. Maar liever één zonder privacy glass, zonder panoramadak en zonder electromotoren.
De M110 (het 280-blok in de W114,116,123,126,107 etc.) is ook hoogtoerig, die hebben het pas boven 3.000 toeren echt naar de zin en lopen dan het mooist.Nope 204 tegenover 231 pk. De 300-24 is eigenlijk, ik weet vloeken in de kerk, een BMW blok in een Mercedes. Het enige hoogtoerige blok dat Mercedes gebouwd heeft. Ik heb hem zowel in de 124 als de 129. Ik vond het een heerlijk blok. Ook geen strepentrekker maar voldoende vermogen en lichtvoetig. De 500 wordt al snel zwaar in de neus. Laat staan een 600.
Zelfde accupakket als in m’n 530e. En die vond ik echt al veel te zwaar aanvoelen.Onze X5 had geloof ik 9 kWh, dus deze 50e heeft echt een flink groter elektrisch bereik. Of dat nuttig is...
Hoewel ik hem best nog mooi vind heb ik echt moeite met die samengesmolten nieren. Dat ziet er echt goedkoop uit, niet passend op een statige auto als de X5.