Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Heb het echter toch niet gedaan, enerzijds omdat ik graag de volgende BMW naar mijn smaak wil samenstellen, en niet 'genoegen moet nemen' met een voorraadauto, anderzijds heb ik een klus aangenomen waar een 'dure auto' teveel zal polariseren

Tja, die Skoda zal ook niet bijster goedkoop zijn. Maar het klopt. Een dure Skoda blijft toch een Skoda. Zal nimmer iemand over vallen is mijn ervaring.

Wel leuk dat je er iets moois van maakt. Dat hebben ze vaak wel nodig.
Om een standaard Skoda hangt toch altijd de lucht van spruitjes en gekookte aardappelen

Sowieso was de F11 super. Heb ook nog kort een F11 525d LCI gehad met acc en headup. Geweldige auto.
Die van mij is gister weer glansrijk door de keuring gekomen.

Oordeel om in Joep termen te spreken, twee duimpjes.

Blijft zo’n fijne auto.

Proefrit gemaakt in een G31 en voelt ook toch al wat minder kwalitatief (portieren bijv)

een paar cent besparen daar, een paar cent hier, levert bij 2.5 miljoen autos per jaar toch net genoeg op voor 1 corporate vrijdag middag borrel per jaar.

Ik erger me bij de G21 dood aan et feit dat er geen vilt in de portiervakken zit. Ik heb bestelbussen waar dat beter geregeld is. Wat voor onnozele besparing is dat nou denk ik dan.
De G60/61 hebben dat ook niet. En bij de W213 was Mercedes het ook vergeten, maar gelukkig weer rechtgezet bij de W214 waarbij de portiervakken weer netjes zijn bekleed.

• Leuk
Waarderingen: W212
Ja de oplossingen zijn er wel, maar et is niet de bedoeling dat ik een auto van €75k nog verder moet afbouwen naar mijn bescheiden mening.
Misschien een leuk verdienmodel voor de bmw accountants, een DIY pakket om je nieuwe bmw op bmw niveau te brengen.

Het BMW DIY Premium Pack™
"Brengt uw BMW weer op het niveau van... uw oude BMW"

Wat zit er in dit exclusieve pakket?
✔️ Velours matten (nu met retro geur!)
✔️ Stoelhoezen van échte nep-alcantara
✔️ Dashboardstickers met houtnerf-print (voor dat 7-serie gevoel)
✔️ Geluiddempend schuim (voor in de deuren – want stilte is optioneel geworden)
✔️ Fake chrome trim kit – laat uw Passat-buurman weer blozen

Bonus: een stickerset met “M” logo's voor willekeurige plaatsing – voel de sportiviteit, zelfs op uw diesel met 116 pk!

Prijs? Slechts €899,- (excl. montage, luxegevoel, en trots).

“Eindelijk weer dat premiumgevoel dat je vroeger standaard kreeg... nu tegen meerprijs!" – Onze CFO

Bestel vandaag nog en ontvang gratis een geurboompje in de geur “Bezuinigde Beleving”.

/Chtgpt

Ja de oplossingen zijn er wel, maar et is niet de bedoeling dat ik een auto van €75k nog verder moet afbouwen naar mijn bescheiden mening.
Een beetje hoe ze dat doen met terreinwagens. Koop een basismodel om die vervolgens naar eigen smaak op te bouwen.

Van een BMW verwacht je dat niet.

In veel opzichten is dat wel zo. Maar toch, ik heb nog nooit zo’n comfortabele en fijn rijdende auto gehad als de S214 die ik nu heb. En sommige moderne snufjes die erop zitten zijn in de dagelijkse praktijk ook best prettig of handig. Dus in dat opzicht valt het allemaal ook wel weer mee.

Zo mogen alle M4's wel besteld worden. Oké, bronskleurige velgen had het helemaal afgemaakt. :)
1000023306-edited.jpg

1000023307-edited.jpg

Ben zelf helemaal geen liefhebben van zwarte velgen. Brons mag misschien net, maar vind gewoon zilver lichtmetaal nog altijd het mooist. Viel mij overigens op dat die niet meer in de configurator staan? (Zal achteraf via de dealer nog wel moeten lukken verwacht ik)

De neus met die monster grille is inmiddels toch wel weer lelijk, het was even grappig, maar het hele ontwerp klopt gewoon niet. De neus van de gewone 3 is wat te braaf voor een m, maar dit wordt ook niet echt mooi oud.

Ben zelf helemaal geen liefhebben van zwarte velgen. Brons mag misschien net, maar vind gewoon zilver lichtmetaal nog altijd het mooist. Viel mij overigens op dat die niet meer in de configurator staan? (Zal achteraf via de dealer nog wel moeten lukken verwacht ik)
Hear hear . Enkel zilverkleurig. De rest vind ik niet mooi.

De neus met die monster grille is inmiddels toch wel weer lelijk, het was even grappig, maar het hele ontwerp klopt gewoon niet. De neus van de gewone 3 is wat te braaf voor een m, maar dit wordt ook niet echt mooi oud.
Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar juist de neus vind ik bij deze heel geslaagd. Veel beter dan bijvoorbeeld de 5 en de 7.

Ik gok op station Amersfoort, maar ik kan het niet zo goed zien :D
Zat woensdag nog in een overleg bij een bedrijf aan het station, met mooi zicht op de sporen. Blijft leuk!

Mijn w164 reed veel op bouwplaatsen maar zag er nog niet zo uit.
Een gozer van 200kg, en dan elke dag drie keer door de McDrive en dan alle mayo aan de stoelen afsmeren zal wel het grootste probleem zijn geweest

Treffende video. Vroegere was toch wel een hoop beter. De E39 komt ook naar huidige maatstaven nog uitstekend voor de dag. Veel mooier, nog een echt dashboard en een dikke 6-in lijn.

En dan is deze video ook leuk, het icoon, de E60 M5 met V10 naast de huidige (veel te zware) M5 met laadklep ipv luchtopening in het voorspatbord.

Met Vicky en Tiff, die zijn trouwens ook wel oud geworden.

Hoe goed die nieuwe M5 ook is, hij kan wat mij betreft niet in de schaduw staan van het oudje.
Ik besef me steeds vaker dat ik echt oud begin te worden. Wat ben ik blij met mijn oude Z4.

Ja t is wel een bakbeest. Staat hier nu sinds vandaag een touring bij de buren. Overgestapt van een M4. Net even een praatje mee gemaakt hij is er vooralsnog erg blij mee, maar goed ‘t is nog de snoepjesfase. Zal ‘t ‘m over een halfjaar nog eens vragen.
Dan was ik zelf toch bij de 4 gebleven denk ik.

Moet ik er wel bij zeggen dat we het over een 550e hebben natuurlijk terwijl we het over de M5 hebben. Lekker verwarrend, excuus.

Terug
Bovenaan