Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Is dat niet gewoon standaard bij dsg? Ik hoor alleen maar problemen als ze een paar jaar oud zijn.
Die mechatronic is een dingetje maar verder ben ik wel te spreken over de Kodiaq.


Volgens mijn oom -zaliger-die in z’n leven verantwoordelijk was voor o.a. alle perswagens bij PON was de Phaeton het allerbeste dat ooit door VAG was gemaakt. En als hij dat zei was dat zo.

Als klein kind vergeet ik nooit de momenten dat hij met de meest extreme of gewone VAG producten bij ons op familiebezoek kwam - want voordat de pers met die wagens ging vlammen-moesten ze vakkundig zijn ingereden. Een ritje naar familie op de Veluwe was vaste prik. En dat hij het immer over auto’s had was voor ons een zegen!

De oer Quattro was er bijvoorbeeld eentje. Daags voor de introductie stond ie bij ons op het erf. Prachtige momenten om nooit te vergeten!
Hij toeterde ook nooit -dat zou immers ongepast zijn- maar deed steevast z’n alarmlichten aan ter afscheid.
Geweldig.
 
ugS61jO.jpeg

LKOW4rE.jpeg

Als nieuw, en toch origineel.
 
Teutoonse vervanging in het wagenpark, de 2006 Passat 3.2 was met 315.000 km op de teller wel aan vervanging toe. De opvolger moest weer een ruime snelle youngtimer worden.

BX5ovVV.jpeg


De wens was wel om nog eens een V8 te rijden. Alle eisen en wensen en ook nog beetje betrouwbaarheid kwam samen in een 2010 S212 E500.

YwhWv9q.jpeg


xnlXaHz.jpeg
 
Lekker anoniem ook, het valt niet echt op dat je een dikke bak hebt. De pomphouders in de buurt zullen ook blij zijn met je.,
 
  • Leuk
Waarderingen: Wybe
Een E500 ziet er bijna hetzelfde uit als een E200 CDI met AMG-pakket. Dat was ook wel de uitstraling die ik zocht, niet te opzichtig maar wel snel. Met 100 op de snelweg is het een heerlijk comfortabele cruiser maar als je het gas goed intrapt is het echt een kanon. Ook het verbruik valt nog alles mee, met veel snelweg overdag is 1:11 wel haalbaar.

Had nog nooit Mercedes gereden maar ben onder de indruk van de kwaliteit, aan niks zie je dat het een auto van bijna 15 jaar oud is. Nergens een rammetje of een kraakje. M’n vrouw rijdt voorlopig de F11 535d en ik de E500 denk ik :)

De eerste eigenaar is zich goed te buiten gegaan op de optielijst, van night vision tot alcantara hemel en van distronic plus tot standkachel, alles zit er op.
 
De eerste eigenaar is zich goed te buiten gegaan op de optielijst, van night vision tot alcantara hemel en van distronic plus tot standkachel, alles zit er op.
Dat is altijd fijn. Dan is zo'n auto gewoon genieten en heb je het gevoel iets bijzonders te rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wybe
IMG-0580.jpg



Denk dat 2025 voor mij het jaar van VW gaat worden, om ze toch maar te helpen in moeilijke tijden.

Voor mij geen elektrische; wellicht veel redenen om wel elektrisch te kiezen maar voor mij persoonlijk toch nog meer om er niet een te kiezen.

Rij 40 à 50.000km per jaar en dan zijn een paar dingen serieus belangrijk:
-goeie stoelen, goeie multimedia, automaat, liefst open dak, rond de 50K blijven en liefst eronder.

Van oudsher hou ik van Franse voitures maar die zijn er helaas niet meer. Wel iets wat erop lijkt maar daar zit dan vaak een 3 cilinder in met een bedenkelijke reputatie of een vreselijke elektro/benzine ramp-automaat. Of nog erger; een stuurtje van amper een paar centimeter doorsnee waardoor ik continu verkrampt zit -trust me bin there, done that.

BMW’s zijn mij te lelijk geworden - althans diegene die in mijn lijstje vallen.
Mercedes zou nog kunnen maar waarschijnlijk net middenin modelwissel
Iets Japans zou kunnen maar past me gevoelsmatig minder.
SEAT hmmm, niet mijn type merk alhoewel de meeste CUPRA’s wel erg fraai zijn.
Skoda, zou kunnen maar de octavia is ook lelijk geworden evenals de Superb.

Dus een zwarte Golf 150pk met AGR stoelen, schuifmans en DSG
Niet spannend maar stiekem wel goed. Zou ook een rode kunnen worden, toch nog iets spannender :)


Of mis ik iets?
 
Facelift golf hele goede keuze hoor. Reviews zijn goed en veel items waar men aan stoorde hebben ze opgepakt.

Persoonlijk veel plezier gehad aan de golf 7.5 , echt serieus een hele goede auto vond ik dat en aan alles voelde je de kwaliteit
 
  • Leuk
Waarderingen: ENTE
Ja, je mist een kleurtje :cool:
…en ik maar denken dat ik mezelf had ingedekt tegen de kleuren-gestapo door het noemen van de kleur rood :ROFLMAO:


Facelift golf hele goede keuze hoor. Reviews zijn goed en veel items waar men aan stoorde hebben ze opgepakt.

Persoonlijk veel plezier gehad aan de golf 7.5 , echt serieus een hele goede auto vond ik dat en aan alles voelde je de kwaliteit
Goed om te horen. De Golf heeft vaak op m’n shortlist gestaan maar nimmer zo prominent als nu.
 
Ik haakte af na het lezen van ‘zwart’, maar in rood vind ik m leuk! In Duitsland is ie er ook met lichtgrijs interieur, in Nederland helaas niet.
Waarom trouwens niet de eHybrid?
 
Denk dat 2025 voor mij het jaar van VW gaat worden, om ze toch maar te helpen in moeilijke tijden.

Voor mij geen elektrische; wellicht veel redenen om wel elektrisch te kiezen maar voor mij persoonlijk toch nog meer om er niet een te kiezen.

Rij 40 à 50.000km per jaar en dan zijn een paar dingen serieus belangrijk:
-goeie stoelen, goeie multimedia, automaat, liefst open dak, rond de 50K blijven en liefst eronder.

Of mis ik iets?
Een Passat?
volkswagen-passat-1-5-tsi-r-line-business-1-5-tsi-r-line-business.jpg

Ook als GTE.
volkswagen-passat-1-4-tsi-plug-in-gte-facelift-digital-cockpit-schuifdak-matrix-led-camera-zondag.jpg

De Audi A3 Sportback/Limousine in donkerblauw vind ik ook een fraaie auto.
37382457-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Let wel op de wegenbelasting die er bij komt, dat snoept straks weer iets van het budget.

Altijd handig zo’n leasespecialist op het forum(y)
25% van het tarief toch?
 
Laatst bewerkt:
Nee HarmenA, moet een nieuwe zijn en lease. En vergeten te melden, geen Audi! Is niet mijn merk.

Voor privé hebben we gelukkig leukere dingen staan;)
 
Laatst bewerkt:
Let wel op de wegenbelasting die er bij komt, dat snoept straks weer iets van het budget.

Altijd handig zo’n leasespecialist op het forum(y)
25% van het tarief toch?
Het tarief is nu 25%, maar wordt 75%. Dus het gaat aardig omhoog. BPM gaat juist ietsjes naar beneden voor de Golf hybrids.
 
  • Leuk
Waarderingen: ENTE
50k voor een golfje, man man wat is dat allemaal duur geworden.


een golfje is een prima allrounder, maar toch maar een golfje. Als het een lease is ok, maar persoonlijk zou ik dat nooit uitgeven aan een golf, dan liever een demo 3 serie.
 
  • Leuk
Waarderingen: ENTE
Dikke Benz Wybe, een V8 rijdt zo machtig!
Aantal jaren terug een CLK 430 gereden een tijdje, vloedgolf van koppel/souplesse en dat verbruik valt best mee nog.

Prima wagen een Golf Ente (y)
Doet eigenlijk alles goed, comfortabel/vlot, rijden gewoon lekker.
 
Laatst bewerkt:
MB heeft de Business Solution uitvoeringen weer van stal gehaald, blijft ook zeer interessant!
Een CLA in licht-zilver met crème interieur en deze velgen….

IMG-0589.jpg




En heb me zitten inlezen in de Golf GTE. Best interessant zo’n uitvoering. Ziet er ook erg leuk uit; ik val als een blok voor die ruitjes bekleding….




DB2023AU01435_large.jpg
 
Die CLA is echt mooi. Mercedes kan me tegenwoordig best bekoren. Zou dat komen omdat ik wat ouder en wijzer ben geworden?

Bij BMW is het tegenwoordig echt hit or miss. Sommige modellen zijn nog mooi, maar van anderen moet ik echt niets hebben. Het dieptepunt is de verlichte grill van de 7-serie. Er rijden er een paar rond bij ons, wat is dat overdreven.

Hier wordt ik echter nog steeds erg hebberig van:

 
Lekker met die velgen!

Ente, zo’n CLA is ook gaaf inderdaad. Maar dan niet als AMG maar juist met wat chroom en inderdaad een licht interieur!
 
  • Leuk
Waarderingen: ENTE
In het begin moest ik erg wennen aan het A-dashboard, maar eigenlijk vind ik het er nu prachtig en heel rustig en strak uitzien. Is het glimmende zwarte paneel rondom de 3 ventilatieroosters inmiddels ook mat uitgevoerd of lijkt dat slechts zo?
 
Zelf zou ik overigens voor Spectraalblauw gaan! En een trekhaak (en stoelverwarming en android auto), maar verder identiek en geen gekke wensen.
 
Zelf zou ik overigens voor Spectraalblauw gaan! En een trekhaak (en stoelverwarming en android auto), maar verder identiek en geen gekke wensen.
Een Benz moet licht zilvergrijs metallic, een autistisch trekje van me. De Silberpfeile!
Het heet bij MB nu Hightechzilver, lijkt iets lichtblauws in te zitten.

Een trekhaak heb ik onder ons oude 4x4tje dus zo’n lelijk ding hoeft er niet onder.
Stoelverwarming ja, evenals een open dak.
Android….hmmm ik ben een discipel van die andere sekte :ROFLMAO:
 
In het begin moest ik erg wennen aan het A-dashboard, maar eigenlijk vind ik het er nu prachtig en heel rustig en strak uitzien. Is het glimmende zwarte paneel rondom de 3 ventilatieroosters inmiddels ook mat uitgevoerd of lijkt dat slechts zo?
Is nog steeds pianolak.
Overigens kraakt alles als je het vastpakt….m’n Talisman lijkt opeens überpremium daarmee vergeleken.
Stond helaas geen 250e om even mee te rijden. Maar we hebben nog even voordat de bestelling de deur uit moet.
Wel best ruim, had ik niet gedacht!
 
Mooie auto hoor ENTE, je hebt een goede smaak vind ik. De huidige A-klasse en CLA vind ik goed te pruimen, geldt eigenlijk voor het grootste deel van het Mercedes-gamma (m.u.v. de EQ-modellen, te lomp design). Ik zou niet verwachten dat de interieurkwaliteit achter zou blijven bij die van een Talisman.
 
  • Leuk
Waarderingen: ENTE
Vanaf een E-klasse zie je m.i. het oude MB terug. Dat zit allemaal keurig in elkaar. Geen of in ieder geval minder harde plastics.
Bij BMW zie je hetzelfde.
Vroegâh was een kleine BMW gewoon dezelfde bouwkwaliteit als een grote maar die tijd is geweest. Dat is hier in het topic al vaker voorbij gekomen maar als je dan weer met je neus bovenop zit dan komt het toch weer even binnen.

Afgelopen week de E30 nog even verzet, klein rondje gemaakt….damn wat zijn die dingen toch goed in elkaar gezet.
 
Laatst bewerkt:
Hadden we verdikke toch nog autopech op de valreep dit jaar. De E46 wilde niet starten. Had nog wel aardig stroom naar mijn idee, maar niet genoeg voor de startmotor. Dus nieuwe accu, de oude heeft 12 jaar dienst gedaan. Voor het eerst dat er wat is met de E46, is nu 2 jaar bij ons en loopt zo'n 12500 km per jaar. Die blijft nog wel even, met 277.000km op de teller ook pas net ingereden, de 6 cilinder klinkt nog erg vrolijk en fris. :cool:

De 330e is een jaar in bezit, de teller staat op 84.000. Prima auto, lekker zuinig, loopt goed hard als je et vraagt en ziet er goed uit, vind ik. Dus dat gaat ook mooi, net als et Golfje. Daar rijden we niet zoveel meer in, ik sowieso eigenlijk nooit, heb niet zoveel met cabrio rijden. Maar hij staat ook niet in de weg en kost ook niks in verhouding.

Dus er gaat niet zoveel veranderen in huize W212. Ik heb uiteraard wel voor de zekerheid een E450d estate geconfigureerd, m.b.t. de oudejaarsloterij. ;)

Fijne jaarwisseling alvast en et beste voor 2025. (y)
 
Een accu kun je hem niet aanrekenen. Zo'n E46 is vast een heerlijke auto. Ik heb de Z4 al een aantal weken elders onder de carport staan maar mis hem wel hoor. Het geluid van die heerlijke 6-in lijn klinkt als muziek in de oren.
Als er geen winterse perikelen meer aankomen en de weg pekelvrij blijft, dan binnenkort toch maar even een ritje doen. Ik vind het cabriorijden dan weer wel geweldig.

Sinds twee weken staat hier ook zo'n half elektrische 3-serie. Zelf uit Duitsland gehaald bij Becker-Tiemann in Minden met twee jaar premium selection garantie. Een 320e met 39dkm op de teller. Rijdt heerlijk, supercomfortabel en lekker luxe uitgevoerd, maar wel een heel andere beleving dan de F31 die ik hiervoor had. Moet ik nog wel echt even aan wennen. Net als de benzinemotor die om de haverklap aan- en uitspringt tijdens het rijden in hybrid-mode. Afremmen voor een rotonde, hup de motor uit en de stroom die bij het afremmen is opgewekt wordt direct gebruikt om de komende paar honderd meter op stroom te rijden waarna de benzinemotor weer aanspringt.
Niet dat je het hoort of voelt, het is erg verfijnd, maar het wordt wel mooi gevisualiseerd op het haarscherpe display.
Ik ga er maar vanuit dat het allemaal heel blijft. Zelfde geldt voor het accupakket dat zo'n drie keer in de week geladen zal worden. Stukje gewenning nog.

 
Pas wel even op met de PS garantie, dat werkt bij een importauto anders en geeft meer gedoe dan bij een in NL gekochte auto (zo heb ik inmiddels zelf ervaren met mijn Z4). Of je moet voor garantiedingetjes terug naar Minden, dan is er wat dat betreft natuurlijk niks aan de hand.
 
Ik zal binnenkort eens bij Düsseldorp informeren hoe dat werkt. En anders wellicht naar een dealer met over de grens. Minden is nog wel een eindje namelijk.
 
Terug
Bovenaan