Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Dat zijn wel duidelijk geen in Nederland nieuw geleverde auto's. Zoveel kleur zie je hier niet.
Maar ik heb liever de Cognac kleur voor het interieur dan wit.

Had ooit een wagen precies andersom; wit van buiten en knaprood van binnen. Heb ik de wagenparkbeheerder destijds de stuipen mee op het lijf gejaagd.
Bij het opentrekken van het portier zei hij op z’n Brabants:
G*dnonderjuu, heb ik da goedgekeurd?!? Nou ja afijn, gij mot dr mee rije!’

IMG-0608.jpg
Dit blijft 1 van m’n favoriete kleurencombinaties; Carbonzwart met Cinnamon nappa….

Eensch. Moet wel zeggen met de facelift is die er wel op vooruit gegaan. AMG pakket Obsidian Schwartz maken het wel een dikke bak.
Die van mij is ook Obsidian Schwartz met AMG pakket. Jij hebt vast eentje gekozen met wat minder kilometers, die van mij heeft er 220.000 op staan. Waarin verschilt de facelift nog meer behalve de minder opvallende dagrijverlichting?

Die van mij is ook Obsidian Schwartz met AMG pakket. Jij hebt vast eentje gekozen met wat minder kilometers, die van mij heeft er 220.000 op staan. Waarin verschilt de facelift nog meer behalve de minder opvallende dagrijverlichting?
107.000 km idd. ILS. Andere achterlichten en wat ronder maar verder weinig verschil.

Ik hou er van. Familiebak maar stiekem ook wel een beetje een sleeper.

• Leuk
Waarderingen: Wybe
107.000 km idd. ILS. Andere achterlichten en wat ronder maar verder weinig verschil.
Ik dacht dat je de beperkte facelift van half 2010 had met andere voorbumper maar je hebt de complete facelift. Die was er in Europa toch niet meer met de 5.5?

Ik kom bij je op de koffie voor de verschillen :)

Wellicht zijn sommige passages een beetje aangedikt door de schrijver, toch is dit best een leuk artikel van een AW fotograaf, in z'n jonge jaren tijdens de introductie van de W140 in gesprek met de legendarische Bruno Sacco.

Ja heel leuk artikel vond ik dat! Mogen wel meer van dit soort achtergrond artikelen. Helaas ook nu weer (we zijn een week in 2025) véél artikelen die weer alleen maar discussies veroorzaken en minder leuk zijn (mijn mening) om te lezen dan dit artikel. De hoeveelheid reacties erop zijn veelzeggend..

Vandaag een vorig jaar geïmporteerde X3 M40i gespot. Even de RDW gegevens gecheckt:

- Catalogusprijs: EUR 146.623 (de duurste X3 M40i die ik ken)
- BPM: EUR 78.285 ( o_O )
- Massa ledig voertuig: 1.968 kg (standaard is 1.820 kg)

Wat ging hier mis bij de import?

Stond er niet ook een resterende BPM bij? Vaak komen die USA auto's als schadebakken naar Europa.

Optielijst van de G21. Waarbij de driving assistant, pano en keyless eigenlijk doorslaggevend waren. En non-M.

Optielijst van de G21. Waarbij de driving assistant, pano en keyless eigenlijk doorslaggevend waren. En non-M.
Dikke auto hoor. Mooie optie ook, "ambientes licht." Dat had ik dus even over et hoofd gezien bij mijn exemplaar. Tis altijd stikdonker in de auto. Heb er niet zoveel last van, maar mijn vorige auto's waren iets sfeervoller bij nacht.

IMG-3068.jpg
IMG-3067.jpg
IMG-3066.jpg
IMG-3065.jpg
IMG-3064.jpg

Alpina gaat ‘out with a bang’ - de Alpina B8 GT Gran Coupe

Inclusief eerbetoon aan Bovensiepen verwerkt in de auto. Maar liefst 635pk en 850 nm..

Ik vind de lijnen van de 8 serie trouwens echt onwijs mooi opdrogen. Achterkant ietsje minder maar verder echt schitterende auto.

Jammer dat ik er niks over lees op autoweek
Autoweek heeft inmiddels leuk artikel over geplaatst :)

Laatst bewerkt:
Ja die mij die maar. Al vond ik de 840 al een heerlijke daily.
Zet dat nou eens naast de 7, of een 5 en wat is bmw dan toch afgegleden. Hopelijk wordt de nieuwe 3 nog wat,
1 serie is ook een compleet bmw onwaardig model, dat kon net zo goed een Kia of Toyota zijn oid

Ja die mij die maar. Al vond ik de 840 al een heerlijke daily.
Zet dat nou eens naast de 7, of een 5 en wat is bmw dan toch afgegleden. Hopelijk wordt de nieuwe 3 nog wat,
1 serie is ook een compleet bmw onwaardig model, dat kon net zo goed een Kia of Toyota zijn oid
Eensch. Erg op de Aziatische markt afgestemd. Waar ik de nieuwe Mercedessen juist prachtig en elegant geworden vind.

Ik had BMW en Mercedes altijd ongeveer even hoog staan, maar ook ik kan mij steeds minder vinden in het design van BMW de laatste tijd. Mercedes maakt nog steeds een mooie C-, E- en S-Klasse, bij BMW vallen de 7 en de 5 mij erg tegen en houd ik mijn hart vast voor de nieuwe 3.

De Duitse merken verkopen echter steeds minder in China, wellicht een reden om zich qua design dan maar weer iets meer op het westen te richten….

Inderdaad, chinezen wilden juist een Europese auto vanwege design en status. Gaat bmw een Chinees ontwerp leveren wat blijkbaar toch niemand wil

Stond er niet ook een resterende BPM bij? Vaak komen die USA auto's als schadebakken naar Europa.

De mijne heeft (ondanks M-Sport) een bijna identieke uitrusting.Zie bij jou ook geen audio-upgrade dus het standaard systeem. Heb ik ook niet en dat is het enige wat ik jammer vind.

Zwarte hoogglans sierlijsten zijn mooi maar ook heel gevoelig voor stof, vlekken en krassen. Misschien dat ik nog eens een ander setje opscharrel.
Ambienteverlichting is wel sfeervol inderdaad. Aan buitenzijde mooie lichtsignatuur met Laser-koplampen en in de dorpels en deurklinken ook verlichting.

Entfall Lordosenstutze is de lendesteun die vanwege tekorten in elektronica ten tijde van corona er niet op zit. Bij mij ook het geval. Heb nog wel de elektrische stoelverstelling. Leuk, maar handmatig vond ik ook prima.

Met Russische protserige wansmaak hoeven ze ook geen rekening meer te houden, tijd voor mooi design!
Van wat ik heb gehoord doen de protserige BMW's het ook best goed in de rest van het oostblok. Bulgarije is zo'n beetje het enige land waar de BMW XM een succes is.

Ik had BMW en Mercedes altijd ongeveer even hoog staan, maar ook ik kan mij steeds minder vinden in het design van BMW de laatste tijd. Mercedes maakt nog steeds een mooie C-, E- en S-Klasse, bij BMW vallen de 7 en de 5 mij erg tegen en houd ik mijn hart vast voor de nieuwe 3.

De Duitse merken verkopen echter steeds minder in China, wellicht een reden om zich qua design dan maar weer iets meer op het westen te richten….
Jep 100% eens. Ik heb altijd zwak gehad voor Mercedes-Benz maar design periode 2010-2020 minder. Vind ze nu wel echt mooi. Chique, elegant en rustig vormgegeven. Beter dan BMW. Alleen interieur kwaliteit met beruchte plastic kraakjes minder.

Jep 100% eens. Ik heb altijd zwak gehad voor Mercedes-Benz maar design periode 2010-2020 minder. Vind ze nu wel echt mooi. Chique, elegant en rustig vormgegeven. Beter dan BMW. Alleen interieur kwaliteit met beruchte plastic kraakjes minder.

Gekraak interieur heb ik in mijn huidige en vorige E nooit last van gehad, totaal geen rammels en gekraak. Mijn 3 BMW’s daarvoor moesten nog wel eens terug voor een rammeltje of kraakje, en ook de Z4 is al 2x bij de dealer geweest voor bijgeluiden.

De nieuwe is inmiddels binnen bij de dealer. Vandaag al even wezen kijken (ik had de kleur nog niet gezien op een Estate) en vind het er echt heel goed uitzien, ook de combi met de wielen. Aflevering waarschijnlijk midden volgende week.
S25RCsL.jpeg
Zo, die ziet er mooi uit prachtige kleur.

Alvast veel geluk en plezierig kilometers toegewenst.

Gekraak interieur heb ik in mijn huidige en vorige E nooit last van gehad, totaal geen rammels en gekraak. Mijn 3 BMW’s daarvoor moesten nog wel eens terug voor een rammeltje of kraakje, en ook de Z4 is al 2x bij de dealer geweest voor bijgeluiden.
Ja ik ga meer af op die filmpjes die je op YT en Insta ziet bij Benz interieurs met veel gekraak. Bijv. Carwow ook wel.

Maar goed liever Benz interieur en beetje Kraak dan huidige BMW interieur..

Ja die filmpjes ken ik, zag er vandaag nog één van een GLE. Beetje onzinnig om een interieur zo te beoordelen, in elke auto kraakt er wel iets als je zo op de intrrieurdelen drukt. Zelfs in mijn W124, misschien wel het meest degelijk gebouwde interieur ooit. En laatst had ik een GLE mee, voelde zeer degelijk en geen kraakje te horen tijdens het rijden (en daar gaat het toch om?).

Laatst bewerkt:
Zo is het helemaal hoor. Ergens op drukken en kraken vind ik niet zo erg. Zolang het maar niet kraakt tijdens het rijden, daar ben ik echt allergisch voor. Mijn auto is wat dat betreft wel na 8j echt kraakvrij muv het panorama dak wat je een beetje hoort torderen met warm weer. Gelukkig staat onderhoud en invetten van het dak op de planning eerdaags :)

Ja de BMW panodaken kunnen na verloop van tijd wat bijgeluiden geven (wat weer voor een tijdje verholpen is door ze in te vetten), dat zal ook wel een reden zijn dat ze nu alleen nog vaste daken monteren.

Laatst bewerkt:
De nieuwe is inmiddels binnen bij de dealer. Vandaag al even wezen kijken (ik had de kleur nog niet gezien op een Estate) en vind het er echt heel goed uitzien, ook de combi met de wielen. Aflevering waarschijnlijk midden volgende week.
Prachtig! Hij staat mooi dichtbij mij in de buurt heb ik et idee. Ik heb vorige week op de autosalon in Brussel een E53 estate bekeken, och och wát een auto. :love:. Tussen alle zielloze Chinezen en Koreanen 1 van de mooiste auto's op de beurs.

Ja de E53 PHEV is top, die stond bij mij lange tijd op 1. Is het uiteindelijk niet geworden want:
- Geen luchtvering mogelijk, geen niveauregeling achter, dus minder comfort.
- Bij veel elektrisch rijden merk je weing van het grote voordeel van de E53 (6 cilinder).
- Nog eens 120 kilo zwaarder dan de toch al zware E300e
- Ruim 35k prijsverschil is dan toch wel heel fors, ook qua bijtelling.

Maar wel een brute topper hoor, met bijna 600pk, een top van 280 en in 4,1 sec naar de 100 een baas op de Autobahn.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: W212
S25RCsL.jpeg
Hele mooie uitvoering zo! Complimenten voor de samenstelling. Dat wordt weer genieten, lekker een nieuwe auto inrijden.

Ja de BMW panodaken kunnen na verloop van tijd wat bijgeluiden geven (wat weer voor een tijdje verholpen is door ze in te vetten), dat zal ook wel een reden zijn dat ze nu alleen nog vaste daken monteren.
Ik heb nog nooit last gehad van bijgeluiden in panoramadaken, terwijl ik er toch alweer jaren mee rijd. Maar dat zal de dealer wellicht bij onderhoud wel meepakken zonder dat ik het weet. Het blijft intens jammer dat BMW stopt met panoramadaken die open kunnen.

Ik moest even googelen... Lijkt wel een knappe Koreaan, bevalt ie?

Maar goed, zijn op zo'n beurs nog maar weinig auto's waar je even bij blijft staan hoor. Zoals de auto van MB 300 SL hierboven erbij staat, verhoudingen (wielen - auto met name ook), uitstraling, dat zie je nog maar weinig. 3-serie, C-klasse, Golf GTI, bijvoorbeeld, kloppen ook. Maar die nieuwe Passat bijvoorbeeld (helemaal) niet. En heel veel (Chinese) auto's zonder ziel en/of historie en half gekopieerd waarvan je naam en type niet onthoudt ook niet. Wat een bagger bij elkaar.

Terug
Bovenaan