Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Bij EV’s is het momenteel net als bij computers of smartphones, na een paar jaar zijn ze hopeloos verouderd omdat nieuwe modellen vele malen beter en sneller zijn. Geen hond wil zo’n achterhaald model dan nog hebben waardoor de afschrijving gigantisch is.

Bij EV’s is het momenteel net als bij computers of smartphones, na een paar jaar zijn ze hopeloos verouderd omdat nieuwe modellen vele malen beter en sneller zijn. Geen hond wil zo’n achterhaald model dan nog hebben waardoor de afschrijving gigantisch is.

Daarom heb ik mijn egolf kunnen kopen voor een fractie van de nieuwprijs. Stuk goedkoper dan een golf tsi dsg en hij is comfortabeler, goedkoper en betrouwbaarder.

Een knappe a207 is na 10 jaar nog geld waard.

Ik snap het wel.. gister een Hollander in toscane gespot met deze prachtige wagen.

Daarom heb ik mijn egolf kunnen kopen voor een fractie van de nieuwprijs. Stuk goedkoper dan een golf tsi dsg en hij is comfortabeler, goedkoper en betrouwbaarder.

Ik snap het wel.. gister een Hollander in toscane gespot met deze prachtige wagen.
Luca ? :)

Ding ding ding. U mag door voor de koelkast!

Op Sicilië stikte het van de Stelvio’’s en hier heb ik er maar 3 gezien. Wel 5 levante’s? En heel veel Mercedes maar amper BMW.

Haha die arme drommel heeft denk wel paar goede bekeuringen aan z’n broek hangen.

Zone traffico Limitato en in Italië krijg je ze gewoon bij elke individuele camera die je kenteken fotografeert ipv 1x een zone overtreding.

Op Sicilië stikte het van de Stelvio’’s en hier heb ik er maar 3 gezien. Wel 5 levante’s? En heel veel Mercedes maar amper BMW
Ik ga over 5 weken ook in die omgeving, uiteraard letten we altijd op de auto’s dus ben benieuwd. Gevoelsmatig zie ik elk jaar wel veel Stelvio’s

Ah ja ik parkeer altijd aan de noordkant
(Parcheggio Palatucci) en vanaf daar lopen.

Florence is inderdaad het beste met de trein te doen. Je hebt wel een P&R achtige plek maar je bent dan stiekem nog best lang onderweg met een klein trammetje.

Dank voor de tip, ik heb m opgeslagen !

Pfoe. Heb me toch een partij extra zin hierdoor :p

Dat geloof ik! Italië is altijd prachtig. Zeker als je er met een leuke auto heen kunt. Heb zelf dit jaar wat kleinere trips gepland, meer in de buurt. Dak open en lekker rijden. Zoveel zin in!:)

Als de ruimte er voor is helemaal prima, maar de snelheidsverschillen worden groter, het huftergedrag erger, dus of we er echt wat mee opschieten.... Meer remblokken en schijven, vermoed ik.

Inderdaad is het op veel plekken vaak te druk om de 130 überhaupt te kunnen halen, maar er zijn ook genoeg rustige situaties waarbij het wel kan en dan vind ik het best prettig. De verlaging naar 100 werd ingevoerd omdat dat veel stikstofuitstoot zou schelen, nu de uitwerking ervan nihil is gebleken is het prima om er weer vanaf te stappen.
En jammer dat het al met al miljoenen gekost heeft, maar dat geldt voor veel meer maatregelen die de politiek de laatste jaren heeft doorgevoerd.

Ik heb de goede hoop dat het het verkeer een beetje herstelt. Niet meer dat stroperige links hangen terwijl er asfalt genoeg rechts is.

Denk dat het jakkeren en snelheidsverschil wel mee zal vallen - gevoelsmatig was dat tot 3 jaar geleden ook niet en ik reed altijd via een 130 km/u weg

Nu alleen nog de minimum snelheid omhoog, want 60 is gevaarlijk laag.
Dat weet ik niet, de toenmalige minimumsnelheid in dichte bleek bij Prinsenbeek veel te hoog te zijn..... Daar beriepen zich bestuurders op; De minimum snelheid is...., ook al zie ik geen hand voor ogen.

Dat weet ik niet, de toenmalige minimumsnelheid in dichte bleek bij Prinsenbeek veel te hoog te zijn..... Daar beriepen zich bestuurders op; De minimum snelheid is...., ook al zie ik geen hand voor ogen.
Daar hebben we matrixborden voor, die zet je dan op 50 of 30. Maar wat je ook doet, mensen doen toch wat ze zelf willen.

Prachtig zo'n A207. Heb ik ook nog naar gekeken, maar ik vind mezelf toch nog iets te jong voor zo'n auto met 30 jaar. ;)

De A124 is inmiddels een klassieker, ik weet zeker dat dit met de A207 ook gaat gebeuren. Het model veroudert veel mooier dan bijvoorbeeld een A209, een A5 of een 4-serie

Prachtig zo'n A207. Heb ik ook nog naar gekeken, maar ik vind mezelf toch nog iets te jong voor zo'n auto met 30 jaar. ;)
Heb voor mezelf nu bedacht: over 3 jaar geen kinderopvang meer, ben ik ook bijna 40 en dan heb ik het voordeel ook wel uit de egolf gehaald. Dan is het tijd voor een e400 a207 mocht de situatie er nog steeds naar zijn.

Het is inderdaad een future classic.

De 124 wil ik het liefst erbij houden maar dan moet ik ook 2 autos binnen kunnen stallen tzt

De A124 is inmiddels een klassieker, ik weet zeker dat dit met de A207 ook gaat gebeuren. Het model veroudert veel mooier dan bijvoorbeeld een A209, een A5 of een 4-serie
Blijf een zwak voor de A124 houden. Laatst een mooi exemplaar uit Finland geimporteerd. Was ook zo weer weg helaas. Was eigenlijk wel in mijn favoriete motorisering, nl de 24 klepper. Maar als je er in rijdt merk je wel dat de tijd niet stil heeft gestaan. Was de eerste keer dat het me echt opviel dat die best tordeerde.

Er staat me toch weer een schitterend stuk Duits Teutoons brok geweld online …

Te koop voor €100k in Leiden. Dit is echt 100% de spec zoals ik m zou willen…

Alpina grun icm tartufo individual leder (denk geen Lavalina maar niet 100% zeker)

Alpina B5 touring

IMG-5356.jpg

IMG-5357.jpg

IMG-5358.jpg

De Z4 is mijn eerste zwarte auto, en ik was er al snel achter dat zwart niet de makkelijkste kleur is om netjes te houden (soms was ie alweer vies nadat ik van de wasbox naar huis was gereden…).
Daarom heb ik hem vorige week door een poetsbedrijf laten voorzien van een glascoating, waarbij ook wat minimale steenslag is weggewerkt. Ook het interieur is onder handen genomen, de auto is nu echt als nieuw (met een nog diepere glans dan af fabriek) en ik ga er vanuit dat ik hem nu ook wat eenvoudiger netjes kan houden.

QAhxvMv.jpeg

UXN6oNY.jpeg

@MB 300SL Plaatje hoor ! Pfoe mooi ding man.

Zwart heeft bij mij ook niet de voorkeur idd, al staat het wel heel chique. Donkerblauw zie je trouwens ook alles op hoor.. en de metallic lak wordt snel donker als het niet mooi schoon is (schoon in de zon kan het echt sprankelen)

De Bronco is mooi lichtblauw, als je dichtbij staat zie je dat 'ie vuil is, maar van een afstandje lijkt 'ie schoon. Dr Expedition gaat overigens gewoon door de wasstraat, daarmee ben ik de schaamte voorbij :ROFLMAO:

De Bronco moet met de hand gewassen worden.

Oh.... De X5 heeft schade, daar is iemand achterop gereden.

@MB 300SL Plaatje hoor ! Pfoe mooi ding man.

Zwart heeft bij mij ook niet de voorkeur idd, al staat het wel heel chique. Donkerblauw zie je trouwens ook alles op hoor.. en de metallic lak wordt snel donker als het niet mooi schoon is (schoon in de zon kan het echt sprankelen)
Inderdaad maakt zwart wat dat betreft weinig verschil met andere donkere kleuren. Ik heb een 5-serie F11 gehad in sophistograu, daar zag je ook veel op. Mijn E-klasse is zilver, daarop valt stof en vuil veel minder op.

De Z4 is mijn eerste zwarte auto, en ik was er al snel achter dat zwart niet de makkelijkste kleur is om netjes te houden (soms was ie alweer vies nadat ik van de wasbox naar huis was gereden…).
Daarom heb ik hem vorige week door een poetsbedrijf laten voorzien van een glascoating, waarbij ook wat minimale steenslag is weggewerkt. Ook het interieur is onder handen genomen, de auto is nu echt als nieuw (met een nog diepere glans dan af fabriek) en ik ga er vanuit dat ik hem nu ook wat eenvoudiger netjes kan houden.

QAhxvMv.jpeg

UXN6oNY.jpeg
Prachtig MB300SL:cool:
Met die glascoating is het idd stukken makkelijker schoonhouden, alleen afspoelen doet al wonderen.
Maar zwart is inderdaad een kleur die altijd vies is, minste geringste van stof zie je direct.
Ik heb een Zwarte CLK en SLK gehad in Obsidianschwarz, prachtig als ze net gepoetst waren.

Potvolblommen, dat is wel een lekkere Z4! Zeker in zwart, al zie je daar idd alles op. Gelukkig staat hij binnen en hoef je er niet dagelijks mee op pad. Dat scheelt veel.

Afgelopen dagen 40 jaar vooruit in de tijd gegaan. In de lijn van geestelijk vader 320i cabrio nu de exacte nazaat paar dagen gereden; de 420i cabrio.
Mijne moest voor onderhoud en APK en ik kreeg ‘vergelijkbaar’ vervoer mee.

Conclusie: er is best wel wat veranderd in veertig jaar :ROFLMAO:

IMG-0428.jpg

Is ook bijna een halve wagenlengte langer…

IMG-0427.jpg

Qua karakter zit er wel wat gelijkenis; zo’n 420i is natuurlijk niet de snelste BMW, krek eender als de 320i. Wel vlot en uiteindelijk ook snel zat.

IMG-7767.jpg

Wel een hele sjieke kleur dat Portim… eh Tanzanit blauw.

Laatst bewerkt:
Gaaf zeg! Mooi hoe die neus uiteindelijk toch wel went. Tanzanit inderdaad echt de mooiste kleur blauw die BMW imo levert..

En de ‘oude’ 320i mag er ook zijn zeg, plaatje !

Heel eerlijk: de neus van deze 4 en de 3 vind ik echt mooier dan die van de nieuwe 5. Heb net de 3 en de 5 eens vergeleken als 530e en 330e. Ik zou, moest ik nu een keuze maken, de 330e touring nemen. Voor het prijsverschil kun je dan zelfs nog een leuk Individual kleurtje bestellen.

Bijkomend voordeel: je kunt nog kiezen voor een echt schuifdak. Zo'n vast panoramading zou ik niet bijbestellen. Nutteloos en te duur.

Heel eerlijk: de neus van deze 4 en de 3 vind ik echt mooier dan die van de nieuwe 5
Ik vind de neus van de funfer mooier , maar de koplampen niet. De nieuwe design stijl met verticale strepen is echt minder dan de Corona ringen en de horizontale dubbele strepen

Ik haalde vandaag een nieuwe 530e in. Ik bedacht me, toen ik em naderde, dat et toch wel weer een knappe BMW is, toen ik em voorbij was en in de spiegel keek, was et mooie er wel weer vanaf, rare koplampen. Voordeel van de 530e is z'n elektrische bereik t.o.v. de 330e. Maar ja, inderdaad, dat schuifdak. Ik rijd heel veel met et dak op een kier, zou niet meer zonder willen.

Edit: We zijn et eens zie ik. :LOL:

• Leuk
Waarderingen: funf
Terug
Bovenaan