Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Mooi om de opbouw van je verzameling, al is het via een schermpje, te hebben meebeleefd. Andere tijden, sinds je mij op de A2 eens voorbij reed in de grijze E61 530d touring.
 
En jij nog in de 530i LCI met een enorme Tabbert erachter :)
Ja zo kan er in een jaar of 12 veel veranderen, zo heb jij daarna ook een mooi rijtje Benzen, Audi, Daimler en Bimmers kunnen afvinken. En onlangs zou je toch nog eens een dagje langs de dealer, hoe is dat afgelopen?
 
Haha, het eindigde met een fikse rekening. Ik heb de 7 ingeruild op een M4 cabriolet. Onder het motto: nu of nooit…
 
Zo dan, gefeliciteerd! Weer heel iets anders, maar leuk hoor met de goede seizoenen voor de boeg. Waar blijven de foto’s?
 
Die komen. Ik heb er zin in. Eindelijk weer eens een cabrio en dan ook nog eens zo’n smeuïge motor. Voor mij helemaal goed!
 
Smeuïg? Zeg maar een beest van een motor! En dat in een cabrio, dat wordt extra genieten van de sound.
Mooie neus ook van de M4, smoelt net even beter dan die van de normale 4-Serie.
 
MB 300SL zei:
Smeuïg? Zeg maar een beest van een motor! En dat in een cabrio, dat wordt extra genieten van de sound.
Mooie neus ook van de M4, smoelt net even beter dan die van de normale 4-Serie.

Die neus ziet er wat mij betreft geweldig uit, het hele ontwerp is goed. En die motor? Ja, die gaf natuurlijk de doorslag. Ik heb er mee gereden in een M3 Competition en het is echt een sensatie. Ben heel benieuwd naar de ervaring straks met de cabrio.

@Ente: mijn zoon denkt er nu net zo over. Eindelijk een echt gave auto, zegt hij...:p
 
Ik kan mij zo voorstellen dat de 4-Serie coupé en cabrio flinke concurenten zijn van de 8-Serie coupé en cabrio. De 8 is nauwelijks ruimer maar wel een klap duurder.
 
Gefeliciteerd funf! Wat zal dat mooi rijden!

In het kader van verschil moet er zijn: Ik heb een E46 325xi touring gekocht, voor knikkergeld. Redelijk wat km's, ook wel wat cosmetisch werk, maar technisch in orde naar alle waarschijnlijkheid. Daar gaan we es fijn aan knutselen en poetsen en zo nu en dan mee op pad. Als ie inderdaad technisch goed is, dan gaat ie nooit meer weg.
 
Dat is ook een gave auto, ik zag toevallig net dat Marco ook een E46 touring binnen krijgt. Hoe kwam de E46 op jouw pad?
 
MB 300SL zei:
Ik kan mij zo voorstellen dat de 4-Serie coupé en cabrio flinke concurenten zijn van de 8-Serie coupé en cabrio. De 8 is nauwelijks ruimer maar wel een klap duurder.

Eigenlijk net als bij de E en de S, of bij de 5 en de 7.
 
Hoe is jou de 7 bevallen funf? Het leek mij een top-auto in de juiste uitvoering, zeg maar een “beter-wordt-het-niet”-auto, en had eigenlijk verwacht dat je die wel een aantal jaartjes zou aanhouden met eventueel een leuke cabrio voor erbij. Wat dat betreft keek ik er dus wel wat van op, al is zo’n M4 natuurlijk wel een fantastisch apparaat.
 
De 7 is mij super bevallen. Wat je zegt: beter wordt het niet. Maar de afwisseling is ook wel leuk. Ik heb de i7 serieus overwogen, maar ik kon er uiteindelijk niet enthousiast vaan worden. Hetzelfde gold voor de X5 en de X7. Comfortabel en goed, maar ik miste de wow-factor. Die had ik bij de M wel en het kan nu nog een keer. Toen het financiële plaatje ook nog bleek te matchen, was het gebeurd.
 
Ik was laatst ook bij BMW en de nieuwe 7/i7 deden mij ook niets. Te extreem, teveel nutteloze tierelantijnen, en dan kan het dak ook niet eens open… nee mijn auto zal het niet worden. Van een 7-Serie naar een X5, daar zou je denk ik spijt van krijgen. Ook omdat je al een X3 hebt (teveel van hetzelfde), maar ook qua comfort zul je dan toch inleveren. En de X7, tja ik vind dat auto’s voor Amerika of Dubai, in Nederland zou ik daar niet gelukkig van worden.

Dusss…. Fantastische keuze!!:D Welke kleur heeft ie?
 
Een 7 serie vind ik een prachtige auto maar is mij te groot.
M4 is een prima keuze, zou zelf wel voor de coupe gaan.
Een cabrio zou ik al 430i nemem, een M4 cabrio vind ik niet helemaal bij elkaar passen. Een cabrio vind om te cruisen een M meer om wat sportiever te rijden.
 
funf zei:
Dat is ook een gave auto, ik zag toevallig net dat Marco ook een E46 touring binnen krijgt. Hoe kwam de E46 op jouw pad?

Die van Marco zag ik ook voorbij komen inderdaad, die is nog wel wat mooier dan wat ik gekocht heb.
Ik was een beetje aan et kijken, voor mijn vrouw, de Kona is weg namelijk. Maar in een andere prijsklasse. En toen kwam ik deze tegen, dealeronderhouden, van eerste Zwitserse eigenaar, voor weinig. Een boel aan te verbeteren, qua interieur en uiterlijk, maar dat vind ik juist leuk. Nog geen idee of het ook de tweede auto wordt zeg maar, of dat ik em vooral in de loods zet. Eerst maar es ophalen binnenkort en dan maar es kijken.

Wanneer krijg je de sleutels van et monster?
 
Frits79 zei:
MB 300SL zei:
Een 440i is zeker goed, maar de M4 is de overtreffende trap en je leeft maar 1 keer
En dus koop je een coupe om te genieten van de M4, koop je een cabrio dan is een 440i genoeg.

Het zijn qua karakter twee verschillende auto’s. Voor een 440i was ik zelf niet in de markt, ik heb dan liever de 840i. Deze M4 stond er toevallig ook in een uitvoering die ik prachtig vind. Ik heb er een weekje over getwijfeld of ik wel moest beginnen aan zo’n brute auto, maar inderdaad: je leeft maar 1 keer…..:D
 
funf zei:
Frits79 zei:
MB 300SL zei:
Een 440i is zeker goed, maar de M4 is de overtreffende trap en je leeft maar 1 keer
En dus koop je een coupe om te genieten van de M4, koop je een cabrio dan is een 440i genoeg.

Het zijn qua karakter twee verschillende auto’s. Voor een 440i was ik zelf niet in de markt, ik heb dan liever de 840i. Deze M4 stond er toevallig ook in een uitvoering die ik prachtig vind. Ik heb er een weekje over getwijfeld of ik wel moest beginnen aan zo’n brute auto, maar inderdaad: je leeft maar 1 keer…..:D
Als jij het mooi vind moet je het ook zeker doen en nu kan het inderdaad nog. Maar ik vind cabrio's en dit soort auto's niet helemaal samen gaan, maar dat heb ik ook met Porsches, Ferrari's en al dat soort auto's.
Ik vind een cabrio om mee te cruisen en dat kan prima met een 6 cilinder of 8 als in een Mustang. Maar een M4 of dat soort auto's vind ik dan weer dicht horen, ze zijn dan ook meteen een stuk stijver.
 
Leuk W212, een E46 met fijne motor in goede staat is geen verkeerde aankoop.

Mijn pandje is klaar en opgeleverd. Vandaag al wat bezig geweest en nu verder bekijken wat ik doe qua inrichting, afwerking en invulling. Wel erg lekker deze ruimte, ik word er wel blij van :)

ZgnGge3.jpg
 
ENTE zei:
Gisteren was ik bij een relatie van mij met een soortgelijke ruimte, die had een interieurontwerper/bouwer ingeschakeld…..

https://www.nijboer.nl

Waanzinnig goed!

Dat ziet er allemaal prachtig uit, maar daar zal ook een flink prijskaartje aan hangen. Waarschijnlijk iets te gortig voor een mancave :). In eerste instantie is de ruimte bij mij bedoeld voor de auto’s (met eventuele uitbreiding, daar zit gelukkig nog wat rek in), de oude benzinepompen en de overige autogerelateerde spullen. Maar ik wil het wel een beetje opleuken met wat andere (sfeervollere) verlichting en misschien een wandbekleding, en waarschijnlijk een coating op de vloer. Ook zaken als een toilet en een keukenblokje zullen erin komen, en misschien een barretje. Maar wel uitkijken dat het niet teveel wordt, het gaat tenslotte om de auto’s en 10x10 meter is dan snel gevuld.
 
Mijn tip: neem de ruimte eerst eens in gebruik en vraag tzt eens advies van iemand die weet hoe je zulke ruimtes inricht. Met een paar kunstgrepen kun je betaalbaar echt veel doen. Zolang het maar niet afleidt van de Benzen…:)
 
Natuurlijk kan je er geld in kwijt, het is maar hoe ver en gek het allemaal moet gaan…
Voordeel is wel dat dit soort bedrijven tips, kennis en kunde hebben.
Zelf bedenken kan natuurlijk ook!

Meer inspiratie:
https://kroeze-interieur.nl

https://www.tinustoog.com

Vroeger deed Max Middelbosch van het motor museum in Raalte ook dit soort projecten. Heeft ook prachtige curiosa.
Wellicht ook inspiratie opdoen daar! Sowieso een leuk museum met daarnaast het door hemzelf gebouwde hotel.
 
Bedankt voor alle tips mannen, ik neem ze zeker mee in mijn overwegingen!

Ik denk wel dat ik het beste kan beginnen met een vloercoating, hoe meer er tzt in staat des te lastiger dat wordt als alles er weer uit moet. De vloer verven, epoxy of pvc tegels, die keuze moet dan als eerste gemaakt worden. Tips en/of goede adresjes zijn welkom.
 
Bij de M lopen de lijnen van de nieren fraai door in de motorkap. Alleen daarom al.
Bij de niet M modellen blijven de nieren storen. Ze zijn niet passend bij het ontwerp. De M is meer geïntegreerd in het ontwerp van motorkap en bumper.
Ook heeft de niet M nier een totaal andere vorm. Lijkt er gewoon tegenaan gekwakt.

Zou me niets verbazen als bij de eerstvolgende facelift de voorkant van de M het algemene front gaat worden voor de 4-serie.
 
Ik heb het andersom, ik vind hem als niet M mooier. De 4 serie is al een auto die aanwezig is en de M vind ik te schreeuwerig. Vooral bij de cabrio vind ik het niet passen.
 
Ente: eens. Het was mij eigenlijk niet eens zo opgevallen, maar zeker op jouw foto’s is het verschil groot. Ook het verdere ontwerp van de bumper vind ik op de M beter. Overigens vind ik dat San Remo groen wel een geweldige kleur.
 
Laatst bewerkt:
Zag bij de dealer een M en een niet M naast elkaar staan.
Toen viel het mij ineens op. Bizar verschil.
 
Fantastisch funf zo’n M4 Cabrio. Dat wordt genieten! Inderdaad, als het kan moet je het nu doen. Nieuwe 7-serie trekt mij ook niet, veel te digitaal en te weinig BMW.
Ik zit ook weleens wat te kijken (in een heel andere prijsklasse). Een nieuwere 3-serie of toch een keer een 5 proberen. Liefst nog een keer een 6- in lijn maar dan wordt het een F31 340i of een G31 540i met een ton op de klok. Een M340i is nog veel te duur. Of anders, wat ik hierboven lees, een leuke E46 met reihensechser als tweede auto. Maar ja, om die voor korte stukjes te gebruiken is ook natuurlijk zonde. Dit jaar nog maar even door met de 320i, ook geen straf.
 
Kristian2 zei:
Fantastisch funf zo’n M4 Cabrio. Dat wordt genieten! Inderdaad, als het kan moet je het nu doen. Nieuwe 7-serie trekt mij ook niet, veel te digitaal en te weinig BMW.
Ik zit ook weleens wat te kijken (in een heel andere prijsklasse). Een nieuwere 3-serie of toch een keer een 5 proberen. Liefst nog een keer een 6- in lijn maar dan wordt het een F31 340i of een G31 540i met een ton op de klok. Een M340i is nog veel te duur. Of anders, wat ik hierboven lees, een leuke E46 met reihensechser als tweede auto. Maar ja, om die voor korte stukjes te gebruiken is ook natuurlijk zonde. Dit jaar nog maar even door met de 320i, ook geen straf.

Thanks! Een vriend van mij haalde recent een 540i uit 2017 uit Duitsland, voor echt een schappelijk bedrag. Met nauwelijks kilometers en goed in de opties. Zoiets, of inderdaad een 340i, is hartstikke gaaf.
 
Geweldig Funf! wat een auto heb je daar gekocht!! Geniaal natuurlijk.
Zeer benieuwd naar je ervaringen en foto's, jij gaat lekker het voorjaar in met die M4 cabrio.

Prachtig pand MB300SL, echt jaloersmakend! Ga je heel veel plezier van hebben met al die prachtige wagens gestald daar.

Zelf ook wel een paar kleine update's voor de E85 zodat we lekker fris het voorjaar in gaan.
Kmstand nu 88000 bouwjaar 2003.

Nieuw setje banden aangeschaft , uiteraard geen RFT.
Gekozen voor de Michelin Pilot sport 5, 1e indruk echt geweldig!
Verder zijn de velgen nogmaals gespoten, bij montage van de banden helaas alle velgen iets van schade opgelopen.
Gelukkig alles bij hetzelfde bedrijf laten doen dus die mag het dan ook oplossen.
Verder is de achterbumper compleet gespoten, voorbumper compleet naar wens laten stellen zodat alles gelijk is.
Rondom nieuwe emblemen.
Afgelopen vrijdag bij de Bmw specialist een nieuw kleppendekselpakking laten plaatsen, nieuwe riemen voor de dynamo/waterpomp. Olie/filter zal 27 maart aan bod komen, zit er ook al weer 2500km in van afgelopen jaar.

Untitled by bofkont OEM, on Flickr
Untitled by bofkont OEM, on Flickr
Untitled by bofkont OEM, on Flickr
 
Laatst bewerkt:
Je Z4 ziet er fantastisch uit Bofkont! Ook voor jou moet het zo weer een heerlijk voorjaar worden.
 
Bedankt mannen!
Ja zie erg uit naar het voorjaar.
Die eerste warme dagen en weer open kunnen rijden zijn zo fijn!
 
Terug
Bovenaan