Wat is het weer heerlijk om door de afgelopen pagina's te scrollen. Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten. Ik zie een F11 535xd, S450, 745e, nog een F11.. prachtig allemaal

(oh en een plaatje van een 300CE, perfectie).
Wij zijn inmiddels verhuisd naar een dorp. Van 12 minuten woon-werk verkeer naar 69 minuten (zonder file). De ruimte en rust is héérlijk. Stuk dichterbij familie en vrienden van mevr S J, ook fijn.
De afgelopen weken probeer ik op te schalen van één keer per week naar kantoor naar twee keer per week. Maar die files beginnen weer als vroeger aan te voelen. Dus.. op zoek geweest naar een vervanger. Gezien m'n oude woon-werk verkeer en het op slot staan van de wereld had ik een 2018 Fiesta gekocht. Prima karretje, echt veel fijner dan ik had verwacht. Maar die ga ik te koop zetten.
Waar heb ik naar gekeken. Een luxere Fiesta, je hebt ze met B&O, adaptieve cruise, pano, etc etc. Vrijwel nieuwe auto kost 20-25k, en geen gedoe met ouderdomsverschijnselen. Maar is het is toch wel B-segmenter. Niet dat dat erg is, maar met mijn historie van auto's kan ik er gewoon niet meer aan wennen. Gezien de wens voor een betrouwbare auto heb ik ook even bij Lexus gekeken. Een IS300h of GS300h, erg leuk (vooral het formaat van de GS). De UX300e gereden, veel te krap (krapper dan een Fiesta). Voor 40k incl btw geen slechte koop voor een nieuwe auto, maar het is het niet.
Wat dan? Een 1-serie is ook leuk, een A klasse vind ik 3x niks. Een 3-serie of C-klasse kan ook, maar de F30 en W205 zijn redelijk plastic en qua betrouwbaarheid (op z'n minst) discutabel. Inmiddels door dat ik adaptieve cruise wel een must vind en dan valt het op dat er toch weinig keuze is qua (echte) auto's.
Een eGolf dan maar (de ID3 vind ik spuuglelijk, sorry Michel). Een 2019/2020 auto voor 20k ex de btw, 200+ praktijk range, running costs zijn verwaarloosbaar. Heb er een paar bekeken en het zijn echt prima auto's. Dus ik heb een W212 E250 gekocht met distronic. :T Een zwarte, dan past hij mooi naast de zwarte W124.