Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Barri zei:
Haha, zo'n zoektocht om toch weer bij een Benz terecht te komen :D Leuk om te lezen!
Dat buitenaf wonen willen wij ook graag. Afgelopen vrijdag nog een mooi huis bezichtigd.

Precies wat Barri zegt. Gefeliciteerd SJ! Een lekkere Benz is altijd goed.(y)

@Barri: Hoe gaat dat jouw omgeving met prijzen en bieden? Is dat nog te doen?

S J 1001 zei:
Wat is het weer heerlijk om door de afgelopen pagina's te scrollen. Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten. Ik zie een F11 535xd, S450, 745e, nog een F11.. prachtig allemaal :) (oh en een plaatje van een 300CE, perfectie).

Wij zijn inmiddels verhuisd naar een dorp. Van 12 minuten woon-werk verkeer naar 69 minuten (zonder file). De ruimte en rust is héérlijk. Stuk dichterbij familie en vrienden van mevr S J, ook fijn.

De afgelopen weken probeer ik op te schalen van één keer per week naar kantoor naar twee keer per week. Maar die files beginnen weer als vroeger aan te voelen. Dus.. op zoek geweest naar een vervanger. Gezien m'n oude woon-werk verkeer en het op slot staan van de wereld had ik een 2018 Fiesta gekocht. Prima karretje, echt veel fijner dan ik had verwacht. Maar die ga ik te koop zetten.

Waar heb ik naar gekeken. Een luxere Fiesta, je hebt ze met B&O, adaptieve cruise, pano, etc etc. Vrijwel nieuwe auto kost 20-25k, en geen gedoe met ouderdomsverschijnselen. Maar is het is toch wel B-segmenter. Niet dat dat erg is, maar met mijn historie van auto's kan ik er gewoon niet meer aan wennen. Gezien de wens voor een betrouwbare auto heb ik ook even bij Lexus gekeken. Een IS300h of GS300h, erg leuk (vooral het formaat van de GS). De UX300e gereden, veel te krap (krapper dan een Fiesta). Voor 40k incl btw geen slechte koop voor een nieuwe auto, maar het is het niet.

Wat dan? Een 1-serie is ook leuk, een A klasse vind ik 3x niks. Een 3-serie of C-klasse kan ook, maar de F30 en W205 zijn redelijk plastic en qua betrouwbaarheid (op z'n minst) discutabel. Inmiddels door dat ik adaptieve cruise wel een must vind en dan valt het op dat er toch weinig keuze is qua (echte) auto's.

Een eGolf dan maar (de ID3 vind ik spuuglelijk, sorry Michel). Een 2019/2020 auto voor 20k ex de btw, 200+ praktijk range, running costs zijn verwaarloosbaar. Heb er een paar bekeken en het zijn echt prima auto's. Dus ik heb een W212 E250 gekocht met distronic. :T Een zwarte, dan past hij mooi naast de zwarte W124.
Je bent vergeven:)

Overweging hier zijn toch echt de kosten geweest en tot op heden valt het niet tegen. €180 laden per maand tegenover €800 brandstofkosten.

Met die stijgende energieprijzen bedoel ik. Als ik het allemaal mag geloven, komen we aan de beurt. Maar dat zal met alle energievormen wel zo zijn.

funf zei:
Ik woon tussen Amsterdam en Utrecht, dat is echt niet te doen. Wij kijken dan ook een stuk verder. Maar ook in Twente en de Betuwe is het erg lastig hebben we gemerkt.
Daar staat tegenover dan ons huis in zes jaar tijd over de kop is gegaan, daar kan ik niet tegenaan werken :D

michel1975 zei:
Je bent vergeven:)

Overweging hier zijn toch echt de kosten geweest en tot op heden valt het niet tegen. €180 laden per maand tegenover €800 brandstofkosten.

Een neef van mij is van een W204 C280 naar een nieuwe eNiro gestapt. De besparing is inderdaad enorm. Ik stond op het randje (van dezelfde afgrond). Nog één keer zo een grote lompe sloep, als ik hierna elektrisch ga maakt het mij ook niet meer uit wat het dan is. Liefst zoek ik dan werk waar ik op de fiets naartoe kan.

Dank iedereen.. ! Net over de 30 heen, ik vond het wel tijd voor een Benz. :p

Tijdje terug meldde ik al dat er een reportage in de Autobild Klassik stond over een S-klasse verzamelaar. Deze week staat dat artikel in de Autoweek. Imposante verzameling!

Barri zei:
funf zei:
Ik woon tussen Amsterdam en Utrecht, dat is echt niet te doen. Wij kijken dan ook een stuk verder. Maar ook in Twente en de Betuwe is het erg lastig hebben we gemerkt.
Daar staat tegenover dan ons huis in zes jaar tijd over de kop is gegaan, daar kan ik niet tegenaan werken :D

In de uithoeken van het land wil het nog wel lukken, maar ook daar is het al lastiger. Succes met je zoektocht!

Ja, dat is waar. Voor starters is het echt lastig nu. Ik zie een paar voorbeelden om me heen en ik snap dat mensen er moedeloos van worden.

funf zei:
Ja, dat is waar. Voor starters is het echt lastig nu. Ik zie een paar voorbeelden om me heen en ik snap dat mensen er moedeloos van worden.

Ik heb de hoop opgegeven. Dus maar een setje 3.0 si remmen gekocht (klauwen, schijven en blokken). Van 286 naar 325 mm voor en 280 (niet geventileerd) naar 294 mm geventileerd achter. En ook maar een Bilstein B12 Pro onderstel voor de Z4. Binnenkort maar even sleutelen. :)

Tja de huizenmarkt is totaal verziekt. Ik ben blij dat ik mijn droomhuis 5 jaar geleden voor een leuke prijs heb kunnen kopen, en nu dus totaal geen behoefte voel om te verhuizen. Dat gedoe met 15 tot 20% moeten overbieden op een huis om het te mogen kopen … ik moet er niet aan denken.

En in de autobranche zijn het ook rare tijden. Nieuwe auto’s met extreem lange levertijden, daardoor amper aanbod in gebruikt. Van een Mercedes handelaar hoorde ik dat hij momenteel G-Klasses en ander duur spul van een jaar oud kan verkopen boven de nieuwprijs, en vanmorgen keek ik nog voor een gebruikt bestelwagentje voor erbij, ook helemaal geen aanbod. Wel een gebruikte van een jaar oud met 35k km voor €100 minder dan een nieuwe….

MB 300SL zei:
Tja de huizenmarkt is totaal verziekt. Ik ben blij dat ik mijn droomhuis 5 jaar geleden voor een leuke prijs heb kunnen kopen, en nu dus totaal geen behoefte voel om te verhuizen. Dat gedoe met 15 tot 20% moeten overbieden op een huis om het te mogen kopen … ik moet er niet aan denken.

En in de autobranche zijn het ook rare tijden. Nieuwe auto’s met extreem lange levertijden, daardoor amper aanbod in gebruikt. Van een Mercedes handelaar hoorde ik dat hij momenteel G-Klasses en ander duur spul van een jaar oud kan verkopen boven de nieuwprijs, en vanmorgen keek ik nog voor een gebruikt bestelwagentje voor erbij, ook helemaal geen aanbod. Wel een gebruikte van een jaar oud met 35k km voor €100 minder dan een nieuwe….
Ik ben blij dat ik de mijne verkocht heb en niets terug hoef te te kopen. Zeker met de nieuwe gasprijzen. Ik zat in mijn G label woning nu al op €350 kosten per maand voor Vattenfall. Dat had richting de €500 gegaan. Mijn ex krabt zich nog wel 3 keer achter haar oren dat ze niet nog een jaartje gewacht heeft. :) Ik zie het dagelijks voorbij komen. Ik heb legio klanten die al anderhalf jaar aan het zoeken zijn en iedere keer dik overboden worden. Een aantal zijn al teruggekomen en gaan de huidige woning verbouwen. Loop je weer tegen een tekort aan aannemers op. Voor starters is het echt een drama. Van mij mag die woningmarkt wel afkoelen. Ik heb er 3 thuis wonen en dat blijft nog wel even. De oudste is 18 en die blijft ook nog wel even. De enige mogelijkheid is dat ik hem tegen die tijd moet helpen anders is hij bij voorbaat kansloos. Je moet af en toe echt mazzel hebben. Voor diegenen die zoeken. Verkondig het vooral in je netwerk. Dan kun je misschien nog voor de markt uit een huis kopen. Weliswaar te duur maar je hebt er 1.

Joe met trema l D met punt zei:
Ik heb de hoop opgegeven. Dus maar een setje 3.0 si remmen gekocht (klauwen, schijven en blokken). Van 286 naar 325 mm voor en 280 (niet geventileerd) naar 294 mm geventileerd achter. En ook maar een Bilstein B12 Pro onderstel voor de Z4. Binnenkort maar even sleutelen. :)

Dat klinkt wel als een mooie mod. Gaaf hoor!

funf zei:

Dat klinkt wel als een mooie mod. Gaaf hoor!
Het wordt een kart:)

michel1975 zei:
Ik ben blij dat ik de mijne verkocht heb en niets terug hoef te te kopen. Zeker met de nieuwe gasprijzen. Ik zat in mijn G label woning nu al op €350 kosten per maand voor Vattenfall. Dat had richting de €500 gegaan.

Ja, dat wordt wel een dingetje hier. Ik heb net het eerste jaar afgerekend en daar werd ik al niet vrolijk van.

funf zei:
michel1975 zei:
Ik ben blij dat ik de mijne verkocht heb en niets terug hoef te te kopen. Zeker met de nieuwe gasprijzen. Ik zat in mijn G label woning nu al op €350 kosten per maand voor Vattenfall. Dat had richting de €500 gegaan.

Ja, dat wordt wel een dingetje hier. Ik heb net het eerste jaar afgerekend en daar werd ik al niet vrolijk van.
Ik heb medelijden met Meeuw in zijn statige oude villa, die kan er stevig aan. Ik zie hem weinig meer op het forum.

Met al die praat over energieprijzen van de week eens gekeken naar onze situatie, wat blijkt we zijn zowaar eens slim geweest en hebben indertijd voor 5 jaar vastgelegd, dus tot 2023... Kan het me niet herinneren waarom, sluit normaal nooit voor dergelijke periodes een verplichting af.

In juli nog een pakket zonnepanelen (6600 Wp) op het dak laten leggen, de opbrengst valt zeker niet tegen. (in juli nog 275kWh voor de laatste 2 weken, 510kWh voor augustus, en terug gelopen naar 355 voor september) - dat scheelt hopelijk nog een best stukje. Hebben een jaren 70 huis over de afgelopen 2.5 jaar aangepast. Spouwen opnieuw geisoleerd, ander glas, vloer bg geisoleerd, tussenverdieping naar zolder geïsoleerd en een (hybride) warmtepomp. Wat rest te doen qua isoleren is de zolder.

Ga er voorlopig van uit dat we kunnen compenseren.

Klinkt goed DagDromer.(y) Die verduurzamingsslag moet ik echt nog maken bij mijn huis, dat wordt nog een uitdaging.

funf zei:

Wij zijn starters. Van een huurappartement in de randstad naar een koopwoning in een goede buurt in een dorp. M’n vriendin is mid twintig en voltijd student, ik werk fulltime voor een baas. We hebben een (C-label) huis met 3 woonlagen, voortuin en achtertuin op 10 min van een van de vier grote steden in de randstad. Ik verdien het minst van mijn vijf beste vrienden, dus het is niet zo dat ik het nou zo extreem goed doe.. (ook niet slecht natuurlijk). Met deze lage rente kun je ook meer lenen, de maandelijkse lasten vergeleken met 20 jaar terug tegen 4-6% zijn niet over de kop gegaan.

Ergens snap ik dat het schrijnend is op de huizenmarkt, aan de andere kant is het ook een kwestie van verwachtingen. Had ik graag weer in Amsterdam oud-zuid willen wonen, of in Hillegersberg? Ja. Maar als je dat niet kan betalen.. wijk je uit.

Voor alleenstaanden is het wel problematisch, appartementjes van <250k zijn amper meer te vinden. Zelfs niet in dorpjes.

Precies SJ - als nodig moet je de wensen aan willen passen. En eerlijk gezegd, ultima is wonen in de periferie van een stad met wat ruimte en frisse lucht wellicht nog prettiger dan in de stad.

Alles is een balans van wensen en middelen. Het fijnst woon je wanneer je het makkelijk kan opbrengen.

mercedes-benz_e-klasse_1996_wallpapers_3.jpg

Pagina 210 en nog nergens een E klasse te zien..

Die wordt ook steeds leuker, en eigenlijk een veel fijnere auto dan de W124. Jammer van de roestproblemen, maar verder een op en top Benz.

Barri zei:
Tijdje terug meldde ik al dat er een reportage in de Autobild Klassik stond over een S-klasse verzamelaar. Deze week staat dat artikel in de Autoweek. Imposante verzameling!

Toevallig sprak ik laatst iemand die er net geweest was, hij stuurde mij nog wat foto’s:

QuBzYPs.jpg

m60n0YM.jpg

enTUkly.jpg

Eigenlijk zonde dat die auto’s daar maar staan. Als er 1 auto is om te rijden, is dat een S-klasse. Welk type dan ook.

Die blauwe, is dat smurf van Hof?

Die wordt ook steeds leuker, en eigenlijk een veel fijnere auto dan de W124. Jammer van de roestproblemen, maar verder een op en top Benz.

Heb er veel in gereden in mijn studententijd als taxi chauffeur. 220 diesel en de eerste 200 cdi's. Verder helemaal kaal en handbak, maar voor een nachtdienst veel fijner dan de E39 520d's die er ook liepen. Kan me nog een rit herinneren, tamelijk voeg in mijn "carrière" als chauffeur: 's Avonds laat vanuit het noorden naar Arnhem. De terugrit op een lege snelweg, zonder klant in de auto, met soeverein heen en weer zwiepende ruitenwisser en de ster op de neus met een km stand van ergens in de 4 ton heeft diepe indruk gemaakt. Beetje hangen in de doorgezakte stoel, mooi rustig rijden, wát een bazenauto.

Er was ook een een E290 turbo diesel toen bij dat bedrijf. Een 5 cilinder was dat. Och, die liep zó mooi.

Mijn opa heeft nog een w210 gehad, een handgeschakelde 220 diesel. Zonder airco. Met pannenkoeken. Spierwit.

Bizar dat dergelijke auto’s zo kaal uitgevoerd konden zijn, maar het reed echt voortreffelijk..! En ik vind ze nog steeds erg mooi.

MB 300SL zei:
Aras zei:
Die blauwe, is dat smurf van Hof?

Misschien dat funf hem herkent, die heeft hem ook een tijdje gehad. Maar was die niet iets lichter blauw met blauw interieur?

De smurfblauwe is een 280S met stoffen interieur en zonder hoofdsteunen achter. Exterieurkleur is wel hetzelfde. Geweldige verzameling!

Die verzameling S-Klasses, blijkbaar wilde de verzamelaar er één hebben in elke kleur. Ik vraag mij dan altijd af welke origineel geleverde kleur het meest zeldzame is op een auto.

Op 'mijn' C55 AMG zijn ook enkele zeldzame kleuren geleverd die je vooral in Amerika nog wel eens ziet. Zo heb je 'Mars Red'.
2005-mercedes-benz-c55-amg-16153097813befcb10e896e9temp-Image7-HFo0-N.jpg

En vooral dit 'Capri Blue' vind ik prachtig staan.
Pontiac029-zpsa7750e11.jpg

Ook fraai.
mercedes-benz-expands-designo-manufaktur-to-e-and-s-classes-and-amg-gt.jpg

Chinablauw toch? Ik dacht dat die van Marco omgebouwd was naar een faceliftuitvoering, staat mij bij. Ik kan alleen niet goed zien of deze een facelift is ja of nee. ;)

DagDromer zei:
Precies SJ - als nodig moet je de wensen aan willen passen. En eerlijk gezegd, ultima is wonen in de periferie van een stad met wat ruimte en frisse lucht wellicht nog prettiger dan in de stad.
We zijn echt knettergek geworden in dit land. Ik ben er wel blij mee had deze week 6 kopers dus hoezo geen woningen te koop? Heb het drukker dan ooit. Maar de prijzen zijn echt absurd. Van de 6 hebben er 4 zonder voorbehoud geboden en 10-20% boven de vraagprijs. En dan waren sommigen nog niet eens de hoogste bieders maar op voorwaarden.

funf zei:

Ah heel erg fijne upgrade vooral dat onderstel Joe!
Hier verder weinig nieuws, fijn wonen in mijn huisje en het geluk gehad dat ik afgelopen jaar heb kunnen oversluiten, rente periode was ten einde.
Nu 20 jaar vast gezet tegen 1.40% belachelijke lage maandlasten en nog aflossen ook nog, dus maak me niet zo druk.

Autogebied ook weinig te melden, de Z4 was weer geweldig deze zomer, veel getoerd, wel besloten dat hij weg gaat tzt.
Ik heb al een koper, wat er gaat terug komen weet ik eigenlijk nog niet, wel een stuk nieuwer in ieder geval.

funf zei:
MB 300SL zei:
En inderdaad met MOPF Sacco-Bretter

En hoofdsteunen achter, zie ik nu. Ik word echt vergeetachtig...

standaard was het een 280 SE met getint glas. Punt. Meer zat er niet in toen ik de auto kocht in 2005. Herr Doktor Rabinovich (1913) had een zeer strenge boekhouder. Zelfs een radio kon er niet af. De rest is door de jaren heen toegevoegd: nieuwe Sacco's, vijftiengaatsen, een achterbankrug met hoofdsteunen en een Becker. Oh ja, en een armsteun. Want een S zonder armsteun is als hutspot zonder ui.

Heerlijke auto. Hij is nog steeds in Abcoude bij de man waar ik m aan verkocht. Ik heb een terugkoopafspraak met hem.

De 560 is inmiddels klaar, nog een paar kleine dingetjes en dan ophalen.

rJgsdPS.jpg

aRbuGMP.jpg

Wat rijdt dat nog ontzettend goed voor een 30 jaar oude auto, heerlijke motor ook!

Inderdaad WOW wat een prachtig exemplaar MB300SL, heeft ook even geduurd maar heb je wel wat.
Nieuwstaat!!

Terug
Bovenaan