Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Zou uiterlijk bij een youngtimer (fun-auto) niet zwaarder wegen? Een SL roadster smoelt door z’n betere verhoudingen stukken beter dan een A124.

Nou ik vind de A124 veel mooier oud geworden dan de R129, waar de laatste toch een beetje een midlifecrisis uitstraling heeft is de A124 een veel meer tijdloze verschijning. Maargoed ieder z'n smaak. Ik zou zelf ook liever een R129 rijden (y)

De A124 vind ik prachtig, maar het is wel overduidelijk een opengeknipte W124. De verhoudingen zijn dan ook wat vreemd, het stuk achter de chauffeur is erg lang.
De R129 is als roadster ontworpen en ziet er dan ook veel gelikter uit.

34SvhII.jpg

iZZKoxF.jpg

Qua samenstelling is de getoonde A124 naar mijn smaak niet de sterkste samenstelling. Dan liever op deze manier: Link naar advertentie van verkochte Almadinrot A124

Als tiener werkte ik bij een lokale boomkweker, en die huurde een stukje land bij een boer die zowel een R129 en A124, en in mijn herinnering een S124 alledrie in Almadinrot had staan. Heeft een blijvende indruk achtergelaten. (Zeebiesweg voor de lokale kenners).

Ik denk dat een A124 duurder is omdat het veel meer een klassieke MB is dan een R129. Daarnaast is het aanbod lager. En is het niet zo dat vierzits MB cabrios altijd hoger gewaardeerd worden dan hun 2 zits tijdsgenoot?

Zadelsnuiver zei:
Misschien heeft het ook iets te maken met de praktische inzetbaarheid; een A124 kun je nog wel 4 personen in kwijt, een R129 achterbank is net groot genoeg voor een sporttas. Als moeders de vrouw ook enige inspraak heeft in het youngtimer budget zal er 9 van de 10 keer voor de meer praktische A124 gekozen worden dunkt me.

Die praktische inzetbaarheid van een A124 valt nog best tegen. Het voordeel ten opzichte van de R129 is dat de stoel verder naar achteren kan. Die achterbank stelt niet zo veel voor en de beenruimte achter is in alle gevallen erg beperkt. Voor jonge kinderen nog net te doen, voor volwassenen niet. Als 300 CE-24 wel echt een fijne auto!

Dit was de mijne.
db3ykq3b5jmj.jpg

DagDromer zei:
Als tiener werkte ik bij een lokale boomkweker, en die huurde een stukje land bij een boer die zowel een R129 en A124, en in mijn herinnering een S124 alledrie in Almadinrot had staan. Heeft een blijvende indruk achtergelaten. (Zeebiesweg voor de lokale kenners).

Haha, jeugdherinneringen. Zo reed ik voeger graag langs een adres waar mensen een 250D Turbo Sportline voor de deur hadden staan. Op vijftiengaatsen en met hoofdsteunen achter. Zwart stoffen bekleding en in de kleurstelling die MB 300SL op zijn 560 SEL heeft. Zo mooi. Dat spatbord rechtsvoor met dat rooster er in. Meesterlijk detail.

Nog even een plaatje spammen van jouw mooie 560. Het wordt tijd dat je er eens lekker mee op stap gaat. Dat moet toch koninklijk rijden!

1Bo18RK.jpg

Als dagelijkse auto zou ik hem niet met de E350 willen ruilen, maar voor een auto uit die tijd rijdt het inderdaad koninklijk. En een machtige machine natuurlijk onder de motorkap. Die auto heeft alles in zich waar Benz destijds voor stond.

Hoe staat het met de 740e, heb je hem al?

MB 300SL zei:
Als dagelijkse auto zou ik hem niet met de E350 willen ruilen, maar voor een auto uit die tijd rijdt het inderdaad koninklijk. En een machtige machine natuurlijk onder de motorkap. Die auto heeft alles in zich waar Benz destijds voor stond.

Hoe staat het met de 740e, heb je hem al?

Nee, dat verschil zal behoorlijk zijn. Niettemin: zo'n S is toch een ervaring apart.

De 745e heb ik afgelopen zaterdag opgehaald en ik rijd mijn woon/werkkilometers dus vanaf nu elektrisch. Ik deug dus enorm op #duurzamedinsdag en voor het overige is het afzien...;)

kx5cBPO.jpg

wU5h38R.jpg

kax0QYZ.jpg

Ja, dit is de hybride versie. een zescilinder i.c.m. een elektromotor. Ik kan van huis naar kantoor en terug elektrisch rijden, dus dat is voor mij perfect. Dank voor de complimenten!

funf zei:
De 745e heb ik afgelopen zaterdag opgehaald en ik rijd mijn woon/werkkilometers dus vanaf nu elektrisch.

speedtouch zei:
Is jouw auto een hybride versie? Mooie auto overigens!

:rolleyes:

---

Mooie 7! Vind hem zelf mooier zonder 'M-pakket', maar mooie imposante auto verder!

Het mooie is dat er landelijk veel verschillende uitvoeringen staan, ook zonder M-pakket. Er is dus echt keuze. Ik vind zelf deze combi erg geslaagd, waarbij ik de wielen nog heb laten wisselen voor de set die er nu op ligt.

Prachtige wielen onder een prachtig samengestelde 745e[size=small] (natuurlijk geen 740e, excusez moi…)[/size], het totale plaatje klopt helemaal! Dat wordt een heerlijke rit naar Spanje (p.s. ga je nog ff bij Gullwing op bezoek?)

Haha, thanks. Gullwing zit me wat te zuidelijk, ik stop aan de Costa Brava. Verheug me idd wel op de rit.

Ik kan nog steeds niet wennen aan het front, ook in real life niet. Maar goed, dat zie je niet als je erin zit he. Moest meesterlijk rijden zijn deze klasse van auto's. Geniet ervan!

MB 300SL zei:
Is ie zo klein funf? :)

:) Je weet wat ze zeggen: hoe groter de auto....

Dank mannen, voor de complimenten! Over dat front: Ik ben er inmiddels wel aan gewend en in deze samenstelling vind ik het wel bij de auto passen. Je kunt dat front ook in hoogglans zwart krijgen, dan vind ik het een stuk minder mooi. Als geheel vind ik het ontwerp wel erg geslaagd. Het rijden is een feest. Ik heb ooit een S500 met luchtvering gereden en dat was de meest comfortabele auto die ik had. Deze 7 haalt dat gevoel weer naar boven, heerlijk.

Prachtig samengestelde 745e, funf! In deze klasse vind ik de S nog wat aantrekkelijker, maar dit is wel min of meer exact hoe ik hem zou configureren.

De 560 is ook adembenemend mooi zeg.

Sjieke limousine :D Milieuvriendelijk genieten! Smaakvol samengesteld, prachtige wielen ook.

Op foto’s kleven de snuiten van nieuwe Bimmers m.i. wat onhandig aan de lens.
In het echt zag ik er net zo een rijden op de 28 en dan is het toch wel erg imposant. Waarschijnlijk gaat het wennen dus, haha.

Ik moest eerst ook erg wennen aan het nieuwe front met de grote grill, maar achteraf kun je denk ik stellen dat de 7 dit eigenlijk wel even nodig had. Er staat nu een auto met allure, een echte top-klasse limo, terwijl je de pré-LCi nog wel enigzins als een grote 5-Serie kon zien. De achterkant van de LCi vind ik ook veel strakker, die is er echt met sprongen op vooruit gegaan.

Ja, die facelift pakt achteraf idd erg goed uit. De juiste samenstelling doet ook wel veel, viel mij op. Ik vind lang niet elke versie even mooi. Bij de G30 vind ik de facelift juist minder geslaagd. De pre-LCI vind ik beter. Ik heb een 545e nog wel even overwogen, maar dit leek me toch de betere keuze.

Vandaag een onderhoudsbeurt voor de auto, en kreeg ik een nieuwe C200 Estate mee. Leuk om eens een dagje te proberen! Mooie auto, opvallend ruim t.o.v. de oude C, en het interieur is er ook zeker op vooruit gegaan. Mooi afgewerkt, dashboard en portieren ook met een soort nappa leer bekleed, en het zit allemaal weer heel goed in elkaar. De glimmende sierlijsten vind ik minder, ik zou voor mat hout kiezen. En de of je het grote beeldscherm nu mooi vind of niet, het ziet er wel gelikt uit met een prachtige kaartweergave. Zo wordt er bijvoorbeeld automatisch iets ingezoomd bij naderen van een kruising of rotonde en daarna weer uitgezoomd, echt top! Qua bediening best wel even wennen, bijna alles gaat via het grote centrale scherm (wel perfect onder handbereik, je hoeft er je arm niet voor van de middenarmsteun te halen) en via een soort touchpadjes op het stuur. Tot nu toe vind ik het nog geen vooruitgang, doe mij maar zoals ik het nu heb in mijn E.

De motorisering van deze C200 ben ik niet kapot van. Bij rustig gas doseren gaat het prima en in alle rust, maar trap je hem op z’n staart dan laat het 1,5 liter blokje geen prettig geluid horen. Daar had gewoon een 2 liter in moeten liggen, dat past beter bij een auto in deze (prijs-)klasse.

UJz9klO.jpg

z32Bmnn.jpg

@funf: begint het kenteken met een G? Ik stond warempel net naast exact (maar dan ook echt exact) dezelfde 7 serie... omgeving Ommen

Een goed gelukte auto, die nieuwe C. Ik vind dat dashboard ook een stuk beter dan het vorige. Lekker strak. Mercedes-Benz is goed bezig.

ENTE zei:
@funf: begint het kenteken met een G? Ik stond warempel net naast exact (maar dan ook echt exact) dezelfde 7 serie... omgeving Ommen

Nee, in Ommen was ik niet. Wel bijzonder, exact dezelfde. De kleur heb ik nu een paar keer gezien, die velgen nog nauwelijks.

Zo wordt er bijvoorbeeld automatisch iets ingezoomd bij naderen van een kruising of rotonde en daarna weer uitgezoomd, echt top!

Dat is toch niks nieuws meer of wel? Dat had mijn A3 uit 2017 al. Wel prettig inderdaad.
Een comfortabel auto zo'n C klasse lijkt me en ergonomisch (ondanks?) het vele touchscreen goed doordacht. Dat doen de Duitsers over het algemeen toch beter dan de rest. Hoewel ik begrijp dat Hyundai en Kia ergonomisch in ieder geval ook al flinke stappen aan het maken zijn.

Blijft een knap model, net iets stoerder en mooier in balans dan de 209. Maar zal ongetwijfeld meer roestproblemen kennen.

Dat vrees ik ook. Die generatie was niet best. Qua cabriolet vind ik een Audi A5 nog steeds erg mooi. Maar ja, die olielekkages he...

Dat lekken is wel heel specifiek voor een bepaald type en generatie. Die moet je dus idd links laten liggen. De rest hoef je om die reden in ieder geval niet te laten staan. Net zoals je bepaalde type benzen voor roest moet laten staan en de rest weer niet.

Gefeliciteerd Funf, wat een wagen!

Ah lekker een A208, fijne auto's! ik heb de C208 gehad zoals jullie weten een 430 designo.
Machtige auto, maar idd roesten!!

Olie lekkage bij de A5?? verbruik bedoelen jullie denk ik, de TSFI heeft tot 2014 een probleem met de zuigers en olie schraapveren, waardoor een complete motorrevisie noodzakelijk is in 2012 is er een verbetering geweest maar nog niet helemaal veilig zijn deze, modellen na 2014 zouden goed moeten zijn.
Ook kent deze motor nogal wat kettingproblemen.
I

Weer een klassiek geval van kostenbesparing net een tandje te ver doorvoeren en op de blaren moeten zitten. Als consument die maar even laten staan dus.
Maar dat klopt allemaal wat je zegt inderdaad.

Terug
Bovenaan