Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Probleem dat ik bij Audi heb is dat ik niet echt een lekkere rijpositie kan vinden. Alhoewel ik een A6 Avant hier serieus overwogen heb. Eigenlijk stonden alleen de A6 Avant en de Volvo V90 nog op de shortlist. Maar na een dagje rekenen heeft de ratio het gewonnen en ga ik toch voor elektrisch. Het scheelde toch wel serieus geld op jaarbasis. Het vergelijk ging tussen een aanschaf van €30.000 voor een diesel of te veel voor een ID3funf zei:Ja, eens. Audi bouwt echt goede auto's, maar de wow-factor zit er ook voor mij niet in.
Dat is helemaal appels met peren. De ID3 is prijstechnisch ook net te vergelijken met een Polo. Het was voor mij de overweging of een dikke diesel of elektrisch.W212 zei:Ik snap wel dat je deze vergelijking maakt voor jouw specifieke situatie, maar moet je, om et eerlijk(er) te maken, een ID3 niet vergelijken met een VW polo / golf ofzo? Scheelt het dan nog steeds € 7k?
Audi: Vaak mooie auto's, maar zou er zelf altijd een BMW of Mercedes kiezen. Iets meer 'eigen' DNA die twee, nog steeds gelukkig. Audi heeft niet heel veel karakter wat dat betreft vind ik. Kan je net zo goed een VW kopen. :T![]()
michel1975 zei:Zo tijdje niet zo actief hier. Wel meegelezen maar weinig gepost.
Dat laatste realiseerde ik me ook alTYN zei:michel1975 zei:Zo tijdje niet zo actief hier. Wel meegelezen maar weinig gepost.
+1
Mooi om te zien dat er eindelijk een beslissing is, geeft toch weer wat rust in de kop. En voor de dagelijkse sleur kan ik me zo'n EV heel goed voorstellen. Alhoewel, op termijn nog iets erbij? :T ID3 + Kodiaq klinkt wel ontzettend rationeel na 560SEC, RaRo, CL500, etc...
@funf
Geweldige aankoop, gefeliciteerd!
@MB
Hoe gaat het met de 560?
TYN zei:@MB
Hoe gaat het met de 560?
Het is ook een plaatje. Hier heeft de 911 ook nog even de revue gepasseerd. Maar uit praktisch oogpunt. Dan toch maar even wachten tot de hond er niet meer is en de kids uitgevlogen zijn.MB 300SL zei:TYN zei:@MB
Hoe gaat het met de 560?
Heeft erg lang geduurd door allerlei oorzaken, maar er zit nu schot in en nadert voltooiing.
Jammer dat de S124 het veld moet ruimen, maar toch leuk om hem afgevinkt te hebben.
Op pagina 207 een plaatje van mijn A207:
![]()
Nog steeds een erg fijne auto. Een 911 lonkt, maar deze E300 rijdt zo fijn en bevalt nog zo goed dat ik moeite heb om er afscheid van te nemen.
MB 300SL zei:TYN zei:@MB
Hoe gaat het met de 560?
Heeft erg lang geduurd door allerlei oorzaken, maar er zit nu schot in en nadert voltooiing.
Jammer dat de S124 het veld moet ruimen, maar toch leuk om hem afgevinkt te hebben.
+1TYN zei:MB 300SL zei:TYN zei:@MB
Hoe gaat het met de 560?
Ben benieuwd naar het resultaat (en de foto's)!
Ik rij al heel wat jaren W124 en blijf erbij dat het anno 2021 nog steeds een prima dagelijks inzetbare auto is, MITS:
- 150+ pk
- Automaat
- Airco
- Cruise control
- Bluetooth
Deze S124 mist 2 van de 5, en dat maakt het op langere afstanden gewoon een minder fijne metgezel. De CL daarentegen zet je oprit snelweg op 140km/h en hij brengt je lekker naar huis.
funf zei:Blijft een mooie wagen TYN, je S124. Maar je punt snap ik wel, de CL is natuurlijk wel heel lekker en het voelt toch wat meer bij de tijd. En inderdaad, je hebt hem toch maar mooi afgevinkt.![]()
michel1975 zei:Maar na een dagje rekenen heeft de ratio het gewonnen en ga ik toch voor elektrisch. Het scheelde toch wel serieus geld op jaarbasis. Het vergelijk ging tussen een aanschaf van €30.000 voor een diesel of te veel voor een ID3.
Jaarlijkse besparing is met mijn kilometrage ongeveer €7.000 per jaar (ruim €3.000 meer brandstofkosten, €2.000 HSB en €2.000 onderhoud ervan uitgaande dat er geen tropische zaken stuk gaan). En dan heb ik de afschrijving nog niet eens meegerekend.
MB 300SL zei:Is die 300 24-klepper fijner dan de 320 motor van Mercedes uit die tijd?
funf zei:@michel: die 24 klepper van Mercedes was inderdaad een geweldige motor. Ik had hem in de A124 en dat reed heerlijk.
Ook de E stond op de shortlist. Enige struikelblok met elektrisch is de aanschafprijs. Die lag wel wat hoger dan de 30k voor een dikke diesel. Verwachting is echter dat de afschrijvingskosten voor een ID lager zullen zijn na 4 jaar inruilen. De running costs gaven de doorslag. Ik heb wel een aangeklede versie genomen. Een Max. Met name ook omdat de andere versies minder goede stoelen hebben en audio die echt om te huilen is. Het rijdt ook nog eens best vermakelijk. Ondanks zijn wat hogere gewicht (wat laag ligt vanwege de accu's) kun je er best mee gooien en smijten als het moet. Ik had minder rijbeleving verwacht. Dat viel me alles mee. Daarom is het ook een ID3 geworden en geen 4. De ruimte hadden we en sich niet nodig. Overigens is de ID3 verrassend ruim te noemen. Voelt ook ruimer dan een Golf waarmee je hem qua ruimte ook moet vergelijken.Wybe zei:michel1975 zei:Maar na een dagje rekenen heeft de ratio het gewonnen en ga ik toch voor elektrisch. Het scheelde toch wel serieus geld op jaarbasis. Het vergelijk ging tussen een aanschaf van €30.000 voor een diesel of te veel voor een ID3.
Jaarlijkse besparing is met mijn kilometrage ongeveer €7.000 per jaar (ruim €3.000 meer brandstofkosten, €2.000 HSB en €2.000 onderhoud ervan uitgaande dat er geen tropische zaken stuk gaan). En dan heb ik de afschrijving nog niet eens meegerekend.
Ik stond voor eenzelfde keuze, ik had mezelf een budget van € 25.000 gegeven voor een diesel maar heb helemaal niet nagedacht over elektrisch. Ik heb alleen gedacht aan de € 1.200 per maand die ik aan de A5 kwijt was als leasekosten. Toen gekozen voor de dikste diesel binnen budget die er nog wel representatief uit ziet, de F11 535d. De shortlist bestond ook wel uit de 5, A6 en V90.
michel1975 zei:MB 300SL zei:Is die 300 24-klepper fijner dan de 320 motor van Mercedes uit die tijd?
funf zei:@michel: die 24 klepper van Mercedes was inderdaad een geweldige motor. Ik had hem in de A124 en dat reed heerlijk.
Klopt helemaal. Eigenlijk het enige echt hoogtoerige blok die Mercedes gemaakt heeft. Eigenlijk een BMW blok in een Mercedes. Ik weet vloeken in de kerk maar het was echt een matchmade in heaven. In de SL had ik hem ook maar zo fijn als de E was die niet.
michel1975 zei:Het rijdt ook nog eens best vermakelijk. Ondanks zijn wat hogere gewicht (wat laag ligt vanwege de accu's) kun je er best mee gooien en smijten als het moet. Ik had minder rijbeleving verwacht. Dat viel me alles mee. Daarom is het ook een ID3 geworden en geen 4. De ruimte hadden we en sich niet nodig. Overigens is de ID3 verrassend ruim te noemen. Voelt ook ruimer dan een Golf waarmee je hem qua ruimte ook moet vergelijken.
MB 300SL zei:De 320 was de opvolger van de 300-24. Het koppel is hoger bij een lager toerental, en een 5-traps automaat i.p.v. 4. Op papier lijkt mij de 320 dan toch prettiger en beter te passen bij het karakter van een Mercedes, maar in beide heb ik zelf nog nooit gereden dus uit eigen ervaring weet ik dat niet.
funf zei:MB 300SL zei:Toch lijkt mij dit ook een fijne unit, SL320 met 5-traps automaat. Prachtig exemplaar ook trouwens.
Geweldige wagen. Echt heel mooi. Het is dat ik er niet in pas, anders had ik er zeker een gekocht.

TYN zei:ID3 + Kodiaq klinkt wel ontzettend rationeel..
MB 300SL zei:Inmiddels wel een halletje gekocht maar die moet nog gebouwd worden, als die klaar is kunnen we weer uitbreiden![]()

Zadelsnuiver zei:Ik ga hem wel missen vrees ik..
Ibud zei:MB 300SL zei:Inmiddels wel een halletje gekocht maar die moet nog gebouwd worden, als die klaar is kunnen we weer uitbreiden![]()
Mooi! Altijd handig zo'n hobbyruimte. Wat voor een formaat heb je?
De verdiepingsvloer zit er inmiddels in bij mij. Nu nog een trap, brug en ben aan het kijken wat handig is qua afwerking van de betonvloer. Epoxy coating?
W126 ziet er top uit zeg, leuk om af en toe even mee te nemen ipv de E![]()