smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

Ik denk dat ik er dinsdag nog 1 ga bekijken, wel in totaal 300km rijden.... Ik moet om 9:15 naar de tandarts en om 14:00 moet ik de kinderen weer van school halen, zoveel tijd heb ik dus niet daar tussenin, maar het zou moeten lukken.

Waarom staan haast alle leuke auto's in al die uithoeken van het land eigenlijk?

Morgenochtend 11:00 afspraak in Steenwijk. Wel wat meer dan we willen uitgeven. Maarja, alle waar is naar het geld zeggen ze weleens. In ieder geval al een leuk gesprek gehad met de eigenaar van het autobedrijf. Hij zal nog wel wat met de prijs moeten bewegen, maar over de telefoon werkt dat niet. Hopen dat de rek in de prijs toch meevalt en dat de auto zo geweldig is als me verteld is. Anders 2x 150km voor niets gestuurd morgen.

Leuk Smarter!!
Zit je verrekte dichtbij waar ik woon, moet helaas morgenvroeg werken anders was je welkom (tu)
Zeer benieuwd!

Dat raadplaatje is 99.9 % zeker een Copen zo te zien aan die grille :T
Bijzonder leuk wagentje die je dan in Steenwijk gaat bezichtigen :}

Leuk, doe de groeten aan J.P. Hier heb ik mijn Swift Sport onlangs gekocht.
Kleine garage maar de eigenaar maakte een oprechte en kundige indruk. Zeker geen gladde verkooppraatjes zoals zo vaak. Heeft jarenlang bij Daihatsu gewerkt en had zelf ook lang een Copen. Rijdt nu in een MX-5 Roadster maar gaf aan dat de Copen echt ruimer was.
Mooi kleurtje. Volgens mij stond er vorige maand ook een gele trouwens....

Kristian zei:
Leuk, doe de groeten aan J.P. Hier heb ik mijn Swift Sport onlangs gekocht.
Kleine garage maar de eigenaar maakte een oprechte en kundige indruk. Zeker geen gladde verkooppraatjes zoals zo vaak. Heeft jarenlang bij Daihatsu gewerkt en had zelf ook lang een Copen. Rijdt nu in een MX-5 Roadster maar gaf aan dat de Copen echt ruimer was.
Mooi opvallend kleurtje.

Haha, nice! (tu). Mij heeft hij vanmiddag exact hetzelfde verhaal verteld. Leuk om te lezen dat jij jouw Swift daar onlangs gekocht hebt naar tevredenheid. Handel is ook gunnen en dat is niet tot op de allerlaatste Euro te bekijken. Ik hoop dat ie zo tof is als op de foto's. Dat leer is wel errug rood trouwens, maar dat kan deze baby roadster prima hebben.

Gaat vrouwlief mee, zou ik niet doen, Neem de flappen mee, even wapperen en wie weet. Cash is king,

De Copen is net zo leuk als de Veloster,

En als je de Koop doet, ophalen op de dag sat Bofkont vrij is; die doet zo even een poetsbeurtje tijdens de koffie.

Ik vond hem er zo op het eerste gezicht erg strak bij staan. Ik ben zeker tevreden. Hij verzekerde dat mijn Swift schadevrij was op het kleine bijgewerkte plekje op de achterklep na. Toen ik hem thuis had staan zag ik dat er toch iets meer gespoten was. Geen probleem want als het mij niet zinde mocht ik hem weer terugbrengen.

Uiteindelijk eerst even contact opgenomen met vorige eigenaar van de auto en die heeft me even de historie uit de doeken gedaan en was ik gerustgesteld.

Ik heb nog wel even verlekkerd bij de Copen staan kijken. Echt heel leuk en als ik het mag geloven ook fantastisch leuk om mee te rijden.

A3-White zei:
En als je de Koop doet, ophalen op de dag sat Bofkont vrij is; die doet zo even een poetsbeurtje tijdens de koffie.

En anders even op de terugweg even bij Zwolle-Noord de snelweg af voor een koffiestop :)

Vrouwlief gaat niet mee morgen. Ze heeft gisteren wel in de groene gezeten en vind het model heel tof, maar was geen fan van donkergroen met zwarte stof. Zeker deze grijze met rood leer in Steenbeek maakt haar heel enthousiast. Ik mag hem kopen dus, maar niet tegen elke prijs. Ben benieuwd of het lukt. Budget begint in ieder geval met een 7, dus mijlenver zitten we prijstechnisch niet uit elkaar, zeker omdat ik bereid ben om concessies te doen qua beurt en garantie.

Mijn creatieve collega liep vandaag al wat op de zaken vooruit: :}

JbjUO1j.jpg

A3 White,

Ja hoor geen probleem , onze Smarter is van harte Welkom (tu)
Goed wassen en even een goede wax is zo gedaan.
Maar hij reageert niet eens op mijn reactie, dus zal er wel niet inzitten :}

Bofkont zei:
A3 White,

Ja hoor geen probleem , onze Smarter is van harte Welkom (tu)
Goed wassen en even een goede wax is zo gedaan.
Maar hij reageert niet eens op mijn reactie, dus zal er wel niet inzitten :}

Tuurlijk kom ik graag een bakkie bij je doen als het zover komt dat ik hem ook echt koop. (tu) Ik wil alleen nog niet teveel op de zaken vooruit lopen. Ik heb nu een paar auto's gezien de laatste paar weken die me allemaal niet meevielen bij bezichtiging. Wellicht helpt het dat ik het budget inmiddels zo'n beetje verdrievoudigd heb...

Smarter, ik zie hier ook wel af en toe de Copen rijden, prijzen zijn hier ook niet al te hoog. Misschien kerstinkopen in London doen en met de auto naar huis?

https://m.ebay.co.uk/itm/DAIHATSU-COPEN-0-66-ROADSTER-CONVERTIBLE-GENUINE-LOW-MILEAGE-ONLY-32-000-MILES-/152694964220?hash=item238d543ffc%3Ag%3A7bIAAOSwR0xZsY0J&_trkparms=pageci%253Aa65957c0-9720-11e7-ba3d-74dbd180e861%257Cparentrq%253A723dec0115e0abc642b8ce1ffffd4dc5%257Ciid%253A3

Zie hier ook we de Nissan Figaro rijden, is misschien nog wel leuker dan de Copen.

https://m.ebay.co.uk/itm/1991-Nissan-Figaro-/263190353362?hash=item3d475e15d2%3Ag%3AAM8AAOSw9L1Zr7tj&_trkparms=pageci%253Af3a9e842-9722-11e7-b9ab-74dbd180bbe9%257Cparentrq%253A724d022515e0aa18f1fd6e8bffe9bc5e%257Ciid%253A4

@A3-White: Bedankt voor het meedenken! Er zijn echter een paar dingen die ervoor gezorgd hebben dat we een flink grotere greep uit onze spaarpot willen doen nu:

-Vrouwlief moet de auto echt tof vinden
-Linksgestuurd, zodat het voor haar ook instappen en wegwezen is als ze er zin in heeft
-Handgeschakeld
-Een auto die weinig brood eet qua wegenbelasting en verzekering (geen Lexus V8 van 1635kg meer dus)
-Betrouwbaar en voordelig in onderhoud
-Waardevast, dus niet bijvoorbeeld 3k minder waard over een jaar of 2
-Hardtop omdat deze altijd buiten staat
-Buitengewoon netjes, roestvrij en verzorgd

Een RHD Copen of Figaro wordt het dus niet, ook al vind ik deze zelf ook meer dan leuk.

@smarter, voordeel van stuur rechts is dat je ziet waar de berm is.....hebben wij nu hier in Engeland en met de smalle wegen en de C3 best handing.

Was een grapje Smarter :}(tu)
Maar gelijk heb je niet te hard op de zaken vooruit lopen!
Maar uiteraard ben je van harte welkom (tu)

Veel succes met de proefrit! Vind de Copen een heel leuk ding, had er zelfs ooit eentje voor de occasionwedstrijd ingezonden :D maar ik vind ze niet 7k leuk zeg maar. Aan de andere kant denk ik dat er weinig roadsters zijn die zo goedkoop te rijden zijn en afschrijving zal tientjeswerk zijn denk ik (tu)

Gekocht! Nu nog even kijken wanneer in hem kan ophalen.

Het is een zeer verzorgde auto 100% originele lak. Rondom een paar restyle deukjes. Duidelijk een binnenslaper geweest. Helaas wel een minimaal roestblaasje op de hoek van de motorkap linksvoor, dus daar moet ik wat aan laten doen. Het interieur is echt als nieuw.

Aardige vent, de verkoper. Een zeer nuchtere man die duidelijk verstand heeft van dit model en er al een stuk of 6 heeft verkocht door de jaren heen. Ik kon opmaken uit zijn verhaal dat hij deze Copen zorgvuldig ingekocht had. Helaas had hij ruim plek in zijn showroom voor meer auto's en de Copen stond hem duidelijk niet op de tenen. Ik heb dus helaas een stukje meer moeten betalen dan ik eigenlijk van plan was.

De proefrit met het kapje open was overigens grandioos, deze auto rijdt volstrekt als een nieuwe, hij heeft dan ook pas 40.000km gereden.

XqTnfhL.jpg

ekmnixN.jpg

nXrga9Z.jpg

GU0YdWh.jpg

6jnxIs4.jpg

CrLHNrp.jpg

Wat een leuk ding zeg, gefeliciteerd met de aankoop! De klassieke kleurencombinatie staat 'm ook tof, dat maakt hem net iets volwassener.

Ontzettend gaaf Smarter!!
Ziet er idd ook nog als nieuw uit.

De 1.3 16v van toyota/Daihatsu is een zeer beproefde motor, heb hem ook gehad jaren geleden in een charade.
Een motortje wat zeer graag toeren maakt en bijzonder rap!
Onverwoestbaar en super zuinig bij normaal gebruik.

Leuk ding, gefeliciteerd ermee.(tu)

Stiekem wel een beetje jaloers, maar mijn budget voor een cabrio voor erbij is 2500 Euro...

Tja, mijn budget was ook eerst 2500.... Tot mijn vrouw in de gaten kreeg dat ik dan hoogstwaarschijnlijk met 1 of ander crappy en/ of heel apart ding thuis zou komen waar zij nog niet dood in gevonden zou willen worden. Spaargeld rendeert niet en beleggen is niets voor ons.

Dan maar een duurdere auto kopen met hele lage lasten op het gebied van afschrijving, onderhoud, wegenbelasting en verzekering. Volgens mij is dat prima gelukt zo.

Je zou het maar Copen! Zonder dollen blijft deze auto geweldig om te zien, ziet ze helaas weinig, zelfs de Figaro's zijn vaker hier in de buurt te spotten... :O

Bedankt voor de felicitaties! (tu) Ik heb er echt zin in.

Omdat ik altijd op zaterdag werk miste ik mijn hobby auto op m'n vrije doordeweekse dinsdag: De kinderen naar school, de rest van NL aan het werk. Ik vond het heerlijk om dan een paar uurtjes lekker aan te klooien, poetsen, verbeteren en vervolgens lekker een stukje toeren door de omgeving. Daar lijkt dit mij een topbakkie voor. Het rijdt echt als een kart en het motortje is lekker gretig dankzij het zeer lage gewicht van slechts 825kg.

Wel iets heel anders dan de Lexus:

-825kg t.o.v. 1.640kg
-1300cc 4-pitter met 87pk t.o.v. 4000cc V8 met 260pk
-3.39m lang t.o.v. 4.85m

En toch gewoon net zo mooi gebouwd met veel oog voor detail en snaarstrak afgewerkt.

Mechanix zei:
Dat is nog eens een leuk speeltje!(tu)

Maar pas je daar als Nederlandse kerel nog een beetje redelijk in?

ik ben 1.82m. Stoel kan zeker ver genoeg naar achteren voor mijn benen en het stuur is zowel axiaal als in hoogte te verstellen. Zitpositie is top met je kont zowat op de grond. Hoofdruimte is voor mij net aan met het dak dicht, maar dat kan ook aan mijn weelderige krullenbol liggen...

Dat heeft Daihatsu destijds dan prima ontworpen!(tu) Maar slim omgaan met beperkte ruimte kan je wel aan Japanners overlaten.

Van premium-Toyota naar budget-Toyota :D Maar gefeliciteerd! Prachtige uitvoering van een heel leuk model. Misschien poging ondernemen voor toestaan van een 18:2-kentekenplaat?

Wouter82 zei:
Van premium-Toyota naar budget-Toyota :D Maar gefeliciteerd! Prachtige uitvoering van een heel leuk model. Misschien poging ondernemen voor toestaan van een 18:2-kentekenplaat?

Ik vind zelf die grote gele lappen wel geinig. Benadrukt het kleine formaat van het karretje en de voorplaat uit het midden jeukt ook behoorlijk, maar heeft z'n charme.

Mooi, Ik zou helemaal blij zijn, charmant, weelderig, handzaam. Aanpassingen, de gele lampen gaan best.

Rode stiksels?

https://m.ebay.co.uk/itm/RED-STITCHING-FITS-DAIHATSU-COPEN-2003-LEATHER-HANDBRAKE-HANDLE-COVER-ONLY-/351002152283?fits=Car+Make%3ADaihatsu%7CModel%3ACopen&epid=1088401467&hash=item51b95bcd5b%3Am%3AmXtGT4CDzmfCJZarOToUJag&_trkparms=pageci%253A6df02f36-97ed-11e7-a125-74dbd180968d%257Cparentrq%253A777bf73715e0aa18f22e35caffe657ba%257Ciid%253A9

A3-White zei:
Mooi, Ik zou helemaal blij zijn, charmant, weelderig, handzaam. Aanpassingen, de gele lampen gaan best.

Rode stiksels?

https://m.ebay.co.uk/itm/RED-STITCHING-FITS-DAIHATSU-COPEN-2003-LEATHER-HANDBRAKE-HANDLE-COVER-ONLY-/351002152283?fits=Car+Make%3ADaihatsu%7CModel%3ACopen&epid=1088401467&hash=item51b95bcd5b%3Am%3AmXtGT4CDzmfCJZarOToUJag&_trkparms=pageci%253A6df02f36-97ed-11e7-a125-74dbd180968d%257Cparentrq%253A777bf73715e0aa18f22e35caffe657ba%257Ciid%253A9

Dat zijn inderdaad de leuke details! (tu) Eerst even spotrepair op motorkap regelen voor roestblaasje, daar kan ik niet tegen. Hoop dat de kleur een spotrepair toelaat, anders moet de hele kap gespoten worden. Krasjes en gebruikssporen kan ik prima mee leven, roest niet.

Leuk hoor. (tu) Fijne kleurcombinatie ook.

Ik zag trouwens 2 weken geleden je ex-Lexus nog rijden. Ik was helaas net te laat met een foto maken.

Joël D. zei:
Leuk hoor. (tu) Fijne kleurcombinatie ook.

Ik zag trouwens 2 weken geleden je ex-Lexus nog rijden. Ik was helaas net te laat met een foto maken.

Thanks!

De Lexus is inderdaad bij jullie in de omgeving verkocht. Leuk dat ie ook echt gebruikt wordt en niet alleen in de verzameling beland is.

Terug
Bovenaan