smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

smarter zei:
Ford heeft zojuist het Vignale verhaal wat lossere teugels gegeven en ook wij hebben een Vignale dealerschap vanaf 1 maart a.s. in Vianen.

Krijgen jullie dan ook een 'lounge' met 'nespresso' en een 'interactieve tafel'? Of is dat nu helemaal over? Zou wel sneu zijn voor de dealers die daarin geinvesteerd hadden...
FordStore-concept

Een luxe uitvoering vind ik veel leuker dan een zogenaamd sportieve. En dan zeker met zo'n kleur als jij geselecteerd hebt. Prachtig!
Wat ook een beetje het probleem is met die sportieve uitvoeringen: elke lease met lage bijtelling heeft die complete spoilerset, waardoor het er zelfs wat goedkoop is gaan uitzien.

Vignale: sja, leuk geprobeerd maar ik vraag me af of er klanten zijn die het de meerprijs waard vinden.

smarter zei:
V8 boven alles zei:
We wonen trouwens redelijk dicht bij elkaar :D

Ik zou het leuk vinden om eens kennis te maken en onze V8 coupé's eens naast elkaar te zien.

Het zou helemaal mooi zijn als er dan ook nog een Amerikaanse V8 Coupé uit dezelfde periode bij kan zijn...;)

[size=x-small]P.S. Jammer maar begrijpelijk dat hij te koop staat, niet te snel weg laten gaan anders is bovenstaande suggestie vrij kansloos.:T[/size]

Gewoon Dirk zei:
smarter zei:
V8 boven alles zei:

Ik zou het leuk vinden om eens kennis te maken en onze V8 coupé's eens naast elkaar te zien.

Het zou helemaal mooi zijn als er dan ook nog een Amerikaanse V8 Coupé uit dezelfde periode bij kan zijn...;)

[size=x-small]P.S. Jammer maar begrijpelijk dat hij te koop staat, niet te snel weg laten gaan anders is bovenstaande suggestie vrij kansloos.:T[/size]

Maar ja, waar vind je zo'n auto dan weer zo snel?

Twix zei:
Gewoon Dirk zei:
smarter zei:
V8 boven alles zei:

Misschien ken ik nog wel iemand met zo'n apparaat. Sommige zeggen dat die auto er een is van de Rolls Royce onder de auto's...(:P)

Gewoon Dirk zei:
Twix zei:
Gewoon Dirk zei:
smarter zei:
V8 boven alles zei:

Misschien ken ik nog wel iemand met zo'n apparaat. Sommige zeggen dat die auto er een is van de Rolls Royce onder de auto's...(:P)

Grappig, ik zat pas Jay Leno te kijken: zijn vader noemde Cadillac de Rolls Royce onder de auto's. Ik ben benieuwd wat jij kan regelen.

Twix zei:
Gewoon Dirk zei:
Twix zei:
Gewoon Dirk zei:
smarter zei:
V8 boven alles zei:

Grappig, ik zat pas Jay Leno te kijken: zijn vader noemde Cadillac de Rolls Royce onder de auto's. Ik ben benieuwd wat jij kan regelen.

Het zal toch zeker niet zo zijn... Een Coupé van Cadillac... Wow, dat zou pas echt heel gaaf zijn! :-D

Gewoon Dirk zei:
Twix zei:
Gewoon Dirk zei:
Twix zei:
Gewoon Dirk zei:
smarter zei:
V8 boven alles zei:

Het zal toch zeker niet zo zijn... Een Coupé van Cadillac... Wow, dat zou pas echt heel gaaf zijn! :-D

Een blauwe '95-er Eldorado bijvoorbeeld. :}:}:T

Jay DoubleYou zei:
Gewoon Dirk zei:
Twix zei:
Gewoon Dirk zei:
Twix zei:
Gewoon Dirk zei:
smarter zei:
V8 boven alles zei:

Een blauwe '95-er Eldorado bijvoorbeeld. :}:}:T

Klinkt als een goed plan! B)

smarter zei:
Ford heeft zojuist het Vignale verhaal wat lossere teugels gegeven en ook wij hebben een Vignale dealerschap vanaf 1 maart a.s. in Vianen. Kan dus best zijn dat mijn volgende company car een Vignale wordt vanwege demo verplichting.

Zo, jij zal balen zeg. ;)

smarter zei:
(..) Een paar maanden geleden had ik mijn nieuwe company car naar eigen smaak samengesteld en besteld. Afgelopen vrijdag was deze eindelijk binnen en vanaf vandaag rij ik ermee:

IMG_1191_zpsczoyo26l.jpg

(..)

Smaakvolle, onderscheidende, combinatie. Alu dakrails zullen zeker niet zonder de alu lip in de bumper verkrijgbaar zijn? Die lip zie ik liever in carrosserie kleur.

Anyway, Ford wil zelf, de reclame horende, toch graag het 'ST-line publiek' aanspreken, naar mijn indruk...

@ Smarter, keurige Kuga! Ik ben niet helemaal thuis in auto's van de zaak zijnde autobedrijf maar hoe lang mag je deze auto dan rijden?

P. Klieder zei:
@ Smarter, keurige Kuga! Ik ben niet helemaal thuis in auto's van de zaak zijnde autobedrijf maar hoe lang mag je deze auto dan rijden?

Ik rij er meestal 4-12 maanden mee. Na 3 maanden bestel ik over het algemeen de volgende. Die neem ik dan pas in gebruik als de huidige verkocht is. Kan best zijn dat ik dan weer precies dezelfde specificatie bestel als het geen Vignale moet worden.

smarter zei:
P. Klieder zei:

Ik rij er meestal 4-12 maanden mee. Na 3 maanden bestel ik over het algemeen de volgende. Die neem ik dan pas in gebruik als de huidige verkocht is. Kan best zijn dat ik dan weer precies dezelfde specificatie bestel als het geen Vignale moet worden.

Even voor mijn beeldvorming want ik heb er echt nul verstand van. Wat gebeurt er met de nieuw bestelde auto als je bijvoorbeeld pas de oude na 8 maanden verkoopt?

-Comas- zei:
smarter zei:
P. Klieder zei:

Even voor mijn beeldvorming want ik heb er echt nul verstand van. Wat gebeurt er met de nieuw bestelde auto als je bijvoorbeeld pas de oude na 8 maanden verkoopt?

Die staat dan gewoon nieuw zonder kenteken in de showroom als voorraadauto. Als deze dan toch eerder verkocht wordt dan de auto waar ik mee rij, dan bestel ik weer de volgende. Het kan ook zo zijn dat mijn auto van de zaak verkocht wordt voordat er een nieuw bestelde binnen is. Ik kan dan 2 dingen doen: Een andere nieuwe voorraadauto pakken als ik wil (daar moet ik dan wel mee rijden tot deze verkocht is) of anders tijdelijk een occasion rijden als auto van de zaak en deze weer terug in de rij zetten als mijn zelfbestelde auto binnen is.

Toch wel een heerlijke luxe hoor! (tu)
Maarja, sinds een jaartje of 10 kost dat ook wel wat, heb ik begrepen. Tot dat moment was een auto van de zaak bij een autodealer een stuk voordeliger, heb ik toen begrepen van mijn collega's bij Lexus.

Barri zei:
Maarja, sinds een jaartje of 10 kost dat ook wel wat, heb ik begrepen. Tot dat moment was een auto van de zaak bij een autodealer een stuk voordeliger.

Vroeger hadden we het 'dealerbesluit': Een afspraak met de fiscus met 5 bijtellingsklassen afhankelijk van je functie en bij welk je werkte.

Voorbeeld: Goedkoopste Ford Ka was € 10.000,-, Duurste Mondeo was € 60.000,-. Afhankelijk van je salaris had je dan als junior verkoper bijtelling over € 10.000,-, de verkoper € 20.000,-, de verkoopleider € 30.000,- enz. Het maakte dan niet uit wat je reed en je hoefde niets bij te houden. De directie bepaalde de auto's van de zaak en je betaalde dus puur bijtelling afhankelijk van het merk en je salarisklasse.

De argumentatie hiervoor was in mijn ogen erg logisch: Als autoverkoper kies je niet 100% je eigen auto, je rijdt wat er nodig is om je vak mee uit te oefenen en de meeste auto's mee te verkopen. Het is je visitekaartje naar de klanten toe. Er zitten vaak opties op die je zelf niet direct noodzakelijk vind, maar die je wel wilt laten ervaren, je rijdt met stickers van de zaak rond, je kunt geen persoonlijke dingen laten slingeren in de auto. De auto is altijd netjes en proefritklaar

Helaas heeft de fiscus hier een stokje voor gestoken en betaal ik nu letterlijk per dag de bijtelling over welke auto ik mee naar huis neem. Aan het einde van de maand vul ik mijn staatje in en dat bepaalt de bijtelling.

smarter zei:
-Comas- zei:
smarter zei:
P. Klieder zei:

Die staat dan gewoon nieuw zonder kenteken in de showroom als voorraadauto. Als deze dan toch eerder verkocht wordt dan de auto waar ik mee rij, dan bestel ik weer de volgende. Het kan ook zo zijn dat mijn auto van de zaak verkocht wordt voordat er een nieuw bestelde binnen is. Ik kan dan 2 dingen doen: Een andere nieuwe voorraadauto pakken als ik wil (daar moet ik dan wel mee rijden tot deze verkocht is) of anders tijdelijk een occasion rijden als auto van de zaak en deze weer terug in de rij zetten als mijn zelfbestelde auto binnen is.

Thanks! Is dit gebruikelijk binnen de verkoopwereld? Je hebt toch ook nog de importeur die je verplicht auto's in de showroom te hebben staan en een verplicht aantal demo's ?

smarter zei:
P. Klieder zei:

Ok! Wel cool dat je dan hem gewoon zelf kan samenstellen! Kan me voorstellen dat van je "verwacht" wordt een generiek model uit te kiezen. Maar die groene Kuga is wel gaaf.

Dus puur hypothetisch:
Ik wil een Mustang.
Jij kiest er eentje als firmawagen volgens mijn specs, kleur, motor, accessoires,
Je neemt die in gebruik en ik kom hem kopen met 25% demo korting.
Of werkt het zo niet ;)

Ik heb best wel eens een auto op maat besteld voor een vaste klant waar ik eerst zelf een aantal maanden mee gereden heb om deze financieel bereikbaar te maken. De auto moet dan natuurlijk wel in onze demopool passen qua model en motorisatie.

Nice (tu)

Ben je er daarna ver mee gaan rijden? Was wel mooi weer ervoor he? Ik ben met mijn Lexy vandaag ook op stap geweest :)

omniradius zei:
Nice (tu)

Ben je er daarna ver mee gaan rijden? Was wel mooi weer ervoor he? Ik ben met mijn Lexy vandaag ook op stap geweest :)

Thanks, man! (tu) Ik hoop dat je vandaag net zo genoten hebt als ik.

Ik start de auto alleen als ik weet dat ik een flinke rit ga maken. Voor minder dan 30km draai ik de contactsleutel niet om. Ik wil altijd alles mooi op temperatuur hebben en hem wegzetten met een hete uitlaat zodat daar nooit vocht in blijft staan. Vandaag dus inderdaad heerlijk gereden en me weer de koning te rijk gevoeld! (tu)

Ik koppel dit seizoen wel de -pool van de accu los na het parkeren. Ik weet immers niet vooraf of het een paar dagen of weken duurt voor de volgende rit. Temperaturen rond het vriespunt en een fabrieksalarm dat toch wel enige stroom absorbeert zijn niet optimaal voor de accu. Vandaag dus na 3 weken eerst de motorkap open, vloeistofcontrole, accupool erop en dan pas starten en gaan.

Ik heb al even niet meer meegekeken (en nu dus een half uur lang terug zitten lezen).
Het moet gezegd worden: Leuke Kuga! (en zeker niet in een oude-boswachter-opzet) De auto valt op deze manier juist lekker (sportief?) op.

Een paar maanden geleden had ik via Facebook contact gezocht met de mogelijk eerste eigenaar van de Lexus. Ik had wat losse flodders geschoten naar mensen met de naam die ik achterhaald had i.c.m. mogelijke leeftijd om zo'n auto in 1996 nieuw te kopen. Paar reacties gehad van mensen die het niet waren. Toen werd het stil. Tot vandaag mijn Messenger app ineens pling pling pling deed. Het is een bijzonder verhaal, paar details zonder teveel over de persoon prijs te geven:

Beste smarter, ja , dat klopt. Ik zie nu pas dat je al lang geleden een bericht hebt gestuurd.

Ik: Hallo ..., leuk om een reactie te lezen. Ik ben erg benieuwd naar de geschiedenis van mijn Lexus vanaf de import nieuw in 1996. Elk puzzelstukje maakt het verhaal leuker. Heb je de auto zelf vanaf nieuw gereden?

Yup, Was besteld door een ondernemer, want werd officieel niet gevoerd in NL. Lexus NL heeft deze speciaal laten komen en geschikt gemaakt voor de Nederlandse wet. Toen gebeurde er iets met die klant (ik Weet niet precies wat) maar de wagen kon niet geleverd worden/ afgenomen worden. Ik was zelf klant bij Lexus in Amsterdam. En ik liet daar iets vallen over een Coupé die ik in de VS had gezien. En toen bleek dat zij er ééntje hadden die niet afgenomen kon worden. Met korting want de extra kosten van de import waren wel betaald. Dus voor Hfl 185.000,-- was deze prachtige wagen de mijne. Ik hoefde er niet lang over na te denken. Zo een wagen zag je niet vaak in Nederland. Hij reed heerlijk en was niet schreeuwend aanwezig.

In '98 kreeg ik heibel met een Inspecteur van de belastingen over de hoogte van de belasting op beleggingen. Ik was eigenwijs en die inspecteur op zijn p*k getrapt. Dus toen kreeg ik een inval van de FIOD en is op al mijn bezit beslag gelegd. Ik had ook een verzameling klassiekers, Alle auto's zijn later verantwoord door de fiscus behalve een Dodge Viper GTS en de lexus. Die waren "kwijt" De in beslagname was onrechtmatig er was geen belasting verschuldigd op privé beleggingen. Maar het heeft tot 2008 geduurd voordat ik enigszins schadeloos was gesteld. En ik heb dus al die tijd niet geweten waar de lexus terecht gekomen was. Totdat ik jouw recensie las. Ik ben blij dat de wagen bij een liefhebber terecht gekomen is. De wagen heeft in '97 en '98 alle onderhoudsbeurten bij Lexus Amsterdam gehad.

Mooi verhaal Smarter, heerlijk zulke historie.
Echte liefhebber ook zo te horen, jammer dat de wagen hem eigenlijk is afgestolen op deze manier, heel triest.

Mooi filmpje ook in die vriekou, ik ga zaterdagmorgen even naar de garage, voor het vervangen van mijn toplagers van de achterste schokbrekers.
Gelijk even de gelegenheid daarna om goed de wagen echt warm te rijden is wel even goed , staat nu al weer 2 maanden stil.

Bofkont zei:
Mooi verhaal Smarter, heerlijk zulke historie.
Echte liefhebber ook zo te horen, jammer dat de wagen hem eigenlijk is afgestolen op deze manier, heel triest.

Mooi filmpje ook in die vriekou, ik ga zaterdagmorgen even naar de garage, voor het vervangen van mijn toplagers van de achterste schokbrekers.
Gelijk even de gelegenheid daarna om goed de wagen echt warm te rijden is wel even goed , staat nu al weer 2 maanden stil.

Dat wordt zeker weer genieten na 2 maanden, Bofkont! (tu). Ik sta alweer te popelen om a.s. zondag weer een lekker stukje V8 te rijden. Ik overweeg om mijn Lexus weer van Autoscout te halen. Ik zou echt niet weten wat ik zou willen als hobby auto na de Lexus ondanks de wat hogere lasten nu en de weinige kilometers die ik rij.

Ik sluit me daarbij aan. Houden! Puur ook uit eigenbelang, geef ik toe, omdat ik stiekem hoop je Lexus ooit eens in het echt te mogen 'ervaren' en een shoot te doen met mij eigen Lexy ernaast ;) :}

Ik heb een paar dagen geleden al toezeggingen gedaan aan een zeer geïnteresseerde koper voor de Lexus. Hij reageerde net nogmaals per mail. Bij mij geldt altijd afspraak= afspraak, dus het kan best dat Dikke Lex toch gaat vertrekken binnenkort. In dat geval heb ik er enorm van genoten en kan ik weer rond gaan kijken naar iets anders aparts. We gaan het zien.

Ik ben benieuwd! Wat een heerlijk verhaal trouwens. Ook zonde van die Dodge Viper. Over een hobby auto gesproken... Dat lijkt me de ultieme auto om ooit nog eens te bezitten. Zo'n apparaat, op de Autobahn. Man, wat moet dat machtig zijn.

Erg leuk dat verhaal achter je Lexus. Ik zit ook met een aantal vragen wat betreft de geschiedenis van de Land Rover maar ben er nog niet heel veel verder mee gekomen.

Zonde als hij weggaat maar komt vast iets leuks voor in de plaats.

EDIT: Ook zeer interessant te lezen hoe dat met demo auto's werkt. Wist echt niet dat het zo werkt. Lijkt me wel duur voor de dealer of valt dat mee? Natuurlijk wel handig als je verkopers weten welke auto's ze verkopen.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Ik ben benieuwd! Wat een heerlijk verhaal trouwens. Ook zonde van die Dodge Viper. Over een hobby auto gesproken... Dat lijkt me de ultieme auto om ooit nog eens te bezitten. Zo'n apparaat, op de Autobahn. Man, wat moet dat machtig zijn.
Ik ben in de gelukkige omstandigheden geweest om de nodige kilometers in een Viper Rt/10 te hebben gemaakt. Ondanks al zijn tekortkomingen een auto waar ik de beste herinneringen aan bewaar (en die tekortkomingen waren er echt wel. Man wat werd dat kreng heet in de zomer). Mocht ik ooit in de gelegenheid zijn om er zelf 1 aan te schaffen zal dat de eerste auto zijn die in mijn garage verdwijnt.
Op de autobahn helemaal in zijn element alleen die spoorvorming. Je moest echt werken achter het stuur. Sowieso de eerste en de enige auto waarmee ik de 300km/u grens mee heb overschreden. Overigens was dit nog wel een dingetje bij de Viper. De overbrenging van de 6e versnelling was een soort van overdrive. In zijn 5 trok je hem door naar 295 en dan schakelde je door maar dan viel die weer teug naar de de 290 km/u. Ander tandwiel erin en hij liep op de teller door naar de 330 km/u. Op de Tom Tom 307 km/u. In een rechte lijn echt een geweldenaar. Weinig finesse maar dat vergaf je hem erg makkelijk. Ook de leukste reacties. Bijna niemand reageerde negatief op de Viper. Dat was met een Ferrari of een Porsche wel anders. Enige irritante waren de autoliefhebbers die alles deden om hem van dichtbij te bekijken en te fotograferen. Ook rijdend.

smarter zei:
Ik heb een paar dagen geleden al toezeggingen gedaan aan een zeer geïnteresseerde koper voor de Lexus. Hij reageerde net nogmaals per mail. Bij mij geldt altijd afspraak= afspraak, dus het kan best dat Dikke Lex toch gaat vertrekken binnenkort. In dat geval heb ik er enorm van genoten en kan ik weer rond gaan kijken naar iets anders aparts. We gaan het zien.

En? Hij is nog niet van Autoscout af, zie ik.

Ik ga dit hier even achterlaten. En deze. :T

Hmmmmm, net de Lexus verkocht. Wordt morgen gehaald. Heel dubbel gevoel wetende dat ik nooit meer zo'n fantastische auto zal bezitten. Aan de andere kant was dat juist de insteek 1,5 jaar geleden: Nog 1 keer genieten van een echte analoge V8 Coupé zoals god het ooit bedoeld had. Deze ervaring neemt niemand me meer af. Missie geslaagd dus. (tu)

Ik heb de auto verkocht vanwege een aantal redenen:

-Geen eigen garage om de auto binnen te kunnen stallen i.c.m. zeer weinig parkeerplek in de wijk
-Kinderen van 7 en bijna 11 die het afgelopen jaar gegroeid zijn als kool en dus minder goed achterin passen
-Kilometerkostprijs is best bizar als je er hooguit 2.000 mijl per jaar mee rijdt en er altijd een prima auto van de zaak klaarstaat met een volle tank

Al met al vrede met de verkoop, maar ben nog even aan het nadenken over wat nu...

Geld wordt vanavond overgemaakt door koper en morgen schrijven we de Lexus over. Hij komt overigens zeer goed terecht. Dat dan weer wel....

Paar plannetjes:

Vrouwlief wil heel graag weer een cabrio. 2013 Fiesta Titanium kan eventueel weg. Totaalbudget ca. 16K, ik voel een occasionwedstrijd aankomen...

Paar ideetjes:
-Fiesta houden en een charmante, aparte 4 persoons gezinscabrio erbij kopen voor ca. 5k
-Fiesta vervangen voor gebruikte mini cabrio van ca. 12,5k en voor mezelf iets mafs kopen voor max. 2,5k en een stukje overhouden voor onvoorzien.
-Fiesta vervangen door cabrio van 16K en geen hobby auto ernaast en vrouwlief dagelijks laten genieten van een 6-cilinder BMW 125 cabrio o.i.d.

Heel jammer, maar begrijpelijk. Het was niet alleen een fantastische auto, maar ook het verhaal erachter is vrij uniek. Maar net wat je zegt, deze ervaring pakken ze je nooit meer af en nu mag iemand anders ervan genieten.

Komt er nog wel iets voor in de plaats?

Terug
Bovenaan