smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

Hee, nog geen plaatje op deze pagina...

Het feit dat ik telkens omkijk na het parkeren en daar regelmatig een plaatje van schiet geeft aan dat ik er nog steeds erg blij mee ben:

DSCF2751_zpsk4cells3.jpg~original

If you don't look back at your car when you walk away from it you have bought the wrong car.

Of je ziet het als vervoersmiddel. (tu) trots zijn op Lex mag zeker. ;)

Die staat blijft altijd voor mij verbonden aan de Blues Brothers, Jake en Elwood. Geniale film.

Leuke foto van een Amerikaans broertje van Smarter's SC!

Haha! (tu) Leuk om te lezen dat er aan me gedacht wordt als er een Lexus SC gespot wordt.

@Enzo Ferrari: Nee ik heb geen stalling. Ik probeer wel wekelijks een mooi ritje te maken van minimaal 20km om hem rijklaar te houden. Bij sneeuw en pekel sla ik wel een weekje over. Zo heb ik het afgelopen winter ook gedaan. Dit model staat gelukkig niet als roestgevoelig bekend, dus hij zou er tegen moeten kunnen.

Was bij mijn CLK niet anders Tyn, idd heerlijk relax cruisen B)

Jij durft wel Smarter met al die pekel en modder op de weg :}
Uiteraard maakt het technisch niet uit, dit is een echte kwaliteitswagen.

Mooie foto's Smarter! Vooral die bij dat "hokje"! Ik denk trouwens ook altijd aan jou, als ik een SC zie, helaas niet al te vaak, maar gelukkig rijdt er in Assen ook ééntje rond :)

Ai, hopen dat ie je ooit eens wat stuurt nog dan....zal wel geen actief Forum gebruiker zijn maar wellicht wil Jan Renting je bij ontzettend hoge uitzondering zijn emailadres geven?

Alweer een maand niets gepost hier. Het is ook niet echt het beste weer om de Lexus veel te gebruiken. Elke week rij ik er een ritje mee van ca. 30km om alles in conditie te houden. Gisteren besefte ik me, dat ik de SC voor het laatst ergens begin september gewassen had. Schande natuurlijk, maar ik moet bekennen dat ik nog nooit zo'n gemakkelijke kleur gehad heb. Zo op het oog zag de Lexus er vanmorgen niet eens heel beroerd uit:

PC180010_zpspy2rqwjk.jpg~original

PC180011_zpsq8ojb9wg.jpg~original

Na de uitgebreide wasbeurt:

PC180012_zpsxw5jrjjr.jpg~original

PC180014_zpskqogy3if.jpg~original

PC180015_zpsekqdbfx7.jpg~original

Ik zie inderdaad nauwelijks verschil. Maar altijd goed om 'm lekker fris te houden. Prachtige auto blijft het toch.

CeeVijf zei:
Mooi hoor. Alleen jammer van dat gladde leer op het stuurwiel; het blinkt je tegemoet... :(
Misschien zoiets eens proberen?

Dat stuur glimt al zo sinds ik hem heb, ik vind het ook niet mooi. bedankt voor de tip! (tu)

Na het wassen en droogrijden nog even snel een filmpje gemaakt: **klik**

Glimmend stuur is idd pure vervuiling, moet die van mij ook nog steeds doen.

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-wonderspons/p/2509774
Kost geen drol zo'n sponsje.

Blijft een geweldige wagen Smarter(tu)
Staat er ontzettend netjes bij.

Bofkont zei:
Wat heb ik dan toch een makkelijk leven met mijn vriendin :}

Maar zonder gekkigheid, zij moeten er uiteraard ook blij mee zijn (tu)

Zit even mee te kijken, mijn vrouw besliste ook mee toen ik mijn MB CL500 aanschafte, ben dus minstens zo'n bofkont als jij :-D

smarter zei:
Kak! gewoon deze reactie gemist maanden geleden bij mijn eigen review...

Is het al gelukt?
Anders misschien even contact opnemen met AW met de vraag of, eventueel met AW als liaison, je het mailadres mag hebben dat vastzit aan dat account.

RobEU zei:
smarter zei:

Is het al gelukt?
Anders misschien even contact opnemen met AW met de vraag of, eventueel met AW als liaison, je het mailadres mag hebben dat vastzit aan dat account.

Ik denk dat ik weet wie het is, mits de naam onder de review zijn eigen naam is uiteraard... Het moet iemand zijn die een bepaalde leeftijd, opleiding en CV heeft om deze auto in 1996 nieuw te kunnen kopen: Als ik de betaalde belasting op kenteken omreken naar aankoopprijzen en belastingregime van toen, dan heeft de eerste eigenaar toen ca. fl.160.000 - 180.000,- betaald.

Zijn reactie onder mijn review:

"Wat grappig, deze is van mij geweest..... Na een ruzie met een belastinginspecteur is deze ontnomen en "kwijtgeraakt"..
Oeps, foutje en bedankt... Heerlijke kilometers in gemaakt en in onderhoud geweest bij Lexus/Louwman Amsterdam, alwaar ook de aanschaf had plaats gevonden. Dus tot ontneming in 1998 alle beurten bij de officiele dealer gehad., te zien aan de mijlenstand bij uw aanschaf is er in de tussenliggende periode niet veel mee gereden. Ca. 15/18 k mijl. Ik heb zelf de 35.000 mijl beurt nog laten doen.
Mits goed onderhouden, is dit een onverwoestbare automobiel die enorm veel plezier geeft.
veel geluk !!!"

Ik heb de persoon met dezelfde naam als bij de review een bericht via LinkedIn gestuurd, tot op heden helaas geen reactie.

V8 boven alles zei:
Bofkont zei:
Wat heb ik dan toch een makkelijk leven met mijn vriendin :}

Maar zonder gekkigheid, zij moeten er uiteraard ook blij mee zijn (tu)

Zit even mee te kijken, mijn vrouw besliste ook mee toen ik mijn MB CL500 aanschafte, ben dus minstens zo'n bofkont als jij :-D

Iedereen met meer dan 4 cilinders onder de kap en een volle tank Superplus 98 in de kont is heden ten dage een enorme bofkont!(tu)

Haha idd Smarter :D
En ben zeker niet van plan dat te gaan uitgeven aan een onzinnig feestje in mijn ogen :T
We hebben al een samenlevingscontract dus wettelijk is alles wel geregeld.

smarter zei:
RobEU zei:
smarter zei:

Is het al gelukt?

Ik denk dat ik weet wie het is, mits de naam onder de review zijn eigen naam is uiteraard... Het moet iemand zijn die een bepaalde leeftijd, opleiding en CV heeft om deze auto in 1996 nieuw te kunnen kopen: Als ik de betaalde belasting op kenteken omreken naar aankoopprijzen en belastingregime van toen, dan heeft de eerste eigenaar toen ca. fl.160.000 - 180.000,- betaald.

Zijn reactie onder mijn review:

"Wat grappig, deze is van mij geweest..... Na een ruzie met een belastinginspecteur is deze ontnomen en "kwijtgeraakt"..
Oeps, foutje en bedankt... Heerlijke kilometers in gemaakt en in onderhoud geweest bij Lexus/Louwman Amsterdam, alwaar ook de aanschaf had plaats gevonden. Dus tot ontneming in 1998 alle beurten bij de officiele dealer gehad., te zien aan de mijlenstand bij uw aanschaf is er in de tussenliggende periode niet veel mee gereden. Ca. 15/18 k mijl. Ik heb zelf de 35.000 mijl beurt nog laten doen.
Mits goed onderhouden, is dit een onverwoestbare automobiel die enorm veel plezier geeft.
veel geluk !!!"

Ik heb de persoon met dezelfde naam als bij de review een bericht via LinkedIn gestuurd, tot op heden helaas geen reactie.
De Lexus vestiging in Amsterdam bestaat pas vanaf 2007. Lexus in Breukelen bestond van 1998 tot 2010 ongeveer.
Ben wel benieuwd waar ie dan in onderhoud was, zoveel Lexus vestigingen waren er niet. Zou natuurlijk bij Toyota Louwman Amsterdam kunnen zijn.

Te laat A3 White, heb ze al uitgegeven.
En nee ik ga zeker geen 15k aan een vakantie uitgeven, en in die financiële positie verkeer ik helaas ook niet om dat te kunnen.
Maar ik hou je uitnodiging in het achterhoofd, komende jaren is het wel iets wat ik graag zou willen (tu)

Bofkont zei:
Haha idd Smarter :D
En ben zeker niet van plan dat te gaan uitgeven aan een onzinnig feestje in mijn ogen :T
We hebben al een samenlevingscontract dus wettelijk is alles wel geregeld.
Daar kun je je nog wel eens in vergissen.

Hier heeft de Benz hoognodig een was beurt nodig. Maar ja. Tijd...

Tof topic, en gave Lexus zeg. Dit mag ik als mede Lexus eigenaar nu wel zeggen haha (tu) Ook in dit topic heb ik nog te weinig gepost, maar ik lees wel vaak dingen mee ;)

omniradius zei:
Tof topic, en gave Lexus zeg. Dit mag ik als mede Lexus eigenaar nu wel zeggen haha (tu)

Thanks! (tu) Jouw mooie rooie IS250 is ook prachtig, omniradius! Ook leuk om jouw topic te zien.

Afgelopen dinsdag weer heerlijk genoten van een uurtje V8 helemaal voor mezelf alleen:

PC200009_zpsyjubzber.jpg~original

A3-White zei:
@bofkont, eerst dichter bij huis zoeken?, het Sketcherland? Lijkt mij ook wel leuk!

Zit aankomend jaar meer aan Italië te denken, wil eigenlijk de Mille Miglia route rijden of gedeeltes ervan.
https://www.losapos.com/nl/mille_miglia

Heerlijk of niet dan Smarter, zo'n uurtje heerlijk rustig cruisen in je eentje, kan ik ook mateloos van genieten.
2 weken terug nog een dikke 300 km gereden met mijn toerenteller perikelen, de terugreis naar huis was zo heerlijk, bijna geen mens op de weg, lekker zonnetje, en heerlijk met 120 rustig naar huis getokkeld.

Zit ik tussendoor te klooien met mijn reacties, zat de discussie te volgen en dacht dat ik in het actuele gedeelte zat maar was halverwege, excuus.
Wel een prachtige wagen die Lexus, rationeel waarschijnlijk ook veel verstandiger dan mijn CL500.

V8 boven alles zei:
Wel een prachtige wagen die Lexus, rationeel waarschijnlijk ook veel verstandiger dan mijn CL500.

Thanks, man! Ik denk dat geen enkele 15-20 jaar oude V8 Coupé een hele verstandige keus is... Onderhoud heb je altijd en onderdelen zijn hoe dan ook duur. Daarnaast natuurlijk een zware jongen voor de wegenbelasting en hij lust een flinke slok Super 98. Met mijn 4.000km per jaar ga ik de kilometerkostprijs zeker niet uitrekenen...

Gelukkig is de grijns op m'n gezicht onbetaalbaar als ik de V8 zachtjes maar toch duidelijk aanwezig hoor zingen onder de kap en ik ondertussen subtiel voelbaar in het leder van mijn stoel gedrukt wordt en de overige verkeersdeelnemers heel snel kleiner worden in de binnenspiegel.

@Smarter, ik begrijp dat gevoel helemaal, bij mij is dat hetzelfde alleen gaat het versnellen gepaard met een onbeschaafd gebrul, oorzaak, het ontbreken van einddempers.
Ik moet zeggen dat dat ook zijn charmes heeft maar het zal op den duur toch wel gaan vervelen, ik denk dat volgend jaar die einddempers er weer op zitten.
Ik heb zelf ook een tijdje een Lexus LS400 gehad, dezelfde motor dus, ik weet waar je het over hebt, je moet gewoon het raam open doen om hem te horen.
Stiekem heb ik nog steeds een spijt dat ik die weggedaan heb, kwalitatief veel beter dan de S500 die hem opvolgde.

Terug
Bovenaan