smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

RobEU zei:
Mechanix zei:
Een paar jaar terug werd een onschuldige man nog doodgereden door een benzinedief. Mensen gaan over lijken voor een paar roteuro's.

Je vindt niet dat deze opmerking wat nuance verdient?

Nee. Het is wat het is. Een hoop ellende omdat mensen er bewust voor kiezen anderen voor eigen gewin te benadelen en de consequenties van hun handelen niet accepteren.

Mechanix zei:
RobEU zei:
Mechanix zei:
Een paar jaar terug werd een onschuldige man nog doodgereden door een benzinedief. Mensen gaan over lijken voor een paar roteuro's.

Nee. Het is wat het is. Een hoop ellende omdat mensen er bewust voor kiezen anderen voor eigen gewin te benadelen en de consequenties van hun handelen niet accepteren.

Dat is het dus niet. Er is geen direct oorzakelijk verband tussen het stelen van benzine en het doodrijden van de persoon. Het ene heeft niet geleid tot het andere, zonder daarbij een aantal tussenstappen te benoemen. De nuance dus.

RobEU zei:
Mechanix zei:
RobEU zei:
Mechanix zei:

Dat is het dus niet. Er is geen direct oorzakelijk verband tussen het stelen van benzine en het doodrijden van de persoon. Het ene heeft niet geleid tot het andere, zonder daarbij een aantal tussenstappen te benoemen. De nuance dus.

Als deze man de benzine niet had gestolen maar netjes had betaald, had hij niet voor de politie hoeven vluchten en had hij die man niet doodgereden. Het begon allemaal met een diefstal...

Mechanix zei:
RobEU zei:
Mechanix zei:
RobEU zei:
Mechanix zei:

Als deze man de benzine niet had gestolen maar netjes had betaald, had hij niet voor de politie hoeven vluchten en had hij die man niet doodgereden. Het begon allemaal met een diefstal...

Precies! Als dit, dan dat, dan zus, dan zo... Met een dergelijke redenering kun je zelfs zijn moeder de schuld ervan geven. Als zij immers niet met zijn vader naar bed was gegaan, dán was hij ook niet geboren en had hij geen benzine kunnen stelen.

Man steelt benzine, wordt door de politie betrapt, gaat ervandoor. Politie probeert hem tot stoppen te dwingen en daarbij rijdt de dief iemand dood. Kort samengevat. Ik hoop dat de betreffende met zichzelf kan leven. Lijkt mij knap lastig.

RobEU zei:
Mechanix zei:
RobEU zei:
Mechanix zei:
RobEU zei:
Mechanix zei:

Precies! Als dit, dan dat, dan zus, dan zo... Met een dergelijke redenering kun je zelfs zijn moeder de schuld ervan geven. Als zij immers niet met zijn vader naar bed was gegaan, dán was hij ook niet geboren en had hij geen benzine kunnen stelen.

Oneens! De criminaliteit startte bij deze man en eindigde bij deze man. En het ging van kwaad tot erger. Daarom ben ik dus niet verbaasd dat mensen de moeite nemen om een tankklep open te breken en 80 liter peut uit de tank te zuigen. Ze rijden in extremo net zo makkelijk iemand dood vanwege hun slechte gedragingen.

Maar goed, dit is slechts mijn kijk op de zaak en criminaliteit in het algemeen.

OT. Ontzettend balen dit soort dingen. Je hebt er veel gezeur van en het geeft nooit een lekker gevoel......nu ze het weten kunnen ze zo terugkomen.

Boppie zei:
Man steelt benzine, wordt door de politie betrapt, gaat ervandoor. Politie probeert hem tot stoppen te dwingen en daarbij rijdt de dief iemand dood. Kort samengevat.

Inderdaad, daar zitten een hoop stappen tussen. Nu werd er gedaan als iemand gedood werd om maar benzine te kunnen stelen, en dat is gewoon niet zo. Laat staan dat de intentie er was.

En inderdaad Mechanix, dat verbaast mij ook niet.

Carkiller zei:
Bizar hoor.

80 liter benzine stelen duurt heel lang als je het stil wil doen.
Is een autoalarm geen idee?

Busje ernaast, afzuigpomp erin binnen een geïsoleerde kist en tappen maar.. Hoeft niet veel lawaai te geven..
Zo doen ze het ook voor diesel bij geparkeerde vrachtwagens ..

Vandaag een perfect passende afsluitbare dop gemonteerd van Valeo. De klep laat ik gewoon los zonder vergrendeling, dan hoeven ze niets open te breken om te zien dat de tank op slot zit. De nieuwe tankklep bewaar ik dan voor later om de auto weer in de oorspronkelijke staat te kunnen herstellen.

IMG_2851_zpseurxckve.jpg~original

IMG_2852_zpsbakqrltz.jpg~original

Durashift zei:
Kleppert dat klepje nu niet?

Het klepje zit schuin niet helemaal verticaal, dus deze sluit door de zwaartekracht. Bovendien is het scharnier iets stroef. Ik heb afgelopen weekend een paar rotondes en andere scherpe bochten op tempo genomen en vervolgens in de rechterspiegel gekeken. Klepje blijft helemaal dicht tijdens het rijden onder alle omstandigheden.

Ik volg je topic al een hele tijd en kan me niet van de indruk ontdoen dat dit maar een second of third best oplossing is voor zo'n liefhebbersauto 8-)

Denk dat dit niet echt een brandstof dief tegen houdt - ik zou zelf nog liever elke keer 25 liter brandstof tanken dan het zo op te lossen eerlijk gezegd.

Maar als jij er tevreden mee bent en het je peace of mind geeft, is dat uiteraard ook goed hoor smarter.

Nou adviseer ik je rap die foto van de sleutel weg te halen, anders nemen ze straks niet alleen de benzine maar heel de lexus mee. Je kunt zo die sleutel namaken aan de hand van het plaatje...

uwbuurman zei:
Nou adviseer ik je rap doe foto van de sleutel weg te halen, anders nemen ze straks niet alleen de benzine maar heel de lexus mee. Je kunt zo die sleutel namaken aan de hand van het plaatje...

Het lijkt me sterk dat de liefhebberij voor dit model zo groot is, maar bij deze volg ik je advies. Foto verwijderd. Volgens mij zit er vanaf 1995 ook nog een chip in en heeft mijn auto een Alarm, dus in de praktijk zal het niet zo'n vaart lopen. De reden dat het alarm niet afgaat bij het molesteren van de tankklep lijkt me duidelijk: De sluitpen van het klepje denkt nog steeds dat deze dicht zit.

Ik denk dat in dit geval de beste oplossing is om de auto niet meer aan de rand van het dorp te parkeren en deze daar een week te laten staan.. zeker nu de dieven waarschijnlijk jou auto op het oog hebben

schumi1986 zei:
Ik denk dat in dit geval de beste oplossing is om de auto niet meer aan de rand van het dorp te parkeren en deze daar een week te laten staan.. zeker nu de dieven waarschijnlijk jou auto op het oog hebben

Mijn straatgenoten hebben vanaf nu inderdaad dikke pech met bijna 5 meter extra staal in de weg...

Mijn tankdop was afgesloten en had geen sleutel, even naar de sleutelkoning en binnen 20 seconden open met een simpele loper.

Soms wil het zelfs als je de zijkanten van de dop inknijpt en dan gaat draaien.

smarter zei:
Mijn straatgenoten hebben vanaf nu inderdaad dikke pech met bijna 5 meter extra staal in de weg

Zie ook andere topic:
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?11,5199188,5629770,page=56#msg-5629770
:D

Gisteren heb ik mijn tweedehands tankklep uit de VS ontvangen. Deze ziet er netjes uit, ook de kleur is zo op het oog prima:

DSC00412_zpsxwqew6pr.jpg~original

Nu ik weer een complete klep heb, is pas duidelijk hoe stevig het vergrendelstuk is wat ze afgebroken hebben. Echt heel apart dat ze deze zonder verdere schade aan de carrosserie open gekregen hebben:

DSC00414_zpsh5pbre4d.jpg~original

Ik ga deze klep niet monteren, ik bewaar deze gewoon. Dan kunnen ze hem niet nog een keer vernielen. Als ze nu de tankklep openklappen, dan komen ze meteen de tankdop (nu wel met slot) tegen.

Ongelooflijk. 100 euro en dan zoveel risico lopen om gepakt te worden. Net zoals koperdiefstal. Ga dan naar een uitzendbureau, werk zat, denk ik dan.

Gelukkig nog nooit meegemaakt. Maar inderdaad bij de Toyota-achtigen hoef je er alleen maar een schroevendraaier achter te zetten. En dan maar jatten.

Nico GTR zei:
Hoe komt dat nou?(:B *-)

Beetje zware rechtervoet... Ergens vind ik het wel wonderlijk: Met Superplus 98 en automaat in de sportstand trok hij echt voor mijn gevoel minder gretig en ver door dan nu met dat 102 spul.

Dikke Lex komt nu echt goed van z'n plek met schakelmomenten bij ca. 6.000 t/min bij volledig gas op de plank in sportmodus. Natuurlijk doe ik dit niet vaak, maar het is toch wel erg prettig om soms te voelen wat erin zit bij een goed opgewarmde motor.

En ook goed voor hem he.

Als jouw ecu ermee kan rekenen dan kan het heel goed zijn dat ie ook daadwerkelijk fractioneel meer vermogen heeft. En hij pakt sowieso lekkerder op. ;)

Durashift zei:
Ik ben volgende week nog wel een aantal dagen in Nieuwegein.. moet ik een paar jerrycans 102 voor je meenemen uit Veenendaal? ;)

Het klinkt haast als liefdadigheid in de categorie voedselbank...

Eh, nee. De service zit hem in het transport en het voorschieten van de brandstof.. Helaas zit ik momenteel niet dusdanig in de slappe was dat ik al voor sinterklaas kan spelen... ;)

Als jij jerrycans regelt op de zaak.. pick ik die woensdag op en heb je die donderdag, gevuld, weer retour in Vianen.

Hoeveel liter extra mag je legaal eigenlijk vervoeren?

Dat is iets om over na te denken, maar niet nu meteen. Ik heb een collega op de zaak die ook dolgraag een keer de 102 drug tussen zijn benen wil voelen op de motor. Bedankt voor het aanbod in ieder geval. (tu)

Bart81 zei:
Als je toch op de Amerikaanse EBay aan het zoeken bent, kun je meteen ook bieden op deze bijzonder goedkope, maar lichtelijk gemodificeerde SC: SC op EBay

Pfffff... Ik zie deze post nu pas... Elke mooie vrouw heeft toch een lekker kontje?

Wat mij betreft liever iets teveel kont dan te weinig:

DSCF0737_zpspub6f0ox.jpg~original

Het zonnetje schijnt hier ook, zou graag een paar uurtjes gaan sturen, helaas moet ik naar het vliegveld, Toronto, Los Angeles en Phoenix deze week.

Wat blijft het toch een schitterende coupé (tu)
En dan te bedenken dat de klassieke coupé zowat uit het straatbeeld is verdwenen,
men driedeuruitvoeringen van wagens uit de C-klasse zelfs al coupé noemt (hoe bedenken ze het),
en iedereen pas gelukkig wordt in een MPV met hoge instap.

Mooie foto's !

Waar ik woon is de mist de hele dag blijven hangen, max. 6 graden, jammer want er was stralend weer voorspeld en ik had best wel zin in een toertje met de roadster richting het zwembad met zoon.

@BRG : terechte opmerking - en ook vijfdeurs worden tegenwoordig al (dan niet Gran) coupé genoemd ...

Niseko zei:
Mooie foto's !

Waar ik woon is de mist de hele dag blijven hangen, max. 6 graden, jammer want er was stralend weer voorspeld en ik had best wel zin in een toertje met de roadster richting het zwembad met zoon.

@BRG : terechte opmerking - en ook vijfdeurs worden tegenwoordig al (dan niet Gran) coupé genoemd ...

Hier is de zon er ook maar rond 16u doorgekomen... :(

Thanks voor de leuke reacties weer! (tu)

Ook ik blijf genieten van de slanke, cleane 90's styling zonder allerhande vreemde obesitas vouwen en uitstulpingen. Sommigen noemen het saai en ouderwets, maar ik vind het prachtig en daar gaat het om.

De ijsblauwe 'Platinum' lak is trouwens wel erg vergevingsgezind op foto's: Ik moet eerlijk bekennen dat de Lexus begin september, bijna 2 maanden geleden voor het laatst gewassen is. Desondanks rij ik telkens weg in een auto die naar omstandigheden lekker fris blijft ogen. Ik ben zo blij dat ik geen zwarte of andere donkere kleur heb. Ik heb al zo weinig tijd om van mijn Lexus te genieten, ik moet er niet aan denken om ook nog eens elke 2 weken uitgebreid te moeten wassen en poetsen om met een net ogende auto rond te rijden. Natuurlijk ga ik in de komende weken weer lekker een keer aan de slag om de auto te wassen, maar dan kan deze er weer een hele poos tegen gelukkig.

Het blijft een erg mooie wagen, jammer dat je ze bijna niet meer ziet. Het straatbeeld zal er een stuk leuker van worden. (tu)

Terug
Bovenaan