smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

Durashift zei:
Mooie beelden, geweldige sfeer zo te zien. (tu)

Dat zo'n Dedra het blijft doen als Taxi.. wordt kennelijk door de klanten aldaar geaccepteerd?

Als je ziet wat er in Italië nog meer als taxi rondrijdt... Multipla, Marea, Tempra(!). Ik zag een paar maanden terug overigens ook zo'n Dedra als taxi. Een late, uit 1999.

27477567923_5ca567c7b8_c.jpg

@Smarter,
Heerlijke vakantiefoto's! Nodigt heel erg uit om weer die kant op te gaan, en kan niet anders dat jullie ervan genoten hebben. Begrijpelijke update van het kenteken overigens, ben erg benieuwd hoe het er vanop een afstandje eruit ziet.

Kijk aan kleine ingreep die kentekenplaat maar zoveel mooier gelijk (tu)
Dat is nu afwerking.
Geen sticker rommel erop :T

Ik twijfelde een beetje, door dat loze, zwarte deel eronder. Maar die twijfel is helemaal weg. Netjes! (tu)

RobEU zei:
Ik twijfelde een beetje, door dat loze, zwarte deel eronder. Maar die twijfel is helemaal weg. Netjes! (tu)

Ik was zelf ook niet bepaald blij met die dikke zwarte rand, maar ik zag geen andere mogelijkheid vanwege het grote oppervlak om te overbruggen.

371841C2-C7DF-496D-B4C4-F8C7A3815C2F_zpslqlaybil.jpg~original

Ik heb de plaathouder ook geprobeerd met het zwarte stuk boven, maar dit is beter volgens mij.

Ik ben in ieder geval blij dat ik de officiële aantekening op mijn kentekenbewijs heb dat ik de kleine 18.2 platen legaal mag voeren. Je kunt het slechter treffen:

2016-09-07-PHOTO-00000471_zpslrtgtdl8.jpg~original

En dan heb je dus ook aan de voorzijde meteen een grote NL GAIK plaat.

Auw, dat is echt extreem lelijk. Alsof 'ie konijnentanden heeft. De brede look van de auto wordt er ook stevig door aangetast.

Jouw nieuwe oplossing is helemaal top. Of de houder met het zwarte vlak naar beneden op z'n mooist is durf ik niet met zekerheid te zeggen. Op zich was de hoogte van de vorige montage mooier. Valt dat grote zwarte vlak niet weg in de schaduw van de inkeping?

Nico GTR zei:
Hoe zijn die regels dan dat je de (in mijn ogen) "Amerikaanse" platen mag voeren?

Precies weet ik het niet, maar volgens mij komt het neer op dat het alleen mag als normale platen echt niet passen in de uitsparing.

Wouter82 zei:
Nico GTR zei:
Hoe zijn die regels dan dat je de (in mijn ogen) "Amerikaanse" platen mag voeren?

Precies weet ik het niet, maar volgens mij komt het neer op dat het alleen mag als normale platen echt niet passen in de uitsparing.

Dat heb ik ook begrepen, vroeger waren ze hier minder streng op.

Elco zei:
Of de houder met het zwarte vlak naar beneden op z'n mooist is durf ik niet met zekerheid te zeggen. Op zich was de hoogte van de vorige montage mooier. Valt dat grote zwarte vlak niet weg in de schaduw van de inkeping?

Andersom hing de plaat zelf optisch net iets te laag als de houder de onderste bobbels in de bumper afdekte. Stond wat sneuer dan met de plaat hoger zoals nu. De lagere positie van de plaat bleek optisch meer opvallend dan de rand eronder.

Ik geloof het direct! Het is natuurlijk gerommel in de marge, waarbij het één net een tandje mooier is dan het ander en je pas in 't echt ziet hoe dat uitpakt. Ik houd sowieso van de manier waarop je met deze details bezig bent (tu)

Elco zei:
Ik houd sowieso van de manier waarop je met deze details bezig bent (tu)

Thanks, maar eigenlijk voel ik me meer schuldig dat ik nu al een jaar rondreed met de gare oorspronkelijke plaat en dito bevestiging, terwijl nu voor 2 tientjes alles helemaal top gefikst is... 8-)

Eens. Zo reed ik al 3,5 jaar rond met een roestige bende onder de motorkap. Iets wat met 'n dagje werk en 25 euro ook gefikst was.

Juist dat soort kleine, niet-ernstige en zelf te repareren problemen maakt 't rijden van zo'n auto leuk!

Nico GTR zei:
Altijd wat te wensen overhouden Smarter, anders word de vraag what's next steeds groter en dat zou zonde zijn.

Er is altijd een 'to do list' en bij deze Lexus zijn er best een aantal zaken op te noemen die beter kunnen of gerepareerd moeten worden. Ik heb bewust eerst het jaar zonder veel uitgaven volgemaakt om te voelen of de technische basis klopt en de auto niet vanaf de eerste dag en bodemloze put blijkt. Nu, een jaar later, weet ik wat ik heb en wil nu stukje bij beetje de puntjes gaan aanpakken:

-Trillende remmen, met name bij flink vertragen vanaf 150+
-Binnentemperatuursensor vervangen van de climate control (airco werkt prima en op zomerse dagen is alles OK, maar in herfst en winter is het vriezen of grillen, niets er tussenin)
-Grote beurt begin volgend jaar incl alle vloeistoffen, filters en bougies.
-Koplampen laten polijsten en sealen

Als ik deze zaken op orde heb, dan is het voor mij de perfecte auto voor de max. 5.000km die ik er mee rij per jaar.

Mankementjes als ik echt tijd en geld over heb:

-TRAC controlelampje brand al sinds aanschaf. Heeft te maken met traction control en hier zijn al hele internetfora over volgeschreven, Is geen APK item, kan de auto oud mee worden.
-Geheugenknoppen van de electrische stoelverstelling werken niet... lekker belangrijk, de stoelverstelling werkt top alle kanten op
-Electrische antenne werkt niet, maar er zit ook een antenne in de achterruit dus bijna altijd prima radio ontvangst en anders 12-CD wisselaar
-Paar flinke krassen rondom (zaten er al toen ik de auto kocht): Links onderaan voorbumper, linker voorscherm, rechter achterscherm en achterbumper rechts van nummerplaat.

Samenvattend alles te overzien en geen enorme haast. Voorlopig gewoon lekker blijven toeren.

Leuk om te lezen hoe je soms met kleine dingen een groot verschil kan maken! Ik snap ook helemaal dat je hier (terecht) blij van wordt :D

Je nieuwe plaathouder is zeker een verbetering. Als je het onderste zwarte deel toch wat te 'kaal' vindt ogen, kan je misschien hier even je licht opsteken voor een gepersonaliseerde sticker? https://www.stickerland.nl/kentekenstickers-c-117.html Zo hangt onder de nummerplaat van mijn Pluriel de tekst 'La vie est Pluriel' (en die sticker houdt het inmiddels alweer twee jaar uit).

Afgelopen vrijdagochtend kwam ik bij de Lexus om deze nog even netjes klaar te maken voor het EMWeekend. Ik loop er altijd eerst even een rondje omheen voordat ik wegrijd om te zien of deze nog net zo is als toen ik hem achterliet en om te zien of alle banden nog op spanning zijn. Ik zag ineens dat de tankklep openstond, deze was opengebroken, want het binnenwerk van de kunststof klep waarmee deze afsluit was compleet afgebroken. Het afgebroken deel was ook in geen velden of wegen meer te vinden.

IMG_2814_zpstjebqvnw.jpg~original

IMG_2815_zpsjlymttk7.jpg~original

Toen ik de auto startte werd meteen duidelijk wat ik al vreesde: De tankmeter stond helemaal vol en deze daalde in rap tempo naar helemaal leeg... :(

IMG_2816_zpsoakapowr.jpg~original

Ik had net vorig weekend getankt..... Even 80 liter Superplus 98 afgetapt dus.... GRRRRR.

De Lexus had op deze plek gestaan vanaf maandagavond tot vrijdag ochtend. Als ik de auto een paar dagen niet nodig heb, dan parkeer ik deze netjes aan de rand van onze wijk waar de parkeerdruk een stuk minder hoog is dan rond mijn huis. Woensdag en donderdag was het 2 volle nachten achter elkaar aardedonker in de wijk vanwege een storing in een stroomverdeelkast die niet opgelost kon worden. Ik heb inmiddels aangifte gedaan, maar daar kom ik natuurlijk niet verder mee.

Met 3 dagen EMWeekend voor de deur wilde ik de pret natuurlijk niet laten bederven door zo'n voorval. Ik ben op de laatste benzinedampen het plaatselijke tankstation hier binnengeprutteld en heb voor nood maar 10 liter Euro 95 erin gegooid. Vervolgens onderweg naar Haaksbergen een tussenstop gepland in Veenendaal, waar ze Competition 102 van de tap serveren.

IMG_2819_zpsggzthcne.jpg~original

Aangekomen in Haaksbergen heb ik met 19 mede EMW-ers ontzettend genoten van een zeer gevarieerd EMWeekend:

DSCF2388_zpsuhj4f6ri.jpg~original

DSCF2391_zpsbn1uffrx.jpg~original

DSCF2395_zpsct2vgqfa.jpg~original

DSCF2199_zpsfofemyqq.jpg~original

DSCF2239_zpsjjs8nfa9.jpg~original

DSCF2245_zpsgc07zvqw.jpg~original

DSCF2253_zpsbuvjtpl7.jpg~original

DSCF2411_zpsquk6i5cv.jpg~original

DSC00399_zpsmjcf9tsa.jpg~original

Balen zeg, gelukkig laat je je niet uit het veld slaan.

Nu op zoek naar onderdeeltjes of heb je al wat gevonden?

Hmmm... en toevallig vroeg der Magistrat net om tips om een tankdop open te breken! ;)

Maar balen man. Gelukkig valt de schade enigszins mee, maar blijft verschrikkelijk zuur.

Twix zei:
Balen zeg, gelukkig laat je je niet uit het veld slaan.

Nu op zoek naar onderdeeltjes of heb je al wat gevonden?

Deze is nu onderweg vanuit de USA via EBAY. Zo te zien de goede kleur:

s-l1600_zpspiv7yarz.jpg~original

s-l16001_zps0gj4orx6.jpg~original

Ik heb er vanaf nu een universele tankdop met slot opzitten, dus de volgende keer wordt een stuk lastiger.

Goh wat erg! Doen ze dat tegenwoordig ook al.....

Gelukkig bedierf het de pret niet, en als je bedenkt dat premium unleaded in the states 93 octane is. Dan is 95 prima. ;)

Twix zei:
Nico GTR zei:
Twix zei:
Nico GTR zei:
en als je bedenkt dat premium unleaded in the states 93 octane is. Dan is 95 prima. ;)

Veel gemaakte vergissing.

Oh, is dat niet zo dan?

Nee, je kan het octaangetal van Amerika niet één op één vergelijken met dat in Europa. Is op een andere manier berekend.

Ooh, dat wist ik niet. Weet je toevallig ook het verschil in de berekening?

EDIT: Oke. Dank!

Nico GTR zei:
Twix zei:
Nico GTR zei:
Twix zei:
Nico GTR zei:
en als je bedenkt dat premium unleaded in the states 93 octane is. Dan is 95 prima. ;)

Veel gemaakte vergissing.

Oh, is dat niet zo dan?

Nee, je kan het octaangetal van Amerika niet één op één vergelijken met dat in Europa. Is op een andere manier berekend.

Ooh, dat wist ik niet. Weet je toevallig ook het verschil in de berekening?

EDIT: Oke. Dank!

De Engelse Wikipedia heeft een goede uitleg. De tabel van smarter is een goede benadering, als is de verhouding tussen de twee niet helemaal vast.

:| Die idioten moeten met hun poten van andermans spul afblijven. Lang geleden overigens, dat ik van benzinediefstal had gehoord. Vroeger hoorde je het wel vaker.

Vervolgens onderweg naar Haaksbergen een tussenstop gepland in Veenendaal, waar ze Competition 102 van de tap serveren.

Ik wist niet dat 102 ook verkrijgbaar was in Nederland, laatst staan dat ze het in mijn woonplaats op twee plekken verkopen, allebei op minder dan twee kilometer hemelsbreed bij mij vandaan. *-) Ga het binnenkort dus ook proberen. (tu)

De Schaduw zei:
:| Die idioten moeten met hun poten van andermans spul afblijven. Lang geleden overigens, dat ik van benzinediefstal had gehoord. Vroeger hoorde je het wel vaker.

Een paar maanden geleden hadden ze bij mijn collega gewoon een gat in de brandstoftank geboord. Daar moest een compleet nieuwe tank onder, dan ben je ook zo tussen de 500 a 1000 euro verder.

Enzo Ferrari zei:
De Schaduw zei:

Een paar maanden geleden hadden ze bij mijn collega gewoon een gat in de brandstoftank geboord. Daar moest een compleet nieuwe tank onder, dan ben je ook zo tussen de 500 a 1000 euro verder.

Dat is inderdaad de nieuwe manier, veel gemakkelijker met al die laag zittende kunststof tanks tegenwoordig.... accuboortje mee en klaar. Bij de Lexus staat de tank achter de achterbank en is dat dus gelukkig niet te doen.

Waarschijnlijk zijn ze je gevolgd vanaf het benzinestation, want ze wisten kennelijk dat je tank vol was.
Gaat de benzinemeter wel naar de nulstand, als je het contact uitzet?

spyderweb zei:
Gaat de benzinemeter wel naar de nulstand, als je het contact uitzet?

Helaas niet, Meter blijft staan op de stand na uitzetten contact. Daarom had ik na aanzetten contact afgelopen vrijdag ineens zo'n rap dalende brandstofmeter... Wel lastig te zien 's avonds zonder zaklamp vanwege de speciale 'optitron' verlichting van het instrumentarium.

Wat een kloothommels. Dat klepje is vast niet perfect op kleur, de jouwe is stuk, wat een kaffers. Ik zou zo boos zijn....

uwbuurman zei:
Wat een kloothommels. Dat klepje is vast niet perfect op kleur, de jouwe is stuk, wat een kaffers. Ik zou zo boos zijn....

Dat dus.... Bij dezen de perfecte samenvatting. :|

Nieuwe klepje ga ik ook niet plaatsen, deze hou ik achter de hand. Los klepje heb ik in de praktijk geen last van en vanaf nu zit daar een afsluitbare tankdop onder. Bij het volgende bezoek van deze droeftoeters hoeven ze in ieder geval niets stuk te maken om te zien dat de tank op slot zit.

Wat een rot streek is me dat zeg, "gelukkig" heb je geen verdere schade.

Zie het topic van der Magistrat, (1) zo een afsluitbare tankdop is blijkbaar eenvoudig open te krijgen, (2) wellicht is er dan meer schade omdat er wat kracht moet gebruikt worden en dat wellicht niet omzichtig gebeurt en (3) als het niet lukt het risico dat die %#^*$£¥ je auto van een paar souvenirs voorzien.

Is een stalling in de buurt geen optie voor je mooie SC?

RobEU zei:
Hmmm... en toevallig vroeg der Magistrat net om tips om een tankdop open te breken! ;)

Maar balen man. Gelukkig valt de schade enigszins mee, maar blijft verschrikkelijk zuur.

Haha, dat was de dop, niet het mechanisme zelf.

@Smarter: Jeetje, ik schrik hier best wel van. Wat verschrikkelijk lijkt me dat. Ik schrik vooral omdat 'mijn 80l-tank' ook gewoon buiten staat. Ik wist niet dat mensen ook echt de moeite doen om dat af te tappen. Hopelijk krijg je het weer fatsoenlijk hersteld.
Edit: Nu bijgelezen. Hm, ja, dat van het mogelijke kleurverschil nam ik ook in acht. Ik zit zelfs te denken om een slot te combineren met het klepje dat met de CV mee op slot gaat, maar ja, zoals we ook zagen bij RNS510: beter beveilig je het ook weer niet te goed, voor hetzelfde geld levert dat alleen maar meer ellende op.

Ben je hier trouwens voor verzekerd? Afgezien van het eigen risico, natuurlijk.

Had het al gelezen op FB, maar wat een klote streek man, ontzettend pauper volk wat zoiets doet :|
Mooie foto's verder van het EMW weekend !!

Ik zou ook absoluut stalling overweging ergens in de buurt, nadeel is wel dat je dan niet zo snel even de wagen kunt pakken.

Carkiller zei:
Bizar hoor.

80 liter benzine stelen duurt heel lang als je het stil wil doen.
Is een autoalarm geen idee?

Moah, zou dat? Ik hevel een aquarium in een vloek en een zucht leeg. Een tank heb ik nooit geprobeerd, maar volgens mij gaat dat nog redelijk rap.

Carkiller zei:
80 liter benzine stelen duurt heel lang als je het stil wil doen.
Is een autoalarm geen idee?

Ik heb een goedkope pomp voor de petroleumkachel in ons boshuis. Dat ding kostte 15€, werkt op batterijen, maakt amper geluid en pompt 7L per minuut. Daar zullen dus wel meer professionele versies vanbestaan met een hoger debiet die het dievengilde wel weet te vinden 8-)

Nu je het zegt, bizar dat zo een dure auto geen standaard alarm heeft meegekregen van Lexus

der Magistrat zei:
Ik wist niet dat mensen ook echt de moeite doen om dat af te tappen.

Tja, 80 liter Super 98 is toch zo'n 120 euro waard. Is snel 'verdiend'.

Een paar jaar terug werd een onschuldige man nog doodgereden door een benzinedief. Mensen gaan over lijken voor een paar roteuro's.

Mechanix zei:
Een paar jaar terug werd een onschuldige man nog doodgereden door een benzinedief. Mensen gaan over lijken voor een paar roteuro's.

Je vindt niet dat deze opmerking wat nuance verdient?

RobEU zei:
Mechanix zei:

Je vindt niet dat deze opmerking wat nuance verdient?

Wordt er gedoeld op de brandstofdief die achterop een speciaal gecreëerde file klapte?

Lijkt me niet dat daar een nuance bij nodig is, dat was toch echt de schuld van de crimineel.

Terug
Bovenaan