Nico GTR zei:
Altijd wat te wensen overhouden Smarter, anders word de vraag what's next steeds groter en dat zou zonde zijn.
Er is altijd een 'to do list' en bij deze Lexus zijn er best een aantal zaken op te noemen die beter kunnen of gerepareerd moeten worden. Ik heb bewust eerst het jaar zonder veel uitgaven volgemaakt om te voelen of de technische basis klopt en de auto niet vanaf de eerste dag en bodemloze put blijkt. Nu, een jaar later, weet ik wat ik heb en wil nu stukje bij beetje de puntjes gaan aanpakken:
-Trillende remmen, met name bij flink vertragen vanaf 150+
-Binnentemperatuursensor vervangen van de climate control (airco werkt prima en op zomerse dagen is alles OK, maar in herfst en winter is het vriezen of grillen, niets er tussenin)
-Grote beurt begin volgend jaar incl alle vloeistoffen, filters en bougies.
-Koplampen laten polijsten en sealen
Als ik deze zaken op orde heb, dan is het voor mij de perfecte auto voor de max. 5.000km die ik er mee rij per jaar.
Mankementjes als ik echt tijd en geld over heb:
-TRAC controlelampje brand al sinds aanschaf. Heeft te maken met traction control en hier zijn al hele internetfora over volgeschreven, Is geen APK item, kan de auto oud mee worden.
-Geheugenknoppen van de electrische stoelverstelling werken niet... lekker belangrijk, de stoelverstelling werkt top alle kanten op
-Electrische antenne werkt niet, maar er zit ook een antenne in de achterruit dus bijna altijd prima radio ontvangst en anders 12-CD wisselaar
-Paar flinke krassen rondom (zaten er al toen ik de auto kocht): Links onderaan voorbumper, linker voorscherm, rechter achterscherm en achterbumper rechts van nummerplaat.
Samenvattend alles te overzien en geen enorme haast. Voorlopig gewoon lekker blijven toeren.