Mechanix zei:
Dat is het goede leven!

Het is mooi om te lezen dat de Lexus zo veel plezier brengt.
Zeker!
Best apart: een maand of 6 geleden was ik op zoek naar een 'dikke' auto als opvolger van de Golf 1 cabrio. Ondanks dat ik een aardige wandelende auto-encyclopedie ben, had ik een Lexus niet bepaald op mijn shortlist staan. Stomtoevallig zag ik op Autoscout op basis van mijn zoekcriteria
deze Lexus SC400 staan. Vanaf dat moment bleef ik gefascineerd door het model en ben ik me gaan verdiepen in het merk, de ontwikkeling, rij-eigenschappen en technische details.
Ik ga natuurlijk niet de laatste 16 pagina's van dit topic herhalen, ik spam immers al meer dan genoeg hier. 8-
Samenvattend na een maand of 5 en ca. 2.000 miles kan ik wel een paar conclusies trekken: Ik heb nog niet eerder in een auto gereden waarbij je aan werkelijk alles merkt dat er meer dan behoorlijk over nagedacht is. Ik zocht een comfortabele auto met een forse krachtreserve voor het ware 'king of the road' gevoel. Ergens mis ik af en toe wel de brute hooligan die ik vooraf had verwacht met een 4 liter 260pk V8 onder de kap. Aan de andere kant is het ultiem soevereine karakter van de Lexus iets wat ik niet zocht, maar wat mij wel een enorm onbetaalbaar en rustgevend gevoel geeft. Telkens als ik met de Lexus rij, voelt deze nog steeds als een ontzettend kostbare auto. Dat deze nu minder de helft van een Aygo gekost heeft blijft bizar.