smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

De vorige pagina liep net vol, aangezien een nieuwe pagina ook nieuwe plaatjes verdient, bij deze een herhaling van mijn laatste fotosessie vanmiddag: Ik heb een paar plaatjes geschoten van de techniek en diverse labels onder de motorkap voor de liefhebbers:

Volle bak:
DSC_0875_zpsx03jq9hy.jpg~original

De TRAC/ ABS unit:
DSC_0867_zpshelu8uv4.jpg~original

Hoofdremcilinder met daarvoor de druk accumulator voor de ABS/TRAC unit:
DSC_0869_zpsgoutp7bo.jpg~original

DSC_0884_zpsk8kfqlgv.jpg~original

De hydraulische fan heeft z'n eigen vloeistofpotje:
DSC_0871_zps6kikmo8g.jpg~original

Stuurbekrachtiging- en koelvloeistof reservoirs:
DSC_0872_zpsxfsd6s6i.jpg~original

10 liter koelvloeistof is volgens mij een bovengemiddelde hoeveelheid:
DSC_0877_zpsrthdh3su.jpg~original

Iets met een stekker, 1 van de velen:
DSC_0874_zpsxz8jtpt8.jpg~original

Koplampafstelling met een mooi ingebouwd hulpje:
DSC_0876_zpsprwdox4j.jpg~original

Best handig om te weten hoe de multiriem erop moet:
DSC_0878_zpsbvos5fb8.jpg~original

DSC_0881_zpsm6eszwgv.jpg~original

Gelukkig zit er vanaf het 1994 modeljaar gewoon R134A koelmiddel in de airco:
DSC_0883_zpsg3xs7tgp.jpg~original

Volgende maand 20 kaarsjes uitblazen:
DSC_0887_zpsrpzud14i.jpg~original

Uiteindelijk wel positief over de Toyota-dealer, begrijp ik?

Die mini-waterpas, helemaal geweldig! (tu)

TYN zei:
Uiteindelijk wel positief over de Toyota-dealer, begrijp ik? (tu)

Jazeker: Prima service, een knappe receptioniste en een schappelijke rekening. (tu)

Die waterpasjes vind ik zelf ook geweldig, er zitten er maar liefst 4!

Ik reed zojuist weer achter een SC400. Met gouden logo's en chromen wielkastranden. De jouwe is fraaier....

Twix zei:
Ik reed zojuist weer achter een SC400. Met gouden logo's en chromen wielkastranden. De jouwe is fraaier....

Thanks! (tu)

Toch zou ik het zelf ook leuk vinden om andere SC400's tegen te komen. In NL is de kans hierop vrijwel nihil...

Ik was gistermiddag even rustig aan het fotograferen onder de motorkap, na een paar minuten komt mijn jongste dochter van 6 ongeduldig naar buiten om te vragen waar ik blijf. Toen ik aangaf dat het nog even ging duren, is ze haar eigen camera gaan halen om ook foto's te maken. Zo kom ik zelf ook weer een keer op de foto.

DSCN0656_zpscc8m1vik.jpg~original

Zijn op 1e kerstdag de tankstations gewoon open trouwens? We gaan morgen naar België, daar woont mijn vader. Ik heb een afgetankte Focus 1.0 voor de deur staan, maar ik overweeg momenteel Lexus 4.0.

Oeh, ik ga even uit het raam hangen dan, zodat ik je Lexus kan bewonderen!
Benzine is momenteel erg goedkoop hier, dus gewoon je Japanse sloep meenemen.

Rob0032 zei:
Oeh, ik ga even uit het raam hangen dan, zodat ik je Lexus kan bewonderen!
Benzine is momenteel erg goedkoop hier, dus gewoon je Japanse sloep meenemen.

We rijden zo weg richting Aalst, dus we passeren inderdaad Antwerpen.

Ik zal even zwaaien dan. Ik tank altijd in Zwijndrecht bij Toyota-dealer Maes. Onbemande pomp en een paar dagen terug 1,129 euro per liter. Goede reis en fijne Kerst!

Gisteren heeft de SC400 gedaan waar deze voor gemaakt is: Ruim 400 km asfalt verslinden op een zeer comfortabele manier terwijl papa af en toe flink gas kon geven en niemand anders in de auto dat echt in de gaten had. Topwagen! (tu)

Heerlijk genieten hè? Gister ook lekker de S gepakt. De hondenbench (ingeklapt) past niet achterin de C.
Af en toe even het gaspedaal intrappen alhoewel mijn ega het wel foor had.:}

Morgen nog een keer naar Leeuwarden. Nu eens ff kijken wat er voor leuks te beleven is waar de hond ook mee kan.

Genieten is het zeker, Michel! (tu) Jij bent met de V8 kathedraal natuurlijk al helemaal king of the road. Als je eenmaal een V8 onder het pedaal gevoeld hebt, is er geen weg meer terug. Ik ben zo blij dat ik dit in een tijd van downsizing gewoon zelf kan beleven wanneer ik dat wil tegen een alleszins schappelijk tarief.

Vandaag lekker een dagje vrij met vrouwlief zonder de kinderen. Gewoon heerlijk van hot naar her gereden met het schuifdakje open. Lekker toeren en genieten van het prachtige weer, wandelingetje maken, beetje stadten in Utrecht incl. uitgebreid lunchen en daarna de Lexus een welverdiende wasbeurt gegeven.

Ik kijk ook altijd even om als ik de auto geparkeerd heb, ik blijf er ontzettend blij mee:

IMG_1731_zps55hifaqc.jpg~original

IMG_1735_zpsmnawsttc.jpg~original

Na de wasbeurt:

IMG_1760_zpsvao5me1v.jpg~original

Blijft een geweldig topic om te lezen; het enthousiasme spat ervan af. :-D
Herken in jouw liefhebberij ook veel dingen in vergelijking met hoe ik naar m'n eigen Benz kijk (oké, geen V8 maar die 500E komt nog wel): Bovenmodaal genieten van een niet in concoursstaat verkerend exemplaar tegen alleszins overzichtelijke kosten. (tu)

TYN zei:
Blijft een geweldig topic om te lezen; het enthousiasme spat ervan af. :-D
Herken in jouw liefhebberij ook veel dingen in vergelijking met hoe ik naar m'n eigen Benz kijk (oké, geen V8 maar die 500E komt nog wel): Bovenmodaal genieten van een niet in concoursstaat verkerend exemplaar tegen alleszins overzichtelijke kosten. (tu)

Haha, dit heb ik ook als ik jouw W124 avonturen/ roadtrip topic lees. (tu) Ook daar proef ik 100% passie en rijplezier en prachtig om te zien waar jouw Benz allemaal belandt. Gewoon blijven genieten, de auto netjes houden en goed verzorgen zonder dat het een museumstuk is.

Mijn eigen ultieme geluksmomentje is telkens als ik een parkeergarage binnenkom: Net kaartje gepakt en tussen de lippen gestopt, schuifdak en bestuurdersraam open. En dan met een lekkere dot gas omhoog naar de volgende etage met een lekkere V8 galm door de betonnen parkeergarage met laag plafond.

Mijn SC400 is eigenlijk een omgekeerde 2015 Mustang 2.3 Ecoboost: De Mustang klinkt van binnen als een hele dikke auto dankzij de 'sound composer' over de speakers. Je voelt je als bestuurder helemaal enthousiast. De buitenstaander beleeft hier helemaal niets van. Bij de Lexus zijn juist alle geluiden naar binnen toe ontzettend gefilterd, volgas op de snelweg is een heel vlot bewegende snelheidsmeter en een duw in de rug zonder de bijbehorende audio.

smarter zei:
Als je eenmaal een V8 onder het pedaal gevoeld hebt, is er geen weg meer terug.

Dit is idd wel een dingetje.

Ik zag en hoorde afgelopen week zo'n nieuwe SC optrekken en daar zat echt een serieus mooi V8 geluid in. Is dat bij de jouwe ook zo?

Aras zei:
smarter zei:

Ik zag en hoorde afgelopen week zo'n nieuwe SC optrekken en daar zat echt een serieus mooi V8 geluid in. Is dat bij de jouwe ook zo?
Er staat nog een leuke 12 cilinder in het Hofje.:}

@Smarter ik denk dat jouw SC niet veel onder doet voor de S. Als die er al voor onder doet. Prachtige foto's weer.(tu)

Aras zei:

Het V8 gevoel is als bestuurder altijd voelbaar en merkbaar. Uitlaatgeluid naar buiten toe is mooi vol door de dubbele pijp achter. Als bestuurder is het heel gedempt en ver weg. Schuifdakje open en alles is weer top!(tu)

Dat zijn de leukste, AMG V8 hoor je ook amper binnen, hooguit als je het pedaal een keer diep intrapt. Van buiten mooi subtiel (en een fijne compressor 'purrr' erbij).

michel1975 zei:
Aras zei:
smarter zei:

Er staat nog een leuke 12 cilinder in het Hofje.:}
Ik kan mij nog bedwingen. Het groen vind ik niet helemaal geweldig. Die rode S500 lijkt mij wel lekker.

Marco moet alleen niet die zwarte S500 van Eric Nijkamp naar het Hofje halen. Dan ga ik genadeloos door de knieen. Dat is de perfecte W220.

De perfecte W220? Dat is toch op z'n minst een post-facelift, vind ik.

smarter zei:
Dan zou ik zelf toch veel liever zoiets voor de deur parkeren. Sedans zijn tegenwoordig ontzettend overrated als gezinsauto...

(tu)(tu) Klaas had de zijne ook fraai op de foto gezet.

Mooi man. Geniet daarvan, dat is het beste gevoel.
Ik had (en heb) dat ook met m'n Crown. Gewoon even in de garage gaan kijken soms. Even de motor lekker laten pruttelen. Erin gaan zitten an genieten van de mooie details.

Dat is autoliefde!

Rob0032 zei:
Ik had (en heb) dat ook met m'n Crown. Gewoon even in de garage gaan kijken soms. Even de motor lekker laten pruttelen. Erin gaan zitten an genieten van de mooie details.

Dat is autoliefde!

Inderdaad: Kijken, aaien, ruiken, horen en voelen. Ik ben vaker best blij met een auto geweest, maar deze maffe Jap pakt me helemaal in momenteel.

Helemaal terecht. Is gewoon een prachtige auto. Heeft jouw V8 ook zo'n souplesse onderin de toeren? Dat vind ik zo indrukwekkend bij mijn V8, stationair heeft hij al voldoende koppel, bij wijze van spreken.

Trekkracht vanuit de onderste kelder, dat maakt voor mij de echte V8 beleving. De Toyota 4.0 V8 stelt me in dit opzicht zeker niet teleur. Enerzijds wil ik de automaat ontzien, anderzijds pakt deze telkens zo ontzettend lekker op als het stoplicht op groen springt...

Mijn Ford nodigt nu niet echt uit voor stoplichtsprintjes, maar die kracht onderin is heerlijk. Wetende dat er altijd koppel is, al tokkel je met 1500 rpm over de snelweg.

Ik reed afgelopen zaterdag even in een Mustang Shelby GT500, de extreme kant van het V8-spectrum. Horen en zien vergaat je daarbij. Zowel buiten als binnenin de auto.

Wat een heerlijke bak zeg zo`n sc400. Blijft mijn favoriete coupe samen met de honda legend coupe en de mercedes cl500 van de 2e generatie.
Wil zelf ooit nog een honda legend coupe kopen, het bedrijf waar ik mijn civic heb gekocht had er een staan en mocht er een stukje in rijden. Heerlijk die 3.2 v6 met automaat, voelde me echt een koning in die auto met al die luxe.

Met een v8 in jou lexus moet het natuurlijk helemaal feest zijn!

Rob0032 zei:

Dat is autoliefde!
Helemaal mee eens.

Je enthousiasme is werkelijk aanstekelijk. Ook de reden dat ik je topic volg.
Vind je V8 een lid van de Oberklasse en dat lees ik ook terug in je dagelijkse Lexus-beslommeringen. En ken het het Japanse woord voor Oberklasse ook niet. Maar het is een king of the road. V8 op de A2! Vrrooaaaappp! Zorgvuldig in elkaar geschroefd in Tahara.

Blijf dit draadje volgen.

Dionysus zei:
Je enthousiasme is werkelijk aanstekelijk. Ook de reden dat ik je topic volg.

Thanks Dionysus! (tu) Ik zou ook graag eens een topic over jouw eigen auto avonturen volgen. Ik kan enorm genieten van jouw schrijfstijl en woordkeuze.

Nice! Bedankt voor het spotten (tu) Zelfde modeljaar (95/96), zelfde wielen, zelfde opties (schuifdak, achterspoiler).

Wij houden het aan deze kant van de plas wel voor je in de gaten. Ik moest ook nog aan je denken deze week. Niet omdat ik zo'n mooi coupé zag, maar een mooi Golf cabriootje. B)

Nissan GT-R zei:
500 toeren stationair? Wauw!

Ik heb dit weekend nog eens opgelet bij warme motor, maar het blijkt ongeveer 600 toeren te zijn... Ik had dus iets overdreven, maar het stationairstreepje staat iets boven het midden tussen de 0 en 1 op de toerenteller.

Wat een prachtige wagen!
Helaas betaal je de hoofdprijs voor de motorrijtuigenbelasting, anders had ik er zelf ook één gekocht.

Terug
Bovenaan