smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

Wouter82 zei:
Oh heerlijk zo'n DTS, prachtige auto maar zo jammer van die voorwielaandrijving... dan toch liever de STS :)

Ik had eigenlijk een Lincoln Town Car geboekt, ik wilde echt een oldschool V8. Avis vond de DTS gelijkwaardig en had deze voor me klaargezet. Ik kon er weinig tegenin brengen op een koud en winderig vliegveld in Cleveland om 23:00. Vervolgens heb ik een week lang echt ontzettend genoten van deze rode kerstbal met wit leer, 4 uitlaten en een verwarmd stuur.

Nieuwe pagina, dus een plaatje:

DSCF1138_zpsa0jwjj0p.jpg~original

smarter zei:
Haha, er is werkelijk niets dat ik mooier vind bij dit faceliftmodel (vanaf 1997) dan bij het oorspronkelijke model. Wel fijn voor het gevoel om te zien dat ook een Pool een oude Lexus V8 gewoon rijdend kan houden.
Vergs je er niet in, de meeste Polen die in NL werken hebben tegenwoordig gewoon behoorlijk fatsoenlijke auto`s onder de kont hoor.
En die kunnen ook wel overweg met internet en onderdelen bestellen in de VS

Blue Moon zei:
Vergs je er niet in, de meeste Polen die in NL werken hebben tegenwoordig gewoon behoorlijk fatsoenlijke auto`s onder de kont hoor.
En die kunnen ook wel overweg met internet en onderdelen bestellen in de VS

Dit was van mijn kant zeker geen denigrerende opmerking, maar een vaststelling dat met creativiteit en autoliefde welhaast elke auto rijdbaar gehouden kan worden, en dat ik zelf meer moet denken in oplossingen i.p.v. mogelijke beren op de weg.

Vandaag even langsgeweest bij autoservicecenter in IJsselstein om kennis te maken en het onderhoud aan de Lexus te bespreken. Prima indruk gekregen. Onderdelen kan ik zelf via Ebay bestellen en daar laten monteren, uurloon is € 59,- incl. BTW en ze hebben behoorlijk wat ervaring met zowel oudere als exotische auto's. Binnenkort even een afspraak maken voor de temperatuursensor van de climate control.

Ook de tank vandaag weer even helemaal volgegooid met superplus 98. Verbruik van de laatste tank was minder gunstig dan die ervoor: Nu 1:7,6 gescoord.

michel1975 zei:
Heb jij ook zo'n grote tank?:}:T

ca. 80 liter inderdaad... 8-) De tank staat achter de achterbank, daardoor is de kofferbak helaas een stuk kleiner dan gewenst:

DSC_0796_zpsicuop1bm.jpg~original

DSC_0795_zps72rxpubn.jpg~original

Bovendien kwam ik er bij het vervangen van de achterschokdempers achter dat het ruimtegebruik achter de kofferbakbekleding ook niet bepaald efficiënt is, die tank had een stuk breder en platter gekund, als is deze constructie waarschijnlijk veiliger bij zijwaartse aanrijdingen. Hoe dan ook, het ziet er ook achter de bekleding gelukkig buitengewoon netjes uit, dergelijk materiaalgebruik zou in een Boeing 747 niet misstaan:

SAM_0215_zpsitf7fxcb.jpg~original

Daarnaast ligt er onder de vloer een volwaardig 16 inch reservewiel met 225/65-16 band, ook dat kost natuurlijk ruimte.

Waarom ga je niet gewoon naar de Lexus? Vriendje van mij had een LS400 en de onderhoudskosten waren minimaal. Heb je gewoon officieel onderhoud en toch meer expertise. Zou mij beter gevoel geven.

FH126560 zei:
Waarom ga je niet gewoon naar de Lexus? Vriendje van mij had een LS400 en de onderhoudskosten waren minimaal. Heb je gewoon officieel onderhoud en toch meer expertise. Zou mij beter gevoel geven.

De dichtstbijzijnde Lexus Dealer is in Utrecht, aan de A2. Louwman Exclusive in die glazen zeppelin gevuld met Lamborghini's en Maserati's. Prachtig, maar dit lijkt me niet het juiste adres om met mijn via Ebay uit de VS ontvangen onderdelen onder de arm binnen te komen.

A-Merk onderdelen zijn in de VS uit voorraad te verzenden en een stuk voordeliger dan via de Lexus organisatie. De achterschokdempers bijvoorbeeld waren via Lexus Utrecht € 460,- per stuk. Ik heb nu via Ebay voor € 450,- all in incl. invoerkosten en verzendkosten 4 brandnieuwe Monroe's thuis op de mat liggen. De achterdempers zitten er al onder, de voordempers komen nog wel een keer, maar die hoeven nog niet. Die heb ik in ieder geval al nieuw op voorraad nu.

Ander voorbeeld: De double wishbone voorwielophanging heeft nogal wat draagarmrubbers die ruimte gaan vertonen na verloop van tijd. Lexus levert alleen de hele draagarm voor ca € 700,- per stuk, terwijl op Ebay de complete set met alle ca. 26 siliconen bussen los verkocht wordt. Je moet dan de oude rubbers er met de gasbrander uitstoken en de nieuwe erin draaien. Ik betwijfel of de officiële Lexus dealer dit gaat doen.

Zo zijn er wel meer voorbeelden. Ik ga mijn auto absoluut tiptop in orde houden, maar onderdeel van de hobby is ook om het betaalbaar te houden, zodat ik er lang plezier van houd tegen redelijke kosten.

smarter zei:
Ik ga mijn auto absoluut tiptop in orde houden, maar onderdeel van de hobby is ook om het betaalbaar te houden, zodat ik er lang plezier van houd tegen redelijke kosten.

Dit herken ik voor mezelf ook heel goed. Een goede garage is in dat opzicht onmisbaar. Ik breng m'n Benz naar een universele garage in de buurt; vader en zoon, beide liefhebbers. Vinden het leuk om aan een W124 bezig te zijn (niet dat er veel kapot gaat (:B).

Een tijd geleden had ik problemen met het slot in de bestuurdersdeur. Dat is veel uitzoekwerk en veel gepriegel, nog los van de prijs van onderdelen. Ik zou er niet aan moeten denken als ik dat tegen uurtarieven van de officiële dealer had moeten betalen.

Helemaal waar, TYN. We denken er precies hetzelfde over.

Ik ga volgend jaar max. ca. 8.000km met de Lexus rijden. € 1.500,- aan onderhoud/ reparatie/ verbetering heb ik gebudgeteerd. Als het € 1.000,- meer is, dan is het zeker niet het einde van de wereld, maar dan zou het leuk zijn als het jaar daarop voor € 500,- klaar is.

Distributieriem moet pas weer in 2019, maar in 2011 hebben ze de waterpomp laten zitten omdat deze toen pas 37.000 miles gereden had. Ondanks de nog steeds lage stand nu (55.500 miles) kan de waterpomp het na een jaar of 20 natuurlijk altijd een keer begeven, hetzelfde geldt voor de stuurbekrachtigingspomp (zwak puntje schijnt), dynamo en andere randzaken in de motorruimte. Ik kan natuurlijk ook geluk hebben en voor € 500,- per jaar overal doorheen komen. Ik ben benieuwd, ik heb de auto nog geen 3 maanden, maar het vertrouwen in de auto is er zeker.

Remblokken en schijven rondom zijn in ieder geval nog prima, Vorig jaar zijn er 4 nieuwe Michelins opgegaan en is de startmotor gereviseerd. Enige puntjes op korte termijn:

-Remvloeistof verversen
-Binnentemperatuursensor van de Climate control vervangen/ goed aansluiten
-Rubber bussen in de voorwielophanging vervangen

smarter zei:
FH126560 zei:

De dichtstbijzijnde Lexus Dealer is in Utrecht, aan de A2. Louwman Exclusive in die glazen zeppelin gevuld met Lamborghini's en Maserati's. Prachtig, maar dit lijkt me niet het juiste adres om met mijn via Ebay uit de VS ontvangen onderdelen onder de arm binnen te komen.

(..).

Nu ja, de ingang aan de achterkant is een stuk gewoner..met die zwarte garagedeuren.
Ik begrijp je punt.. wellicht kan je er een keer langsgaan tijdens een winter/zomer inspectie? Even sfeer proeven.. kijken hoe men reageert op je auto..

Qua budgettering.. denk dat de brandstofkosten wel ff wennen zijn als je de auto volgend jaar privé gaat gebruiken en de zakelijke tankpas daarvoor moet laten staan..

Heerlijke foto's Smarter (tu)

Zilvergrijs is idd een erg gevaarlijk kleurtje om te spuiten, maar het kan wel goed zonder kleurverschil.
Mijn zijkant is ook gedeeltelijk opnieuw gespoten, geen enkel kleurverschil!!
Heb het ook direct erbij gezegd, sterker nog hem op het hart gedrukt dat ik geen enkel kleurverschil wil :}

Durashift zei:
Qua budgettering.. denk dat de brandstofkosten wel ff wennen zijn als je de auto volgend jaar privé gaat gebruiken en de zakelijke tankpas daarvoor moet laten staan..

Vaste lasten (verzekering en wegenbelasting) heb ik nu ook voor de Lexus, geen punt want dit is hobby/ liefhebberij. Ik bespaar vanaf januari netto € 400,- per maand omdat ik niet meer privé rij met de zakenauto. Woon-werkverkeer blijf ik wel gewoon doen met mijn auto van de zaak. De Lexus is dus echt alleen voor de privé ritjes. Dan hebben we ook nog de keuze voor de 2013 Fiesta van mijn vrouw, waar we ook met z'n 4'tjes mee op pad kunnen. Ik verwacht niet meer dan 8.000km met de Lexus te rijden. Uitgaande van 1:8 en een literprijs van 1,65 betekent dit ca. € 140,- brandstof per maand. Daarnaast ca. € 125,- per maand onderhoud reservering maakt samen € 265,-. Komt op papier ruimschoots goed dus.

Bovendien is het geen beslissing uit zuiver financiële overwegingen, dan had ik geen 20 jaar oude V8 gekocht natuurlijk... Ik rij gewoon een topklasse V8 wanneer ik het wil zonder dat dit extra kost t.o.v. de huidige situatie en dat voelt goed! B)

smarter zei:
Durashift zei:

Vaste lasten (verzekering en wegenbelasting) heb ik nu ook voor de Lexus, geen punt want dit is hobby/ liefhebberij. Ik bespaar vanaf januari netto € 400,- per maand omdat ik niet meer privé rij met de zakenauto. Woon-werkverkeer blijf ik wel gewoon doen met mijn auto van de zaak. De Lexus is dus echt alleen voor de privé ritjes. Dan hebben we ook nog de keuze voor de 2013 Fiesta van mijn vrouw, waar we ook met z'n 4'tjes mee op pad kunnen. Ik verwacht niet meer dan 8.000km met de Lexus te rijden. Uitgaande van 1:8 en een literprijs van 1,65 betekent dit ca. € 140,- brandstof per maand. Daarnaast ca. € 125,- per maand onderhoud reservering maakt samen € 265,-. Komt op papier ruimschoots goed dus.

Bovendien is het geen beslissing uit zuiver financiële overwegingen, dan had ik geen 20 jaar oude V8 gekocht natuurlijk... Ik rij gewoon een topklasse V8 wanneer ik het wil zonder dat dit extra kost t.o.v. de huidige situatie en dat voelt goed! B)
Geloof mij dat voelt heerlijk.

Ik heb de gouden middenweg gevonden: Gewoon auto van de zaak houden voor privé en geen kilometers bijhouden, maar dan wel een Fiesta. Deze kost me € 130,- in de maand en ik kan er alles mee doen wat ik wil zonder enige administratie. Geen enkel gedoe dus en door de besparing ook prima om daarnaast de Lexus regelmatig af te tanken met Super 98 en het juiste onderhoud. Ook geen gezeur dan als er onderdelen besteld moeten worden met enkele weken levertijd.

Wellicht volgende week al wisselen: We hebben op onze vestiging een mix rijden van in totaal 5 company cars, verdeeld over 3 huurauto's voor vervangend vervoer en daarnaast 2 demo auto's van de verkoop die ook privé gereden worden. De werkplaatsreceptie moppert al regelmatig dat we de zakelijke klanten maximaal een B-Max mee kunnen geven, ze hebben een Ka, een Fiesta en een B-Max beschikbaar. Als het groter gewenst is, dan kan er op dagbasis een demo van de verkoop meegegeven worden, maar dit is niet handig bij langere reparaties/ schadeherstel. Ik pak dan vanaf nu de Fiesta voor mezelf en geef de werkplaats mijn C-Max voor de verhuurvloot.

Kijk, dat is een mooie oplossing. Prima en verstandig gedaan zo.

Vanochtend trouwens balen, ik zag in mijn spiegel iets wat op een rode SC400 leek, maar het maakte niet uit hoe langzaam ik reed, hij kwam me door omstandigheden niet voorbij.

Twix zei:
Kijk, dat is een mooie oplossing. Prima en verstandig gedaan zo.

Vanochtend trouwens balen, ik zag in mijn spiegel iets wat op een rode SC400 leek, maar het maakte niet uit hoe langzaam ik reed, hij kwam me door omstandigheden niet voorbij.

Hij ging stuk voordat hij de kans had je in te halen? (:B

OT
Goede middenweg inderdaad, zowel voor jou als voor de werkplaats. (tu)

Mooie oplossing. Is weer eens wat anders, man en vrouw hetzelfde type auto, ipv dezelfde jas;)

ps.. heb ff een foto van The Wall gekopieerd voor het meeting topic.

Mooi, net ff ruimer. Wat ik niet helemaal begrijp is dat jij je specifiek richt op een bepaalde auto.. voor de fiscaliteit. Terwijl er toch een speciale 'autobranche' regeling is voor de bijtellingsregeling waarbij er toch uitgegaan wordt van een bepaald gemiddelde omdat er steeds met wisselende demoauto's (privé) gereden wordt?

Of ben je dan genoodzaakt de kilometers bij te houden zoals je eerder schetste?

Wat een prijsverschil dan, tussen een Focus en een C-Max!
Zoals ik al zei: bij Lexus Utrecht moet je gewoon eens een Lexus monteur aanspreken. Eentje heeft ook in Breukelen gewerkt en dat is echt een prima gast! (tu)

Durashift zei:
Mooi, net ff ruimer. Wat ik niet helemaal begrijp is dat jij je specifiek richt op een bepaalde auto.. voor de fiscaliteit. Terwijl er toch een speciale 'autobranche' regeling is voor de bijtellingsregeling waarbij er toch uitgegaan wordt van een bepaald gemiddelde omdat er steeds met wisselende demoauto's (privé) gereden wordt?

Die speciale regeling is er al een aantal jaar niet meer helaas. Ik moet per maand een lijst invullen waarin staat wat ik elke dag mee naar huis neem. Daar betaal ik dan de werkelijke bijtelling over. En dan is het wel de bedoeling dat ieder min of meer een vaste auto heeft, dus niet door de week een Ka en altijd een S-Max voor het weekend...

@Barri: Ik had een C-Max 1.0 125pk Titanium van 33k met 25% bijtelling, ik ga nu naar een Focus 1.0 100pk Trend Edition van 21k met 20% bijtelling. Dit scheelt netto dus flink, terwijl ik niet de last heb van het bijhouden van kilometers en ik gewoon privé kan blijven rijden hoeveel ik zelf wil.

smarter zei:
Durashift zei:

Die speciale regeling is er al een aantal jaar niet meer helaas. Ik moet per maand een lijst invullen waarin staat wat ik elke dag mee naar huis neem. Daar betaal ik dan de werkelijke bijtelling over. En dan is het wel de bedoeling dat ieder min of meer een vaste auto heeft, dus niet door de week een Ka en altijd een S-Max voor het weekend...

Inhoudelijk is de regeling dus veranderd. Er bestaat nog wel een regeling. (net zoals voor rij-instructeurs)

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/auto_en_vervoer/u_reist_naar_uw_werk/auto_van_uw_werkgever/afwijkende_regels/bijtelling_privegebruik_auto_voor_de_autobranche

Ik heb even snel de eerste pagina gelezen.. Inderdaad bijtelling per dag.

Als je toch elke dag moet registreren.. als je tussendoor met SC400 naar het werk rijdt.. dan zou je die dag geen bijtelling hoeven te betalen. (Optie 3 is dan van toepassing).. ?
Praktische invulling is dan lastig, want waar staat de Focus dan?
Maar misschien vindt je vrouw het rijden met de SC400 straks ook wel leuk en haalt je 's avonds wel ff op;)

smarter zei:
@Barri: Ik had een C-Max 1.0 125pk Titanium van 33k met 25% bijtelling, ik ga nu naar een Focus 1.0 100pk Trend Edition van 21k met 20% bijtelling. Dit scheelt netto dus flink, terwijl ik niet de last heb van het bijhouden van kilometers en ik gewoon privé kan blijven rijden hoeveel ik zelf wil.

Dat scheelt een slok op 'n borrel..

Vraag is.. hoe verkoop je die C-max ooit nog zakelijk?

Durashift zei:
Als je toch elke dag moet registreren.. als je tussendoor met SC400 naar het werk rijdt.. dan zou je die dag geen bijtelling hoeven te betalen. (Optie 3 is dan van toepassing).. ?
Praktische invulling is dan lastig, want waar staat de Focus dan?
Maar misschien vindt je vrouw het rijden met de SC400 straks ook wel leuk en haalt je 's avonds wel ff op;)

Geen bijtelling bestaat helaas niet, Ik moet per dag de privé genoten auto opgeven. Bij geen gebruik van de zakenauto telt de vaste, meest gebruikte auto. Dit is op zich niet lastig, want de meeste maanden heb ik gewoon elke dag mijn vaste auto mee naar huis. Pas als ik wat anders meeneem zet ik dat in de agenda en verwerk ik het aan het einde van de maand in mijn lijst.

Genoeg over bijtelling nu, morgen lekker weer mijn vaste vrije dag. Lexus time! (tu) B) Kinderen naar school brengen, boodschappen doen, extra stukje omrijden, kinderen weer ophalen, de oudste naar Hockeytraining brengen en daarna weer ophalen.

Mooie zeldzame SC300 met handbak trouwens op 'bringatrailer.com'

00h0h_hGgzIxAck9n_600x4501.jpg

00x0x_icNjRKUkRk9_600x4501.jpg

Op de 'bringatrailer' site vind ik de comments vaak zeker net zo interessant als de geadverteerde auto waarover het gaat, zo ook in dit geval:

'I have a nice, tastefully modified one of these for the past 12 years. 95 SC400. With the stock resonators removed and the 3rd cat ditched in favor of an X pipe, the 32v 4cam V8 sounds incredible. Its not going to give you world class performance by todays standards, but it offers subtle feel and true, luxury quality that is far less prevalent today. Every part is engineered specifically to reduce NVH and these cars will truely isolate you.

These are true GT cars meant to be driven long distances in relative comfort. The interiors are well made, well apointed and super cushy comfortable. I’ve traversed the continental U.S. in mine at least 7 times. I’ve racked up ~190k.

These remind me of Porsche 928 or a Merc E or S class coupe. You might also say Lincoln LSC or Jag E-type, heck BMW 840. These SC’s are a 4,000lb barge. There is a reason why the doors are double hinged.

These cars share a world of interchangable parts with the supra and other lexus models of the same era. It’s a shame most are all trashed out by now, but it makes it more enjoyable to find an original survivor.

I would look close for paintwork which is easy to spot because these cars left the factory with a very high level of quality, especially paint finish detail. These were built in Japan during the times when the Toyoda family was still in control of the board at Toyota, during the highest years of quality control.

These were the years when the Japanese leveled the playing field with the Germans and surpast them with lean luxury.

Things seemed to fall off after 2003-05 with the changing of the guard and Toyota becoming #1 the world, what around 2008? That’s when I lost interest in Lexus and Toyota, and well…most new cars in general.'

Zo lees ik het natuurlijk graag! (tu)

smarter zei:
Genoeg over bijtelling nu, morgen lekker weer mijn vaste vrije dag. Lexus time! (tu) B) Kinderen naar school brengen, boodschappen doen, extra stukje omrijden, kinderen weer ophalen, de oudste naar Hockeytraining brengen en daarna weer ophalen.

Een prinsenleven. Maar dat past bij een Lexusrijder.B)

Gaaf zeg, met handbak!

Zo'n C-Max 1.0 is wel te verkopen hoor. Zo rond maart weet ik wellicht een geïnteresseerde (mijn vader) ;) Maar inderdaad, zakelijk wordt lastig. Dan moet je het echt van de particuliere verkopen hebben.

Mijn schoonvader heeft ook zo'n nieuwe focus 1.0 ecoboost, erg fijne wagen (tu)
Zelf ben ik zeer gecharmeerd van de fiesta red edition, als ik aan de downsize moet zou dat absoluut een kanshebber zijn!!
Volgens mij heeft ford geen enkel probleem met hun kleine turbo motoren?? of wel Smarter??

Nee problemen hebben ze daar niet mee, voor wat je aan 3 cilinders kunt krijgen het lekkerste wat er momenteel op de markt is. Op de Mini motor na misschien maar die speelt vals ;)

Bofkont zei:
Zelf ben ik zeer gecharmeerd van de fiesta red edition, als ik aan de downsize moet zou dat absoluut een kanshebber zijn!!
Volgens mij heeft ford geen enkel probleem met hun kleine turbo motoren?? of wel Smarter??

Ik ken iemand die inmiddels aan zijn 3e motor toe is.....

Ik meen me te herinneren dat de mannen van Autobild in hun Dauertest zeer enthousiast waren toen ze het ding na zo'n 100k km uit elkaar schroefden.

Joël D. zei:
Bofkont zei:

Ik ken iemand die inmiddels aan zijn 3e motor toe is.....

Een tevreden klant keert altijd terug! :D

Nissan GT-R zei:
Nee problemen hebben ze daar niet mee, voor wat je aan 3 cilinders kunt krijgen het lekkerste wat er momenteel op de markt is. Op de Mini motor na misschien maar die speelt vals ;)

Laatst werd de 1.2 van PSA ook geroemd door AW. Schijnt de benchmark te zijn op dit moment.

In de mondeo vindt ik hem ook te licht, aan de andere kant als 140 pk zou het nog best kunnen.

Qua thermodynamisch rendement is er veel te zeggen voor een motor met minder cilinders, maar meestal is een 2 cilinder dan geschikter omdat er ietsje minder onbalans in kan zitten. Hebben we het over een inline 2 en geen V-twin.
Maar goed daarmee verbruik je niet een blok in 2200 km. Wat ik wel heel erg weinig vindt. Lijkt bijna op een bijna droge loop.

De Ford 1.0 EcoBoost motoren zijn absoluut prima en heel duurzaam. Er is wel een terugroepactie op de kunststof koelwaterslang van het koelvloeistofreservoir. Deze slang wordt broos en kan knappen waardoor de koelvloeistof eruit loopt. Als gevolg hiervan zijn er al een aantal 1.0 motoren te warm gelopen en overleden. Dit heeft dus gelukkig helemaal niets met de constructie en duurzaamheid van de motor zelf te maken, maar met de kwaliteit van een slangetje van € 20,-... Elke 1.0 EcoBoost die recent onderhoud bij de dealer gehad heeft, is inmiddels voorzien van de juiste kwaliteit koelslang. De klanten die niet voor onderhoud geweest zijn, zijn actief door Ford teruggeroepen.

De 2e motor na 2.200 kilometer defect zoals Joel D stelt kan uitsluitend het gevolg zijn van fouten bij montage door de dealer.

Durashift zei:
Nissan GT-R zei:

Laatst werd de 1.2 van PSA ook geroemd door AW. Schijnt de benchmark te zijn op dit moment.

Over die motor ken ik dan weer slechte verhalen.

Zo zal er overal wel iets slechts over te vinden zijn. Ik vind het best interessante techniek en, ondanks allerlei roeptoeterij, ik heb nog niets gehoord over verminderde duurzaamheid van die kleine blokjes. Ik las laatst ergens dat het 1.0-blok van Ford zo klein is dat het op een A4'tje past. Als ik dan kijk naar het kleinere vermogen van mijn oliefabriek onder de kap, dan vind ik dat tamelijk indrukwekkend. (tu)

Vanmorgen werd ik wakker met een prachtig zonnetje. Toen ik naar de Lexus toe liep vond ik deze net iets te smoezelig naar mijn zin. Nadat de meiden op school afgeleverd waren dus even langs de wasbox voor een snelle schoonmaak.

DSCF1143_zpsrlzpjjua.jpg~original

Daarna eerst een flinke snelwegrit gemaakt en daarna helemaal binnendoor weer terug naar huis onder het genot van een fijne CD in de Nakamichi wisselaar met het schuifdakje open. Heerlijk! B)

Terug
Bovenaan