Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
smarter zei:Hij kocht deze 'Criminelenauto' zoals hij zelf aangaf in 1998 bij De Domeinen voor fl 77.777,77. Het getal 7 bracht hem geluk, zo vertelde hij.
(...)
De handelaar was trouwens ook erg benieuwd of ik zelf de 250 op de teller al aangetikt had.... Hij gaf aan dat op deze snelheid de stilte en stabiliteit heel opmerkelijk is.
smarter zei:Thanks allemaal voor de leuke reacties!Ik ben zelf ook heel blij met de fotosessie, ik heb inmiddels ook bijbehorende de tekst gelezen voor Youngtimer Magazine. Dat wordt een heel geslaagd artikel als je het mij vraagt.
Vandaag heb ik eindelijk telefonisch contact gehad met de gepensioneerde handelaar die de Lexus 12 jaar lang in zijn voorraad gehad heeft. Een echte joviale Brabander zo te horen. Hij kocht deze 'Criminelenauto' zoals hij zelf aangaf in 1998 bij De Domeinen voor fl 77.777,77. Het getal 7 bracht hem geluk, zo vertelde hij. De Lexus was op dat moment 2 jaar oud en had ongeveer 25.000 miles op de klok. Hij heeft er zelf eerst een korte periode mee gereden, waarna de Lexus in zijn showroom belandde. Daar heeft deze ca. 11 jaar binnen gestaan zonder dat deze verkocht werd. Het werd immers steeds lastiger om de kostprijs boven water te krijgen en de beste man was ietwat eigenwijs. Uiteindelijk is hij in 2010 in een wat mindere liquide positie beland en toen heeft hij de Lexus voor € 12.000,- met ca. 35.000miles op de teller verkocht aan de vorige eigenaar waarvan ik de auto gekocht heb.
Het verhaal is dus rond en klopt. De tellerstand ook. Dan maar geen 19 stempels in het onderhoudsboekje, zo is het voor mij ook prima!Van de bijna 20 jaar heeft deze auto dus maximaal 9 jaar buiten doorgebracht. Dit verklaart wel de kwaliteit van lakwerk, raamrubbers enz. De handelaar was trouwens ook erg benieuwd of ik zelf de 250 op de teller al aangetikt had.... Hij gaf aan dat op deze snelheid de stilte en stabiliteit heel opmerkelijk is.
Micha D. zei:Maar staat hij bij jou binnen of buiten? Wel uniek en leuk met deze kilometerstand inderdaad.
smarter zei:Het is gewoon een heel goed en heel mooi ding, maar zeker geen concours conditie.
Soloman zei:Volgens mij is het een heerlijke ligauto. Of zie ik dat verkeerd?
Soloman zei:De achterbank geeft meer steun dan de voorstoelen, lijkt het.
Maak dan tenminste een carport voor zo`n autosmarter zei:Micha D. zei:Maar staat hij bij jou binnen of buiten? Wel uniek en leuk met deze kilometerstand inderdaad.
De auto staat bij mij gewoon buiten, ik heb geen garage.
Blue Moon zei:smarter zei:De auto staat bij mij gewoon buiten, ik heb geen garage.
Maak dan tenminste een carport voor zo`n auto
Auto`s zijn er om mee te rijden dat vind ik ook, maar zo aan de straat parkeren lijkt mij maar niks.
Nee, geen deukjes in de deuren, wel meer kans op bumperbeschadigingensmarter zei:Bij mij in de wijk is het altijd fileparkeren, dus geen kans op parkeerdeukjes in de portieren
TYN zei:Ik vind dat je te voorzichtig bent. Je hebt geen Citroën SM gekocht, maar een notoir betrouwbare Lexus.
In het zeer uitzonderlijke geval er zich een storing voordoet waardoor het hele ding niet meer rijdt, kun je altijd nog voor korte tijd iets huren. Dat is dan even zuur, maar daartegenover staat een heel jaar Lexus rijden.
Kilometeradministratie is vervelend, maar overkomelijk.
smarter zei:Ik overweeg nog steeds om vanaf januari niet meer privé in mijn zakenauto te rijden. Dit scheelt me alles bij elkaar netto € 400,- in de maand. Daar kan ik best een Lexus van vertroetelen en regelmatig aftanken lijkt me. Ik rij bij elkaar slechts ca. 8.000km per jaar. Dan is € 5.000,- netto per jaar voor privé gebruik van de auto van de zaak best kostbaar. Het enige twijfelpunt is eventuele stilstand van de Lexus als er onderdelen besteld moeten worden in de VS. Ik blijf uiteraard mijn zakenauto wel voor woon-werk gebruiken en de 2013 Fiesta van mijn vrouw is ook prima geschikt voor de privé ritjes op zondag, maar elke dinsdag is mijn papadag en dan moet ik altijd vervoer hebben om de kinderen naar school te brengen en weer op te halen, de weekboodschappen te doen enz. Ik kan me dus geen weken stilstand permitteren. Hij moet het gewoon blijven doen. Dat is het enige wat me hiervan weerhoudt.
smarter zei:@Dizono:
Ik werk bij een Ford Merkdealer, ik heb een demonstratieauto tot mijn beschikking die ik ook privé kan gebruiken. Ik rij ca. elke 6 maanden weer in een nieuwe. Ik heb hier dus geen 100% vrije keuze in. Als ik de auto helemaal niet wil, dan levert dit mij geen extra salaris op, want deze auto hebben we toch nodig op de zaak vanwege de demoverplichting van de importeur. Een Youngtimer zakelijk rijden is voor mij dus geen optie.
FH126560 zei:In eventueel voorkomende gevallen beetje creatief zijn met de proefritten.... Doet mij trouwens denken aan die Audi-verkoper uit Voorschoten die proefrit-Audi cabrio's een weekend meegaf aan dames(?) in ruil voor bepaalde diensten.
Rob0032 zei:Mocht je nog inspiratie zoeken om je Lexus wat op te fleuren, deze zag ik vanmiddag staan:
https://c2.staticflickr.com/6/5733/23158393532_3c8af0ac9f_c.jpg
https://c2.staticflickr.com/6/5714/22852188210_ebfb640a65_c.jpg
michel1975 zei:Als er een RaRo en Maser staat is een Lexus voor afwisseling wel lekker. De RaRo en de Maser staan er waarschijnlijk vrij regelmatig en jouw Lexus niet zo euh heel vaak.![]()
B11 zei:Of zoals ik gister uit een retweet haalde van Matt Farah:
Die Matt Farah is nu ook bezig met de #millionmilelexus. Een praktisch originele LS400 uit 1996 die naar 1 miljoen mijl moet worden gereden. Hij heeft het ding gekocht met 900.000 op de klok waarbij alleen de bestuurders stoel vervangen is! Te volgen via de twitter / instagram kanalen.
Voorlopig kun je nog wel vooruit dus!
smarter zei:In NL duurt het een week of 3.
Moderator
smarter zei:Gewoon lekker V8 rijden zoals het bedoeld is. Over 20 jaar weten we waarschijnlijk al helemaal niet meer hoe dat ook alweer was. Nu is dus het moment.
Wouter82 zei:smarter zei:Gewoon lekker V8 rijden zoals het bedoeld is. Over 20 jaar weten we waarschijnlijk al helemaal niet meer hoe dat ook alweer was. Nu is dus het moment.
Heel goedDat is ook een van de redenen waarom ik een V8 in huis heb gehaald. Nu kan en mag het nog, wie weet tot wanneer...