smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

Wouter82 zei:
smarter zei:
Ik rij meestal als een oud wijf met de Lexus,

Eerlijk gezegd is het ook wel een beetje een Golden Girls-auto ;)

Tja: Haast geen scherpe lijn te bekennen, zachte lederen fauteuils binnen en een babyblauw huidje aan de buitenkant. En dan ook nog eens een super smooth aandrijflijn met een naadloos, haast onmerkbaar samenspel tussen motor en bak. Daar is inderdaad weinig onbehouwen mannelijks aan te beleven, het is zeker geen Saleen Mustang o.i.d. Elk oud vrouwtje rijdt hier zo mee weg.

Een upgrade voor fijnproevers. (tu)

Kan me voorstellen dat 't lekker cruisen is je V8 automaat, maar je trekt die 250pk er toch af en toe wel even helemaal uit? Even een paar seconden vol gas na een rotonde, of die kerel naast je aan het stoplicht totaal verrassen. B)

TYN zei:
Een upgrade voor fijnproevers. (tu)

Kan me voorstellen dat 't lekker cruisen is je V8 automaat, maar je trekt die 250pk er toch af en toe wel even helemaal uit? Even een paar seconden vol gas na een rotonde, of die kerel naast je aan het stoplicht totaal verrassen. B)

260pk want modeljaar 1996 B). Af en toe inderdaad lekker gasgeven. Het resultaat voel je in je rug en zie je op de snelheidsmeter. De akoestische info is nogal nihil op dit gebied. Je hoort altijd dat het een V8 is, dus er is zeker meerwaarde, maar het is ontzettend gedempt en subtiel. Het romige gevoel is er altijd, hierdoor ben ik al helemaal verslaafd aan deze auto, maar nergens is er een motivatie om te gaan trappen met deze auto.

DSCF8068_zpsal4wzhri.jpg~original

Die nieuwe naafkapjes; alsof 'ie zo nieuw uit de showroom komt! (tu)

Komt er een sportdemper voor de 8 cilinder roffel ooit?

Handig om te weten ook hoe het zat met de Rover 75 bj 2000 en die sneue bezuinigingsmaatregelen die er op volgden, of dat de automaat van de Accord Coupe V6 een zorgenkind lijkt te zijn idd. Beiden zag ik als kanshebbers om eens te kopen, zéker de Accord coupé 3.0, hierbij heb ik echt op het punt gestaan. Zo leer je nog eens wat!

MB C215 zei:
Handig om te weten ook hoe het zat met de Rover 75 bj 2000 en die sneue bezuinigingsmaatregelen die er op volgden, of dat de automaat van de Accord Coupe V6 een zorgenkind lijkt te zijn idd. Beiden zag ik als kanshebbers om eens te kopen, zéker de Accord coupé 3.0. Zo leer je nog eens wat!

Het lastige met internet info is wel, dat je vaak vooral de narigheid en probleempjes te zien krijgt, terwijl er ongetwijfeld genoeg mensen zonder problemen in dezelfde auto rondrijden. Het is wel altijd goed om vooraf te kijken naar specifieke aandachtspunten van een bepaald model, zodat je bij het bekijken van een specifiek exemplaar in ieder geval weet waar je op moet letten. Daarnaast is de onderdelenvoorziening ook heel belangrijk. Kijk dus vooraf even naar de basics als remmen, distributie, waterpomp, airco onderdelen enz. Bij Honda is dit veel lastiger dan bij Toyota/Lexus na een jaar of 20.

MB C215 zei:
Komt er een sportdemper voor de 8 cilinder roffel ooit?

Ik weet zelf altijd dat er een V8 onder het pedaal ligt, zeker als ik iets meer gas geef. Ook bij het starten slaat ie altijd enorm mooi aan met iets verhoogd toerental en bijbehorende roffel. De beschaving en smoothness horen gewoon bij deze auto, ik ga hier dus zelf niets aan veranderen. Ik hou enorm van het geluid van een brullende V8, maar dan had ik een Amerikaan moeten kopen en geen Lexus.

En dan toch weer even 's avonds laat met de slippers aan de straat op om even te kijken en voelen onder het lantaarnlicht... Man, wat een fijne wagen is dit. Excuus voor de spam, maar na 160 pretkilometers vandaag zit ik gewoon nog even na te genieten:

DSCF0647_zpsk3z7iua4.jpg~original

Heerlijk dat je zo kan genieten van een auto he!
De nieuwe naafkapjes doen hem goed, moet zeggen dat ik erg benieuwd ben naar deze auto in het echt.
Goede reden om eens een EMW meeting te bezoeken mocht hij daar dan toevallig ook zijn. ;)

Tomolino zei:
Heerlijk dat je zo kan genieten van een auto he!
De nieuwe naafkapjes doen hem goed, moet zeggen dat ik erg benieuwd ben naar deze auto in het echt.
Goede reden om eens een EMW meeting te bezoeken mocht hij daar dan toevallig ook zijn. ;)

Ik zou je graag ontmoeten op een EMW meeting. (tu). Jammer om te lezen van de tegenslag momenteel met je Alfa 156 V6, Ik hoop dat ie er weer helemaal bovenop komt. De Busso verdient het.

Ik ben benieuwd wanneer er weer een keer een meeting is, ik denk dat dit pas volgend voorjaar zal zijn gezien het winterseizoen dat in aantocht is.
Met de Busso gaat het helemaal goed komen, leuk dat je het volgt! (tu)

smarter zei:
En dan toch weer even 's avonds laat met de slippers aan de straat op om even te kijken en voelen onder het lantaarnlicht... Man, wat een fijne wagen is dit. Excuus voor de spam, maar na 160 pretkilometers vandaag zit ik gewoon nog even na te genieten:

DSCF0647_zpsk3z7iua4.jpg

Spam? Spam? Nee hoor, gewoon foto's van een prachtige auto.

Durashift zei:
Wat is de melding rechtsboven in de tellerbak, boven de brandstofmeter?

Boven de brandstofmeter staat 'Premium Unleaded Fuel Only'. Deze tekst brand altijd. In de VS heeft/ had de normale benzine een octaangetal van slechts 87, Premium is 90 of hoger. Euro 95 in Europa is dus al een stuk betere kwaliteit dan noodzakelijk.

Het lampje dat daarboven brand is het lampje met de tekst 'Cruise', deze brandt als de cruise control ingeschakeld is.

zie ik het correct dat op het "Voor / Na plaatje" van de vorige pagina er "Toyota" in de velgen staat?

Niseko zei:
zie ik het correct dat op het "Voor / Na plaatje" van de vorige pagina er "Toyota" in de velgen staat?

Op haast elk onderdeel staat Toyota: Op de ruiten, plaatwerkdelen, motor,elektrische componenten enz.

smarter zei:
Durashift zei:

Boven de brandstofmeter staat 'Premium Unleaded Fuel Only'. Deze tekst brand altijd. In de VS heeft/ had de normale benzine een octaangetal van slechts 87, Premium is 90 of hoger. Euro 95 in Europa is dus al een stuk betere kwaliteit dan noodzakelijk.

Het lampje dat daarboven brand is het lampje met de tekst 'Cruise', deze brandt als de cruise control ingeschakeld is.

Ah, okay.

Nog iets wat mij opviel.. bij een merk dat zich voorstaat op perfectie.. zou je toch wel een am/pm aanduiding bij de digitale klok verwachten..;)

smarter zei:
Durashift zei:

Smarter, hier zou ik me als ik jou was nog wat meer in verdiepen. In de VS is er een andere rekenmethode, als ik het goed begrepen heb.

Het zou me niets verbazen dat wanneer je 98 of wat dan ook tankt het lampje uit gaat en de motor nog iets beter gaat lopen.

Blijft inderdaad een tijdloos mooie coupé, zeker met de nieuwe naafkapjes. Daar knapt 'ie echt van op! (tu)

Twix zei:
Het zou me niets verbazen dat wanneer je 98 of wat dan ook tankt het lampje uit gaat en de motor nog iets beter gaat lopen.

Het is geen lampje dat uit kan, het is gewoon onderdeel van het verlichte instrumentenpaneel. Deze mededeling brandt dus altijd mee met de dashboardverlichting. En de dashboardverlichting brandt ook altijd vanwege de bijzondere verlichtingstechniek van de wijzerplaat en wijzers. Zonder dashboardverlichting zie je overdag vrijwel niets van het instrumentenpaneel. Helaas gaat dit ook wel eens stuk en dat is nogal duur.

Zo herkenbaar allemaal. Hier ook iedere kilometer weer genieten met de S. Overigens betrap ik me zelf er wel op dat ik toch wel wat harder rijdt dan de rest op de snelweg. En in de S zit wel een hele lekkere 8 cilinder roffel.

Die naafkapjes maken hem echt af(tu)

Vandaag op pad geweest voor een fotosessie met de Lexus. Heel apart om eens een keer niet zelf de regie te hebben en dat de foto's door een ander gemaakt zijn. Ik ben reuzebenieuwd naar het resultaat, maar dat komt vast goed. We hadden in ieder geval geluk met het weer. Mooie combi van lichte regen en droog geeft vast hele mooie plaatjes.

DSC_0819_zpswwqflldn.jpg~original

DSC_0823_zpsggxcpvwf.jpg~original

DSC_0824_zpsjpdhjonv.jpg~original

De plaatjes met de fotograaf erbij zijn de leukste. Ik vind de middelste niks.
De bovenste is erg leuk.
Er had trouwens het hoofd van een chauffeur zichtbaar moeten zijn in de Jaguar. En jammer dat de wielen duidelijk stilstaan.

Gaaf zeg! Ben benieuwd naar de plaatjes. Was het een gezamenlijke shoot met de Jag of was dat gewoon de auto van de fotograaf? Wel mooi uit dezelfde periode.

Soloman zei:
Er had trouwens het hoofd van een chauffeur zichtbaar moeten zijn in de Jaguar. En jammer dat de wielen duidelijk stilstaan.

Waar heb je het over? (:B

TYN zei:
Gaaf zeg! Ben benieuwd naar de plaatjes. Was het een gezamenlijke shoot met de Jag of was dat gewoon de auto van de fotograaf? Wel mooi uit dezelfde periode.

Soloman zei:

Waar heb je het over? (:B

Over de bovenste foto.

Soloman zei:
De bovenste is erg leuk.

De echte foto's komen nog, Soloman. (tu) Mijn 3 plaatjes waren alleen maar bedoeld om even de setting van vandaag te laten zien. Ik wilde de fotograaf niet in de weg lopen en heb alleen even snel zelf deze foto's geschoten.

TYN zei:

De Jag is de auto van de fotograaf (Grensrijder op dit forum) en had verder geen rol in de fotoshoot.

smarter zei:
Soloman zei:
De bovenste is erg leuk.

De echte foto's komen nog, Soloman. (tu) Mijn 3 plaatjes waren alleen maar bedoeld om even de setting van vandaag te laten zien. Ik wilde de fotograaf niet in de weg lopen en heb alleen even snel zelf deze foto's geschoten.

Ik zou bij de middelste foto een leuke dame plaatsen met iets van een paraplu, een wijdvallend rokje (waar een beetje de wind mee speelt), die omkijkt naar de Lexus.

De Jaguar is toch de crimineel van de twee. Mooie plaatjes, auto gekocht om te genieten en dat straalt er mooi vanaf.

smarter zei:
TYN zei:

De Jag is de auto van de fotograaf (Grensrijder op dit forum) en had verder geen rol in de fotoshoot.

Oh, is dat Grensrijder?
Nu snap ik de kofferbakfoto.

Soloman zei:
Ongelooflijk dat een auto met zo'n leeftijd er nog uitziet als nieuw.

Inderdaad, dat verbaast mij ook elke keer. De auto is geproduceerd in januari 1996. Binnenkort dus 20 kaarsjes uitblazen.

Terug
Bovenaan