smarter: 2023 Mini Cooper cabrio en Audi A5 Sportback

Altai zei:
Ik zou graag willen weten/zien hoe groot/ruim de kofferbak is. Ik heb wel de foto met een deel van het reservewiel gezien maar volgens mij is het een enorme bak.

De kofferbak is niet bepaald groot voor het formaat auto. Aan de buitenkant van de auto gezien verwacht je inderdaad meer, maar er staat 90 liter brandstof rechtop achter de achterbank...

DSC_0795_zps72rxpubn.jpg~original

DSC_0796_zpsicuop1bm.jpg~original

Vrouwlief had hem nog niet gezien. Nu wel. Ze vindt het een prachtding en de kofferbak valt haar gelukkig mee. Superkleur ook dat zilverblauw volgens haar.

Morgen neem ik hem mee naar de zaak om op de brug te zetten en de onderkant te bekijken. Aandacht voor trillende remmen, matige airco en rammel in wielophanging links achter. Het 'TRAC' controlelampje laat ik even voor wat het is.

Nieuwe pagina, dus foto's:

11111216_888142454566623_5557874279767372029_o_zpsah5pbjwd.jpg~original

10904016_888141904566678_5174853965965582311_o_zpsijyhglga.jpg~original

DSC_0787_zpsp43eche5.jpg~original

DSC_0777_zpsncbqyazu.jpg~original

DSC_0795_zps72rxpubn.jpg~original

met dank voor de snelle reactie. (tu)
Inderdaad nog een heel behoorlijke ruimte wanneer je weet hebt van die benzinetank.
Leuk ook de volgorde van de foto's: Eerst de V8 en dan de tank.:D

Het bouwjaar staat in de titel maar je zou dat toch niet geloven. Als nieuw, komt deze Lexus soms bij X-Trail/Rens vandaan?

Hoe heb je de wagen dan gekocht?? welke voorwaarden? zo meenemen zonder aflevering?
Trillende remmen/rammel in de ophanging/niet goed werkende airco/ etc etc etc
Vind ik nou niet bepaald een juiste wijze van een auto afleveren.

Airco opnieuw laten afvullen, koelmiddel is er inmiddels wel uit. Veel systemen schakelen dan de compressor uit wegens gebrek aan smering.
Zoals eerder opgemerkt, even de vloeistoffen en filters verversen, bij voorkeur ook van de automaatbak (plus zeef reinigen). En koelvloeistof. daar zitten allerlei anti-corrosie toevoegingen in, dus behoud van het systeem. Het kost wat, maar het geeft vertrouwen. Als je die auto goed onderhoudt, gaat ie nog 20 jaar probleemloos mee.

Bofkont zei:
Hoe heb je de wagen dan gekocht?? welke voorwaarden? zo meenemen zonder aflevering?
Trillende remmen/rammel in de ophanging/niet goed werkende airco/ etc etc etc
Vind ik nou niet bepaald een juiste wijze van een auto afleveren.

De handelaar wist niets van de auto. Hij verkocht de auto in opdracht van de eigenaar. Geen enkele garantie, geen boekjes, geen historie. Niets. Gewoon aftikken (zonder kwitantie, zonder factuur) en wegwezen nadat ik zelf het kenteken had overgeschreven bij het plaatselijke PostNL punt.

Ik heb de auto puur op gevoel gekocht, de eigenaar wilde geen contact met de koper, vandaar dat hij deze bij de handelaar had gedropt om te verkopen. Geen zin in gedoe. Op deze manier is niemand verantwoordelijk en heb je letterlijk garantie tot het hek.

Ik wist dit van tevoren en heb hier ook onvoorziene kosten voor gecalculeerd. Als ik met de auto rij voel ik dat deze echt wel in orde is. Er zijn alleen wel een paar dingetjes op te lossen ja.

Ah duidelijk Smarter (tu)
Al met al vallen die puntjes erg simpel op te lossen volgens mij, lexus is pure kwaliteit, kun je bijna geen miskoop aan doen.

Altai zei:
Het bouwjaar staat in de titel maar je zou dat toch niet geloven. Als nieuw, komt deze Lexus soms bij X-Trail/Rens vandaan?

De auto is overal inderdaad brandschoon. Niet iets wat je verwacht bij een handelaar in deze prijsklasse. Ik heb ergens het gevoel dat de vorige eigenaar er gewoon heel netjes voor gezorgd heeft. Zou de tellerstand dan toch echt waar zijn??? Een paar ton levenservaring spoel je er niet zomaar vanaf met een poetsbeurtje.

Altijd leuk: Een persfoto van een identieke auto als de mijne incl. optioneel schuifdak en achterspoiler:

autowp.ru_lexus_sc400_13_zpsko35mjui.jpg~original

smarter zei:
trillende remmen, matige airco en rammel in wielophanging links achter. Het 'TRAC' controlelampje laat ik even voor wat het is.

En dat heet dan 'absolute nieuwstaat'... 8-) Wat is dat toch, auto's die als smetteloos en in nieuwstaat worden aangeprezen, terwijl je er gewoon een bak geld tegenaan moet gooien om achterstallig onderhoud weg te werken 8-). Nieuwstaat betekent feilloos werkende remmen (beter: nieuwe schijven en blokken rondom), een airco waar niets aan mankeert, alle vloeistoffen nieuw (inclusief automaatbak en koelvloeistof), geen stuurhuis dat versleten is, en geen roest. Als ik mijn auto verkoop met termen als 'nieuwstaat' of 'smetteloos', dan zorg ik er voor dat er niets op aan te merken valt. Helaas is dat in 99 van de 100 gevallen anders.

Phaeton W12 zei:
smarter zei:
trillende remmen, matige airco en rammel in wielophanging links achter. Het 'TRAC' controlelampje laat ik even voor wat het is.

En dat heet dan 'absolute nieuwstaat'... 8-) Wat is dat toch, auto's die als smetteloos en in nieuwstaat worden aangeprezen, terwijl je er gewoon een bak geld tegenaan moet gooien om achterstallig onderhoud weg te werken 8-). Nieuwstaat betekent feilloos werkende remmen (beter: nieuwe schijven en blokken rondom), een airco waar niets aan mankeert, alle vloeistoffen nieuw (inclusief automaatbak en koelvloeistof), geen stuurhuis dat versleten is, en geen roest. Als ik mijn auto verkoop met termen als 'nieuwstaat' of 'smetteloos', dan zorg ik er voor dat er niets op aan te merken valt. Helaas is dat in 99 van de 100 gevallen anders.

Ik snap je redenering, maar het verwachtingspatroon is natuurlijk wel evenredig aan de prijsklasse waarin je winkelt.

Nieuwstaat kan gewoonweg niet waar zijn als je in dit prijssegment gaat shoppen bij een universele handelaar zonder passie en specifieke kunde van het betreffende merk en type. Een auto van nieuw ca. fl. 180.000,- in 1996 nu in 2015 kopen voor € 4.500,- betekent geen nieuwstaat. wat er ook staat in de advertentie. Nieuwstaat is een W124 Hammer voor € 180.000,- bij Leitner. Niet een 20 jaar oude Lexus SC400 voor rond de 5k die nieuw destijds bijna het 20-voudige gekost heeft.

Zolang je dat van tevoren beseft is er niets aan de hand.

Vind het wel meevallen met de gebreken.

Is de auto in onderhoud geweest bij de garage waar je hem gekocht hebt?
Die zou dan een uitdraai van de onderhoudshistorie kunnen maken...

Ben ik de enige die meteen aan die afzichtelijke cabrio dacht?
Wat een ongelovelijk gaaf ding zeg! Zuinig op zijn

Carkiller zei:
Vind het wel meevallen met de gebreken...

Met Carkiller, eens.
@Smarter: Brandschoon. Ik zou de Lexus geen 90 dkm geven.(tu)

Plaatje geleend van Timo's Xantia deze had 120dkm gelopen en zag er ook keurig uit onder de motorkap:

Citroen Xantia by Timo1990NL, on Flickr

(tu)

Goedendag zei:
Ben ik de enige die meteen aan die afzichtelijke cabrio dacht?

Dat had ik ook ja :)
Blij verrast dat het dit model betreft, zelden gezien, erg bijzonder en gaaf model.
Ziet er ook nog als nieuw uit.

(tu)

Schoongemaakt vooral, hoewel het er piekfijn uitziet. Onder de kap van m'n Honda is men in de weer geweest met tectyl helaas....

Prachtige auto (tu)
Een paar reparaties kun je altijd wel verwachten.

Rob0032 zei:
...er piekfijn uitziet. Onder de kap van m'n Honda is men in de weer geweest met tectyl helaas....

Tja Rob, een Honda is geen Lexus.
Vanuit Wiki: "Tectyleren is een techniek om, vooral bij auto's, het metaal zo te behandelen dat het beschermd is tegen corrosie en roesten."
:D

Altai zei:
Rob0032 zei:
...er piekfijn uitziet. Onder de kap van m'n Honda is men in de weer geweest met tectyl helaas....

Tja Rob, een Honda is geen Lexus.
Vanuit Wiki: "Tectyleren is een techniek om, vooral bij auto's, het metaal zo te behandelen dat het beschermd is tegen corrosie en roesten."
:D

Alleen roest het vrijwel nooit op die plek....

Geweldige foto met die Clio trouwens. Zo zie je wat voor sloep het eigenlijk is! (tu)

Erg nette auto, zo te zien. En in tegenstelling tot veel andere Lexussen is het ontwerp nu eens geen flauwe kopie van Mercedes of BMW. Veel plezier ermee!

De auto staat nu op de brug.

-Airco is afgevuld en functioneert nu perfect. Nu nog afwachten of dat zo blijft of dat er toch ergens iets weglekt.
-De rammel linksachter bleek een losliggende krik links in de kofferbak....
-De remschijven zijn nog dik genoeg om een keer af te draaien om de slingering eruit te krijgen
-De leeglopende rechter voorband bleek te lekken op het velgbed. Dit is netjes afgeschuurd en de band is weer opnieuw gemonteerd

Verder waren alle vloeistoffen netjes op peil en zijn er nergens lekkages te bespeuren. Hooguit een paar lichte zweetspoortjes. De bodem is netjes schoon en ook geheel roestvrij.

Het ziet ernaar uit dat de auto helemaal eerlijk en goed is en de tellerstand zou zomaar eens echt kunnen zijn.

Ik vind het echt een mooie auto. Dat jaren 90 slanke wat meer Japanners hadden. Heb/had nooit echt kijk op Japanse auto's maar ga het wel echt waarderen. De Accord is ook al zo'n lage, sleake jaren 90 auto.
90802041990214-480.jpg

Wauw, prachtig man. Ziet er ook echt super netjes uit!

De overhang achter is anders ook niet mals (:B.

smarter zei:
Nog even een plaatje voor de afmetingen in verhouding tot hedendaagse auto's:

DSC_0806_zps2izcyimt.jpg

Op zoek naar een langere parkeerplek?

Met een beetje pech wordt de neus eraf geschaafd :(

Veel geluk ermee.

Wat een bijzondere auto! Echt iets speciaals en kennelijk mooi verzorgd. Geniet ervan!

rzasa zei:
Was deze nu al genoemd hier?
Een beduidend minder maar duurder exemplaar.

Die had ik inderdaad zelf ook gezien. Waarom is deze volgens jou beduidend minder? Ook dit is een SC400 die vanaf nieuw in NL is. Zo op de foto's zie ik een nette auto met volledige historie erbij. Ik vind alleen zelf het model een beetje doodslaan in een donkere kleur, ook het interieur komt in het beige minder hoogwaardig over dan in het zwart. Daarom was ik erg blij om een mooie lichtblauwe te treffen.

smarter zei:
rzasa zei:

Die had ik inderdaad zelf ook gezien. Waarom is deze volgens jou beduidend minder? Ook dit is een SC400 die vanaf nieuw in NL is. Zo op de foto's zie ik een nette auto met volledige historie erbij. Ik vind alleen zelf het model een beetje doodslaan in een donkere kleur, ook het interieur komt in het beige minder hoogwaardig over dan in het zwart. Daarom was ik erg blij om een mooie lichtblauwe te treffen.

Dat was precies ook mijn gedachte bij het zien van die advertentie. Wat een mooie auto heb je gekocht.

De technische staat lijkt ook prima te zijn.

Deze heeft bijna 190.000 mijlen gelopen al, en de kleurencombinatie spreekt toch minder aan. Nou ja, dat 'beduidend' kan eigenlijk wel achterwege. Wel een mooi ingevuld boekje ja.

smarter zei:
rzasa zei:

Jouw Lexus is toch niet 'vanaf nieuw in NL'? (vandaar de miles ipv km's)

Is hier niet sprake van 'grijze import'?

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er nu van vind. Ik vind het design niet heel spannend, maar tegelijk wel heel opvallend. Dat zit er dan denk ik meer in dat je er weinig tegenkomt en doordat het toch een behoorlijke forse en daardoor indrukwekkende auto is. Het is in ieder geval minder saai dan een Golf cabrio (ik heb er zelf één, dus ja ik mag dat zeggen). Ik hoop wel dat jouw ex-cabrio in goede handen is gekomen. Wat staat betreft lijkt deze Lexus niet onder te doen. Dat interieur lijkt me echt heerlijk! (tu)

Ik heb op cars.com even rondgekeken, maar van alle kleuren is deze lichtblauwe ongetwijfeld de mooiste die je kan hebben.

smarter zei:
rzasa zei:

Mwoah. Doorgaans vind ik crème mooier dan zwart. Dat komt omdat zwart leer vaak wat verweerder overkomt als het gaat glimmen en het krakkelee wat duidelijker aanwezig is. In jouw geval ziet het leer er echter keurig verzorgd uit. Zegt ook wat over de vorige eigenaar. Zwart leer houd je niet zo als je het niet zou onderhouden.(tu)

Beige leder vind ik zelf ook erg mooi. Bij de Lexus heb je dan alleen ook meteen allerlei beige/bruin achtige kunststoffen en knopjes, dat vind ik persoonlijk minder strak dan zwart.

42-17649894.jpg

Geweldige foto met die Ka. Wat is 'ie langggg. Hou de hoekjes schaafvrij, aub. :}

Fijn ook om te horen dat de technische controle meegevallen is.

TYN zei:
Hou de hoekjes schaafvrij, aub. :}

De SC400 is eigenlijk net als de Golf die ik had: 100% originele lak rondom, maar wel diverse gebruikssporen. Gelukkig wederom een gemakkelijke kleur waarbij dat op de foto's niet opvalt...

Schokdempers achter origineel Toyota/Lexus kosten me € 465,- per 2 via de Toyota dealer in Vianen. De zeer meewerkende magazijnmedewerker aldaar kan echt alles bestellen en kijkt per onderdeel of het voordeliger is via Louwman of via Toyota Duitsland.

Andere optie is 4 schokdempers (dus ook nieuwe voordempers erbij) bestellen via ebay van een fatsoenlijk merk. Inclusief invoeren, BTW enz. kom ik dan rond de € 400,- uit.

Nog even over nadenken, maar ik neig naar origineel.

smarter zei:
Altai zei:
Ik zou graag willen weten/zien hoe groot/ruim de kofferbak is. Ik heb wel de foto met een deel van het reservewiel gezien maar volgens mij is het een enorme bak.

De kofferbak is niet bepaald groot voor het formaat auto. Aan de buitenkant van de auto gezien verwacht je inderdaad meer, maar er staat 90 liter brandstof rechtop achter de achterbank...

DSC_0795_zps72rxpubn.jpg

DSC_0796_zpsicuop1bm.jpg

Mijn kofferbak van mijn vorige Lexus GS300 was ook zo klein, dacht eerst dat er een lpg-tank achter de achterbank stond, helaas was dat niet het geval en bleek het de benzinetank te zijn.

Bij mijn huidige GS300 is de kofferruimte een stuk royaler.

Ik heb net de Nakamichi 12 CD wisselaar gevuld met Radiohead, Pink Floyd, Brand New Heavies en Jamiroquai. Top installatie, maar rechtsachter wel een resonerende speaker. Eerst maar kijken of deze bijtrekt door lekker spelen anders een paar andere speakers op termijn.

Volgens mij werkt het audiosysteem met 2 ohm speakers, misschien iets om in de gaten te houden.

Mijn versterker was kapot gegaan door waterschade, die lag in de kofferbak, en kostte destijds een kleine 1000 euro, ( ik had een Pioneersysteem)
Heb later een gewone radio in het dashboardkastje gelegd en daar de speakers op aangesloten, omdat ik de versterker te duur vond, die benaderde de dagwaarde van de auto(:P)

Bedankt voor de tip, ik zal goed kijken naar de impedantie als ik de speakers moet vervangen. 2 ohm klinkt niet erg gangbaar.

Net nog even gekeken, gezeten en geroken. Man, wat ben ik blij met deze machtige coupé! (tu)

DSC_0812%201_zpsaemxqyeh.jpg~original

Terug
Bovenaan