Sfeer op het forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
MCW zei:
Dit gaat wat mij betreft beyond 'zich gedragen als een kleuter', minimaal een van die figuren is gewoon knettergek.

Beetje pittig discussiëren vind ik niet erg en de irritante fanboy uithangen vind ik ook geen reden voor een melding maar Donner Party/Khalid Aziz Kebab/Cro Magnon/Rush Hour/Daniel de Dion/Legend Rick https://www.autoweek.nl/forum/searchuser.php?0,search=,author=394885,page=1,match_type=USER_ID,match_dates=0,match_forum=ALL,match_threads= is niet helemaal ok hoor :S

Wat een naamwissels. *-)

Uiteindelijk zijn het maar letters op een beeldscherm, gewoon de trollen negeren dan gaan ze vanzelf weg.

Dat er nog maar twee moderatoren actief zijn vind ik wél een kwalijke zaak.

Ik ook, soms staat het halve forum vol spam.

2 prima moderatoren hebben we, maar ruimte voor meer. De vraag is wie...

Carkiller zei:
2 prima moderatoren hebben we

Mwah, inconsistentie, gebrek aan beheersing van Nederlandse taal, gebrekkige aanwezigheid; niet bepaald kwaliteiten voor 'prima moderatoren'.

Ik vind ze wel goed, maar meningen verschillen.

Misschien een poll maken met de naam van iedereen die wil, dan stemmen en voorleggen aan AutoWeek?
Of ze er dan wat mee doen is aan hun, dan hebben wij ons best gedaan...

Ze doen het prima en twee moet ook genoeg zijn. Maar dan moeten ze wel wat vaker online zijn. Als je moderator wilt zijn, gewoon een mail sturen naar Jan Renting jan.renting@sanoma.com

28 nov. 2012 12:44 Wacht nog steeds op antwoord.:T Was overigens een andere vraag die uiteindelijk beantwoord is door Vectra2000-driver.
Het is iets...

Carkiller zei:
Misschien een poll maken met de naam van iedereen die wil, dan stemmen en voorleggen aan AutoWeek?
Of ze er dan wat mee doen is aan hun, dan hebben wij ons best gedaan...

Klinkt als een prima idee! Kan het in een poll ingesteld worden dat je ook meerdere opties kan kiezen? Anders mogelijk een 'all of the above' voor forummers (zoals ik, waarschijnlijk) die alle gegadigden steunen.

MCW zei:
Ze doen het prima en twee moet ook genoeg zijn. Maar dan moeten ze wel wat vaker online zijn. Als je moderator wilt zijn, gewoon een mail sturen naar Jan Renting jan.renting@sanoma.com

Is het niet fijn om te weten dat de rest van het forum die persoon ziet zitten als moderator?
AutoWeek/Jan Renting moet dat beoordelen en dat kunnen we een stuk makkelijker maken met een poll.
Het is maar een idee...

Sanoma? AW is toch al een hele tijd van DPG?

Ik zie soms berichten 2-3 dagen online staan die echt niet kunnen, en dan later ook verwijderd worden. Dat is gewoon veel te lang. Als er 2 dagen spam of reclame voor neppe paspoorten op de site staat, gaat er naar mijn mening toch echt iets mis. 2 personen kan prima, het is hier niet zo druk, maar die moeten dan wel vrij actief zijn. Als een hoop gebruikers (veel!) vaker op de site kijken als een moderator klopt er ook iets niet.

Buiten spam zijn mensen hier ook best rustig, maar in 2 dagen kan een discussie compleet ontsporen. En in een paar uur kan het ook gebeuren. Nou is het hier zoals ik zei niet zo heel druk, en zijn mensen niet zo fel, maar dan nog. Als mod moet je de boel wel in de gaten houden.

Carkiller zei:
MCW zei:

Is het niet fijn om te weten dat de rest van het forum die persoon ziet zitten als moderator?
AutoWeek/Jan Renting moet dat beoordelen en dat kunnen we een stuk makkelijker maken met een poll.
Het is maar een idee...

Ik stem voor en ben zoals ik al aangaf beschikbaar/ "verkiesbaar". Laatste maanden komen er inderdaad vaak berichten voorbij rond valse paspoorten en dergelijke en ik meld ze elke keer. Helaas staan ze er dan vaak alsnog best lang op.

Stuit toevallig op dit topic.

Krijg de hik van de gespeelde verontwaardiging. (:B
Ik startte een account, Daniel de Dion.
Postte louter inhoudelijk.
Ik herhaal IN.HOUD.E.LIJK!

De eerste de beste hystericus / bakvis die ONMIDDELLIJK begon te zeijken over ene "Rick! Rick! Rick!" bleek de IP-gebande MCW!!!
Deze 'dude' ging pas dimmen toen een andere Forum bezoeker ZIJN trits aan nick opsomde. Genant.

Ondertussen - en dat heb ik al reeds aangehaald in de 4 topics die ik of mijn clan bezoekt - popte de evident gestoorde Bofkont op als Henk Gommers, Erik van Trigt en nog een naam.

Clan = de Donner Party. Althans, die nog leven. https://nl.wikipedia.org/wiki/Donner_Party
Wij zijn op doorreis. Een aantal maakt onder zijn/haar zelf gekozen nick gebruik van één AW account.
Nood breekt wet, vandaar. Want we zien enorm af.

Bovendien komen wij in vrede, wat niet gezegd kan worden van een aantal die AW als 24/7 hangplek beschouwt en daaraan 'rechten' denkt te ontlenen.

Daewoo, je "een online zandbak vol krijsende, reeds vele malen geschorste kinderen" slaat in hoofdzaak op de topic vervuilende 'Rick Rick Rick! neuroten en op Blafbipz met al zijn nicks. Dat ik hem soms van repliek dien gebeurd omdat hij de 'gezochte onwetenheid', fake feiten en provocaties aan een rijgt.

Best for last:
Een PM om de overspannen reacties uit het draadje te krijgen werkt averrechts: "Ik WORD GESPAMMED!".

HumorWeek!

Of je bent niet helemaal goed, of je doet hele zwakke pogingen tot trollen.

Hoe dan ook, ga gewoon weg met deze onzin.

En als het er toch over gaat, ik vind het ook vrij raar dat je hier gewoon als gebruiker je naam kan veranderen. Dat je hem kan veranderen prima, maar dan net zoals op Tweakers, door middel van een topic en een moderator die er naar kijkt. Hier krijg je rare situaties van.

Daniel de Dion zei:
Stuit toevallig op dit topic.

Krijg de hik van de gespeelde verontwaardiging. (:B
Ik startte een account, Daniel de Dion.
Postte louter inhoudelijk.
Ik herhaal IN.HOUD.E.LIJK!

De eerste de beste hystericus / bakvis die ONMIDDELLIJK begon te zeijken over ene "Rick! Rick! Rick!" bleek de IP-gebande MCW!!!
Deze 'dude' ging pas dimmen toen een andere Forum bezoeker ZIJN trits aan nick opsomde. Genant.

Ondertussen - en dat heb ik al reeds aangehaald in de 4 topics die ik of mijn clan bezoekt - popte de evident gestoorde Bofkont op als Henk Gommers, Erik van Trigt en nog een naam.

Clan = de Donner Party. Althans, die nog leven. https://nl.wikipedia.org/wiki/Donner_Party
Wij zijn op doorreis. Een aantal maakt onder zijn/haar zelf gekozen nick gebruik van één AW account.
Nood breekt wet, vandaar. Want we zien enorm af.

Bovendien komen wij in vrede, wat niet gezegd kan worden van een aantal die AW als 24/7 hangplek beschouwt en daaraan 'rechten' denkt te ontlenen.

Daewoo, je "een online zandbak vol krijsende, reeds vele malen geschorste kinderen" slaat in hoofdzaak op de topic vervuilende 'Rick Rick Rick! neuroten en op Blafbipz met al zijn nicks. Dat ik hem soms van repliek dien gebeurd omdat hij de 'gezochte onwetenheid', fake feiten en provocaties aan een rijgt.

Best for last:
Een PM om de overspannen reacties uit het draadje te krijgen werkt averrechts: "Ik WORD GESPAMMED!".

HumorWeek!

Dit is dus nu juist hoe we het niet willen.... We spelen hier niet op de man en houden het netjes. Daarnaast is regel 10 van het forum vrij duidelijk als het gaat om meerdere account/ delen van accounts. (10. Je mag slechts met één account deelnemen aan het forum. Het is niet toegestaan van meerdere (valse) identiteiten gebruik te maken.)

@opel omega: Meteen in de rol van nep moderator gekropen?*-) Meerdere keren 'we' gebruiken lijkt me iet zo chique, als individu.

@RickM: Man, stop, het begint een zielig verhaal te worden. Wat is je doel überhaupt?

Zucht... dit heb je al meerdere malen geschreeuwd plus geroepen dat ik zoiets prive met je heb besproken. Maar nogmaals: DAT WAS IK NIET (staat ook helemaal niks in mijn inbox daarover). Je hebt vervolgens meerdere mensen irritante priveberichten gestuurd, doet bijdehand als iemand een andere mening heeft, de helft van je teksten zijn nauwelijks te volgen, irritante kleurtjes in je teksten, je verandert je nickname elke dag weer etc. Je verpest de sfeer op het forum ontzéttend. Het is gewoon echt niet leuk meer. Verder zal ik je maar negeren want ik snap toch de helft niet van wat je typt.

Edit: Sowieso begónnen anderen over dat RickM gebeuren, iDS begon daar over: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,5724845,page=1 Vervolgens DeeTwee en LM 1 op de volgende pagina.

Deze 'dude' ging pas dimmen toen een andere Forum bezoeker ZIJN trits aan nick opsomde

Die noemde ik zélf al op. Daarnaast ben ik ook gewoon eerlijk hoe ik voorheen 'heette' en heb me nooit als anders voorgedaan. Dus stik er lekker in.

Daniel Dion hetzelfde account als Rush hour /Donner party /Khalid Aziz Kebab.
Klik even op zijn profiel en check de reacties op het forum.
Elke dag tig keer je profiel naam veranderen en denken dat niemand het door heeft?

Erik van Trigt zei:
Daniel Dion hetzelfde account als Rush hour /Donner party /Khalid Aziz Kebab.
Klik even op zijn profiel en check de reacties op het forum.
Elke dag tig keer je profiel naam veranderen en denken dat niemand het door heeft?

Dus:
Daniel Dion hetzelfde account als Rush hour /Donner party /Khalid Aziz Kebab ga lekker op Dumpert lopen eikelen en vertrek hier. Jouw bijdrage wordt niet op prijs gesteld.

Wat mij betreft hoog tijd dat kampertje donner party de huifkar inpakt en de doorreis versneld oppakt. Ik weet alleen niet waar dumpert hem aan verdiend heeft, een gesloten inrichting lijkt me een beter idee.

Joop 5528328 zei:
@opel omega: Meteen in de rol van nep moderator gekropen?*-) Meerdere keren 'we' gebruiken lijkt me iet zo chique, als individu.

Als ik een duit in t zakje mag doen..
Met rickm kan ik nog wel leven. Storend, maar ik kan ergens nog wel begrip opbrengen voor zijn situatie (wat hij hierboven aankaart). Zou mooi zijn als mcw en rickm dit onderling uitpraten. :)

Wat mij stoort is de manier waarop de persoon die ik hier quote zich opstelt in discussies. Je kunt bijna elke reactie van hem pakken, ze hebben allemaal dezelfde toon: belerend.
Het geeft een enorm negatieve sfeer in discussies. Bij zijn reacties heb je altijd het gevoel dat je stom/dom/een kneus bent.
De reactie die ik hier quote geeft t al aan, het is alsof het wit in de ogen van de ander niet wordt gegund.

Een andere toon in zijn berichten zou zo-veel schelen.

Bovenal ben ik het eens met de algemene opvatting hier: een actieve goede moderator zou heel welkom zijn!

Passchier zei:
Joop 5528328 zei:

Met rickm kan ik nog wel leven. (...) Wat mij stoort is de manier waarop de persoon die ik hier quote zich opstelt in discussies. Je kunt bijna elke reactie van hem pakken, ze hebben allemaal dezelfde toon: belerend.
Grappig, ik heb precies het tegenovergestelde. Onhebbelijkheid is niks nieuws op dit forum. Geestelijke stoornissen kom ik hier echter doorgaans maar heel zelden tegen.

Passchier zei:
Het geeft een enorm negatieve sfeer in discussies. Bij zijn reacties heb je altijd het gevoel dat je stom/dom/een kneus bent.
Zo moet je dus niet denken. Het is gewoon de zoveelste eikel op het internet, move on.

DeeTwee zei:
Passchier zei:
Met rickm kan ik nog wel leven. (...) Wat mij stoort is de manier waarop de persoon die ik hier quote zich opstelt in discussies. Je kunt bijna elke reactie van hem pakken, ze hebben allemaal dezelfde toon: belerend.
Grappig, ik heb precies het tegenovergestelde. Onhebbelijkheid is niks nieuws op dit forum. Geestelijke stoornissen kom ik hier echter doorgaans maar heel zelden tegen.

Passchier zei:
Zo moet je dus niet denken. Het is gewoon de zoveelste eikel op het internet, move on.

Verfrissend! Misschien heb je wel gelijk. Maar het negeren is best een uitdaging en de manier waarop hij zich uit heeft direct gevolg voor de sfeer in discussies.
Dus wat mij betreft als we het hier over 'sfeer op het forum' hebben, denk ik dat we hier een flinke vis te pakken hebben die debet is aan een verzuurde sfeer hier op t forum.

Passchier zei:
Verfrissend! Misschien heb je wel gelijk. Maar het negeren is best een uitdaging en de manier waarop hij zich uit heeft direct gevolg voor de sfeer in discussies.
Dus wat mij betreft als we het hier over 'sfeer op het forum' hebben, denk ik dat we hier een flinke vis te pakken hebben die debet is aan een verzuurde sfeer hier op t forum.
Negeren is denk ik ook niet nodig. Een kind dat rondstuitert omdat het overduidelijk teveel cola en snoep op heeft mag je ook nog steeds tot de orde roepen, lijkt me.

Joop 5528328 zei:

Nee hoor, Dit is echter een plaats waar als er dingen gebeuren die niet juist zijn elkaar hier best op mag aanspreken. Zoals je hierboven kan zien is het met we spreken niet verkeerd omdat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Wat weet ik er echter van... ben hier pas 14 jaar zeer actief lid:}

Passchier zei:
DeeTwee zei:
Passchier zei:

Passchier zei:

Je weet het leuk te verbloemen/verdraaien, maar je bent met je op de man spelen en ‘ophitsen’ zelf natuurlijk geen haar beter. Integendeel.

Als het forum een ‘Google’ wordt waar elke googlevraag gesteld wordt verliest het bestaansrecht. Een beetje logisch nadenken vóór elk hersenspinsel wordt gepost verhoogt de kwaliteit aanzienlijk. Maakt er minder een kleuterklas van;)

Joop 5528328 zei:
Als het forum een ‘Google’ wordt waar elke googlevraag gesteld wordt verliest het bestaansrecht. Een beetje logisch nadenken vóór elk hersenspinsel wordt gepost verhoogt de kwaliteit aanzienlijk. Maakt er minder een kleuterklas van;)

Ok, dus wat je zo even in het Audio Etron GT topic post:

Joop 5528328 zei:
Misschien een idee om eens een fabriek te bezoeken, alvorens je dit soort conclusies trekt*-).

Als ik je hier dan goed begrijp, mag ik geen veronderstellingen doen, conclusies trekken, of dingen roepen zonder dat ik een fabriek heb bezocht?

Passchier zei:
Joop 5528328 zei:

Ok, dus wat je zo even in het Audio Etron GT topic post:

Joop 5528328 zei:
Misschien een idee om eens een fabriek te bezoeken, alvorens je dit soort conclusies trekt*-).

Als ik je hier dan goed begrijp, mag ik geen veronderstellingen doen, conclusies trekken, of dingen roepen zonder dat ik een fabriek heb bezocht?

Okay, op de man spelen doe je graag blijkbaar, bijzonder. Lijkt me beter dit soort vraagjes per PB af te handelen zodat je het forum niet ‘vervuilt’, maar soit...

Dat laatste is nooit gezegd. Wel dat zomaar conclusies trekken zónder kennis of inzichten nogal ‘niet zo slim’ overkomt.

Joop 5528328 zei:
Nobel streven, maar 1) jij bepaalt niet wat het doel is van dit forum, en 2) door telkens een aanvallende houding in te nemen schiet je dat idee van 'kwaliteit verhogen' finaal voorbij.

Joop 5528328 zei:
Okay, op de man spelen doe je graag blijkbaar, bijzonder. Lijkt me beter dit soort vraagjes per PB af te handelen zodat je het forum niet ‘vervuilt’, maar soit...

Dat laatste is nooit gezegd. Wel dat zomaar conclusies trekken zónder kennis of inzichten nogal ‘niet zo slim’ overkomt.

Hoe bedoel je, op de man spelen? Ik heb het hier toch ook over jou en de manier waarop je je presenteert op dit forum?

Ok, jij vind legio bezoekers hier 'niet slim'. Want ik zie je op bijna iedereen geïrriteerd reageren.
Wat maakt jou dan zo slim? Het zou mij een heul stuk helpen als je eens uit de doeken doet wat jou achtergrond is, waarom jij denkt dat jij (bijna) altijd de waarheid in pacht denkt te hebben en een ander neer te zetten als 'dom'.

DeeTwee zei:
Joop 5528328 zei:
Nobel streven, maar 1) jij bepaalt niet wat het doel is van dit forum, en 2) door telkens een aanvallende houding in te nemen schiet je dat idee van 'kwaliteit verhogen' finaal voorbij.

1). Zo geldt dat voor iedereen, voor jou of een ander net zo veel als voor mij;)
2). Jouw mening;)

Passchier zei:
Joop 5528328 zei:

Hoe bedoel je, op de man spelen? Ik heb het hier toch ook over jou en de manier waarop je je presenteert op dit forum?

Ok, jij vind legio bezoekers hier 'niet slim'. Want ik zie je op bijna iedereen geïrriteerd reageren.
Wat maakt jou dan zo slim? Het zou mij een heul stuk helpen als je eens uit de doeken doet wat jou achtergrond is, waarom jij denkt dat jij (bijna) altijd de waarheid in pacht denkt te hebben en een ander neer te zetten als 'dom'.

Google ‘op de man spelen’ anders even;)

Fijn dat het jou zou helpen, maar dat betekent niet dat ik alles maar zo op een openbaar forum moet flikkeren;). Zoals gezegd, de PB bestaat niet voor niks.

Joop 5528328 zei:
Fijn dat het jou zou helpen, maar dat betekent niet dat ik alles maar zo op een openbaar forum moet flikkeren;). Zoals gezegd, de PB bestaat niet voor niks.

Prima, PB het me maar dan.

Joop heeft elk productiemodel al gezien in de fabriek voor de officiële onthulling :T

Joop speelt zelf niet op de man hoor. Hij heeft gewoon een hekel aan iedereen op dit forum. Wel soort van eerlijk.

Joop 5528328 zei:
Je weet het leuk te verbloemen/verdraaien, maar je bent met je op de man spelen en ‘ophitsen’ zelf natuurlijk geen haar beter. Integendeel.

Opel Omega, Passchier: van de meest serene mensen, beminnelijk in hun tussenkomst, jarenlang hier van ophitsen beschuldigen. Met je dagenlange ervaring op het forum heb je daar alle redenen toe.
Lucas 6:39-42 eens lezen of het oude maar mooie gedicht Avondliedeke III van Alice Nahon.

Joop 5528328 zei:
DeeTwee zei:
Joop 5528328 zei:

1). Zo geldt dat voor iedereen, voor jou of een ander net zo veel als voor mij;)
2). Jouw mening;)

2. Ook mijn mening. Je woordkeus leidt mij regelmatig af van de inhoud van je reactie. Daarmee doe je jezelf tekort lijkt me, want ik neem aan dat je een bericht verstuurt met de intentie begrepen te worden. Tenzij ik je berichten juist goed begrijp en je inhoud vooral aanvallend, denigrerend en sarcastisch is bedoeld. De feedback die hier wordt gegeven (op al dan niet juiste wijze) zomaar wegwuiven als onzin maakt het er niet beter op.
Geld trouwens niet alleen voor jou maar voor iedereen: lijkt me goed je te bedenken wat je nou eigenlijk probeert te zeggen met je reactie en je af te vragen of je woordkeus hieraan bijdraagt.

Mocht je feedback hebben op mijn woordkeus, daar sta ik voor open dus schiet maar raak (:B

iDS zei:
Joop 5528328 zei:

Opel Omega, Passchier: van de meest serene mensen, beminnelijk in hun tussenkomst, jarenlang hier van ophitsen beschuldigen. Met je dagenlange ervaring op het forum heb je daar alle redenen toe.
Lucas 6:39-42 eens lezen of het oude maar mooie gedicht Avondliedeke III van Alice Nahon.

Het zal met een beetje geluk snel opgelost worden. Het kan hier een hele leuke plek zijn zoals het al jaren geweest is. Af en toe steken er vervelende momenten op maar de rust keert wel terug.

Ik denk dat we dat nooit echt kunnen voorkomen, onprettige sfeer. We kunnen alleen maar accepteren dat het gebeurt. Iedereen kan hier op het forum aanmelden, dus krijgt je dan ook soms rotte appels op het forum. Niet alleen rotte appels maar er is ook kans op tegen polen, die vliegen in elkaars haar. Ze hebben geen toelatingseisen, wat wel misschien effect / invloed kan hebben op de sfeer van het forum. Maar hoe je dat kan uitvoeren heb ik niet meteen een antwoord op. Maar over algemeen hoef ik nu nog niet te klagen, dat is wel eens anders geweest.

Hyundai Rider zei:
Maar hoe je dat kan uitvoeren heb ik niet meteen een antwoord op.

Alleen aanmelden met je eigen naam, geen nickname dus zou positief kunnen bijdragen. Op de site van het AD zag ik laatst dat dat zelfs een voorwaarde is
om te kunnen reageren. Dat men dat vervolgens niet handhaaft en er dus alsnog mensen met de naam "Anoniem" en dergelijke reageren is in mijn ogen jammer.
Persoonlijk denk ik dat wanneer men met de eigen naam moet reageren de discussie vriendelijker blijft. Maar ja, hoe controleer je nou weer of een "normale" naam de echte naam is? Ik kan ook wel zeggen dat ik Jan Jansen heet...

Vind ik onzin. Het hele idee is juist dat je anoniem je woordje kunt doen. Heb echt geen zin in mensen die bv mijn LinkedIn gaan opzoeken aan de hand van wat ik op een forum roep (overigens vond iemand een tijdje geleden het al nodig om info uit dat profiel op het forum te gooien). Soms zie je ook reacties (vooral op homepage) dat mensen met een leeg profiel hun profiel moeten invullen. Ook onzin, zeggen ze alleen maar zodat ze iets kunnen hebben om je persoonlijk aan te vallen. Bv X zegt "lelijke auto" en Y zegt "moet jij zeggen met je Prius".

Vrijwel niemand heeft profielfoto van zichzelf, volledige naam of heel profiel ingevuld. Vind ik echt geen vereiste. Rotte appels hou je toch altijd wel. Het is aan de mods om in te grijpen. En dat ontbreekt nu helaas.

MCW zei:
Vind ik onzin. Het hele idee is juist dat je anoniem je woordje kunt doen. Heb echt geen zin in mensen die bv mijn LinkedIn gaan opzoeken aan de hand van wat ik op een forum roep (overigens vond iemand een tijdje geleden het al nodig om info uit dat profiel op het forum te gooien).
No offence, maar jij maakt het dan ook wel erg makkelijk voor een ander om jouw identiteit te achterhalen...

Qua argumentatie ben ik het overigens volledig met je eens hoor. Anoniem zijn op het internet is in z'n algemeenheid een recht dat beschermd dient te worden. Alleen engnekken denken daar anders over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan