Sfeer op het forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas, dit bericht voldoet niet aan de forumregels en is verwijderd. Eveneens geef je zelf aan een ban te hebben, maar toch met een tweede account hier te zijn. Dat is uiteraard ook niet toegestaan. Daarom is je account ook direct geblokkeerd. Wel goed om te weten dat het forum andere moderators actief zijn dan de homepage.

Terence
Autoweek moderator

Blabla je vertelt nu weer wat je dus ook al in tig reviews schrijft. Iemand op een rustige manier (ongevraagd) waarschuwen is best ok maar tig reacties achter elkaar van jou komt nogal manisch over. En wie ben jij om iemand z'n geluk van een nieuwe auto te verpesten? Ze gaan echt niet een auto per direct inruilen omdat jij ze hysterisch waarschuwt. En als het echt zo'n rampenmotor is en ze krijgen veel problemen dan kopen ze (hopelijk) in de toekomst niet meer een auto van dat merk. Maar gezien de problemen bij bv VW heeft dat nauwelijks impact

In een markt zoals de Amerikaanse waar de consumenten hoge eisen stellen aan de betrouwbaarheid van hun auto daar hadden de Franse merken helemaal geen kans. Paar jaar op markt geweest en toen de Amerikanen erachter kwamen wat voor een rommel het is zakte de verkoop in tot 0 en moesten ze een paar jaar later met de staart tussen de benen deze veeleisende markt verlaten.

Belangrijke andere oorzaken waren echter ook de wisselkoers, economie, en het dealernetwerk dat men er nooit op orde heeft gekregen. Ik geloof niet dat de laatste daar geleverde PSA-modellen (505 en 405) in US-spec nou zoveel slechter waren dan andere (lokaal geproduceerde danwel geimporteerde) Europese modellen, en het is niet zo dat de Amerikanen zelf in die jaren & klasses zulke onverwoestbare auto's aan het bouwen waren...

Ik hoor nu bij de meubilair en tegelijker tijd ben ook weer een nieuwkomer. Want ik ben ongeveer tien jaar weggeweest. Dus daarom wil ik het graag weten van iemand hoe de sfeer nu op de forum is.
Tien jaar geleden was de sfeer niet echt optimaal. Ik hoop dat het wat beter is.

De lengte van de tenen zijn in de laatste 10 jaar ook gegroeid. Maar dat is ook en algemene tendens....

StefanVolvoaddict zei:
In een markt zoals de Amerikaanse waar de consumenten hoge eisen stellen aan de betrouwbaarheid van hun auto

Als ik naar mijn eigen Cadillac kijk vallen die hoge eisen wel mee....
Je hebt het over de Puretech dat dat een waardeloze motor is, er zijn zat merken met vergelijkbare problemen, ik noem bijvoorbeeld een ts(f)i

StefanVolvoaddict zei:
MCDubbellU zei:
Auto encyclopedie zei:
@dee twee deze is nog vermakelijker

https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/citroen-c5-aircross-puretech-180-shine-2019/

DeeTwee zei:
@Stefanvolvoaddict

Hier kwam ik in eerste instantie op uit toen ik 'HANSDECONINCK' ging googlen:
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/citroen-c5-aircross-puretech-130-business-2020/

Damn.. :O Stefan, denk toch echt dat je bij jezelf te rade moet gaan..

Enorm lang en niet te lezen verhaal.

Jij moet het wel goed doen op feestjes.

Tjonge Stefan, neem even een pilletje*-). Tja, zo lang je totaal doof en blind bent voor wat anderen hier verkondigen en er nog complottheorieën bij sleept ook, is het einde wel een beetje zoek. Bovendien draag je, om het maar even terug ontopic te brengen, met al die overspannen reacties niet bepaald bij aan de goeie sfeer.

En dan pik ik er 1 opmerking uit van je laatste epistel, die ik nog wel grappig vind:
Daarna komen er uit het niets een paar trollen (eikels) die opeens zitten te beweren dat ze met hun Honda (als je over technisch perfecte en onfeilbare auto spreekt, dit zijn de auto's die je moet hebben!) allerhande technische ellende hadden en deze maar uit ellende hebben verkocht en ingeruild voor een Frans product. Tja, niets van deze trolpraat valt te verifiëren en de accounts van deze trollen zijn compleet lege accounts.
Hoe zit het eigenlijk met je eigen account. Compleet leeg, dus ook trol en valt ook niks van te verifiëren?:T

In e aangehaalde linkjes die hier gepost zijn vind ik dat Hans zeer correct en rustig reageert op Steef.
Je zult maar zoveel tijd overhouden naast het repareren van Purepechmotoren.

Hans heeft natuurlijk ook alle tijd om rustig te reageren, die zit toch maar te wachten tot z'n purepechmotor gerepareerd is, en de wifi bij de citroendealert is gratis (topservice). IP-adres daarvan schijnt toevallig wel hetzelfde te zijn als van de PSA webcare.

Nou, ik ga vrijdag de Renault Clio uit 2010 ophalen met achterlating van de Sirion. De Clio heeft de basis 1.2 16v motor met wel 75 hele peekaas. Staan als aardig bulletproof bekend, alleen trek je er de stenen niet mee uit de straat.

Stefan kom er maar in! Een betrouwbare Japanner opruimen voor Franse rommel! :}:}:}:T

Wees gerust. Ik heb mijn huiswerk gedaan. Geen TCe-motor met de nodige problemen. Voornaamste probleem kunnen de bobines zijn, alhoewel dit weer niet als een typisch probleem geldt voor de 1.2 16v.

Helaas, dit bericht voldoet niet aan de forumregels en is verwijderd. Eveneens geef je zelf aan een ban te hebben, maar toch met een tweede account hier te zijn. Dat is uiteraard ook niet toegestaan. Daarom is je account ook direct geblokkeerd. Wel goed om te weten dat het forum andere moderators actief zijn dan de homepage.

Terence
Autoweek moderator

Je kan 100% gelijk hebben, maar als je zo hysterisch blijft spammen en niet met fatsoen op anderen kan reageren die jouw ervaringen niet hebben, zal niemand je serieus nemen en ben je je tijd aan het verdoen.

MWH zei:
Je kan 100% gelijk hebben, maar als je zo hysterisch blijft spammen en niet met fatsoen op anderen kan reageren die jouw ervaringen niet hebben, zal niemand je serieus nemen en ben je je tijd aan het verdoen.

100% dat dus.

Ík zie mijzelf als een soort Nederlandse Scotty Kilmer

Scotty Kilmer is een druif 1e klas met dat geschreeuw van hem.

Ik zeg niks... B)

Joris 6091088 zei:
Scotty Kilmer is een druif 1e klas met dat geschreeuw van hem

Ja dat vind dus ook, ik heb ooit één video afgekeken van hem en het daarbij gelaten door het geschreeuw, jammer want de inhoud leek mij leuk.

Zeer ongepaste reactie en volledig in strijd met de forumregels. Waarschuwing.

Terence
Autoweek moderator

speedtouch zei:
haarr zei:
StefanVolvoaddict zei:
Jullie kunnen allemaal zeiken wat je wil over mij.
Ik weiger in ieder geval mee te werken aan het verdoezelen van de sjoemelarij in de Franse auto industrie uit één of ander commercieel oogpunt.
Zeker niet nadat vanmorgen alweer een Peugeot 308 SW 1.6 hdi werd binnen gesleept met motorschade. De waterpomp was vastgelopen bij nog geen 120.000km en dat terwijl Peugeot zelf een vervangingstermijn voorschrijft van 240.000km. Gevolg: alle kleppen krom en de klant zit met een torenhoge rekening die hij zelf dient te voldoen. Want Peugeot zegt, pech gehad kan gebeuren en de auto is buiten de garantietermijn. Dat is dus precies wat ik bedoel. Deze merken bedoezelen hun klanten. Gewoon vervangingstermijn van die distributieriemen en waterpomp voorschrijven bij 240.000km terwijl de boel al op de helft naar de kloten gaat. Ja, natuurlijk, als ze deze auto's gaan verkopen en er dan bij vertellen dat de riem en waterpomp al bij een ton moet worden vervangen verkopen ze geen enkele meer van deze krengen. Want vervangen van deze riemen is bepaalt geen koopje.
Ik blijf gewoon de waarheid vertellen en het zal mij een worst zijn welke mening anderen daarover hebben.
Ík zie mijzelf als een soort Nederlandse Scotty Kilmer: https://www.youtube.com/user/scottykilmer
Gewoon de waarheid blijven vertellen over de misstanden van onze Franse 'vrienden'.
Want, de waarheid die duurt nog altijd het langst!

Je maakt je er nu wel wat gemakkelijk vanaf: wel een erg kort stukje tekst over zoiets belangrijks.
Je bent aan het verslappen.

Als hij bij een Volvo garage zou werken (kijkend naar zijn naam) zou hij toch veel gelukkiger kunnen zijn?

Daar hebben ze geen monteurs nodig.

haarr zei:
speedtouch zei:
haarr zei:
StefanVolvoaddict zei:

Je maakt je er nu wel wat gemakkelijk vanaf: wel een erg kort stukje tekst over zoiets belangrijks.
Je bent aan het verslappen.

Als hij bij een Volvo garage zou werken (kijkend naar zijn naam) zou hij toch veel gelukkiger kunnen zijn?

Daar hebben ze geen monteurs nodig.

Nou, daar zeg je me wat... Ik ken een Volvo-monteur die regelmatig filmpjes en foto's stuurt van zijn uitdagingen, en na alles wat ik van hem heb zien langskomen zou ik geen Volvo uit deze periode meer kopen. Maar goed, dat is wel heel erg off-topic. Goed sfeertje hier. ;)

Hoe moet het nu verder met het forum? Subfora nieuwe auto's, scoops en algemeen zijn verworden tot een online zandbak vol krijsende, reeds vele malen geschorste kinderen waar nu niet meer tegen wordt opgetreden, omdat moderatoren hun activiteiten hebben gestaakt.

Dat gevoel heb ik wel een beetje, of ze zijn wel heel onzichtbaar? Maar er gebeurt weinig als ik een melding doe.
Alleen die 'ghost' accounts worden verwijderd, dat wel.

Ik zag Terence laatst nog ergens reageren. Maar "Mercedes-Benz GLA"-topic heet nog steeds geen "Mercedes-Benz GLA/EQA"-topic en met andere meldingen is ook niets gedaan.

carlover, CorZa, Ivanov, Smith, Terence en vectra2000-driver... 6 moderators maar slechts eentje laat zich heel soms zien. Kwalijke zaak.

Daar heb je een punt Rutger! Eerder waren de bokswedstrijden nog bij tweedehands, maar daar is het nu rustig.

Ik kan me voorstellen dat moderator er op den duur ook zat van worden, het is toch bijzonder hoe sommige volwassen mensen zich nog als grotere kleuters gedragen dan dat echte kinderen doen.

Er zijn inderdaad hallucinante situaties aan het ontstaan. Die ene die 5 keer per dag z'n naam wijzigt maakt ruzie met twee figuren, maar zou het kunnen dat hij die 2 ook zelf aangemaakt heeft? Mij zou het niet verbazen. Succesvol geband op de frontpage, komt nu hier de boel verkloten...

forum uitleg zei:
Moderators
Op het forum zijn een aantal moderators aangesteld om ervoor te zorgen dat het forum op een goede manier gebruikt wordt. Dit zijn: carlover, CorZa, Ivanov, Smith, Terence en vectra2000-driver. Vanuit de redactie van AutoWeek worden forumzaken beheerd door Michiel Willebrands. De technische kant van het forum is in handen van Jan Renting.
carlover - geen profiel gevonden
CorZa - laatste reactie, 9mnd geleden (als Moderator)
Ivanov - laatste reactie, 11 dagen geleden
Smith - geen profiel gevonden
Terence - laatste reactie, 5 dagen geleden (als Moderator)
vectra2000driver - geen profiel gevonden

Peter O zei:
Daar heb je een punt Rutger! Eerder waren de bokswedstrijden nog bij tweedehands, maar daar is het nu rustig.

Ik kan me voorstellen dat moderator er op den duur ook zat van worden, het is toch bijzonder hoe sommige volwassen mensen zich nog als grotere kleuters gedragen dan dat echte kinderen doen.
Dit gaat wat mij betreft beyond 'zich gedragen als een kleuter', minimaal een van die figuren is gewoon knettergek.

'Erik van Trigt' en 'Henk Gommers' komen ook opeens uit de lucht vallen maar lopen duidelijk ook al langer mee. Even voor de goede orde; ik heb aan Jan Renting zelf gevraagd of ik MCW weer kon/mocht gebruiken en of mijn IP-ban er af kon (had overigens niks met het forum te maken maar met eerdere kritiek op de homepage)

DeeTwee zei:
Peter O zei:

Dit gaat wat mij betreft beyond 'zich gedragen als een kleuter', minimaal een van die figuren is gewoon knettergek.

(tu)

Ik vind het vooral bijzonder, en dat is overigens niet alleen hier maar overal op internet. (Gelukkig is het hier niet overal maar vooral bij nieuwe auto's/scoops/corona) dat mensen gewoon geen tegenspraak dulden, "ik vind dit en dat is dus zo" en dan ook niet eens normaal kunnen reageren, maar echt bijna hun mening er in slaan.

Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar heel vaak denk ik "nouja laat maar, ik reageer wel niet". En dan hebben we het nog niet eens de trol-accounts van sommige mensen.

Gelukkig zijn er ook nog wel leuk en normale en zinnige forummers en topics, om het ook maar even positief te houden!:-D

Beetje pittig discussiëren vind ik niet erg en de irritante fanboy uithangen vind ik ook geen reden voor een melding maar Donner Party/Khalid Aziz Kebab/Cro Magnon/Rush Hour/Daniel de Dion/Legend Rick https://www.autoweek.nl/forum/searchuser.php?0,search=,author=394885,page=1,match_type=USER_ID,match_dates=0,match_forum=ALL,match_threads= is niet helemaal ok hoor :S

Als ik moderator was zou ik 'm een waarschuwing geven en de volgende keer op basis van forumregel 10 eraf schoppen.
10. Je mag slechts met één account deelnemen aan het forum. Het is niet toegestaan van meerdere (valse) identiteiten gebruik te maken.

Dit is belachelijk inderdaad. Eigenlijk kijk ik na de initiele onthulling liever niet eens meer in de nieuwe auto-topics omdat pagina na pagina wordt gevuld door de aanvallende reacties van een of andere verwarde man met tig nicknames...(td)

Barri zei:
Als ik moderator was zou ik 'm een waarschuwing geven en de volgende keer op basis van forumregel 10 eraf schoppen.
10. Je mag slechts met één account deelnemen aan het forum. Het is niet toegestaan van meerdere (valse) identiteiten gebruik te maken.
Tenzij 'erik van trigt' en/of 'henk gommers' aantoonbaar alter ego's van die waanzinnige met al die namen zijn, is deze regel niet aan de orde. Want het is maar één account.

Peter O zei:
Ik vind het vooral bijzonder, en dat is overigens niet alleen hier maar overal op internet. (Gelukkig is het hier niet overal maar vooral bij nieuwe auto's/scoops/corona) dat mensen gewoon geen tegenspraak dulden, "ik vind dit en dat is dus zo" en dan ook niet eens normaal kunnen reageren, maar echt bijna hun mening er in slaan.
Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar heel vaak denk ik "nouja laat maar, ik reageer wel niet". En dan hebben we het nog niet eens de trol-accounts van sommige mensen.
Gelukkig zijn er ook nog wel leuk en normale en zinnige forummers en topics, om het ook maar even positief te houden!:-D

(tu)
Een beschaafde discussie is niks mis mee maar als het tot eenzijdig 'zenden' verwordt haak ik af, of het nou over auto's gaat of over patatjes/frieten. ;)
De topics die ik bewust wél lees vind ik in de regel gelukkig gezellig!

Barri zei:
Als je de tweede zin los van de eerste leest gaat dat niet op ;)
Van forumregel 10 bedoel je? Nee, dan niet. Maar hoe definieer je "een valse identiteit" binnen de context van een forum waar nagenoeg alle gebruikers onder een alias actief zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan