Sfeer op het forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Idefiqs zei:
Vezes zei:
Waarom vind je dat niet kunnen dan? Als er een nieuwe moderator komt waarbij er aan het begin twijfels over zijn capaciteiten zijn dan kan de verwachting toch zijn dat hij op eieren loopt? Dat is toch gewoon de waarheid? Dat is bij een nieuwe voetbalcoach bijvoorbeeld niet anders.

Hij is nog niet eens begonnen en er wordt al aan hem getwijfeld, alleen om zijn leeftijd. Dan loopt hij op eieren om de - in mijn ogen - irrationele gedachten van anderen i.c. wordt het een gecreëerde waarheid/werkelijkheid die buiten zijn schuld ontstaat.

Mag er dan niet getwijfeld worden? Dat is een volkomen irreële situatie.

Aan de nieuwe moderator nu juist de taak het tegendeel te bewijzen en de twijfels weg te nemen.

Daar is niets irrationeels aan hoor.

Ik vond die twijfel die in dat topic werd geuit ook nergens op slaan hoor. Maar ja, dit is een forum dus mensen kunnen/mogen hier hun mening geven. Ik zou hem zelf de voordeel van de twijfel geven. Leeftijd zegt voor mij niks. Kijk maar naar Max Verstappen, om maar een voorbeeld te noemen ;)

De hele wereld staat in brand, maar hier wordt al een dag gediscussiëerd of een nieuwe moderator wel of niet is afgezeken..

De Schaduw zei:
Ik vind de afstand tussen de users en de moderatie veuls te groot. Het zijn echt 2 kampen

Dat is een ervaring die ik absoluut niet deel.
Maar misschien heb je meer met de moderatoren te maken dan ik?

Ook ik vind het modereren absoluut goed gaan. En feedback na een tussenkomst is er absoluut, via pb: er is geen meerwaarde om dat publiek te doen.

Vezes zei:

Aan de nieuwe moderator nu juist de taak het tegendeel te bewijzen en de twijfels weg te nemen.

Daar verschillen wij dan van mening..

Vezes zei:

Natuurlijk mag er wel getwijfeld worden. Maar twijfel of niet, we hebben het met hem te doen. En het is natuurlijk ook een optie om eens te beginnen met hem het voordeel van de twijfel te geven....:T

British Racing Green zei:
520d zei:
Met dit verschil dat wij een moderator niet kunnen wegsturen.

opstappen door disfunctioneren? Nee, dat gebeurt niet

Er zijn in het verleden al moderators "in onderling akkoord" verdwenen, nadat de redactie op basis van een stormvloed aan negatieve én gefundeerde mails inzag dat zulks de beste oplossing was voor het forum ;)

Dat zal best. Maar tot nu toe heb ik nog geen gefundeerd commentaar op Remy gezien, anders dan wat vooroordelen over zijn leeftijd, die mij meer te denken geven over de forummers die dat roepen. En Remy reageert daar tot nu toe keurig op. Maar dat is maar mijn bescheiden mening.

520d zei:
Vezes zei:

Natuurlijk mag er wel getwijfeld worden. Maar twijfel of niet, we hebben het met hem te doen. En het is natuurlijk ook een optie om eens te beginnen met hem het voordeel van de twijfel te geven....:T

Voor de duidelijkheid: ik ben ook absoluut niet tegen de benoeming van de nieuwe moderator, ik heb zelfs nog niet eens openlijk mijn twijfels uitgesproken, ik probeer alleen maar te zeggen dat ik het wel logisch vind dat er twijfels ontstaan als een moderator min of meer 'uit de lucht komt vallen'.

Dat er daarna enigszins gefrustreerd gereageerd wordt verbaast mij dan een beetje.
En zoals ik in mijn vorige post al zei: aan de moderator nu de taak alle criticasters de mond te snoeren.

Klinkt best redelijk toch?

JP2010 zei:
Open je toch een nieuw topic over de brandende wereld? ;)

Da's alleen autogerelateerd als er auto's in brand staan...of ev. autobanden ;)
Dus het loopt veel kans om gesloten te worden!

Idefiqs zei:
Maar dat laat onverlet dat mijn opmerking die later door Terence is aangepast richting BRG een overreactie mijnerzijds was bij nader inzien. De irritatie in zijn algemeenheid over de reacties van meerdere forummers kanaliseerde ik onterecht sec naar BRG.

@BRG: daarvoor dan ook excuus.

No hard feelings, streep eronder (y)

Idefiqs zei:
Maar dat laat onverlet dat mijn opmerking die later door Terence is aangepast richting BRG een overreactie mijnerzijds was bij nader inzien. De irritatie in zijn algemeenheid over de reacties van meerdere forummers kanaliseerde ik onterecht sec naar BRG.

@BRG: daarvoor dan ook excuus.

No hard feelings, streep eronder (y)

Nu ja, eentje is na een dag sudderen tot inzicht gekomen en heeft excuses geuit.

:rolleyes:

Meeuw zei:
Ah. Ik ben dus niet de enige aan wie hij per PB excuses stuurt. De eerste keer heb ik nog gereageerd, nu doe ik dat niet meer.

En de onvermijdelijke halve waarheden....

Sfeervol inderdaad.

JP2010 zei:
R-W zei:
@JP2010, ik vind het cursief eigenlijk wel prettig, geeft meteen even wat duidelijkheid en een stuk beter dan domweg verwijderen/aanpassen van posts. Ik heb ooit hier ergens eens gelezen dat het cursief was om aan te geven dat het een Moderatoractie was en geen posting van de 'gewone' persoon.

Dat begrijp ik best, alleen het is een overbodige toevoeging. Ik zie namelijk al dat het om een moderator gaat omdat er rechts in het bold 'moderator' staat, verder kan ik uit de tekst/boodschap wel opmaken of het om een moderator-opmerking danwel om een user-opmerking gaat.
Het cursieve vergroot in mijn ogen de afstand tussen de moderatie en de users omdat dit me doet denken aan een omroep-achtige boodschap.
Maar dat is hoe ik er tegenaan kijk. Thats all :)

Je schrijft het zelf al, JP2010.. het is hoe JIJ er tegenaan kijkt. ;) Lees jij dan van rechts naar links? Mijn ervaring is juist dat ik eerst de tekst gelezen heb.. en dan misschien nog even rechtsbovenin kijk en daar 'moderator' zie staan..

Mooi voorbeeld in deze draad.. de reactie van Terence eerder vanmiddag.. waarin hij schrijft later terug te komen op enkele opmerkingen..
Dat staat niet cursief.. dus.. dan zou het zijn 'privé' opmerking als AW forummer zijn? Terwijl de tekst, inhoudelijk, op mij overkomt alsof hij dat vanuit zijn functie als moderator gaat doen..

Kortom, verwarrend volgens mij..

En cursief is, naar mijn idee, een verzachtende stijlvorm.. Schrijven in capitalen, zoals ik net deed om iets te benadrukken, is juist iemand toeschreeuwen.. toch?

Die reactie van terence waar je naar refereert vind ik veel relaxeder en 'menselijker' overkomen.

Je kunt -nogmaals, vind ik- de schuine tekst van de moderators een beetje met de uitspraken van bv de rijdende rechter zien: 'dit is mijn uitspraak, en daar moet je t mee doen'. Star en de schuine schrijfwijze helpt daar niet bij.
Maar ik wil hier niet zo'n groot punt van maken hoor. Ik zie liever mn request die ik in dat autoweek problemen topic deed gerealiseerd worden: tijd&datum in de quotes :)

Idefiqs zei:
Sfeervol inderdaad.

Dienstmededeling:
intussen per PB uitgepraat.
En van mijn kant is in dit sfeertopic zowat alles gezegd wat moest gezegd worden, dus tot zover mijn bijdrage
Mvg
BRG
gewoon forummer & opperposter

@ Durashift en JP2010 en andere: die opmerking stond niet als cursief en is dus geschreven als gewone gebruiker. Het is een oud gebruik om moderatoropmerkingen cursief te plaatsen, een opmerking waarom iets niet is toegestaan en een sanctie, afsluiting met naam en "AutoWeek moderator". Dat doet iedereen netjes, behalve dat ik de hoofdletter W nog wel eens vergeet ;)

De enige reden dat ik moderator ben is omdat ik het leuk vind om op dit forum rond te hangen. En echt: zoveel meldingen komen er niet binnen. Het is prima iets wat je naast je baan kan doen. Ik doe het voor de goede sfeer en gezelligheid. Natuurlijk komen er wat enquêtes voorbij, is er hier en daar een onvertogen woord, etc.. Maar dat is allemaal prima te doen. Het meeste gebeurt onzichtbaar, direct via PB of zonder dat jullie er erg in hebben.

JP2010 zei:
Iemand die veel post? :)

Maar is dat dan goed of slecht? Iemand die veel post, is daarmee niet automatisch een sfeermaker in positieve zin. Dus ik ben wel benieuwd wat BRG ermee wil zeggen, als hij zich zo noemt.

520d zei:
JP2010 zei:
Iemand die veel post? :)

Maar is dat dan goed of slecht? Iemand die veel post, is daarmee niet automatisch een sfeermaker in positieve zin. Dus ik ben wel benieuwd wat BRG ermee wil zeggen, als hij zich zo noemt.
Maar statistisch gezien wel gewoon dé sfeermaker :)

Terence zei:
En echt: zoveel meldingen komen er niet binnen. (..) Natuurlijk komen er wat enquêtes voorbij, is er hier en daar een onvertogen woord, etc.. Maar dat is allemaal prima te doen. Het meeste gebeurt onzichtbaar, direct via PB of zonder dat jullie er erg in hebben.

Dat is mijn idee ook. Volgens mij is de sfeer over het geheel genomen prima. De meeste forummers houden het heel netjes en de enkeling die soms eens wat prikkelender formuleert, wordt in de regel netjes van repliek gediend.

Terence zei:
@ Durashift en JP2010 en andere: die opmerking stond niet als cursief en is dus geschreven als gewone gebruiker. Het is een oud gebruik om moderatoropmerkingen cursief te plaatsen, een opmerking waarom iets niet is toegestaan en een sanctie, afsluiting met naam en "AutoWeek moderator". Dat doet iedereen netjes, behalve dat ik de hoofdletter W nog wel eens vergeet ;)

De enige reden dat ik moderator ben is omdat ik het leuk vind om op dit forum rond te hangen. En echt: zoveel meldingen komen er niet binnen. Het is prima iets wat je naast je baan kan doen. Ik doe het voor de goede sfeer en gezelligheid. Natuurlijk komen er wat enquêtes voorbij, is er hier en daar een onvertogen woord, etc.. Maar dat is allemaal prima te doen. Het meeste gebeurt onzichtbaar, direct via PB of zonder dat jullie er erg in hebben.

Hangt ook een beetje af in welk deel van het forum je zit.
In het forum verkeer wil er bij tijd en wijle net zoveel getoeterd/geseind worden als in het echte verkeer.
Om de (eigen) mening kracht bij te zetten gaat men soms verder dan alleen andermans gedrag te veroordelen.
Mijn interesse gaat meer uit naar de reden voor dergelijk gedrag ...

Ik doe even een schopje in een heel oud topic...

De laatste tijd valt het me op, dat het forum steeds minder leuk en boeiend is in mijn ogen.

Het lijkt tegenwoordig bijna een "wie heeft de grootste ..... " ego-show te worden.

Vraagt iemand advies over een auto dan komen er standaard dezelfde adviezen, ook al passen die niet bij TS. Dan komt het andere kamp, die zegt "dit past niet bij wat TS vraagt" Nou dan moet er door gedramd worden, het liefst met linkjes, smilies en kleurtjes.

Ik snap best dat iemand zijn of haar voorkeur deelt, misschien ook eventueel versterkt door eigen ervaring. Maar als ik dat gedram zie (in bijna elk advies topic) denk ik al weer "laat maar, waarom zou ik nog moeite doen om iets te typen." Immers sneeuwt het toch helemaal onder bij al die persoonlijke vetes.

En dan hebben we het nog niet over de nieuwe auto-topics, waar ook bijna altijd dezelfde mensen bonje hebben. Een topic wat over een auto van het VAG-concern hoef je niet meer te openen, prima dat er reacties staan als "behouden" "saai" , maar dat altijd standaard Toyota erbij gehaald moet worden ("ik snap niet mensen dat mensen dit kiezen, een Toyota is veel beter, scoort betere tevredenheid" aangevuld met linkjes die totaal niet gaan over de VAG-auto) .
Toch zonde, want er zijn een paar forummers die veel moeite doen om "ons" van het autonieuws te voorzien (bedankt Matthijs & Rutger vooral, en anderen die ik vergeet) , die internationale sites afspeuren,dingen vertalen en weet ik veel wat nog meer, maar door vele reacties denk ik nouja laat maar, ik plaats maar geen reactie meer.

Ook daar moet weer de mening door bepaalde mensen worden bepaald, ben je het niet eens is er bijna geen vorm van discussiëren meer maar meer een vorm van mening doordrammen, met met enige regelmaat van op de man spelen. Ook dan denk ik, en volgens mij wel meerder mensen, laat maar..

En zo wordt het aantal topics om te reageren steeds minder, het aantal "mijn auto topics" is er nog wel, maar buiten die worden er steeds minder topics leuk om een reactie te geven.

Jammer is dit eigenlijk, het forum is zeker mooi, met zeker vele leuke en boeiende forummers, die kennis hebben, een mening hebben en normaal kunnen reageren, ook al ben je het niet (helemaal) met elkaar eens, liefhebbers van/met leuke auto's. En waar ik door de jaren heen verschillende mensen van heb ontmoet, met sommigen zelfs vriendschappen heb opgedaan. Jammer dat die groep steeds meer het onderspit delft dankzij bepaalde mensen..

Toch wil ik nog een positieve afsluiting maken, hoewel ik misschien niet de meest aanwezige forummer ben, ben ik al best lang hier. En ik kan persoonlijk enorm genieten dat forummer GT na een hele tijd van afwezigheid weer terug is, met zijn bijzondere kijk en mooie meningen. Hoewel ik het ze niet altijd deel, vind ik het altijd mooi om te lezen.

Zo, ik heb mijn hart gelucht.... was vroeger alles beter, nee dat niet. Maar laten we af en toe iets meer tactisch en wat langer nadenken voor je een reactie maakt, reageren mag maar hoeft niet. Net als topics openen, als het je niet boeit, sla het dan over.... Maar vooral respecteer elkaar wat meer, dat maakt het voor mensen zoals ik en vele anderen aantrekkelijker om ook te reageren!

Eens, dat fanboy gedoe over het bekende Japanse merk is tamelijk irritant. Al dan niet kracht bijgezet met smileys en kleurtjes.

Ik ben het helemaal met je eens.

Wat me hierin ook opvalt (en ergert) is de wekelijks groeiende lijst met nieuwe topics in de categorieën "gezocht goedkope/betrouwbare auto" en "welke leasert moet ik kiezen": als je 2 of 3 pagina's terug kijkt zie je dezelfde vragen van andere topicstarters (en dezelfde antwoorden hierop) al in veelvoud voorbij komen.
Blijkbaar wordt de zoekfunctie en scrollfunctie al te moeilijk gevonden voor die topicstarters: gooi gewoon de vraag maar voor de zoveelste keer nogmaals op het forum, en probeer daarna vooral ook om verder niet meer te gaan reageren op de geplaatste antwoorden.(n)
Kunnen die figuren nou niet meer zelf lezen/zoeken, hebben ze totaal geen eigen smaak/voorkeur meer, zijn ze gewoon te lui om daaraan zelf wat tijd te gaan besteden, is het slechts een roep om aandacht?... u zegt het maar, maar ik kan in die personen al totaal geen logica meer ontdekken.

Wat mij wel posititief opvalt, is dat jaren geleden VAG heilig was en je er geen enkel negatief woord over mocht zeggen. Nu zijn de VAG-fanboys uitgestorven en mag je het merk neersabelen zoveel je wilt.

Muddy Bandit zei:

Wat me hierin ook opvalt (en ergert) is de wekelijks groeiende lijst met nieuwe topics in de categorieën "gezocht goedkope/betrouwbare auto" en "welke leasert moet ik kiezen": als je 2 of 3 pagina's terug kijkt zie je dezelfde vragen van andere topicstarters (en dezelfde antwoorden hierop) al in veelvoud voorbij komen.
Blijkbaar wordt de zoekfunctie en scrollfunctie al te moeilijk gevonden voor die topicstarters: gooi gewoon de vraag maar voor de zoveelste keer nogmaals op het forum, en probeer daarna vooral ook om verder niet meer te gaan reageren op de geplaatste antwoorden.(n)
Kunnen die figuren nou niet meer zelf lezen/zoeken, hebben ze totaal geen eigen smaak/voorkeur meer, zijn ze gewoon te lui om daaraan zelf wat tijd te gaan besteden, is het slechts een roep om aandacht?... u zegt het maar, maar ik kan in die personen al totaal geen logica meer ontdekken.
Ik vraag mij af hoe die mensen dat vroeger deden zonder internet.

Epica zei:
Muddy Bandit zei:

Ik vraag mij af hoe die mensen dat vroeger deden zonder internet.

Waarschijnlijk niet, die mensen waren allemaal nog in de maak of minderjarig.:)

Ik probeer de 'ik wil advies voor een andere auto' topic een beetje te negeren. Dan blijft het forum best leuk, zolang je de posts van enkele forummers gewoon altijd negeert.

GT 1973 zei:
Wat mij wel posititief opvalt, is dat jaren geleden VAG heilig was en je er geen enkel negatief woord over mocht zeggen. Nu zijn de VAG-fanboys uitgestorven en mag je het merk neersabelen zoveel je wilt.

Ik kijk er niet dagelijks meer, maar volgens mij is op de homepagina onder de artikelen het VAG-gezeur nog volop aanwezig.

Jaren terug was ik maanden lang de meest postende deelnemer hier maar de laatste maanden heel erg selectief. Er is zelfs een tijd dat ik er helemaal mee gestopt was. Ik kijk nu enkel de dingen die ik leuk vind (occasionspel, bijzonder te koop enz). Rest laat ik aan me voorbij gaan omdat er toch niks gedaan wordt met je (goede) raad (want topicstarter meld nooit wat terug of het sneeuwt onder in een berg onzin enz) of de sfeer is er ruk.

opel omega zei:
Jaren terug was ik maanden lang de meest postende deelnemer hier maar de laatste maanden heel erg selectief. Er is zelfs een tijd dat ik er helemaal mee gestopt was. Ik kijk nu enkel de dingen die ik leuk vind (occasionspel, bijzonder te koop enz). Rest laat ik aan me voorbij gaan omdat er toch niks gedaan wordt met je (goede) raad (want topicstarter meld nooit wat terug of het sneeuwt onder in een berg onzin enz) of de sfeer is er ruk.
Dat laat zien dat je er weinig komt, er zijn vaak mensen die het wel laten weten

Muddy Bandit zei:

Oei heb ik net zo’n topic geopend:)

Ach ik ben wat selectiever in welke topics ik nog reageer.

Vind het wel meevallen allemaal eigenlijk. Ja, er zijn er een aantal die kleurrijk posten (kleuterschool aan inhalen ofzo), steeds hetzelfde adviseren (hybride, renault, bepaalde modellen) of alles wat enigszins van deze tijd is verfoeien maar over het algemeen gaat het zo slecht nog niet imo. Vind dit iig een stuk beter dan veel te snel ingrijpende mods, meestal lost het zichzelf wel op, beetje negeren, beetje op ingaan, beetje steken enz. Om met zijn allen halleluja te roepen zijn er andere instanties beschikbaar.

Gewoon jezelf beperken tot de 'leuke' topics, doe ik ook. De Mijn Auto topics, en een paar draadjes in Autoliefde roest niet. Sommige topics over nieuwe auto's zijn ook interessant (inderdaad dank aan de paar mensen die daar veel moeite insteken), al reageer ik daar bijna nooit.

De meeste 'advies gevraagd' topics zijn m.i. strontvervelend, maar toegegeven, het merendeel van de topicstarters heeft dan ook doodsaaie eisen. In dat geval verdien je ook een Toyota hybrid of Honda Jazz. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan