Ik doe even een schopje in een heel oud topic...
De laatste tijd valt het me op, dat het forum steeds minder leuk en boeiend is in mijn ogen.
Het lijkt tegenwoordig bijna een "wie heeft de grootste ..... " ego-show te worden.
Vraagt iemand advies over een auto dan komen er standaard dezelfde adviezen, ook al passen die niet bij TS. Dan komt het andere kamp, die zegt "dit past niet bij wat TS vraagt" Nou dan moet er door gedramd worden, het liefst met linkjes, smilies en kleurtjes.
Ik snap best dat iemand zijn of haar voorkeur deelt, misschien ook eventueel versterkt door eigen ervaring. Maar als ik dat gedram zie (in bijna elk advies topic) denk ik al weer "laat maar, waarom zou ik nog moeite doen om iets te typen." Immers sneeuwt het toch helemaal onder bij al die persoonlijke vetes.
En dan hebben we het nog niet over de nieuwe auto-topics, waar ook bijna altijd dezelfde mensen bonje hebben. Een topic wat over een auto van het VAG-concern hoef je niet meer te openen, prima dat er reacties staan als "behouden" "saai" , maar dat altijd standaard Toyota erbij gehaald moet worden ("ik snap niet mensen dat mensen dit kiezen, een Toyota is veel beter, scoort betere tevredenheid" aangevuld met linkjes die totaal niet gaan over de VAG-auto) .
Toch zonde, want er zijn een paar forummers die veel moeite doen om "ons" van het autonieuws te voorzien (bedankt Matthijs & Rutger vooral, en anderen die ik vergeet) , die internationale sites afspeuren,dingen vertalen en weet ik veel wat nog meer, maar door vele reacties denk ik nouja laat maar, ik plaats maar geen reactie meer.
Ook daar moet weer de mening door bepaalde mensen worden bepaald, ben je het niet eens is er bijna geen vorm van discussiëren meer maar meer een vorm van mening doordrammen, met met enige regelmaat van op de man spelen. Ook dan denk ik, en volgens mij wel meerder mensen, laat maar..
En zo wordt het aantal topics om te reageren steeds minder, het aantal "mijn auto topics" is er nog wel, maar buiten die worden er steeds minder topics leuk om een reactie te geven.
Jammer is dit eigenlijk, het forum is zeker mooi, met zeker vele leuke en boeiende forummers, die kennis hebben, een mening hebben en normaal kunnen reageren, ook al ben je het niet (helemaal) met elkaar eens, liefhebbers van/met leuke auto's. En waar ik door de jaren heen verschillende mensen van heb ontmoet, met sommigen zelfs vriendschappen heb opgedaan. Jammer dat die groep steeds meer het onderspit delft dankzij bepaalde mensen..
Toch wil ik nog een positieve afsluiting maken, hoewel ik misschien niet de meest aanwezige forummer ben, ben ik al best lang hier. En ik kan persoonlijk enorm genieten dat forummer GT na een hele tijd van afwezigheid weer terug is, met zijn bijzondere kijk en mooie meningen. Hoewel ik het ze niet altijd deel, vind ik het altijd mooi om te lezen.
Zo, ik heb mijn hart gelucht.... was vroeger alles beter, nee dat niet. Maar laten we af en toe iets meer tactisch en wat langer nadenken voor je een reactie maakt, reageren mag maar hoeft niet. Net als topics openen, als het je niet boeit, sla het dan over.... Maar vooral respecteer elkaar wat meer, dat maakt het voor mensen zoals ik en vele anderen aantrekkelijker om ook te reageren!